پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در انتظار تخصیص بودجه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: برای پرداخت حقوق به پژوهشگران دکتری منتظر تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

رضا نقی زاده مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری اظهار کرد: پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری تابع تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت علوم است تا بتوانیم این موضوع را تحقق ببخشیم.

او افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیر تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری است، اما تا کنون اتفاقی نیفتاده و امیدواریم در ۶ ماه دوم امسال بتوانیم آن را ساماندهی کنیم.

نقی زاده تصریح کرد: یکی از محور‌های تحول آموزش عالی بحث گرنت محور کردن دانشجویان دوره دکتری است و تا موقعی که این موضوع انجام نشود بحث ماموریت گرا و کاربردی کردن حوزه تحصیلات تکمیلی بسیار دشوار خواهد بود؛ بنابراین باید آن را به صورت جدی پیگیری کنیم تا چالش‌های موجود در میان دانشجویان دکتری برطرف شوند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره افزایش بی رویه تعداد دانشجویان دکتری اظهار کرد: در دنیا برای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی را کاربردی کنند آن‌ها را به نظام گرنت متصل خواهند کرد.

نقی زاده گفت: این گرنت که به صورت حقوق ماهیانه حق الزمه به پژوهشگران دوره دکتری در دنیا پرداخت می‌شود از ۳ مسیر عبور می‌کند. یکی از طریق قرارداد‌های ارتباط با جامعه و صنعت استادان دانشگاه بوده که قطعا کاربردی و ماموریت گراست و نیاز صنعت را حل می‌کند.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات کاربردی کردن پژوهش‌های دانشجویان دکتری، محل گرنت‌های عمومی است که در دنیا در قالب صندوق‌های گرنت تجمیع می‌شوند که در آن جا معمولا دولت‌ها اولویت‌های پژوهشی خود را مشخص می‌کنند و عمدتا در بخش‌هایی مانند: علوم انسانی، علوم پایه، علوم پایه و مهندسی هستند که صنعت تقاضای فعال ندارد که دولت‌ها باید در این زمینه اولویت‌های خود را مطرح کنند تا با توجه به نیاز موجود در کشور یافته‌های پژوهشی تولید کنند، همچنین بخشی دیگر از تحقیقات خود را که دولت اولویت آن را تشخیص نداده به صورت آزاد باقی می‌گذرانند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: سازمان برنامه و بودجه ۸۰ درصد منابع را به اولویت‌ها اختصاص می‌دهند. کمک‌های عمومی، خیریه، وقف و برخی از درآمد‌های اختصاصی دانشگاه‌ها از محل فعالیت‌ها مانند شرکت‌های دانش بنیان هم گزینه سوم کاربردی کردن پژوهش‌های دانشجویان دکتری است.

نقی زاده ادامه داد: اگر این ۳ موضوع در حوزه دانشجویان دکتری و گرنت محور کردن پایان نامه‌ها اتفاق بیفتد باعث می‌شود تا خود به خود پایان نامه‌ها و پژوهش‌های دوره دکتری ماموریت محور خواهند شد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی بیان کرد: در مورد تعداد جذب دانشجویان دکتری تابع نیاز‌های موجود هستیم، هرچه قدر این نیاز قابل تامین از سوی نظام گرنت باشد با توجه به استاندارد‌ها دانشجویان را جذب خواهیم کرد. اگر هم منابع مالی تخصیص پیدا نکند تعداد جذب محدودتر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۶:۲۱ ق٫ظ

به دانشجویان بیچاره دانشگاه آزاد حقوق که نمیدن هیچ، حقوق پرسنلشونم ازشون می گیرن از آخرم برای دفاع از رساله سه تا مقاله تاپ ازشون می خوان !!!

