مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

الزام دانشگاه ها به تحقق شرایط برگزاری حضوری کلاس های دکتری از 15 مهر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون وزیر علوم گفت: با توجه به قانونی بودن مصوبات ستاد ملی کرونا، ما ملزم به عملی کردن آموزش حضوری دانشگاه‌ها هستیم.

دکتر علی خاکی صدیق در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که تمامی دانشگاه‌ها به دلیل مسائلی از جمله خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان ماه را ندارند، گفت: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵مهرماه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۱۵ آبان ماه برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست بلکه دانشگاه‌ها ازاین تاریخ می‌توانند در جهت بازگشایی برنامه‌ریزی کنند.

دکتر خاکی صدیق در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور آغاز آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان ماه اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای ابلاغ کرد که در آن تاکید شده است دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند و به دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: وزارت علوم باید پس از ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سازوکارهای اجرای این مصوبه که لازم الاجرا و قانونی است را ابلاغ نماید.

دکتر خاکی صدیق اعلام کرد: به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از ۱۵ آبان ماه برنامه های خود را برای شروع حضوری کلاس‌ها انجام بدهند،‌اما اینگونه نیست که تمام دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه باشند؛ صرفا دانشگاه‌هایی که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند باید سازوکارهای آموزش حضوری خود را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شد و دانشجویان کارشناسی نیز از ۱۵ آبان ماه براساس تصمیم دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند، البته این تاریخ‌ها به معنی آغاز حضوری آموزش نیست بلکه دانشگاه‌ها می‌توانند از این تاریخ برنامه ریزی‌های خود را در راستای مصوبه ستاد اجرایی کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه‌ها به صورت مشروط است و دانشگاه‌هایی که بتوانند سازوکارهای این شیوه آموزش و پروتکل‌های بهداشتی را اجرایی کنند باید این مصوبه را اجرایی نمایند و تمامی دانشگاه‌ها نمی‌توانند به دلیل مسائل لازم جهت هماهنگی خوابگاه‌ها و غیره آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: تا موقعی که دانشجویان دو دوز از واکسن کرونا را نزده باشند، حضورشان در دانشگاه‌ها مشروط است و تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها اجباری است و دانشجویانی که واکسن نزنند نمی‌توانند به صورت حضوری در محیط دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: به منظور واکسیناسیون دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری نامه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که براساس آن دانشجویان و اساتید برای حضور در کلاس‌های آموزشی باید حتما کارت تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

122 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Phd
مهر ۳۰, ۱۴۰۰ ۳:۴۵ ب٫ظ

نمیدونم خسته نمیشن از این همه تاریخ که هی اعلام میشه هی اجرا نمیشه؟ ما رو روانی کردن یک کلام بگید ترم بهمن و تمام چرا اینقدر بندگان خدا رو زجر میدید
من دکترای فردوسی هستم استاتید عالی داریم خیلی عالی تمام مطالب رو مو به مو میگن ما هم واقعا استفاده مفیدی داریم در مقطع دکترا، اینقدر هم درگیر حضوری و مجازی نیستیم والا ما دکتراها بچه ۱۸ساله نیستیم که زور بالا سرمون باشه که درس بخونیم کلاس دکترا همش مباحثه کتابای لاتینه معرفی میشه باید مطالعه بشه باید مشکلی هم پیش نیومده تا به حال حضوری هم بشه موضفیم حاظر بشیم دغدغه ی مسئولین چی هست این وسط نمیدونم هی مهر، ابان، آذر

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

با عرض ادب و احترام خدمت همه مخاطبین باتوجه به جهت گیری ها که گاها به بی احترامی کشیده میشود عرض کنم. این پیج صرفا برای تعامل و همکاری بین کسانی هست که تجربه تحصیل در دوره دکتری یا مصاحبه و یا پذیرش با رتبه عالی داشتند و ابدا برای مجادله و بی احترامی و درگیری شکل نگرفته. اینکه تبادل نظر داشته باشیم یا هم نظر نباشیم کاملا طبیعی هست اما اینکه جبهگیری صورت بپذیره اصلا درست نیست! در شان یک دانشجوی دکتری نیست به مجادله در مورد موضوعی بپردازه که هیچ ارتباطی در تصمیم گیریش نداره!! به طور مثال حضوری یا مجازی شدن کلاس ها دست بنده و شما نیست که بخوایم جبهه گیری کنیم یا بگیم چرا کامنت گذاشتید که حضوری بشود!! کارایی حضوری و مجازی هم بر کسی پوشیده نیست!! پس لطفا بی احترامی نکنید و نظرتون رو بدید . این پیج هم نظرات با اسم های ۹۰ درصد غیر واقعی هست اما باید بازهم ادب رعایت بشه!! اینکه رفت و امد برای بزرگوارانی که ساکن شهرستان هستند حالا به هر شهری بخوان رفت و امد داشته باشند سخت هست بر کسی پوشیده نست و این رو بزرگواران باید میدونستن که دوره مجازی زودگذر هست و ربط دادنش به کامنتهای که واقعا خنده دار هست در شان یک دانشجوی دوره دکتری نیست! ما اینجا فقط برای تبادل نظر هستیم و کمک به دیگری و نه دشمنی و پرخاش . همه کسانی هم که از هرجای ایران هستند قابل احترام هستند و بهترین جایگاه رو نزد خدا دارا… ادامه نظر»

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام اول اینکه ممنون از متن شما که هم موافقین و هم مخالفین کلاس آنلاین رو مورد احترام قرار دادید، ممنون از اطلاعات شما با این ۹۰ درصد اون دانشگاه هم شروع به کلاس حضری میکنه، اشنالله بقیه هم همینطور شروع کنند. مسلما کلاس حضوری یا آنلاین با چند تا کامنت تصمیم گیری نخواهد شد، برادر من خواهر من افرادی که مخالف حضوری شدن هستید ۲ سال کلاس آنلاین بود حالا شرایط خوب شده سطح سلامت جامعه بهتر شده، سطح واکسیناسون همگانی بیشتر و اپتیمم تر شده، حالا هم شرایط برای کلاس حضوری فراهم شده همه ما هم باید به فکر همکاری باشیم، آیا شما ها تا حالا در این دو سال هیچ وقت بیرون نرفتید؟ چند نفر تفریح رفتند شمال؟ با این شرایط کرونا خطرناک نبود؟ اما در دانشگاه با فاصله ۲ متری خطرناک هست؟ توی اروپا یا همین کشور های همسایه از مدتها قبل کلاس هاشون شروع شده مگه اونها آدم نیستند؟ مگه اونها با خطر مواجه نیستند؟ ببینید یک مثال ساده میزنم در مورد عدم دسترسی و دسترسی به کتابخانه دانشگاه، واقعا چند نفر از ما به انگلیسی تسلط داریم که بتونیم مثلا در یک تحقیق ساده از منابع و کتاب های سطح اینترنت ترجمه کنیم، ایا اصلا چند درصد از ما کلا به خود این کتاب ها در رشته تخصصی خودمون دسترسی داریم، دانشجوی دکترا مهدکودک، کارشناسی یا ارشد نیست که براش چیزی رو تکرار کنند اونم یاد بگیره، باید برید در عمق مطالب تحقیق کنید، ابزار پژوهشی چه هست؟ کتابخانه، آزمایشگاه، فیلد و تحقیق میدانی… ادامه نظر»

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

سلام
سپاس از نظرتون . دقیقا همین هست راحت طلبی به اسم مبارزه با کرونا!! بعد این ۴ ملیونم که رفتن شمال و گردنه حیران و کیپ تا کیپ بستن لابد ما بودیم! اونها که مهمانی و عروسی و عزاداری انجام دادن ما بودیم!!! بنده ۴ نفر از عزیزانم رو به خاطر همین ها که الان دارن ادعای حفظ جان دارند از دست دادم و دوسال با اینکه با خانه والدین و خواهر و برادرم ده دقیقه فاصله دارم ملاقاتی نداشتم مگر فاصله دو متر با ماسک و دستکش .مهمانی نرفتم مسافرت نرفتم خرید نرفتم حتی در هیات ها هم شرکت نکردم ارزوی یه مسجد و زیارت در دلمون مونده!!! دودوز واکسنم رو تزریق کردم و الانم تابع نظر ستاد کرونا هستم!! خدارو شکر که ستاد ملی کرونا و دانشگاه با این نظرسنجی ها دارن تصمیم نهایی رو میگیرن و این دولت قاطع برای رشد کشور برنامه ریزی دارن و هدفمند برنامه ریزی میکنن.
موفق باشید.

