مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

تغییر شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در سال 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در سال 1400 نسبت به سال‌های گذشته تغییرات قابل توجهی دارد.

به گزارش پی اچ دی تست، زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد از 1 تا 8 اردیبهشت ماه اعلام شده است. داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط اعلام‌شده، در این بازه زمانی به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پس از ثبت‌نام داوطلبان، نتایج دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و داوطلبان استعداد درخشان نیز همانند داوطلبان باآزمون لازم است در جلسه مصاحبه دکتری حضور پیدا کنند.

تغییرات شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400، تغییراتی در شرایط و ضوابط این نوع پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی صورت گرفته است.

در جدول زیر تغییرات صورت‌گرفته قابل مشاهده است:

سال 99سال 1400
حداقل معدل 17 برای رشته های دامپزشکی
حداقل معدل 18/5 برای رشته های علوم انسانی
حداقل معدل 17/5 برای سایر رشته ها
حداقل معدل 17/5 برای همه رشته‌ها
حداقل نمره پایان‌نامه کارشناسی ارشد 18/5 برای همه رشته‌هاحداقل نمره پایان‌نامه کارشناسی ارشد 17 برای همه رشته‌ها
درخصوص دانش‌آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آن‌ها به صورت توصیفی بوده است، تنها دانش آموختگانی که پایان نامه آن‌ها با درجه «عالی» ارزیابی شده است مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) خواهند بود.درخصوص دانش‌آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آن‌ها به صورت توصیفی بوده است، دانش آموختگانی که پایان‌نامه آنها با درجه خوب به بالا ارزیابی شده است مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) خواهند بود.
فارغ‌التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر حداکثر تا 5 سال پس از فراغت از تحصیل (فارغ التحصیلان سال 1395 به بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به استفاده از تسهیلات این آئین‌نامه به منظور پذیرش در مقطع دکتری تخصصی می‌باشند. (به شرایط اضافه شده است.)
متقاضیان می بایست دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر تا 6 نیمسال به پایان رسانده باشند.از شرایط حذف شده است.

 

همچنین در دفترچه ثبت نام دکتری استعداد درخشان سال 1400 دانشگاه آزاد، تشخیص متجانس بودن رشته مقطع کارشناسی ارشد و رشته انتخابی برای مقطع دکتری بر عهده گروه مصاحبه‌کننده قرار داده شده است.

علاوه بر این، صریحاً اشاره شده است که درخواست کنندگان باید دانش آموخته یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأیید و شورای گسترش وزارتین باشند. بنابراین، محدودیتی به لحاظ دانشگاه محل تحصیل در مقطع ارشد نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.

آیا اگر یکی از شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را نداشته باشم، می‌توانم ثبت نام کنم؟

در سال‌های گذشته افرادی که حتی یکی از شروط اعلام‌شده را نداشتند و اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، دعوت به مصاحبه نمی‌شدند.

معدل کارشناسی در پذیرش دکترا استعداد دانشگاه آزاد درخشان موثر است؟

خیر شرط معدل مطرح‌شده تنها مربوط به دوره کارشناسی ارشد است.

شهریه پذیرفته‌شدگان دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد چقدر است؟

شهریه پذیرفته‌شدگان بدون کنکور همانند داوطلبان پذیرفته‌شده از طریق آزمون دکتری تخصصی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

122 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الیسا
اسفند ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید, این شرط که تجانس رشته در پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد به معنای همنام بودن رشته مقطع ارشد و دکتری است یعنی ارشد روانشناسی بالینی فقط بدکتری گرایش بالینی میتواند شرکت کند ؟

مربم م
خرداد ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۵۲ ب٫ظ

در کارنامه استعداد درخشان ازاد عدد امتیاز و حد نصاب چیه من متوجه نشدم

محمد.گ
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰ ۵:۳۲ ب٫ظ

با سلام
من فارغ التحصیل رشته بیوشیمی هستم می تونم میکروبیولوژی شرکت کنم
با توجه به اینکه هردو گرایش رشته زیست شناسی سلولی مولکولی است؟

مدیریت فناوری
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

فقط ریز نمرات و باید اپلود کنیم یا مدرک و ؟

baran
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

میشه به ترتیب بگین کدوم دانشگاهها بهترن؟
تهران مرکز
علوم تحقیقات
تهران شمال
تهران جنوب
تهران غرب
پردیس
برلی اولویت انتخاب میخوام

سیما
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  baran

چرا تهران غرب رتبه اش ازهمه پایین تره برعکس تهران غرب خیلی هم عالیه

baran
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

الان اینجا به ترتیب نبود که تهران غرب بخواد پایین باشه!!!!!سوال این بود که مشخص کنین وبه ترتیب اولویت بندی کنین بهتراکدومن؟

باران
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  baran

سلام خانم باران
به ترتیب اول علوم تحقیقات( حتی در بعضی رشته ها با روزانه شهرستان دکتری یک سطح هست)
تهران جنوب . تهران مرکز . تهران شمال. تهران غرب . در آزاد
دولتی ه که به ترتیب روزانه تهران .شبانه تهران . روزانه شهرستان . شبانه شهرستان . پردیس تهران.
اگر ساکن تهران هستید این اولویت اگر شهرستان هستید اولویت شهر خودتون هست . موفق باشید

baran
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

چرانمیشه ثبت نام کرد؟؟؟ایمیل منو قبول نمیکنه میگه خطا در پست الکترونیک مجدد وارد کنید.چیکار باید بکنم؟

