پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون 1400 دانشگاه صنعتی ارومیه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه صنعتی ارومیه در نظر دارد از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی-غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد به صورت بدون آزمون در سال 1400 دانشجوی دکتری پذیرش نماید.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه صنعتی ارومیه بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون، به صورت بدون آزمون و مازاد بر سهمیه پذیرش در مقطع دکتری (در دو رشته مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی و فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها) دانشجوی دکتری پذیرش می نماید.

زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور

از دانشجویان واجد شرایط زیر دعوت می‌گردد درخواست مکتوب خود را به همراه فرم درخواست و سایر مستندات مربوطه حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ بصورت غیرحضوری (ارسال اسکن مدارک به پست الکترونیکی) و یا از طریق پست سفارشی، به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه ارسال نمایند.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی ارومیه

الف) بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ب) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی آیین‌نامه.

ج) داشتن حداقل میانگین کل ۱۶ در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد

د) کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق آیین‌نامه مقطع دکتری مصوب وزارت)

تبصره ۱: فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا پایان شهریور ماه (۱۴۰۰/۶/۳۱) و قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

تبصره ۲: رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۳: داوطلبان فقط می‌توانند در یک رشته (مطابق و یا مرتبط با رشته کارشناسی ارشد) درخواست دهند.

تبصره ۴: مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانش‌آموختگان باید تا زمان ثبت‌نام در مقطع دکتری ارائه گردد.

تبصره ۵: مقالات پذیرش اچاپ شده متقاضیان نباید در فهرست نشریات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

تبصره ۶: تمامی ثبت اختراع‌ها باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

تبصره ۷: انتخاب نهایی براساس امتیازات علمی مکتسبه توسط متقاضی (شامل سه بخش: سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی) صورت می‌گیرد و تصمیم نهایی بر عهده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

ه) در صورت تایید عدم صحت اطلاعات ارسالی مربوط به متقاضی در هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) قبولی متقاضی لغو خواهد شد و مسئولیت آن برعهده متقاضی خواهد بود.

و) کلیه دانشجویانی که براساس این آیین‌نامه در دانشگاه صنعتی ارومیه پذیرش می‌شوند مشمول مقررات جاری تحصیل در دوره دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه‌های مصوب دانشگاه بوده و از لحاظ اختصاص تسهیلات با دانشجویان عادی یکسان می‌باشند. لذا پس از پذیرش اولیه برای طی مراحل گزینش اقدام و در صورت دریافت تائیدیه گزینش مرکزی وزارت متبوع، پذیرش نهایی و ثبت‌نام رسمی انجام می‌گردد.

*نکات مهم در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون:

پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخذ نموده‌اند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

تغییر رشته و یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مجاز نیست.

ارائه درخواست داوطلب به منزله پذیرش قطعی نمی‌باشد و پذیرش قطعی داوطلبان پس از بررسی و اعلام نظر شورای آموزشی دانشگاه و اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در اوایل آبان ماه از طریق سایت دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام خواهد شد.

هر دانشجو صرفاً می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید. لذا در صورت قبولی در آزمون ورودی و یا اخذ پذیرش بدون آزمون در سایر دانشگاه‌های دانشجو می‌بایست در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیم گیری نموده و در صورت انصراف، سریعاً انصراف خود را بصورت کتبی به دفتر استعدادهای درخشان اعلام نماید تا جایگزینی افراد ذخیره صورت گیرد. در صورت اعلام انصراف بعد از پذیرش نهایی و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش، حذف نام متقاضی از پورتال مقدور نخواهد بود. بنابراین در صورت عدم اعلام انصراف به موقع متقاضی، عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان ۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی ارومیه

۱- فرم الف و ب از سایت دانشگاه به صورت تایپ شده تکمیل و به تأیید مدیریت محترم آموزشی دانشگاه محل تحصیل برسد.

۲- مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی دانشجو ضمیمه گردد. (برای مقالات، ارسال صفحه اول، گواهی ارائه مقاله در همایش، و مستندات مربوط به اعتبار مجله یا کنفرانس الزامیست).

٣- تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت

۴- اصل و کپی فیش بانکی به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال به حساب دانشگاه صنعتی ارومیه.

۵- متقاضیان واجد شرایط باید اسکن مدارک فوق را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ به پست الکترونیکی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ( prog@uut.ac.ir) ارسال کنند و یا اصل مدارک را از طریق پست پیشتاز به نشانی دانشگاه صنعتی ارومیه ارسال نمایند.

تذکر ۱: در صورت ارسال مدارک به پست الکترونیکی، فرم‌ها باید بصورت تایپ شده تکمیل شده و به تایید مدیر آموزش دانشگاه محل تحصیل برسد و اسکن آنها به دفتر استعدادهای درخشان ارسال شود. اصل مدارک در مراحل بعدی اخذ خواهد شد.

تذکر ۲: به مدارک ناقص و یا خارج از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان محترم باید کلیه مدارک خود را داخل پاکت A4 قرار داده و روی پاکت علاوه بر درج نام و نام خانوادگی، رشته مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد دانشجو، نام رشته و گرایش مورد تقاضا، عبارت “تقاضای پذیرش بدون آزمون دکتری مربوط به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه” درج شود.

تذکر ۳: وجه پرداختی در صورت انصراف و یا عدم پذیرش به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد. لذا توصیه می‌گردد قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شرایط دقت لازم مبذول گردد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها