پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

حضوری شدن کلاس های دکتری از 15 مهرماه 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز (یکشنبه) با محوریت «تبیین سیاست‌های آموزش عالی در دوره جدید» به صورت حضوری و برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به واسطه بیماری کرونا از دست داده‌اند تسلیت و به پرسنل خدوم حوزه سلامت خدا قوت و دست مریزاد گفت.

اعلام زمان بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه‌ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت چابک‌سازی سیستم اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه‌ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

وی با تأکید ویژه بر افزایش بهره‌وری در سیستم آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برای افزایش بهره‌وری برنامه داشته باشند، لذا باید آرزوها و اهداف بزرگ خودمان را در دانشگاه تعریف کنیم و بر اساس آن برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم.

روسای دانشگاه‌های تراز اول سرانه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالا ببرند

زلفی‌گل افزود: تقاضا می‌کنم روسای دانشگاه‌های تراز اول که از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه‌های برتر دارند در بحث توسعه فناوری، بهره‌وری و ارتقا شاخص‌های علمی، سرانه خود را بالا برده و با دانشگاه‌های برتر سایر کشورها مقایسه و رقابت کنند.

وی با اشاره به فصل تدوین لایحه بودجه در دولت، گفت: معاونان اداری، مالی و مدیران بودجه در دانشگاه‌ها رایزنی‌های لازم را برای جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۳ ب٫ظ

۲ سال مجازی بود کافی بود، الان زمان حضور و سنجش دانشجو هست، بهان ها رو بگذارید کنار برید ۲ دوز واکسن بزنید که حداقل دانشگاه راهتون بدن

داوود
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۶:۴۶ ق٫ظ

من واکسن زدم، بچه‌ی نوزادم که نزده، من خفیف بگیرم یا ناقل بشم و به بچه منتقل کنم کی پاسخگو خواهد بود؟

باران
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوود

شما در این دوساله از خونه بیرون نرفتید! با هیچ اقوام و دوست معاشرت نداشتید! شما شاغل باشید هرروزه فرزندتان ده برابر دانشگاه در معرض کرونا ست! لطفا کارشکنی نکنید!دانشجویانی که دودوزواکسن زده باشند و ماسک بزنن به هیچ عنوان مبتلا نخواهد شد،شما مسافرت و جاهایی پر خطر نرید دانشگاه کرونا نمیگیرید، خسته شدیم از کلاسها مجازی بدون بازده.

سپیده
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دقیقا. حالا میگن‌امتحانای دکترا صد در صد حضوریه خب کلاسام حضوری بشه

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آفرین خوب گفتید نمیدونم بهانه آوردن تا کجا میخواد ادامه داشته باشهف اونایی که به بهانه کرونا میخواستن مدرک مجازی بگیرند حالا دستشون رفته تو حنا

سهیلا
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۰:۳۰ ق٫ظ

سلام من هنوزم واکسن نزدم و دلم هم نمیخواد بزنم باید چکار کنم یعنی اجباریه؟ هم ورودی هام زدن فقط من نزدم یعنی حالا که دانشگاه هم خواسته کارت واکسن رو داخل سامانه دانشگاه بارگذاری کنیم اگر واکسن نزنم محروم میشم؟ کسی خبرداره راهنمایی کنه لطفا

ویکتاریون
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام. آره نامه ی خاکی صدیق به روسای دانشگاه ها رو یکی از کانال های دانشگاه گذاشته بود. هم برای پرسنل و هم دانشجوها الزامی دونسته بود.
لحنشم جالب نبود اصلا. اینطوری تموم میشه:
” … به نحوی که آنها به انجام واکسیناسیون موظف هستند و عدم اقدام در این زمینه به دلیل غیرموجه، عوارض و تبعات جدی در فرایند تحصیلی آنها را به دنبال خواهد داشت.”
جایی که گذاشته بود از نظر من کانال معتبریه و اسکن نامه هم بودش. حالا از دانشگاه خودتونم می تونی بپرسی. محروم که نه و هنوز هم با اینکه یه تاریخی رو هوا گفتن، معلوم نیست کی حضوری بشه. ولی ممکنه وقتی حضوری بشه بدون تاییدیه واکسن راهت ندن دانشگاه. اون وقت از کلاس جا می مونی دیگه. تا بخوای بزنی ۴ جلسه غیبت از هر کلاس خوردی.