صبا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ

فارغ التحصیلان غیر انتفاعی هم میتونن شرکت کنند؟

علیرضا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۶:۴۳ ب٫ظ

سلام،کسی که در آزمون با رتبه ی نه چندان خوب مجاز به انتخاب رشته شده در آزمون،الان در بدون آزمون شرکت کنه با توجه به رتبه ی بالا،احتمال قبولی بیشتری در بدون آزمون داره

مدیریت فناوری
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ق٫ظ

سلام اگر کسی هم بدون ازمون قبول بشه و هم با آزمون ،
کدوم یکیش بهتره؟ اصلا فرقی دارن؟ در نهایت تو مدرک بدون ازمون چی مینویسند؟ بدون کنکور مینویسن؟؟؟

ab
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان،لطفا اگه کسی اطلاع داره در این زمینه راهنمایی بفرمایید/واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد کرمان اعلام کرده که از سال ۹۸در رشته مدیریت آموزشی دانشجو می گیره.ولی الان در دفترچه اصلا مدیریت آموزشی کرمان نیست.

محمد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان من ورودی سال ۹۵ یکی از گرایشهای علوم انسانی دانشگاه آزاد هستم تا الان ۸۷ میلیون پول نقد پرداخت کرده ا م به خود دانشگاه با سایر هزینه های جانبی تا الان ۱۴۰ میلیون هزینه شده است من تمام هزینه ها حتی ریز فقط مربوط به تحصیل را دارم و برآورد کرده ام ۱۸ میلیون دیگر هزینه دارم شما که ورودی امسال هستید بلاشک تا پایان تحصیل ۲۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون هزینه خواهید کرد شما بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون فقط هزینه پایان نامه خواهید داشت ، خیلی از دوستان از هزینه های دانشگاه آزاد هیچ اطلاعی ندارند و فقط تعصب بی جا دارند.

بهنام بهنود
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام و عرض ادب چرا دانشگاه آزاد رشته علوم ورزشی _آسیب شناسی ورزشی رو نداره .ممکن است اصلاحیه بخوره و این رشته رو تو دانشگاه آزاد اضافه کنند؟
آیا رشته علوم ورزشی _آسیب شناسی ورزشی می تونه تو زیر شاخه های علوم ورزشی مثل فیزیولوژی ورزشی و یا مدیریت ورزشی و یا…انتخاب رشته کند یا حتما باید آسیب شناسی انتخاب رشته کند .لطفا جواب.

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام بهنود

سلام
بله هر آنچه در زیر گروه علوم ورزشی قرار دارد میتونید انتخاب رشته کنید در دفترچه اولیه اسامی مجاز برای انتخاب رشته امده که تونستید کنکور بدید . موفق باشید .

محمد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۱۵ ب٫ظ

آزاد ظرفیتها سال گذشته خالی مونده امسال شرایط را آسان کردن تا شما راحت تر ثبت نام کنید پول را آماده کنید مشکلی نیست قبول هستید

محمدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کاملا درسته. دانشگاه ازاد فقط پول را میشناسه و این شرایطی که تعریف کرده برای اینه که ارزش کارش را بالا ببره. وگر نه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون پول بدی و ۶ سال هم عمرت تلف بشه بعد از مقطع فوق لیسانس بیکار به دکترای بیکار تبدیل بشید.

موسوی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ق٫ظ

به شرایط اضافه شده است….همینجوری بدون هیچ فکری به شرایط اضافه میکنند… فارغ‌التحصیل بعداز سال۹۵

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

سلام
تمام دانشگاه ها دو سال فراغت از تحصیل رو در نظر گرفتن . دانشگاه آزاد ۵ سال. دیگه اسمش استعداد درخشان هست نه شرایط عادی.

موسوی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ق٫ظ

کاش شرط فارغ التحصیل بعد از ۵ سال را برمیداشتن..هرچه فکر کردم دانشگاه آزاد اسلامی که به فکر پول هست این شرط را چرا گذاشته ندانستم.همه شرایط را داشته باشی معدل۱۹.نمره پایان نامه۱۹.اما فارغ‌التحصیل سال ۹۱ هستم

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  موسوی

شما الان باید به فکر نوه و نتیجه باشی

دریا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  موسوی

منم معدلم بالاست ۹۴فارغ التحصیل شدم چه شرط مزخرفی گذاشتن

خاطره
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

چرا من نمیتونم کارت بخرم؟سایت مشکل داره؟؟

کاملا بی طرف
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  خاطره

از طریق کامپیوتر اقدام کنید

ناهید
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام،شهریه رشته علوم انسانی برای هر ترم چنده؟

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

سال جدید شما رو ترمی ۲۰ میلیون حساب باز کن به جز ترم های رساله

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
خانم سارا بدون دلیل و سند لطفا کامنت نزارید
شهریه دانشگاه شمخص هست و هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه میشه اگر بالاترین حد از شهریه رو در نظر بگیریم برای رشته های مهندسی میشه ۱۸ ملیون علوم انسانی ۱۲.۵۰۰
۲۰ ملیون ترمی رو از کجا آوردید!!!
کل شهریه کل ۴ سال دکتری میشود ۸۰ تا ۱۰۰ ملیون

الناز
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دانشمند همین امسال علوم انسانی ترمی ۱۵ میلیونه . باران خانم ۱۲.۵ میلیون رو از کجات درآوردی؟

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

شما ابتدا درست صحبت کردن رو یاد بگیرید بعد کامنت بزارید!! بنده از روی شهریه اعلامی اصلی و مستند دانشگاه علوم تحقیقات برای ترم ۹۹ -۱۴۰۰ گفتم با ریز شهریه . شما اول روی ادبتون کار کنید . این ادبیات برای یک خانم درست نیست مثلا تحصیلکرده هستید….

مهناز
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۹ ب٫ظ

دوستان من شرایط بدون کنکور را دارم آزمون هم شرکت کردم متاسفانه رتبم ۷۰۰ شد پارسال ۲۰۰ شدم ولی از مصاحبه جا موندم
الآن فقط یه رشته و یه محل رو میخام روانشناسی تربیتی دانشگاه مرودشت فقط. به نظر شما از کدوم راه اقدام کنم نتیجه بهتری میگیرم

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

به نام خدا
با سلام
شما هر دو تا شانستون رو امتحان کنید . هم بدون کنکور هم ثبت نام انتخاب رشته با کنکور فقط امروز و فردا برای انتخاب رشته زمان دارید . قطعا انشاالله مرودشت هر دوتا روش قبول میشید . رتبتونم خیلی بد نیست . موفق باشید .

کاملا بی طرف
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

از هر دو

اسدی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۴:۳۹ ب٫ظ

بنده دکتری علوم تحقیقات را دارم با معدل و نمره دفاع بالای ۱۸/۵و۱۹علاقمندم در یک رشته دیگر هم ادامه دهم ، آیا امکان تبت نام بدون آزمون اش هست؟

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  اسدی

سلام
یعنی مجدد یه رشته دیگه آزاد بدون کنکور دکتری بخونید!!!!!
شرایط ثبت نام رو دارید اگر بعد از ۹۵ فارغ التحصیل هستید. البته مدرک ارشد مورد بررسی قرار میگیره و نه دکتری که باتوجه به اینکه حداقل ۴ سال دکتری زمان میبره شما فکر کنم قبل از ۹۵ فارغ التحصیل ارشد شدید مگر بلافاصله پذیرش گرفته باشید .
پولتون اضافه اومده؟!!!!
اگر دکتری دارید همون یه دونه مدرک براتون کفایت میکنه مجدد ۴ سال وقت بزارید برای چی آخه؟؟
البته تصمیم با خودتونه اما اگر راهنمایی بنده رو میخوایید اگر خیلی علاقه به درس دارید اپلای کنید پستداک یه کشور ۲ سال فوق دکتر بگیرد به جای دکتری مجدد. الحمدالله که مرفه هم هستید . اگر زبانتون خوبه که قطعا با مدرک دکتری و آزمون جامع مدرک زبان دارید برید یه فوق دکتری بگیرید و برگردید به کشور . انشاالله موفق باشید.

محمد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دکتری زیر ۵.۵ سال در دانشگاه آزاد غیر ممکن است

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این عدد ها رو از کجا میارید؟؟؟
مارد بنده دکتری رتبه ۱ فلسفه ۳.۸ ماه دفاع کردن سال ۸۴
به شخص بستگی دارد . یک نفر کاردانی رو هم ممکنه ۴ سال به درازا بکشونه برا همه یک نسخه نپیچید. موفق باشید .

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

مادر بنده ۳سال و ۸ ماهه در رشته فلسفه سال ۸۴ دفاع کردن
پدرم سال ۸۰ ۴.۵ ساله که اون ۸ ماه به خاطر مدرک زبان قبل از امتحان جامع به تعویق افتاد ورشته ادبیات رتبه ۱ شدن و پایان نامه ۲۰ که اصلا نداشتیم تا قبل از ایشون در دکتری علوم تحقیقات
خالم هم ادبیات پژوهش محور ماه آینده دفاع رسالشون هست ایشونم ۴ ساله تازه با اون مشغله که داشتند دارند دفاع میکنند.
و بسیار دیگر که جای گفتن ندارد. لطفا آمار غلط ندهید . هر شخص با توانایی خودش سنجیده میشود . یکی در ۷ سال دفاع میکنه از رساله و دیگری در ۴ سال
موفق باشید.

احمدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  اسدی

زندگی بجز درس خوانده شادیها و موفقیتهای دیگه ای داره. خیلی دنبال گرفتن مدرک دوم نباش که بعد متوجه میشی جز یه کاغذ به عنوان مدرک مهارت دیگه ای نداری.

سجاد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۴:۳۲ ب٫ظ

سلام من همه شروط رو دارم ولی فارغ التحصیل قبل ۹۵هستم،ایا شامل من هم میشه

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام . خیر . بعد از سال ۹۵

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۳:۵۴ ب٫ظ

دوستان به سایت ارتباط با ما مرکز سنجش دانشگاه آزاد بروید و به شرایط ناعادلانه به دلایل زیر اعتراض کنید.
متن زیر را برایشان بفرستید:

با سلام
شرایطی که برای دفترچه بدون آزمون دکتری ١۴٠٠ منتشر کرده‌اید به دلایل زیر کاملا ناعادلانست:
١- شرط معدل برای رشته های مهندسی و غیر مهندسی ١٧.۵ در نظرگرفته شده این در صورتی است که رشته های مهندسی خیلی سخت‌تر از سایر رشته هاست و باید شرط معدل رشته‌های مهندسی پایین‌تر باشد.
٢- هیچ تفاوتی بین واحدهای تهران و شهرستان در شرط معدل و نمره پایان نامه درنظر گرفته نشده است این درصورتی است که نمره گرفتن در واحدهای سطح یک دانشگاه آزاد مثل علوم تحقیقات و تهران مرکز خیلی سخت‌تر است.
٣- هیچ تسهیلاتی برای دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد درنظر گرفته نشده است و متاسفانه به دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسری اجازه شرکت داده شده است.