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ممنون از دقت نظر و درک بالای شما، والله ما که هدفمون همون برقراری عدالت و حضور در مکانهای آموزشی هست تا حداقل از این طریق برای جامعه یک کمکی باشیم، چون سالهای قبل با کلاس های حضوری کیفیت باز هم برای اساتید راضی کننده نبود وای به حال الان که همش آنلاین باشه، دو روز دیگه میگن بیایید پروپوزال بنویسید با این امکانات آنلاین واقعا میشه طرح واره نوشتن؟ اصلا میشه بهش فکر کرد؟ منتها عزیزان در پی سو تفاهم نسبت هایی رو به ما روا داشتند که شایسته گسیل شدن از زبان یک دانشجوی دکترا نیست، اگر ما حالا مخالف حضوری بودیم و موافق آنلاین همین عزیزان ما رو تنبل و…. خطاب میکردند. امید هست که واقعیات رو بیشتر مورد بررسی قرار بدهند.

علی عمران
مهر ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
توضیحاتی جامع و کامل.سپاسگزارم

شیرین
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۹:۵۲ ق٫ظ

واقعا از همین اجتماع کوچک قشر به ظاهر فرهیخته ی دکترا، میشه فهمید ما چرا جهان سوم هستیم………………………………………………… بدون اطلاع و دانش نظر میدیم، اظهار فضل می کنیم، برنامه ریزی می کنیم ………کاش قبل از ارتقای تحصیل خیلی از دوستان روی ارتقای زیست اجتماعی مطالعه کنند

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

بزرگوار فرهخیته اول شما خود تحقیری رو بزارید کنار و موقعیت کشورتون رو بدونید بعد به دیگران نقد بفرمایید!!
ایران در حال توسعه و از بسیار کشورهای حتی اروپای توسعه یافته تره شما آمار ۴ تا رسانه معاند رونبین حقیقت نظامی و هسته ای کشور و غیره رو مطالعه بفرمایید!! موفق باشید.

Graphic
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آره دیگه خیالت راحت باشه جا پاشونو حسابی سفت کردن.

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

عجب ادبیات و تفکری!!!!

Graphic
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ادب و ادبیات مگه به کتابی حرف زدنه؟
ادبیات عجیبی نبود محاوره‌ای بود فقط!

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

خیر به حفظ حرمتها و توهین نکردن و تهمت نزدن هست. جامعه پر شده از تهمت!!

Graphic
مهر ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

جامعه این دوره از کشورمون پُر شده از انسان‌های نوکیسه…

سیاوش
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

کاربر باران کامنت های شما و طرز صحبتتون در شان دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد نیست!
اگر دانشگاه دولتی تحصیل میکردید چگونه رفتار میکردید، خدا داند.
با آرزوی موفقیت.

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۵۳ ب٫ظ

افرادی که مخالف حضوری هستند فقط ۲ دسته هستند: کارمند یا شهرستانی
زمانی که مصاحبه می دادید باید فکر این روز رو میکردید، مگه سالهای قبل دانشجوی شهرستانی نداشتیم؟ مگه اونها مثل شما بهانه می آوردند، آیا اون موقع کرونا بود؟ آیا اونموقع کسی مشکل رفت وآمد نداشت یا مثلا مادر باردار بینشون نبود؟ نه دلیلش اینه که اینقدر در کلاس مجازی راحت استراحت کردید دلتون نمیاد ازش دل بکنید، همین ها آخرش میشن مدرک گرا های بی کیفیت، اگر نمی دونید برید بخونید دانشجوی دکتری یعنی ۲۴ ساعته در اختیار دانشگاه بودن یعنی محقق، قطعا همه افرادی که ثبت نام کردند اون تعهد نامه رضایت سازمان مورد نظر در مرخصی دادن رو هم امضا کردند؛ اون رو چکار میخواهید بکنید؟ اونو که خودتون با دست خودتون امضا کردید.

پدر ژپتو
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

من نه کارمندم و نه شهرستانی. دانشجوی دانشگاه تهران هم هستم. همین الان هم نه روزی ۲۴ ساعت، اما روزی ۱۵-۱۶ ساعت non stop به امور دکتری اختصاص پیدا میکنه دوست عزیز. شما دلتون برای محیط دانشگاه تنگ شده یه بحث دیگه است !!

فرزین
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

دمتگرم.سرشون رو میخوان گرم کنن چون تفریح و کار ندارند دنبال این هستن ببیند یک روزنه ای از این دانشگاه در زمینه زندگی یا کاری براشون پیدا میشه.منم دانشجو علامه هستم و روزانه.دانشگاه سعادت آباد هست خونم هم یوسف آباد و تا دانشگاه ۱۵ دقیقه.مسئله اینا اینکه آب براشون جور شده میخوان آب بازی کنن مخصوصا تو تهران

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

شما که کار دارید برای ی تشریف آوردید دانشگاه، راه رو باز بگذارید برای یکی که به قول خودتون سرش به دانشگاه گرم بشه، شما هم هم همون حقوقتون رو بگیرید، بله من باور کردم که چقدر فاصله شما کمه و چقدر فقط نگران کرونا هستید نه شغل و موقعیتتون!!

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

جناب فاصله یوسف آباد تا سعادت آباد ۱۵ دقیقه هست!!!! دارید شوخی میکنید!!
یوسف آباد مرکز به سمت جنوب تهران هست منطقه ۶ تهران هست و دانشگاه علامه در شمال غرب در دهکده المپیک منطقه ۲۲ هست !! دهکده المپیک چه ارتباطی به سعادت آباد داره!!! مثل اینه بگید میدان ونک با میدان شوش شبیه هم و یک جا هست!! حداقل یک کامنت میزارید مسلط به آدرس باشید که اینجوری کامنتتون خنده دار نشه!! یکی از بهترین مناطق تهران و لوکس رو با کجا مقایسه میکنید دهکده المپیک!!!
بعد تایمم میدید ۱۵ دقیقه میرسید به دانشگاه !! خدا عاقبتمون بخیر کنه.

فرزین
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  باران

خوب معلوم شد از شما از شهرستان اومدید.دانشگاه علامه،خیابان علامه جنوبی پل مدیریت رو مطالعه کنید رو نقشه درس خون ::))))))
یوسف آباد هم در نقشه نگاه کنید نزدبک ونک هست::)))))
فقط کم بود شما به ما آدرس بدید.
البته من شغلم آزاد هست محتاج دولت و دانشگاه و استاد نیستم که ازش دلبری کنم برای یک موقعیت کاری

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

ادبیات شما کاملا مشخص که چه تفکری دارید!! شما اشاره به دانشکده به خصوص نداشتید بلکه گفتید علامه!! جای بحث نیست!! بنده که خودم میدونم کجا و در چه موقعیتی هستم و فاصله دانشگاه تا منزلم ۵ دقیقه هست و مثل شما درگیری سر مجازی و حضوری ندارم!!
اما شما کمی رو خودتون کار کنید!! شما که با جت میاید از یوسف آباد تا سعادت آباد لطفا دیگه انقدر عصبی نباشید از حضوری شدن کلاس ها!!
گرچه این ادبیات مختص یک سری افراد هست که دیگه نارحتی هم نداره برای امثال بده!!
بنده شهرستانی بودن و برای بی احترامی بکار نمیبرم چون شما .
بنده به تمام هموطنانم احترام قائل هستم.