آرزو
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

واقعا

حمید
آبان ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

همین دانشگاه آزاد مملکتو نابود کرد… هر کی با پارتی میره سر کار …میره ی مدرک دانشگاه ازاد میزنه تنگش… من خودم روزانه دکترا دانشگاه تهران میخونم پنج نفر پردیس دانشگاه تهران با ما هستند هر پنج نفر بهترین پست ها و مقام ها رو تو شهر تهران دارن… فقط اومدن پول بدن مدرک دکترا بگیرین هیچی حالیشون نیست

نیلا
مهر ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۱۳ ق٫ظ

من دانشجوی انصرافی دکتری از دانشگاه امیرکبیر دوره روزانه هستم که حالا پذیرش تحصیلی از کشور هلند رو گرفتم با فاند تحصیلی عالی. میخوام بگم اینجا با این طرح های مزخرف تمام تلاششون رو برای تحقیر دانشجوی دکتری به کار میگیرن و تو کشورهای اروپایی هم به یه آدم معمولی مثل من یه فاند خوب میدن!!!!

باران
مهر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام خانم نیلا
اول اینکه شما دانشجوی معمولی نبودید و جز دانشجویان برتر و باهوش که تونستید روزانه امیرکبیر قبول بشید. این حرف بنده رو وقتی درک میکنید که میرید و سطح افتضاح دانشجویان اروپایی با بهره هوشی خیلی پایین تر از خودتون رو میبینید برای همین که نخبگان ایرانی و چینی در اروپا و امریکا جز برترین ها هستند!
نکته دوم تحصیل بین نخبگان ایرانی در دانشگاه های برتر به مراتب سخت تر از تحصیل در اروپا و امریکا هست!
لطفا از سختی های اروپا هم تحقیق کنید اما قطعا سختی کار شما به خاطر فول فاند خیلی کمتر خواهد بود.
براتون آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم. موفق باشید.

نیلا
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

خیلی ممنون از پیام محبت آمیزتون.
دوست دارم به تمام دانشجویانی که برای دکتری تلاش میکنن بگم که خودتون رو دست کم نگیرید. خارج از ایران شاید گل و بلبل نباشه اما حداقل رفتارهای تحقیرآمیز اساتید و نداشتن یه پروپوزال درست و حسابی و جنگ اعصاب دانشجو و استاد و … وجود نداره. خودتون رو باور کنید و برای اپلای اقدام کنید. مطمئن باشید یه جای خوب پیدا میکنید. قول میدم.

خسته
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

با نظر شما کاملا موافقم البته همه دانشگاه ها اینطور نیست ولی متاسفانه تو دانشگاه محل تحصیل بعضی از دانشگاه ها برخی از اساتید اینقدر حقیر وبدبختند که جنگ بین خودشون به سمت دانشجوهاشون میکشن و دق دلی سر دانشجوهای همدیگه خالی میکنند

مندل
مهر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

بنظر من شما اگه وجدان اینو نداری که اگه بخوای انصراف بدی نباید جای کسی رو میگرفتی، هلند هم بری جای کسی رو میگیری.

نیلا
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مندل

شاید خیلی عجولانه قضاوت کردید. یک دلیل اصلی اینکه تو دانشگاه هلند من رو پذیرش کردند همین بود که دانشجوی دکتری بودم و دو ترم واحدهای خاصی رو با نمره +A پاس کرده بودم که دقیقا مورد نیاز پروژه شون بود. اگه دکتری رو نمیرفتم این فرصت رو بدست نمی آوردم. در هر صورت از یاداوری اینکه تو هلند جای کسی دیگه رو دارم میگیرم، ممنونم!!!

مندل
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

منظورتون از هجولانه قضاوت کردن چیه؟یعنی شما تو مصاحبه گفتید من فقط یک ترم میام و میخوام انصراف بدم و قبول کردن که شما رو بپذیرن؟

نیلا
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مندل

نه قطعا اینطور نبوده و من از اول قصد نداشتم که فقط دو ترم بخونم و بعد انصراف بدم، چرا که یک سال زحمت کشیدم تا رتبه تک رقمی کنکور دکتری رو بیارم. اما بعد از ورود به دانشگاه وقتی دیدم اساتید هیچ ایده کاربردی برای دانشجویان دکتری ندارن و خیلی مشکلات دیگه که از حوصله خارج هست تا بگم، تصمیم به انصراف گرفتم. بزارید یه چیزی رو روشن کنم و اون اینکه اگه واقعا هدفتون تحقیق و پژوهش و فعالیت در عرصه علمی هست، اساتید چیز زیادی برای عرضه ندارن. یعنی شرایط رو جوری برات ایجاد میکنن که مجبور به انصراف و بعد اپلای بشی.