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با سلام
شرایط واقعا عالی شده
من دوسال به خاطر اینکه معدل رو بالای ۱۸.۵۰ گذاشتن نمیتونستم بدون کنکور ثبت نام کنم
نمره پایان نامه رو هم که دیگه پایین ترین شرط ۱۷ قرار دادن
دیگه استعداد درخشان اسمش اگر همه بتونن بیان که نشد استعداد درخشان!!
به نظرم معدل رو الان همتراز دولتی قرار دادن عالیه . اما پایان نامه به نظرم نمرهش همون ۱۸.۵ باید قرار میگرفت که اونایی که شایستگی دارن و برای پایان نامه زحمت کشیدن بیان مصاحبه . همه دانشگاه ها ۲ سال فراغت از تحصیل گذاشتن که آزاد ۵ سال تایم داده به دانشجو اینم باز لطف کردن .
لطفا کمی انصاف داشته باشیم اتفاقا دروس علوم انسانی بسیار وسیع تر و سخت تر از مهندسی هست فقط در ایران متاسفانه دروس مهندسی اسمش بالاتر هست مگر نه در عمل تلاش بیشتر بچه های حوزه علوم انسانی رو شاهد هستیم و واقعا حداقل در رشته من اساتید اعتقادی به نمره بالای ۱۸ نداشتن در علوم تحقیقات حالا شما نمره برگتون ۲۵ باشه تفاوتی نمیکنه ۱۸ و هر ۱۸ یعنی ۳۳ صدم کسر معدل بی دلیل …
اما الان شرایط واقعا عادلانه هست . موفق باشید.

محمد
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دوست عزیز من فارغ التحصیل ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از واحد تهران مرکز با معدل ١٧.٠١ هستم. ظرف دو سال و نیم فارغ‌التحصیل شدم و شاگرد ممتاز بین ورودی های خودم شدم. هم ورودی های من هنوز هم نتونستن فارغ‌التحصیل شن. بالاترین معدل رو من گرفتم. نمره پایان نامه ام هم ١٧ شد بدون مقاله. اساتید آنجا هم الکی به کسی بالای ١٨ نمیدن چون عارشون میاد تو مقطع ارشد نمره بالا بدن. به نظر شما این عادلانه است که من حق ثبت نام ندارم؟ الان اون کسی که واحد های شهرستان و نه چندان معتبر دانشگاه آزاد درس خونده اگه با معدل بهتر میتونه شرکت کنه ولی من نمیتونم.
چرا به بچه های دانشگاه آزاد تو سراسری حق شرکت نمیدن اونوقت دانشگاه آزاد برای بچه های سراسری حق ثبت نام میده؟
ضمنا من مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار را با معدل ١٧.٧٠ و ظرف ٣ سال تمام کردم و آنجا هم شاگرد اول شدم.
لطفا قبل این که کسی را قضاوت کنید خود را جای آن شخص قرار دهید.
این که نمی‌شود چون شما حق تبت نام پیدا کردید شرایط عادلانه شده اگر منطقی باشید شرایط به دلایلی که گفتم کاملا ناعادلانست و سطح واحد های دانشگاه آزاد با هم فرق دارد و این شرایط به نفع شهرستانی هاست.

باران
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام مجدد جناب محمد
بنده قضاوت نکردم شما تهران مرکز هستد خواهر بنده هم همون دانشگاه فیزیولوژی خودن معدل ۱۸.۹۰
من نمیگم سخت نیست اشتباه برداشت نکنید!! الان شرایط با دولتی برابر شده قطعا شما اگر رتبه ۱ گروه خودتون هستید اطلاع ندارید از آیین نامه رتبه های ۱ تا ۳ بدون کنکور میتونن برن مصاحبه شما هم اگر رتبه ۱ هستید به گفته خودتون تشریف ببرید دانشکده و درخواست بدید قطعا دانشکده خودتون پذیرش میشوید . اما در مورد اینکه من حق ثبت نام دارم یا نه اینه که استعداد درخشان اسمش روشه باید شرایط انقدر سخت باشه که فقط اون افراد که مستعد هستند بتونن ثبت نام کنن.. امیدوارم شما بتونید دکتری پذیرش بشید .
شهرستانی هم پذیرش نمیکنن واحد های تهران حداقل علوم تحقیقات تا دانشجوهای تهران رو جذب نکنه نوبت به شهرستان نمیرسه مگر نخبه باشه که حقش هست . موفق باشید.

دریا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۳:۲۲ ب٫ظ

دوستان به سایت ارتباط با ما مرکز سنجش دانشگاه آزاد بروید و به شرایط ناعادلانه به دلایل زیر اعتراض کنید.
متن زیر را برایشان بفرستید:

با سلام
شرایطی که برای دفترچه بدون آزمون دکتری ١۴٠٠ منتشر کرده‌اید به دلایل زیر کاملا ناعادلانست:
١- شرط معدل برای رشته های مهندسی و غیر مهندسی ١٧.۵ در نظرگرفته شده این در صورتی است که رشته های مهندسی خیلی سخت‌تر از سایر رشته هاست و باید شرط معدل رشته‌های مهندسی پایین‌تر باشد.
٢- هیچ تفاوتی بین واحدهای تهران و شهرستان در شرط معدل و نمره پایان نامه درنظر گرفته نشده است این درصورتی است که نمره گرفتن در واحدهای سطح یک دانشگاه آزاد مثل علوم تحقیقات و تهران مرکز خیلی سخت‌تر است.
٣- هیچ تسهیلاتی برای دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد درنظر گرفته نشده است و متاسفانه به دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسری اجازه شرکت داده شده است.