الهام
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

دانشگاه ادبیات و زبان خارجه و چند رشته دیگر سعادت آباد خیابان علامه هست و یوسف آباد نزدیک ونک و پارک ساعی.مثل اینکه شما اطلاعاتون کمه

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

خوب چه تفاوتی در فاصله یوسف آباد تا سعادت آباد داره!! بعد ایشون گفتن دانشگاه علامه نگفتن مدیریت علامه!! میخواید حمایت هم کنید کامنت رو درست درک کنید!! یوسف آباد از کوچه پس کوچه با موتورم بیان ۳۰ دیقیه باتوجه به ترافیک که همیشه در اتوبان چمران وجود داره زمان میبره و به جز ساعات ۱۲ شب و جمعه ها ترافیک داره سعادت آباد اتوبان و دیگه نگم اینکه خود سعادت آباد متفاوته با پل مدیریت و پاینن ترین نقطه از سعادت آباد .
سعادت آباد به مروارید. کاخ . سرو . کتابی. فرهنگ میگن!! بلوار دریا و دادمانم که مشترک بین سعادت آباد و شهرک غربه!!! کد دانشگاه هم ۴۴ هست و نه ۲۲!!

مری
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

باران چرا قاطی کردی یوسف آباد بالا بیا هم به شیراز جنوبی هم به ده ونک و نهایت دانشگاه علامه راه داره. بیشتر از نیم ساعت نیست.

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مری

اولا مودب باشید. این ادبیات شایسته این پیج نیست !!بعد بنده چون تو عمرم زیاد جنوب شهر نرفتم مسلط دیگه به کوچه پس کوچه هاش نیستم!! اما دیگه هرکسی میدونه ونک تازه نه یوسف آباد ۱۵ دقیقه فاصله نیست!! همه هم با اسم های شبیه هم اومدن به طرفداری خنده داره!!

Ali
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

واقعا آفرین به این جوابی که به ایشون دادی. منم دانشگاه علم و صنعت میخونم و تهران زندگی میکنم و هیچ مشکلی با کلاس های مجازی نداریم.ایشون میخوان بیان تهران گردی دلشون گرفته.

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

تهران گردی؟!!! تهرانی بیاد تهران بگرده؟!! فاصله من تا دانشگاه پیاده ۵ دقیقه هست بهترین جای تهرانم ۳۴ ساکن هستم و دلیل بر گردش نیست!! والا امثال ما که داریم میگیم کلاسا حضوری بشه همونا هستیم که دوسال تو خونه خفه شدیم . اما امثال شما جناب علی همش تو راه شمال و کارمندی مجازی رو میپسندی !!
به هر حال زیاد زجه نزنید همین ۱ ماه هست بعد انشاالله با درخواست کتبی اساتید که در حال رایزنی هست حداقل دوره دکتری حضوری خواهد شد!!

......
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

بهترین جای تهران تو هنوز آدرس تهران را بلد نیستی

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ......

عجب!!! بی نام نشان همه هم حامی!!

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

بله مشخصه چقدر مشغول امور دکتری هستید،!! همتون یا شاغل هستید یا شهرستانی و الا آدم عاقل میفهمه که با این حجم از واکسن زدن و اینکه الان فقط دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید برن کلاس اینقدر به آنلاین بودن تاکید نمیکنه، شما ها یک عده فرصت طلب هستید که فقط دنبال گرفتن مدرک هستید ولی خوشم میاد که فقط تا نیمه این ترم این حرفهاتون بیشتر کشش نداره، هیچ کدوم هم نگران کرونا یا جونتون نیستید فقط میخواهید درس و کار رو همزمان و مفت پوشش بدید و الا توی دانشگاه رفت و آمد بیشتر هست یا بین ارباب رجوع محل کارتون، کجا بیشتر رعایت میشه؟ خواهشا دلیل بیارید آدم باور کنه، قطعا اون کلاس آنلاین و حضور غیاب آبکی که خیلی بهتون مزه داده که میخواهید ادامه هم بدید.

ویکتاریون
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  النبرگ

این حجم از توهین به دانشجوی شهرستانی باور نکردنی و بیشرمانه س.
تهران از ایران اعلام استقلال کرده ما خبر نداریم؟ پاسپورتش جدا شده؟ به عضویت شنگن در اومده؟ خرج دانشگاه های مادر رو فقط تهرانیا دارن میدن؟
خوبه که کاره ای نیستید.
جهت اطلاعتون، ترم پیش توی یکی از گروه های بزرگ دانشگاه بحث حضوری شدن بود. شهرستانیا می خواستن بیان و تهرانیا مخالف بودن. چون می گفتن شما توی خوابگاه خیالتون راحته! و ما باید روزانه رفت و آمد کنیم و مریضی ببریم خونه.

ببینید بحث این نیست که نخوان بیان. نمی تونن بیان. خوابگاه ها ظرفیت ندارن و ورودی جدید رو راه نمی دن. هر وقت مسئولین تشخیص دادن که میشه با ظرفیت کامل کار کرد همه میان و حضوری میشه. حالا یه ماه دیگه یا سه ماه دیگه. به حرف دانشجو هم نیست. خلاص.
انقدر خودتون رو از چشم خواننده های اینجا نندازین. ۹۸ ای ها دو ترم سخت گذروندن. سال بالایی هاتون ترم سوم مجازیشونه. سال های قبل تر مجازی دفاع کردن. دفاع هایی که چند سال انتظارش رو کشیده بودن و آرزوشون بود شلوغ باشه، دو تا عکس یادگاری داشته باشه. بچه های ارشد کل دوره شون همینطوری گذشت. اون وقت شما بعد از دو هفته کلاس اینطوری معرکه گرفتین؟

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

جناب ویکتاریون
هیچ کسی به شهرستانی ها توهین نکرد. بعد به جز ۵۰ خانواده خاص که ساکن تهران و ری بودن از باتدا مابقی همگی شهرستانی هستیم.
حداقل بنده که هرگز شهرستانی و تهرانی رو مبنای سنجش قرار ندادم! بحث اینجا هست که متاسفانه دارن بر یک موضوعی که هیچ ارتباطی نداره به نظر در این پیج به هم بی احترامی میکنن!
بعد این نظر بنده هست باتوجه به شناختم بسیار افراد در شهرستان هستن که بی اندازه متمول هستن و همشونم تهران در منطقه ۱ و ۲ ملک دارن اما چون اعتبار و کسب و کار و ریششون در شهرستانشون هست مهاجرت نمیکنن .
اتفاقا همین حضرات که توهین میکنن خودشون ساکن تهران نیستن. بعد مگر دانشجو فقط باید بیاد تهران تا براش رفت و امد سخت باشه !! به طور مثال شخصی که ساکن استان فارس هست بخواد بره دانشگاه فردوسی شهرستان به شهرستان رفت و امد نمیکنه!!
دقیقا بحث و جبهبه گیری برای چیه متاسفانه دوستان بی احترامی میکنن . خوب یک نفر علاقه داره زودتر حضوری بشه یکی میخواد مجازی باشه . تصمیم گیری هم با بنده و امثال شما نیست بر عهده ستاد کرونا هست!!

ویکتاریون
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

فقط شما نیستی. توی این تاپیک تا چشم کار می کنه همه، چه موافق چه مخالف، دارن محل زندگیشون رو جزو رزومه شون میارن و ازش برای اثبات حقانیتشون استفاده می کنن. از سوم ابتدایی به این ور همچین پدیده ای رو ندیده بودم.