باران
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام بله و هیچ مکان عمومی و مسافرت هم شما رو اجازه تردد نخواهد داد و باید هر هفته دو نوبت بدون بیمه پی سی آر منفی رو همراه داشته باشید. واقعا متوجه این جبهه گیری با علم نمیشم!!ما از بدو تولد واکسینه شدیم که الان سلامتیم، اگر واکسن خارجی رو بیم دارید برکت بزنید، موفق باشید.

ویکتاریون
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام. تا وقتی مجازیه بعیده مشکلی پیش بیاد. ولی عجله و الزام شدیدی گذاشتن که حضوری بشه. ابلاغ شده به دانشگاه ها. اون موقع احتمالا دانشگاه راهت نمیدن و تا بیای دو دوز بزنی ۳،۴ جلسه از هر کلاس رو از دست میدی.
همین الان برای خوابگاه گرفتن کارت واکسن رو چک می کنن.
یه کم زود بود برای مجبور کردن مردم. ولی چاره ای نیست دیگه بزن به نظرم من دو دوز رو با فاصله ۲۱ روز زدم و موقع دومی علائم سرماخوردگی هم داشتم. ولی واکسن اذیتم نکرد.

سهیلا
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون. البته با همون دوز اول هم اجازه مشروط میدن. پرسیدم گفتن میتونم دانشگاه تردد کنم چون خودم ساکن هستم خوابگاه نیاز ندارم.

سرباز
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

اولا پانزده مهر گذشته.دوما تکلیف دانشحویان جدید الورود ک خیلی دیر واکسن زدن و دوز دوم مونده وقتشون بشه چی میشه حتی ارشد ک هنوزم جوابش نیومده.با جون مردم بازی نکنید یه ترمو مجازی باشه چیری نمیشه الکی دنده لج نیوفتید

علی
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

کاملا موافقم.
ضمن اینکه سطح واکسیانسیون جامعه باید به حد مطلوب برسه و بعد از دیده شدن اثرات واکسناسیون عمومی بازگشایی ها به تدریج انجام بشه.
تا الان بازگشایی ها و کم کردن پروتوکول ها به صورت عجله ای در چندید مقطع زمانی انجام شده و نتایجش هم بارها و بارها دیده شده و نباید این تجربه های نادرست مجددا تکرار بشه.
ان شاالله اگر واکسیناسیون به خوبی پیش رفت و کرونا به اندازه معقول مثل سایر کشورها فروکش کرد (اینکه ما از فوت روزانه ۶۰۰، ۷۰۰ نفر طبق آمار رسمی رسیدیم به ۲۰۰، ۲۵۰ نفر اسمش کاهش نیست)، باز کردن دانشگاه ها خیلی هم خوبه.

سعیده
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

لطفا مقتدر باشید اگه حرفی می‌زنید عمل کنید ، الان میگید کلاس ها حضوری، خب بسم الله ،

نازنین
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۲۰ ب٫ظ

۱۵ مهر که گذشت ؟کجا باز شد

هما ۹۹
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۷:۰۹ ب٫ظ

باید مجازی باشه. روند کرونا داره صعودی میشه.
جون مردم بسیار مهمه.
لطفا به فکر مردم باشید هر چند که نیستید

ناشناس
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۲۵ ب٫ظ

بله . اصولا طرح و اجرا و تصویب با اجرا خیلی تفاوت داره . خیلی موارد تصویب شده اما هنوز روی کاغذه و به مرحله اجرا نرسیده ….

بچه مردم
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

به ما هم گفتن این ترم مجازیه. منم دانشگاه تهرانم
اینکه ۱۷ مهر بگن از ۱۵ مهر برن سر کلاس هم جای فکر داره!

هیچکاره
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بچه مردم

سالی که نکوست از بهارش پیداست ، حتی جناب وزیر علوم، از همان ابتدای کار ، از تقویم خبر نداره، پس چطور وزارت علوم رو می‌خواهد، اداره کند.

حسین
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ق٫ظ

واسه ما که هنوز مجازیه.
۱۵ مهر که گذشته.
دانشگاه تهران هستم