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ

حداقل معدل برای رشته مهندسی باید ۱۷ میزاشتن. جالبه با اون اساتید دیوانه شون توقع دارن معدل بالا ۱۷ و نیم بیاریم. چرا برای بچه های دانشگاه آزاد تسهیلاتی قائل نشدن؟ مگه دولتی ها اجازه به آزادی ها میدن که بدون کنکور شرکت کنن. این شرایط حق خوری بچه های دانشگاه آزاده و به خصوص اون هایی که واحد های تهران درس خوندن چون اساتید به شدت افتضاح نمره میدن حتی اگه تو برگه ٢٠ بشی.

سمیه
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعاامتحانات سخت و اساتید هم اصلا نمره نمیدن

حسنی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

خنده داره بگین دانشگاه ازاد در امتحان و نمره دادن سخت گیری میکنه. هر کس از دانشگاه ازاد با مدرک ارشد امده بیرون معدل بالای ۱۸ داره. حتما فکر کردید همشون نابغه و استعداد درخشان هستن که چنین معدلهایی دارن. نه سطح اسان گیریش باعث این نمرات میشه. بی دلیل این دانشگاه پولکی را سطح بالا معرفی نکنید.

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام این که از دانشگاه دولتی هم جذب کنن اتفاقا خیلی کار خوبی هست چون رقابت بین دانشجوها بالا میره و اونکه واقعا توانایی ذهنی و استلال قوی داره پذیرش میشه .. ما از اینکه دانشجویان مستعد دعوت بشوند نباید ترسی داشته باشیم . باید اطلاعات رو بالا ببریم که انشاالله اگر بر فرض محال رتبه ۱ کنکور دکتری دولتی رقیبمون باشه بتونیم انقدر خوب باشیم روز مصاحبه که اساتید نمره رو به ما بدن به اون رتبه ۱ ندن . همه چی بعد از خدا با توانایی ما در روز مصاحبه بستگی داره. ای کاش دانشگاه های دولتی هم این توهم خود برتر بینی رو کنار میذاشتن و دانشجویان مستعد رو از دانشگاه های علوم تحقیقات سطح ۱ دعوت به مصاحبه میکردند. بله با اینکه معدل بالای ۱۷.۵۰ تو علوم تحقیقات از کوه کندن سختره موافقم اما در همون دانشگاه داشتیم معدل ۱۹.۶۰ که خواهر خودم اتفاقا در رشته فنی مهندسی هستن و رتبه ۱ بودن .لیسانس معماری ارشد ابنیه تاریخی . در حال حاضر دانشگاه آزاد تمام تلاشش رو انجام داد که با دولتی همتراز باشه و واقعا الان مساوی هست . تازه به نظرم عدالت حکم میکرد برای استعداد درخشان نمره پایان نامه همون ۱۸.۵۰ در نظر گرفته میشد. اما بازم واقعا این اصلاحات امسال عالی بود . تسهیلاتم گفتند وام ۴۰ ملیونی اعطا میکنن. انشالله قبول هم بشید اگر هر ترم رتبه ۱ بشید ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف شهریه دارید. دیگه دانشگاه خصوصی هست مثل شبانه و پردیس برای اون ها هم هیچ تسهیلاتی در… ادامه نظر»

یحیی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۶:۵۹ ق٫ظ

دانشجویان ترم آخر ارشد که هنوز از پایان نامه دفاع نکردن میتونن درخواست بدن؟ با توجه به این که نمره پایان نامه ندارن.

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  یحیی

سال دیگه انشالله

E.n
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۳۷ ق٫ظ

سلام من پایان نامه ندارم یعنی می تونم دکتری بخونم؟

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  E.n

سلام
برای پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد بدون داشتن پایان نامه ارشد نمیشه ثبت نام کرد. میتونید از طریق شرکت در کنکور دکتری اقدام کنید.

مهناز
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۰:۵۷ ق٫ظ

با سلام
ایا متونم من باشریط مطرح شده در مورد سال فارغ التخصیلی که ۵سال اس از زمان اتمام ارشد من ۵سال و۶ ماه میگذره در دکترا بدون ازمون شرکت کنم

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

سلام
کسانی میتونن شرکت کنن که فارغ التحصیل سال ۹۵ به بعد باشن.

امیر وحیدی نژاد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام ایا میشه با واریز ۱۴۴ هزارتومان یک رشته مرتبط دیگر را هم شرکت کنیم؟

محرب
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۵:۳۹ ب٫ظ

بله . میتونید مجموعه های دیگه هم شرکت کنید اما باید متجانس باشه

علی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ب٫ظ

دوستان لطفا تماس بگیرید دانشگاه که این شرط ۵ سال رو بردارند

کاملا بی طرف
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سال گذشته ۲ سال بوده امسال شده ۵ سال . یه سال دیگه صبر کنید اون هم برمیدارند که دیگه همه بتونند شرکت کننند . نمره پایان نامه ۱۸.۵ بوده الان شده ۱۷
جالبه اونوقت چرا اسمشو گذاشتند استعدادهای درخشان ؟