مریم
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

قبلا کرونا هم بود؟ اصلا میدونید وضعیت کرونا چیه؟
شما دوست داری برو تو دانشگاه حضور پیدا کن الان وضعیت خاص کرونایی و آغاز پیک ششم هست عمرا امسال حضوری بشه من نه کارمندم نه شهرستانی ولی جون خودم و خانوادم رو دوست دارم

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما هم تشریف ببر ۲ دوز رو کامل کن که اگر کامل نشه نمیتونی حضور پیدا کنی و برات غیبت رد میکنند جناب شاغل

آرزو
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

واقعا در جواب کامنت شما، دوستان خوب پاسخ دادن
نمیدونم چرا نمیتونید ببینید جمع کثیری راضی هستن مجازی باشه و همه دارن درس میخونن.

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

خانم آرزو جمع کثیر کجا نظر دادن!! بعد مگر ما اینجا باهم در جنگیم!! شما میخواید مجازی بشه ما حضوری!! مگر نظر ما الان دارای اهمیت هست!! مبنا و تصمیم با ستاد کروناس و ریاست دانشگاه و لاغیر. پس بحث و اینکه جبهه بگیریم درست نست. موفق باشید.

مری
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  النبرگ

شما از آون دانشجوها هستی که هدفی در زندگیت نداری نه کار میکنی نه هیچ فقط نشستی خوابگاه یا دانشگاه کی باز شه به تفریحات سالمت! !!! برسی . حیاط دانشگاه های تهران گویای حرف هایی هست که خوب نیست بگم. اما تحصیلات تکمیلی برای امور رساله یا پایان نامه اساتید مجوز میگیرن و دانشجو حضور داره شما هم لازم نیست اینقدر حرص و جوش بزنی !!!! بخدا حسادت شاخ و دم نداره توی کامنت ها خودش نشون میده. و بعدش یکم سلامتی دیگران برات مهم باشه. هر چی تجمع کم بیماری کمتر هست.

فرزین
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مری

دقیقا آفرین

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مری

تفریحات سالم؟
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید، بهتر هست تفریحات سالم رو در مسافرت های شمال اون افرادی جستجو کنید که ساعت کلاس توی شمال یا مسیر شما و سر کار بودند و با گوشی حضور غیاب خودشون رو اعلام میکردند، و همزمان لدت هم میبردند، دانشجوی دکترا مثل کارشناسی نیست که علاقه وافر به حضور در حیاط دانشگاه رو داشته باشه یا جمال مبارک اساتید و همکلاسی هاش رو رصد کنه، حسادت هم مشخصه منشا کدوم نظر هست.

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

والا ما که در کل دوران کاردانی و کارشناسی و ارشد تو حیاط جز عبور و رسیدن به محل تشکیل کلاس ها حضور نداشتیم!! دوستان از تجاربشون دارن مثال میارن که ما از اونها بی اطلاع هستیم!! خدا عاقبتمون و بخیر کنه

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آره دیگیه ظاهرا باید از تجارب ارزشمند اینها فیض اکمل رو ببریم هههه

علی
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

تحصیل مجازی بدون تردید راحت تر و کم هزینه‌تره، به خصوص برای کسایی که شاغل هستن (که البته طبق آیین نامه نباید شاغل باشن!) یا کسایی که فقط دنبال گرفتن مدرک دکتریشون هستن.
اما اگه کسی بگه بازدهی علمی مجازی بیشتر از حضوریه بدون شک داره دروغ میگه. قطعا بازدهی مجازی برای یه شاغلِ متاهل که فقط برای گرفتن مدرک داره دکتری میخونه بیشتره، چون اگه حضوری بود که باید به کارهای مهمتر از تحصیلش میرسید و قطعا به بازدهی تحصیلیش لطمه می‌خورد. در هر حال، مجازی بودن این دو سال اخیر فقط به نفع اون دسته از افرادی شد که برای مدرک و نه علم رفتن دکتری خوندن و با تقلب و سمبل کاری تونستن دست کم واحدهای تئوری رو بگذرونن.
در تحصیل مجازی نه دسترسی به کتابخونه هست و نه آزمایشگاه‌ها و نه اساتید و نه حتی کلاس‌های درسی متنوع (بله یک دانشجوی واقعی دکتری ممکنه نیاز داشته باشه علاوه بر درس های خودش سر کلاسهای درس‌هایی از رشته‌های دیگه هم بشینه).
مجازی == مدرک بی اعتبار

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
کاملا زیبا توضیح دادید، علارغم احترام به دانشجویان کارمند، دانشجوی دکتر یلیانسو فوق لیسانس نیست که کلاس ها براش فرقی نکنه، دانشجوی دکتری یعنی محقق یعنی کسی که باید ابزار های تحقیق در درسترسش باشه نه اینکه فقط بیاد کلاس آنلاین مثلا حضور غیابش رو بزنه، انصافا افرادی که کارمند هستند در این ۲ سال حضور و غیابشون چطور بود؟ آیا غیر از اینه که وسط کار با گوشی وارد سامانه میشدند تا مثلا حضورشون رو اعلام کنند، آیا واقعا داشتید به درس گوش میدادید یا فقط حضور شما مطرح بود و به کارهای دیگه در اداره میرسیدید؟

پدر ژپتو
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز شما دوره دکتری رو با دوره کارشناسی اشتباه گرفتید !!

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

اتفاقا افراد تنبلی مثل شاغلین یا شهرستانی ها هنوز نمیدونند دانشجوی دکترا یعنی چی فکر میکنند فقط باید مدرک گرفت و تموم، همین سال آخرتون بود، فکر نکنم از سال بعد کارمند رو به عنوان دانشجو پذیرش کنند چون بهانه هاتون برای اساتید کلیشه شده

مهری
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

کاش شما یکم برای همه ی ادما ارزش قائل میشدین
کسی که کارمنده کسی که بارداره یا کسی که تو زندگیش هزارتا بدبختی داره اما تونسته قبول در بهترین دانشگاه ها قبول بشه هم حق داره درس بخونه حق داره اگه شهرستانیه هم درس بخونه
مگه حقی از شما ضایع کردن اخه
زیبا نیست این نحوه ی حرف زدن واقعا برای دانشجوی دکتری زیبا نیست کاربر النبرگ

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آفرین بر شما . تحلیل عالی بود جناب آقای علی.موفق باشید.

پدر ژپتو
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

البته رشته ها با هم متفاوتن اما با توجه به تجربه این دو ترم و یک ماه میگم از حیث بازدهى آموزشى (و نه سختى آمد و شد و برنامه ریزى حضور در دانشگاه) چندان تفاوتى بین حضورى مجازى وجود نداره.

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

شما یک بازنگری در تحصیلتون داشته باشید!! مجازی با حضوری یک بازدهی رو داره!! استاد تمام علامه داره داد میزنه دکتری مجازی فاقد اعتباره بعد شما با دو ترم مجازی ادعای یکی بودن بازدهی مجازی و حضوری رو دارید!!
خدا خودت کمکمون کن.

پدر ژپتو
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دوست عزیز استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایى نظر خودشون رو دارند. بنده هم نظر خودم رو دارم. اینکه شما مرعوب عناوین هستید ارتباطى به موضوع پیدا نمیکنه. خوبه که هیچ نظرى رو بدون استدلال قبول نکنیم.

منگول
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۱۹ ب٫ظ

مجازی عالیه
بخصوص اینکه کلاس را رکورد می کنیم و با دقت بیشتری مجددا میتونیم گوش بدیم و نوت برداری کنیم.

