پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

برگزاری مجازی مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه تربیت مدرس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

محمدرضا کلباسی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته در دانشگاه تربیت مدرس تغییری نکرده است، گفت: امسال بنا داریم ۵۰۰ دانشجوی دکتری جذب کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره حد نصاب نمره مصاحبه نیز توضیح داد و گفت: ما در دانشگاه تربیت مدرس یک عدد رند و فیکسی برای حد نصاب مصاحبه نداریم و گروه ها و دپارتمان ها براساس پرونده داوطلبان، کارنامه و سوابق سال گذشته یک حد نصابی را تعیین خواهند کرد. 

کلباسی در ادامه خاطرنشان کرد: ما حداقل ۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهیم کرد، اما اگر شرایط داوطلبان از نظر علمی بهتر باشد، خب بالاطبع بیشتر دعوت خواهیم کرد.  

وی اضافه کرد: هنوز بازه زمانی برگزاری مرحله دوم آزمون جامع، مشخص نیست و منتظریم سازمان سنجش تقویم زمانی را به ما اعلام کند و ما براساس آن زمان دقیق را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه مصاحبه دکتری همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: سال گذشته از سامانه «ال ام اس» برای برگزاری مصاحبه ها استفاده کردیم و برخی اساتید نیز از سامانه های دیگر استفاده کردند.

کلباسی ضمن گلایه از افت کیفیت علمی داوطلبان دکتری گفت: سال گذشته افرادی که به مصاحبه دعوت شدند، از نظر علمی چندان شرایط مساعد و مناسبی نداشتند و امیدواریم امسال رتبه ها بهتر باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلساتی که درباره داوطلبان دکتری صحبت می شود، در واقع به شکل عام در همه دانشگاه ها شاهد افت کیفیت علمی نسبت به سال قبل هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس کم انگیزگی داوطلبان را یکی از دلایل این موضوع برشمرد و گفت: از آنجا که شاید داوطلبان فکر می کنند بعد از اتمام دوره دکتری آینده شغلی تضمین شده ای ندارند، تلاش ویژه ای هم در راستای ارتقای علمی خود ندارند و کم انگیزه تر شده اند. از سوی دیگر پاندمی کرونا تاثیر منفی خود را بر روی داوطلبان گذاشته و امیدواریم به زودی از این شرایط نه چندان مناسب عبور کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرزو مومنی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۲۴ ب٫ظ

برای مصاحبه دکتری تربیت مدرس تماس می گیرید ؟

الی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۶ ب٫ظ

نتیجه استعداد درخشان چی شد مدارک من دوتاش تایید نشده بود مجدد فرستادم اما بررسی نشد چرا؟؟؟

آرمین
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۲۱ ب٫ظ

اگر حد نصاب ندارید پس چگونه نتایج اولیه را سازمان سنجش اعلام کند!

م
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

نتایج اولیه بر اساس تراز اعلام شده از سوی دانشگاه هاست اما منظور از حدنصاب مصاحبه در اینجا نمره مصاحبه است که امسال اعمال می شود مثلا اگر حدنصاب نمره مصاحبه برای یک دانشگاه ۳۰ باشد افرادی که نمره مصاحبه آنها زیر ۳۰ باشد فارغ از رتبه کنکور از گزینش نهایی حذف می شوند!

آرمین
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

صحیح می فرمایید متشکرم از پاسخ شما

ایروانی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  م

تراز یا رتبه در سهمیه؟
بسیارند کسانی که با تراز پایین ولی با سهمیه رتبه خوبی اوردند و قطعا برای مصاحبه دعوت خواند شد!!

رها
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایروانی

بر اساس تراز دعوت به مصاحبه میکنن، رتبه ملاک نیست

علی
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ق٫ظ

ای داد بیداد مقاله کمتر می نویسند عزیزان هیات علمی دلخور شده اند و نگران سطح علمی دانشجویان دکترا هستند

flower
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا

محمد
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۳:۵۸ ق٫ظ

رتبه ما به نحوی باشه که رتبه های بهتر از ما گرایش و رشته محلی که ما انتخاب کردیم رو نزنن اما ترازمون به حد نصاب نرسه دعوت میشیم یا نه؟

م
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

طبعا نه، باید حدنصاب اولیه رو داشته باشبد