باران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاملا بی طرف

سلام بله موافقم باید نمره پایان نامه همون ۱۸.۵۰ باقی می موند و معدل تراز ۱۷.۵۰ برای همه رشته ها عادلانه بود و ۵ سال هم واقعا لطف کردند اما برای مصاحبه بسیار سختگیری هست و مطمئن باشید پایان نامه های زیر ۱۸.۵ و قبول نمیکنن چون کلیه ظرفیت رشته ۱۲ نفر برای ۴ دانشگاه هست و بین ۵۰۰ نفر منقاضی از آزاد و دولتی دانشجویان مستعد پذیرش خواهند شد حداقل در دوره عالی علوم تحقیقات که میدونم واقعا دانشجو رو سختگیری وحشتناک اعمال میشود ارشد که من علوم تحقیقات بودم بیش از ۷۰ درصد اساتید مدعو دانشگاه تهران بودن و ما انگار داشتم دانشگاه تهران درس میخوندیم و سختگیری وحشتناک که قابل گفتن نیست . معدل ۱۸ آوردن در علوم تحقیقات واقعا سخته و بسیار باهوش و زرنگ باید باشن معدلشون بالای ۱۸ بشه و چون خبر داشتند از نمره دادن اساتید عدالت رو رعایت کردن و معدل ۱۷.۵۰ رو گذاشتن که با دولتی یکی هست. واقعا یکی روزانه شهرستانم بخونه معدل ۱۸ آوردنش بسیار راحت تره تا علوم تحقیقات تهران حالا بعضی حضرات بیان انکار کنن یا توهم خود بزرگ پنداری شهرستان روزانه داشته باشن سطح دانشجو ها مشخصه . در مورد پذیرش علوم تحقیقات نزدیکترین بنده مصاحبه دادن علوم تحقیقات اما چون تهران مرکز معدلشونم ۱۹.۱۰ بود نخبه ورزشی هم بودن اما بازم تو مصاحبه ترجیح به خود علوم تحقیقاتی ها و دولتی هاست و عزیز ما رفتند همون تهران مرکز در مصاحبه قبول شدند. خیالتون راحت حداقل علوم تحقیقات بسیار سختگیری میکنن برای مصاحبه و پذیرش… ادامه نظر»

دانا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام
ببخشید کسی میدونه رشته متجانس دکتری با کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی استراتژیک کدام رشته است جهت انتخاب ثبت نام استعداد درخشان؟

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانا

سلام
امسال تشخیص این مورد بر عهده گروه مصاحبه کننده قرار گرفته. بنابراین سوالتون جواب دقیق و مشخصی نداره متأسفانه

محدثه
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام ببخشید در صورت دفاع نکردن از پایان نامه و تاریخ فراغت در شهریور ۱۴۰۰ ثبت نام نمیشود کرد؟چون ارور داد

پریسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

نه

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

سلام
خیر باید حتما در زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه ازاد از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشید

پارسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۶:۳۷ ب٫ظ

آیا شانس قبولی مدیریت بازرگانی با کارشناسی ارشد مکانیک وجود دارد؟

پریسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  پارسا

شاید شهرستانا… اگر ظرفیت داشت

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

سلام
این دو رشته متجانس نیستن و شما نمیتونید جهت پذیرش بدون ازمون دانشگاه ازاد در مقطع دکتری این رشته رو انتخاب کنید.

Hossein
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام.فقط یک رشته را میشه شرکت کرد یا میشه دوباره مبلغ ۱۴۴خزار تومان را واریز کنیم و یک رشته دیگر هم ثبت نام کرد

کاملا بی طرف
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Hossein

بله میتونید مجموعه دیگه هم شرکت کنید ولی باید متجانس باشه

بنیامین
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۶:۱۹ ب٫ظ

اگر شیوه اموزش محور باشه ارشد و پایان نامه نداشتا باشد میتواند شرکت کند

دانا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بنیامین

باید درجه پایان نامتون خوب به بالا باشد

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  بنیامین

سلام
خیر متاسفانه نمیتونید باید حتما پایان نامه داشته باشید که نمره اون بالاتر از ۱۷ باشه یا درجه کیفی خوب به بالا.

رشته مشاوره
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر اگر معدل ارشد ۱۶/۶۱ باشیم ولی پایان نامه عالی باشیم میتونیم در کنکور استعداد درخشان ثبت نام کنیم ؟ممنونم جواب رو بفرمایین

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مشاوره

سلام خیر . نمی توانید . حدنصاب معدل را ندارید

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رشته مشاوره

سلام
شرایطی که در دفترچه ثبت نام دکتری بدون ازمون دانشگاه ازاد اعلام شده اجباری هست و باید حتما همه شروط رو داشته باشید تا به مصاحبه دعوت بشید.

M
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۵۶ ب٫ظ

بنظرم فقط شرط کیفیت پایان نامه و رزومه علمی را ملاک قرار میدادن بهتر بود دیگه این ۵ سال فراغت از تحصیل‌ و … الکیه شما فقط دنبال درآمد بیشتر هستید پس زیاد سخت نگیرین ❤

مهر
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام ببخشید من کنکور دکتری شرکت کردم امسال الانم انتخاب رشته دانشگاه ازادو انجام دادم ایا میتونم همزمان استعداد درخشان دانشگاه ازادو شرکت کنم چون شرایطشو دارم