حبه انگو
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  منگول

دقیقا ماهم راضی هستیم. اینترنت هم که فعلا خوبه

باران
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام واقعا این دوستان که ادعا دارن دکتری مجازی باشه!! جسارتا این ۸۰ سالی که دکتری به صورت حضوری بوده لابد مشکل عقلی داشتن حضرات چرا نمیموندن تو خونه کتاب بخونن!!اون موقع که وبا و بیماری های غیر قابل درمان هم بوده! واقعا خسته نشدید از این همه مخالفت!! مجازی دیگه بچه ام میدونه بازدهی حضوری رو نداره! کلاس مجازی دوتا میکروفن باهم باز بشه کلا صدا قطع میشه کلاس به هم میریزه!! نت استادا همش قطع و وصل میشه!! تازه اگر سامانه ارور نده!! متاسفانه اون دانشجویانی که در شهرستانها ساکن هستند و جای غیر محل زندگی پذیرش شدن با خیال مجازی بودن اومدن ثبت نام انجام دادن الان دارن شکایت میکنن خوب مشخص بود امثال دیگه نهایتا تا اذر اگر پیک ششم رو بتونن کنترل کنن تمام کلاس به حالت نرمال برمیگرده!! اینجا هم نه بنده و نه شما نظرمون مهم نیست بلکه اون نظرسنجی و برآوردی که از واکسیناسیون داره تا هفته دیگه انجام میشه حسن ختام این بحث و اعتراض خواهد بود اگر بالای ۷۰ درصد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دودوز رو دریافت کرده باشن کلاسها حضوری خواهد بود که کاملا منطقی حالا یک خانم استثنا باردار شدن که مبنا برای کل جامعه دانشجویان نمیشه!! بعد خانم بادار حداقل ماهی دوبار در معرض پرخطرترین مکان که بیمارستان و مطب دکتر هست قرار داره پس دانشگاه قطعا از این دو مکان امن تر هست! اگر هم شهرستان هستن که خود شخص باید شرایط رو میسنجید و براورد حضوری شدن رو میکرد.به هرحال انشاالله همه مادران سلامت باشند.… ادامه نظر»

آرزو
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

کاربر باران نظرات شما و ابن پافشاری روی نظرتون واقعا نشانه ی خوبی نیست.
لطفا کمی برای نظرات بقیه هم احترام قائل شوید.
به نظر من، ضرر حضوری شدن بیشتر از منفعت آن هست و الان ما از تمام امکانات دانشگاهمون از کتابخانه تا دسترسی به اساتید رو به بهترین نحو داریم.
کلاس های ما یکبار هم قطع نشده و اساتید بسیار در تعامل با دانشجویان هستن.
همچین خیلی از دوستان بنده با اساتید خارج از کشور هم کار کردن و حتی آن ها را یکبار از نزدیک ملاقات نکردن
لطفا کمی دریچه ی نگاهتان را تغییر دهید و تنها بر روی نظر خود پافشاری نکنید.

مهیار
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

کاملا درست فرمودین. ما هم دقیقا به همین منوال داریم با موفقیت پیش میریم. بدون هیچ مشکلی.

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

من مگر مسئول هستم خانم آرزو؟!! یا نظرات ما جایی ثبت میشه ؟!! من حرف استاد تمام علامه رو بازگو کردم ایشون فریاد میزدن دکتری مجازی بی اعتبار هست! ایشون استاد کرسی هستن و اسمشون و قطار نمیبره انقدر معروفن!!
کارایی و بازدهی مجازی هم بر کسی پوشیده نیست. به هرحال اگر تصمیم بگیرن حضوری بشه نظر بنده و شما در تصمیم گیری بی تاثیر هست . پس تا مادامی که مجازی هست خوب درس میخونیم حضوری هم بشود ده برابر بهتر درس میخونیم. موفق باشید.

مریم
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ما که از ۲۷ شهریور کلاسهامون به صورت مجازی مرتب برگزار شد و قطعی اینترنت و این مباحث هم خیلی کم داشتیم. بازدهی هم اتفاقن خیلی خوب هست و پرت وقت کلاسهای مجازی کمتر است. از طرفی کلاسها ضبط میشه و اگر موردی را متوجه نشیم میتونیم بازبینی کنیم.

منصوره
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

برای ما هم مثل شماست.

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

جسارتا کلاسا کجا ضبط میشه؟ سامانه دان که کارایی ضبط نداره خانم مریم . اگر هم خودتون ضبط میکنید که غیرقانونی هست!! والا ما بهترین واحد آزاد تهران علوم تحقیقات هستیم از ۲۷ شهریور هم کلاسامون تشکیل شده اما انقدر اساتید مشکل دارن با صدا که نصف کلاس از دست میره !!موفق باشید.

سارا
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  باران

شاید دانشگاه ازاد این مشکلات را در مجازی داره دانشگاه های دولتی اوکیه

Reza
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

به نظر من شما بهتره به مهدکودک مراجعه کنید و اونجا ثبت نام کنین.

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
کاملا با نظر شما موافقم،
مگه قراره تا کی کلاس آنلاین باشه، یک ترم دو ترم ۳ ترم ….آخرش که این عزیزان موافق مجازی باید برن کلاس، الان هم خدا رو شکر واکسیناسیون افزایش یافته، اگر قرار بر کلاس دائم الآنلاین بود، برادر من خواهر من خوب میرفتید دکتری مجازی شرکت میکردید استرستون برای حضوری شدن کمتر بود، اومدید جای بقیه رو گرفتید حالا شکایت هم دارید، آخرش هم کیفیت صفر، این میشه مدرک گرایی نه تحقیق گرایی، به نظر من باید در دفعات بعد هنگام مصاحبه از همه کارمند ها تعهد محضری قوی برای حضور بگیرند تا دیگه از این بهانه ها نباشه، مگه ما که شاغل نیستیم بنا به کدام دلیل باید به آتیش شما بسوزیم که عدم دسترسی کتابخونه، عدم دسترسی آزمایشگاه، عدم دسترسی به استاد و….. همه این ها که میگن پیک ششم و ….. کرونا هست و میترسیم همه فقط بهانه کارمند هاست برای داشتن هر دو جنبه شغل و مدرک

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

سلام وقت شما بخیر جناب النبرگ
این چند وقت هم میگذره بعد چهره حضرات دیدنی هست! و مقایسه معدل های مجازی با امتحانات حضوری!!!
یاد گرفتن الکی با ۴ تا کلاس بی بازده مجازی بگن نمرات خوبم گرفتن همش تقلب!! از معدل های درخشان این دوسال کاملا میشه با یک بررسی کوچک به نوع امتحانات پی برد . همش با تقلب!! در حدی بود که اساتید که من دیگه در کل نسلم استاد دانشگاه هستند میدیدم به جز دو دانشجوی برتر کلا نمره رو از ۱۶ حساب کنن که افتضاح این حجم از تقلب ها آبروریزی نشه!!
دانشجویان مهندسی اونم در لیسانس معدلا همه بالای ۱۶!!!!
والا ما تا سال ۹۷ آمار داشتیم رتبه ۱ تهران جنوب معدلش ۱۷.۵۰ بود در مقطع کارشناسی
ارشد ها علوم تحقیقات با بدبختی باز به ورودی و میزان سختگیری هم مرتبط بود معدل ۱۸ شاگرد اول بود
الان همه نمرات بالای ۱۶ که آدم خندهش میگیره
لابد کرونا معجزه کرده همه حافظه فوق العاده و هوش بالای ۱۴۰ پیدا کردن!!
خدا عاقبتمون و بخیر کنه.

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اتفاقا یکی از مهمترین دقدقه های من همینه که شما فرمودید، در کلاس حضور ی میشه عیار دانشجوی محقق و بی کیفیت رو تشخیص داد، از اونجایی که حداقل معدل مورد قبول دکتری و نمره قبولی به ترتیب ۱۶ و ۱۴ هست عزیزان شاغل نگران هستند که مبادا نیاز به تلاش بیشتر داشته باشند.

آرزو
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  النبرگ

خدا رو شکر که شما به کار کردن احتیاجی ندارید
لطفا شرایط بقیه رو هم درک کنید

باران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

شما هم کمی در ادبیاتتون تجدید نظر کنید کامنتهای بالا ابدا در شان یک خانم تحصیلکرده نیست. موفق باشید.