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

بله . شرکت کنید البته ۱۴۴۰۰۰ تومان هزینه ثبت نامه

N
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

بله

نیکی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

ببخشید یه کد ٧ رقمی توی کارنامه رو میخواد برای انتخاب رشته من متوجه نشدم چیه؟

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  نیکی

پایین کارنامه نوشته

Ghazal
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ب٫ظ

من همه شرایط رو دارم ولی بهمن سال ٩٣ فارغ التحصیل شدم، یعنی نمیتونم ثبت نام کنم؟

M
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Ghazal

خیر
حتی اگه یکی از شرایط بالا را نداشته باشی‌ نمیتونی ثبت نام بکنی ❤

سوگند
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

با معدل ۱۷ نمیشه ثبت نام کنیم ؟ یعنی یه شرط نداشته باشیم واقعا دعوت نمیکنن؟ اخه کی دیگه پول میده به دانشگاه ازاد بجز من که این همه سختگیری میکنن…

لینا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوگند

عزیزم من دانشجوی دکترای دانشگاه آزادم براش سرو دست میشکونن کجای کاری ،رشته من ۱۰ نفر ورودی ۹۹ داره ،حتی یک نفر نبود که ثبت نام نکرده باشه

دلسوز
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  لینا

کیفیت پایین است متاسفانه. یکی از دوستان صرفا تخصصی ۶.۶ درصد زده بود. استعداد ۳.۳- و زبان صفر و الان دانشجوی دکتری است. متاسفم از این شرایط

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  دلسوز

چه رشته ای بوده که با این درصدها قبول شده؟

مهشید
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام انتخاب رشته ازاد اگه همه شرایط رو داشته باشیم شهریه داره؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

سلام
بله پذیرفته شدگان دکتری استعداد درخشان هم مثل داوطلبان با ازمون باید شهریه بپردازند.

رحمتی حقیقی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

واقعا چی باعث شد فکر کنید میتونه بدون هزینه باشه؟؟؟ اصلا این همه اومده شرایط رو ساده تر کرده برای اینکه اوضاع مالی دانشگاه آزاد خرابه، در تمام ایران کلی پرسنل داره که حقوق میخوان، کلی ساختمان و محوطه داره که نگهداری میخوان، تمرکزش فعلا روی جذب دانشجو دکتراست
بالاخره ترمی ۲۵ میلیون برای هر دانشجو عدد کمی نیست

دانا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام
من ارشد مدیریت اجرایی – استراتژیک خوندم این رشته برای دکتری نداره
الان میتونم ثبت نام کنم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانا

سلام
امسال این مورد به عهده گروه مصاحبه کننده گذاشته شده و نمیشه چیز دقیقی گفت.

sasy
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

ای کاش اون زمان کمی بیشتر درس میخوندم و کمتر به حواشی میپرداختم واقعا خیلی مسخرس من معدلم به شرایط کنونی نمیرسه اساتید بعضیاشون لج میکردن و نمره بهمون نمیدادن خیلی عصبیم ای کاش شرط معدلم برمیداشتن اینا که همه تغیراتی توی آیین نامه داده بودن اینم روش

رحمتی حقیقی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

آزاد با کنکور هم خیلی سادست ، اکثرا قبول میشن

ایرانی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

جناب Sasy
با این کامنتی که گذاشتی متوجه شدم چرا همش میگفتی حذف کنکور.
چون می خواستی با امتیاز استعداد درخشان دکتری بخونی.
ان شاالله موفق باشی ولی همه مثل شما شرایط استفاده از استعداد درخشان را ندارند!

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

واقعا این همه تناقض رو آدم نمی‌تونه درک کنه. از یک طرف از پایین اومدن کیفیت دانشجویان دکتری و لزوم پایین اوردن ظرفیتها صحبت می‌کنن از طرف دیگه شرایط رو برای ورود به دانشگاه آزاد چنان تسهیل می‌کنن که هر کسی بتونه حتی بدون کنکور هم وارد مقطع دکتری بشه!
ظلم رو اونجا متوجه میشید که با رتبه تک رقمی چند سال پشت کنکور دانشگاه دولتی مونده باشید و ظرفیت پذیرش رشتتون هر سال کمتر بشه و به ۲ نفر برسه. و از اون طرف ببینید کسایی که تو مقطع ارشد حتی پایان نامه و کارهای کلاسیشونم خودشون انجام ندادن دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد شدن.

M
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خیلی به رتبتون ننازید خیلیا هستن رتبه ی خوبی ندارن ولی سطح سوادشون بالاس حالا فکر نکن هر کسی رتبه ی خوبی داره علمش هم خوبه

باران
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

باسلام خانم سارا عزیز سطح کیفی دانشگاه ها متفاوت هست به طور مثال معدل ۱۶ آوردن علوم تحقیقات به حدی دشوار هست که میشه با دانشگاه تهران مقایسهش کرد یا حتی شریف برای کسب معدل . ما اساتیدی داشتیم که ابدا اعتقادی به نمره ۱۸ به بالا برای دانشجو نداشتن حالا شما تو برگه امتحان در حد ۲۵ بنویس توفیری نمیکنه . علوم تحقیقات تهران در دوره تحصیلات تکمیلی و تهران جنوب در سطح لیسانس دانشجو رو پیر میکنن . من خاطرم هست یه درس داشتیم به نام مدیریت صنعتی دانشجویانی داشتیم برای پاس شدن این درس ۴ ترم داغون میشدن آخر با نمره ۱۲ پاس میکردن . این رو بچه های عمران با درس استاتیک (معروف به افتاتیک) درک میکنن . میانگین لیسانس معدل ۱۴ دانشگاه تهران جنوب همتراز با ۱۸ روزاه شهرستان هست دردوره لیسانس و این رو همینجوری نمیگم کافیه سرچ بفرمایید معدل تراز دانشگاه ها تا متوجه عرض بنده بشوید .امثال نفر ۳ کنکور ارشد شهید بهشتی قبول شد دانش آموخته لیسانس صنایع تهران جنوب بودن. متاسفانه این توهم از ابتدا توسط اساتید دانشگاه های حتی دورافتاده روزانه و شبانه به دانشجوها داده شده در دانشگاه های دولتی که همه بد هستن فقط دولتی خوبه و این اشتباه هست . البته بگم دانشگاه آزاد امثال کار بسیار خوبی انجام داد چون دانشجویانی مثل من که ۳ سال به خاطر حذف رشتهشون از کنکور هر کاری میکردن نمیتونستن دکتری بخونن حتی تصمیم به اپلای به ۲۰۰ دانشگاه برتر رو داشتن با این کار میتونن بمونن و برن… ادامه نظر»