ساحل
مهر ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  باران

به نظرم لحن و ادبیات شما قشنگ نبود خانم باران، اتفاقا خانم آرزو خیلی مودب صحبت کردن
و مشخصا اشاره دارن که کاش درک ادم ها از شرایط یکدیگر بالا برود
شان و ادب شما هم بهتره بالا برود که اینجوری افراد رو تحقیر نکنید.

مریم
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۱۹ ق٫ظ

من باردارم با این وضعیت چطوری برم سرکلاس حضوری آخه؟ خیلی هم میترسم درگیر بشم
این همه دانشجو هم میخوان از شهرستان ها بیان یه نگاهی به هوای تهران بندازید تو این هوای غبارگرفته سرایت کرونا بیشتر هم میشه مشکلات ریوی بیشتر هم خواهد شد افزایش رفت و آمد، زندگی در خوابگاه و… حتی با فرض واکسن زدن سرایت رو بیشتر میکنه
خواهشا به فکر همه باشید اگر هم میخواهید حضوری کنید تلفیقی از حضوری و مجازی بشه

مری
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خب تونستی مرخصی تحصیلی بگیر.

النبرگ
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مری

بله مرخصی تحصیلی رو برای همین روز ها گذاشتند دیگه

Ali
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۱ ق٫ظ

خانم باران شما انگار تازه وارد محیط دانشگاه شدین و انگار براتون جذابیت داره بشینین سر کلاس. انگار متوجه وضعیت بسیار بد خانواده ها نیستید که با کرونا چه بلاهایی سرشون اومده. ما که داریم با کلاس های مجازی پیش میریم و همه چیز اوکی هست. تایم بیشتری هم برای پژوهش داریم. تصور کنید به خاطر ۲ ساعت کلاس حضوری چند ساعت باید وقت هدر داد که رفت و آمد بین شهری یا بین استانی داشت. خوابگاه هم که ریسک بسیار بزرگیه. لطفا واقع بین باشید و با احساس و هیجان صحبت نکنید.

باران
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

جناب انگار شما ریاضیاتتون ضعیف هست!!
دانشجوی دکتری یعنی حداقل ۷ سال تجربه حضور فعال در محیط آکادمیک و نداشته!
داستان این کلاس های حضوری شبیه کنکور و تعویقش شده!
خدارو شکر که مسئولین به کامنت ۱۰ تا ۱۰۰ نفر توجهی نخواهند داشت.
شما مجاز بودید شهر خودتون رو انتخاب کنید و واحدهای برتر رو بزارید برای بومی ها که انقدر اذیت نشید برا رفت و امد!! دانشجوی دکتری برای یک روز کلاس اونم از صبح تا بعد از ظهر به خوابگاه نیاز نداره مگر اینکه مقطع پایین باشه!
تمام این موارد در زمان ثبت نام برای دانشجویان توضیح داده شده و پذیرفتن که حضور داشته باشن در دانشگاه و پژوهشگاه ها باتوجه به هر رشته! بعد بنده به بدترین شکل ممکن از کرونا متضرر شدم و ۴ نفر از عزیزترینم رو از دست دادم با اینکه دوساله در خانه بودم و نه مسافرت رفتم نه مهمانی و غیره !! امثال معترضین همینها هستند که همش مسافرتن!! فعلا که تا آذر ماه مجازی هست بعد از اون تصمیم با ریاست کل دانشگاه و ستاد کروناست نه بنده و شما!!
موفق باشید.

Graphic
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

این چه راهکاریه آخه یعنی چی هرکی شهر خودشو انتخاب کنه که خوابگاه نره؟ چقدر دلت پُره از این قضیه تو هر کامنتت یه جوری بهش اشاره کردی:)
با این راهکارت پس منم دیگه نخونم الکی آخه دکتری رشتمو نداره که توی استانمون! عجبا!

محمودی
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

با احترام به همه نظرات، اکانت باران توجه داشته باشید که ی سری از رشته ها رو همه استان ها ندارن، بنده دانشجوی دکتری چند کیلومتر اونورتر از محل سکونتم، چون رشته منو فقط پنج استان داره، پس این جواب درستی نیست که محل سکونت خودمون انتخاب رشته میکردیم، درضمن توجه به سلامتی و البته زنده موندن الان الویت اول یک جهان، پس کلیت صحبت شما نسخه درستی نیست

باران
مهر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمودی

جناب محمودی شما با توجه به شرایط پذیرش شدید آفرین بر شما اما شما اعتراضی هم به حضوری در حالت نرمال ندارید!! بنده منظورم با اون افرادی هست که با شناخت به اینکه مجازی همین یک ترم هست نهایتا باز دارن گله و شکایت میکنن . موفق باشید.

Arsham
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۴۰ ق٫ظ

سلام و احترام…
خطاب به دوستی که فرمودند در خارج هستید و در این سایت پیغام میگذارید باید بگویم مگر چه ایرادی دارد از هموطنان خود اطلاعات کسب کرد و جویای اخبار های علمی در زادگاه خود شد؟
بنده دانشجوی مهندسی مواد دانشگاه البرتا هستم و هرز چندگاهی این سایت را چک میکنم.
زود قضاوت نکنید.
موفق باشید.

Maryam
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Arsham

سلام به هموطنان عزیز
دلم خیلی تنگه برا ایران
دانشجو دکترا دانشگاه مینه سوتا هستم، همه ترمهامون مجازی بود و خیلی به سلامت دانشجوها اهمیت میدن خیلی خیلی حتی میگن اگه همه واکسن زده باشن کلاسها سال بعد حضوری خواهد شد.
اینجا ساعت ۱۷ هست:)
امیدوارم هرجا هستین سلامت باشین
بدروووود

Arash
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

هیچ جا مقطع دکترا کلاس ها حضوری نیست.تمرکز بر روی کار های پژوهشی است.در ایران جهت دفاع کردن از پایان نامه ها همه ی اقدامات بر دوش دانشجوست.باید از ترم اول به فکر زبان،مقاله،رساله و… باشیم نه اینکه منتظر حضوری شدن کلاس ها که لذت ببریم!!!!به نظرم دوستانیکه نظر میدهند کلاسها باید حضوری شود تا معنی دانشگاه را درک کنیم باید مجددا در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند:)
دانشجوی دکترا بودن یعنی تحقیق،پژوهش،ترجمه مقالات،ترجمه کتاب،تعامل با استاید برجسته حتی خارج از کشور،کار های رساله هم که از پروپزال تا دفاع نهایی بر دوش دانشجوست و استاد راهنما و مشاور نهایتا ۱درصد همیاری کنند.پس حضوری کردن دانشگاهها اقدامی مذبوحانه است.

مرتضی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

احسنت.من هم با شما موافقم

حبه انگور
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

موافقم

باران
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

جناب شما انگار نه تنها درک درستی از دوره دکتری ندارید بلکه در مورد خارج از کشور هم هیچ اطلاعی ندارید!!
دانشجوی دکتری باید شبانه روز در محل تحقیقاتی دانشگاه باشه کتابخونه دانشگاه باید در اختیارش باشن!
برای مقاله های پژوهشی و میدانی اگر مخاطب ها نباشن از اینترنت آمار بدست بیاره؟!!!!
دانشجوی دکتری ۳ ترم دروس تئوریک داره و اگر سر کلاس نباشه کارایی نداره تدریس اساتید!
شما احتمالا شهرستان هستید و براتون سخته تشریف بیارید تهران برای همین علاقه به کلاس های مجازی دارید!!
اولین باره که این نظر رو دارم میبینم که انقدر خلاف واقع هست!! دانشجوی دکتری کارش پژوهش هست اونم بعد جامع نه در ۳ ترم اول که دروس تئوریک و باید حداقل ۳ روز در هفته با اساتید در ارتباط باشن حضوری و نه اونم مثل مهدکودک مجازی یه روز نت قطع میشه صدای استاد قطع میشه !!
کمی لطفا اظلاعاتتون رو ببرید بالاتر. موفق باشید.