رحمتی حقیقی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

با شما کاملا موافقم
دکتری دانشگاه آزاد بی رویه شده متاسفانه

داوطلب دکتری
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

درود،
همینطوره. پولی شدن همه‌چیز و عمیق‌تر کردن شکاف بین غنی و فقیر در اولویت اقایان است. از مدارس بگیرید تا آخرین سطح دانشگاه. سیاستِ پول در آوردن از علم، در این کشور معکوس است طوریکه با نابودی علم و فروش جنازه‌ی آن پول در میآورند نه با تولید علم.

امیر وحیدی نژاد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

با سلام و احترام من کارت اعتباری ثبت نام را خریداری کردم و بعد از خرید کارت، ناگهان شرایط دانشگاه عوض شد الان تکلیف هزینه چطور میشه؟ممنون میشم رانمایی کنید
ضمنا معدل ۱۸/۵ برای علوم انسانی تعریف شده ایا منظور هجده و پنج صدم هست یا هجده و سی ملاک هست؟
ممنون از زحمات شما

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

۱۸.۵

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دوست عزیز با توجه به اینکه قراره دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد باشید لطفا قبل از ورود مبحث اعداد اعشاری رو مرور بفرمایید.

۱۸.۵ همان هجده و پنجاه صدم است (یا هجده و پنج دهم) که هجده و نیم خوانده می‌شود.
۱۸.۰۵= هجده و پنج صدم
در مورد ۱۸.۳۰ هم متوجه نشدم. مگر اینکه با مبحث ساعت اشتباه گرفته باشید که کل رو ۶۰ بدونید و نیم رو ۳۰!

در کل هم اگر به متن دقت کرده باشید با تغییر شرایط معدل مورد قبول برای تمامی رشته‌ها ۱۷.۵ (هفده و نیم یا هفده و پنجاه صدم) در نظر گرفته شده است.

امیر وحیدی نژاد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من معدل کارشناسی ارشدم در علوم انسانی ۱۸/۲۳ هست ایا الان با توجه به تغییر شرایط، میتونم شرکت کنم؟

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

بله

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

سلام
شرط معدل برای همه رشته ها امسال ۱۷.۵ هستش. و نمره پایان نامه ارشد هم باید حداقل ۱۷ باشه

رحمتی حقیقی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۴:۵۸ ب٫ظ

الله اکبر!!!!! شما قراره دکتری بخونی هنوز اعداد اعشاری رو بلد نیستی؟؟؟؟

حمید میری
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی مهندسی خوندم و ارشد حقوق و غیر مرتبط هست. ولی تمام شرایط دیگر شامل معدل و ..رو دارم بنظرتون می تونم ثبت نام کنم تشکر

نیل
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید میری

سلام رشته دکترا و ارشدتون باید متجانس باشه به کارشناسی اشاره نکرده

امیر وحیدی نژاد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حمید میری

لطفا پاسخ سوال من را بدید ممنون از عوامل دانشگاه ازاد

اس
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ب٫ظ

بله دیگه مشخصه که میتونید

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید میری

سلام
رشته انتخاب دوره دکتری برای پذیرش بدون ازمون با رشته مقطع ارشد باید متجانس باشن.

حمید میری
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی مهندسی خوندم و ارشد رو حقوق و غیر مرتبط هست. ولی شرایط معدل و همه رو دارم. بنظرتون می تونم دکتری بدون آزمون ثبت نام کنم

مهیار
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

این شرط پنج سال فارغ التحصیلی واقعا دور از انصاف هست. کسی که همه شرایط رو داره حیف نیست که مثلا چون ۹۴ یا ۹۱ و … فارغ التحصیل شده نتونه شانسش رو امتحان کنه؟ کاش یه تجدید نظری بکنن مسئولین دانشگاه آزاد

اس
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهیار

قبلا دوسال بود حالا شده ۵ سال

مهیار
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  اس

نه پارسال این شرط رو.دانشگاه آزاد نداشت. این دو سال شرط دانشگاه های دولتی هست که همیشه همین بوده. اما آزاد پارسال این رو نداشت. از شانس ما !!!

علی
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهیار

موافقم لطفا تماس بگیریم دانشگاه بردارند این شرط رو

موسوی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهیار

سلام
آره
کاش یک تجدید نظری دقیق انجام میدادند ..من همه شرایط را دارم و فارغ‌التحصیل سال ۹۱ هستم

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

چقدر ساده اید شما و فکر کردید این به خاطر چیه ؟ معلومه برای درآمد بیشتر . فکر کن با این شرایط که تسهیل کردند، چقدر شرکت کننده افزایش پیدا می کنه و از هر نفر هم ۱۴۴ هزار تومان بگیرن . وااااای چه منبع درآمدی می شه برای اینا.