سارا
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

خانم باران شما مثله اینکه باید در مهدکودک ثبت نام کنین
چون دانشجوی دکتری باید اونقدری خودکفا باشه که انقدر وابستگی به اساتید رو حس نکنه
و واقعا تو زندگی وقت و جون ادم انقدر ارزش داره که بتونه از توانایی های خودش استفاده کنه و زمانش رو برای رفت و امد هدر نده و همچنین جون خانوادش براش مهم باشه و از خودگذشتگی هم داشته باشه.
همچنین انقدر تک بعدی به درس و دانشگاه در مقطع دکتری فکر نکنه.
به نظرم شما یکم تجدید نظر کنید زیرا چندسال دیگه پشیمون میشید که تمام جوانب زندگی را کنار گذاشتید جر درس.

Arash
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

احسنت.

باران
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

شما که کاملا مشخص خانم هستید!!
و اصلا هم مسافرت و مهمانی رو شرکت نکردید و قرنطینه بودید تو دوسال کرونایی!!
شما هنوز درک درستی از دوره دکتری ندارید!! برید کمی فکر کنید به جای جبهه گرفتن!!
در آینده مشخص میشه کی متضرر میشه!!
موفق باشید.

رضا
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خانم سارا دانشجو باید تکلیف خودش را از قبل مشخص کند بله دانشجو مخصوصا دانشجوی دکتری باید دربست در اختیار دانشگاه باشد و پژوهش محوری یکی از اولویت های او باشد شما که بهانه رفت آمد مشکلته خوب میتونی کلا بمونی خوابگاه باید تو خونه باشی.

Arash
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دانشجوی دکترا رشته مهندسی برق در کشور سوئیس هستم دوست عزیز

باران
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

شما دانشجوی دکتری برق در لوزان هستید بعد در پی اچ دی تست کامنت نه به کلاس های حضوری میزارید؟!!
خیلی کومیک بود این کامنت. موفق باشید.

النبرگ
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

این جواب شما خیلی عالی بود واقعا لذت بردم هههه

محمد
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

من با اقا ارش موافق هستم
اصلا ترم تئوری برای دانشجویان دکترا الزامی نیست، چون خودمون میتونیم درسامونو بخونیم و پاس کنیم.
نظر بنده این هست که از همان ترم اول به دنبال اقدامات علمی و پژوهشی باشیم و یک مشکلی را از کشور حل کنیم

باران
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

عجب!! بعد جسارتا تحقیقات پژوهشی میدانی رو کجا میخواید روشون پژهش انجام بدید با فضای مجازی!!
کامنت هارو که آدم میبینه به عمق فاجعه پی میبره!

سارا
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

من در یکی از بهترین دانشگاه های ایران در دوره ی روزانه قبول شدم و در تمامی مقاطع شاگرد اول بودم.
و به نظرم زندگی جوانب متفاوتی داره و آدم باید بتونه به تمامی جوانب زندگی برسه، نه تنها یک جنبه.
عقیده ی شما هم محترمه، موفق باشید.

آرمان
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

فقط به خودت فکر میکنی کاربر باران، خیلی ها پژوهش میدانی ندارن و کاراشون با اینترنت حل میشه کامل.

Roxana
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  باران

خب شما پس صبر کنید تا اوضاع کشور کاملا رو به بهبود رود و بعد کار میدانی را اغاز کنید:)
از تکنولوژی هم استفاده نکنید؛)

منصوره
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تایید

رضا
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  باران

حرف دلمو گفتی

مهسان
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

بنده با شما موافقم بدین دلیل که اصلا نبایدطبق ضوابط جلو برویم.
باید مستقل باشیم.
دانشجو واقعا معنی تحقیق و پژوهش را درک کند و وابسته به کتابخانه دانشگاه یا استاید نباشد.
شما هرجای جهان هم باشید می توانید به کتابخانه های بزرگ دسترسی داشته باشید و با اساتید نخبه(به لطف تکنولوژی) ارتباط برقرار کنید.
پس کمی متفاوت تر باشید تا پیشرفت کنید.

باران
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسان

اگر رفتن به مکان های عمومی پر مخاطب آزاد بشه پس این بحث سر مجازی بودن چی میشه! کتابخانه دانشگاه که امن تره از نظر بهداشتی چون همه دو دوز واکسینه هستن!!! شما خودتون دارید میگید بودن در اجتماع از الزامات تحقیق و پژوهش اجتماعی هست بعد مجازی رو موافقید . الله اکبر از این حجم از تنافض!

ویکتاریون
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۳:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

کتابخونه های دانشگاه های شما مگر باز نیستن؟
ببینین الان دانشگاه ها تقریبا باز هستن. کتابخونه ها عمدتا بازن( بعضی هاشون از یکسال پیش) و استادا کمابیش دانشگاه میان. بنابراین هر وقت بخواین می تونین در دانشگاه حاضر بشین و از امکانات استفاده کنین. صرفا کلاس ها و اکثر دفاع ها مجازیه.حالا چرا؟
چون ۱.خوابگاه ها با ظرفیت کامل نمی تونن فعالیت کنن، این موضوع علاوه براینکه ۲. احتمالا کسی از حرف زدن پیوسته با ماسک در فضای بسته خوشش نمیاد( و حرکت سالمی هم نیست.)، به علاوه ی۳. بار اضافه ای که به حمل و نقل عمومی تحمیل میشه باعث شده حضوری شدن کلاس ها در اولویت نباشه. تا آخر ترم رفته رفته همینا هم باز میشن.
یعنی همه ی دلایل فنی و اجرایی هستن. حالا اینکه طرفین مخالف و موافق بازگشایی میان ایده آل ها و فانتزی های خودشون درباره ی دانشجوی دکترا و نگرانی از معطل موندن مرزهای علم رو شرح میدن کاملا بلاموضوعه.

مهدی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ب٫ظ

من کاملا مخالفم با حضوری شدن کلاسهای دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا دکتری، توی عصر تکنولوژی اصلا معنی نداره ،حتی اگر کرونا نبود هزینه اضافی ، راه و سفر و … رو متحمل بشین ، ما خیلی از اساتید که فرصت مطالعاتی گرفته بودن و رفته بودن خارج از کشور ، میگفتن تمامی امکانات شبکه ای و حمل و نقل به خوابگاه در اختیار ما بود ولی اکثرا اساتید رو از راه دور باهاشون ارتباط داشتیم . تحصیلات تکمیلی ، دبیرستان نیست که بخوای بری درس خوندن یادبگیری،صرفا گروه درمان میتون حضوری برن چون اساسا در ارتباط تنگاتنگ با بیمارستان و درمان و.. داره.
بازگشایی دانشگاه یک سیاسته وگرنه به قول یکی ازاساتید جز بوجه هیچ چیزی برای وزارت مهم نیست، پس لینا همش بازیه

نیما
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۳۵ ب٫ظ

خوب ما الان تو مقطع دکتری هستیم خودمون هم میتونیم منابعی رو که مشخص شده بخونیم و نیاز به کلاس حضوری نیست در ضمن حضور تو خوابگاه وضعیت کرونا رو بدتر خواهد کرد

س
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام
قطعا حضوری بودن دانشگاه ها تجربه‌ی بهتری خواهد بود
اما حفظ سلامتی ما از این موارد مهمتر هست
چون رفت و آمد با وسیله نقلیه ی عمومی و اتوبوس از یک شهر به شهری دیگه و بعد خوابگاه و …امکان ابتلا رو بالا میبره
دروس تئوری هستن و حضوری بودن خیلی لزومی نداره
بعدم دانشجوی دکتری دیگه خودش میتونه مستقل به مطالعه ی رفرنس ها بپردازه

Abz
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۲۸ ب٫ظ

واقعاً با این حجم کم دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی دلیلی برای حضوری نشدن نیست!
شش ماه پیش پروپوزال دادم هنوز ترتیب اثر داده نشده
به اساتید هم که نمیشه دم به دیقه پیام فرستاد که حالا ببینن جواب شما رو بدن یا نه
حضوری هم زمان استاد مشخصه و هم دانشجو و کاملا منطقی و به دور از فکر اینکه مزاحم هم باشن میتونن تعامل داشته باشن
فقط عزیزانی که قکر پاس کردن هستن مخالف حضوری هستن
اگر احتمال کرونا با دانشگاه و خوابگاه هست پس در سطح جامعه هم هست (حتی بیشتر)
نگاه میکنی تو جامعه همه بیرونن همه از مترو و … استفاده میکنن مسافرت میرن و … ولی وقتی میگن دانشگاه نگران جونشون میشن!
خیلی جالبیم!

باران
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Abz

دقیقا با شما موافقم . هر روز مسافرت و مهمانی هستن بعد وقت درس همه وحشت کرونا پیدا میکنن. سیستم مجازی واقعا بده مخصوصا برای دوره دکتری.

نفیس
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

آخه مشکل اینه یه ماه هست شروع شده و من هنوز ۱۲ هفته نیستم
در ثانی در مقطع دکتری اساتید مطلب جدیدی ندارن بگن این ماییم که به روزتر از اونها پیش میریم و مقاله می‌نویسیم و ژورنال کلاب برگزار می کنیم که همه میتونه مجازی باشه

نفیس
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۴:۲۳ ب٫ظ

واقعا که هیچی برنامه ریزی نداره من الان یه ماهه حضوریم یه دوز واکسنم به خاطر بارداری نتونستم بزنم بعدم تو خوابگاه با پرسنل بیمارستانی یه جا هستم بلایی سر مون بیاد کی جوابگو هست

باران
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نفیس

شما در اولویت واکسیناسیون قرار دارید و باید در هفته ۱۲ دیگه نهایتا دوز دوم رو دریافت میکردید خانم نفیس . موفق باشید.

نازنین
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  نفیس

خوشبحالتون دارید مادر میشین‌

نازنین
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

کاش منم بزودی مادر بشم

ز
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ب٫ظ

چرا جون دانشجو براتون مهم نیست من دانشجو چه جوری برم تو خوابگاه بمونم

ویکتاریون
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ز

آره حالا دوستان! دارن میگن خوابگاه با بقیه جاها فرق نداره و اینا. ولی وقتی وارد میشی جوریه که همه ش میگی این چه مخمصه ایه خودم رو گرفتار کردم بعد از یک سال و اندی مراقبت. اونم برای کارای الکی و بی مزد و مواجب دانشگاه. با سوار شدن به اتوبوس شلوغ آدم لعنت دوم رو به خودش می فرسته و وسط راه پیاده میشه:))))
من خیلی دوست داشتم حضوری بیام و تازه مجوز گرفتم و برگشتم خوابگاه. ولی تجربه ش با حرف زدن درباره ش خیلی متفاوته. نمی دونم تدریجا عادی میشه یا نه، الان که خیلی فضا برام اضطراب آوره. و مطمئنم خوابگاه ها نمی تونن با ظرفیت کامل فعالیت کنن. خیلی ظالمانه س اگر بخوان سه نفر و بیشتر رو بفرستن توی یک اتاق مثل سابق.
ضمنا هرکس مریض میشه باید جمع کنه بره خونه و توی راه هم هرکس ازش گرفت، گرفت.
در هرصورت اینا برای تعطیل کردن نظر ما رو نخواستن. الانم برای باز کردن نمی خوان. ولی می تونم بگم اون دانشجوهایی که عجله دارن برای بازگشایی( مثل خودِ من چند وقت پیش) دارن از روی احساسات نظر میدن.

فریبا
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ب٫ظ

اگه قراره امتحانا حضوری بشه کلاسارم حضوری کنن والاملت دو ساله با این مجازی هیچی نمیفهمن چی ب چیه الان ک همه واکسن زدن دیگه گیرشون چیه لااقل اون استانی ک ابی اعلام کنن حضوری اونایی ک قرمزن دیگه خودشون میدونن

حسین
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۹ ب٫ظ

باسلام
اگر بنابر حضوری کردن امتحاناته که کلاسم حضوری باشه وگرنه آکا میخواد فقط امتحاناتو حضوری کنید و درس رو مجازی لطفا چند دقیقه خودتون به عنوان دانشجو سر کلاسا شرکت کنید تا متوجه شید که دانشجو هیچی متوجه نمیشه….

بعدشم خجالت داره واسه دولت آقای رئیسی که وزیر یه حرف میزنه معاون وزیرم یه حرف…یکی میگه حضوری یکی میگه نه این حضوری به اون معنای حضوری نیست…

دلشکسته
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب٫ظ

آقا ما دانشجوی دکتری هستیم با فایل الکترونیکی و یه تصویر بی صدا یا صدای بی تصویر هم هیچی از دکتری نفهمیدیم….خجالت هم خوب چیزیه دانشجوی دکتری مملکت هستیم یه تدبیری بیندیشید امکانات بهمون بدین بیایم حضورا درسامونو پیگیری کنیم، بخدا پدر مادرامون ارزو دارن اینهمه وقت صرف درس خوندن کردیم

باران
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دلشکسته

کاملا با شما موافقم ، دانشجوی دکتری کلاسشون نباید مجازی باشه واقعا افتضاح سطح کلاس مجازی! دوستان راه دور هم که مخالف هم خدارو میخوان هم خرما!!مابقی مقاطع تعداد افراد شاید زیاد باشه اما دکتری با ۴ دانشجو هیچ منطقی نمیطلبه مجازی باشه.

سمر
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

آقای وزیر محترم من چه جور برای چند واحد درس تئوری می تونم تو خوابگاه بمونم یا رفت و اومد کنم با وسایل حمل ونقل عمومی اگه به تمام دانشجویان دانشگاه ازاد یه اتاق و سرویس بهداشتی میدید من مشکلی ندارم خدا به همه آینده نگری عطا کنه

علی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

هنوز نگران پیک ششم کرونا هستن ،از اینورم میگن کلاسا حضوری،عقل و منطقشون کجاست خدا میدونه

محمد
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

حضوری بودن دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از شهرهای مختلفی هستند چه لزومی دارد؟

الی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جدی که نمیگین نه ؟! دوساله روی کلاسو ندیدیم. کتابها pdf :( حالا ارشد هیچی. یه خورده کلاس و کتاب محوره. ولی دکتری واقعا سخته. دور بودن از اساتید. دسترسی نداشتن به کتابخانه دانشگاه و … . فردا هم میگن پروپوزال تحویل بدین با این اوضاع :((

سیاوش
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۳:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  الی

مثل این که شما متوجه موضوع نمیشید.بالای صد و بیست هزار نفر آدم تو این دو سال به خاطر کرونا مرده اونم بر طبق آمار رسمی که معلوم نیست چقدر دقیق باشه.بعد شما به فکر پی دی اف نبودن منابعتون هستین؟

الینا
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این همه دارن با واکسن فوت میکنن بازم اینا منطقی فکر نمیکنن . اکثر دانشجوهای تحصیلات تکمیلی غیربومی هستن . هرهفته رفت و آمد و خوابگاه موندن عاقلانه نیست تو این شرایط کرونا . وقتی درسا تئوریِ بهتره مجازی باشه

Anonymous
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  الینا

سلام چرا منطقی فکر نمیکنن کلاسهای تئوری هست چه ضرورتی به اومدن سر کلاس هست اونم از راههای دور ، مقطع دکتری که امتحان جامع هم داره پس نگران نباشن ، بخدا جونمون را از سر راه نیاوردیم ،همه اش استرس خسته شدیم بخدا