اما شما ظاهرا یه مقدار ناراحت هستید و با دل پری حرف میزنید!!!

مندل
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

نه من اوکی هستم دانشجوی دکتری تهران هستم موارد مثل شما رو زیاد دیدم

نیلا
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مندل

بسیار عالی. موفق باشید

مندل
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

واقعا موقعیت شما هم سخت بوده شاید هرکسی جای شما باشه این تصمیم رو بگیره. ولی من استرس افرادی که برای مصاحبه میان رو دیدم ۹ نفر رتبه تک میارن و دانشگاه های برتر حداکثر ۳ نفر میگیرن.
از خدا میخوام سر دوراهی مشابه شما نمونم.
موفق باشید به هیچ وجه قصد محکوم کردن نداشتم قطعا شما هم برای مصاحبه دکتری تلاش کردید که پذیرفته شدید

هیچکاره
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

من هم با وجود اینکه دکتری دانشگاه آزاد رو قبول شدم.میخوام انصراف بدم، و از یکی از دانشگاه های اروپایی پذیرش بگیرم چون حتی خود اساتید دانشگاه آزاد اعتراف میکنند اول پول برای دانشگاه آزاد مهمه ،

آنیتا
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

در بخش شنیداری ابتدا یک گفتگو یا متن پخش و سپس سوالات به ترتیب پرسیده می شه ، جوابها در برگه امتحان آمده و شما باید متناسب با متن یا گفتگو به سوال مربوطه به طور همزمان پاسخ بدین
جهت آشنایی می تونید کتاب تافل کیت و تافل لانگمن رو بگیرید و بخش شنیداری آشنا بشید

سهیلا
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام ببخشید سوالی داشتم در رابطه با بخش شنیداری آزمون msrt میخواستم بدونم آیا هم زمان با پخش مکالمات باید به سوالات پاسخ بدهیم و بعد از اتمام پخش کلیه مکالمات وقت بخش شنیدار ی تمام می‌شود یا بعد از اتمام پخش کلیه مکالمات ۳۰ تا ۳۵ دقیقه وقت داریم تا پاسخ تست ها را بدیم؟

زینب یوسفی
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

بعد از پایان پخش فرصت جهت جواب دادن اختصاص داده میشود

ویکتاریون
مهر ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام. نه نیم ساعت وقت نداره، وقتی که از روی گزینه ها می خونه باید جواب بدی.
ولی درست یادم نمونده که توی بخش مکالمه ی کوتاه از روی گزینه ها می خوند یا نه. به هر حال اون رو باید بلافاصله بعد از هر مکالمه جواب بدی چون سریع میره به سوال بعدی.
توی قسمت طولانی یا همون لکچر، بعد از پایان سخنرانی میاد از روی تک تک سوالا می خونه. که همون موقع جواب میدی. بخش طولانی رو همزمان با خود سخنرانی جواب نده. اون موقع فقط نوت برداری کن. من یه بار سعی کردم مستقیم جواب بدم ولی جالب نبود. آدم متمرکز میشه روی یه سوال و اطلاعات لازم برای سوالات بعدی رو از دست میده. آخرش جواب بدی بهتر نتیجه میگیری.

*****
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۱۸ ق٫ظ

سلام . فقط به دوره روزانه میدن ؟ شامل آزاد نمیشه؟

دانشجوی دکتری
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۰:۳۵ ق٫ظ

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رو حداقل در آموزش و پرورش به کار بگیرین. مطمئنآ بازدهی خواهد داشت

الهام
مهر ۱۵, ۱۴۰۰ ۸:۳۲ ب٫ظ

اینها که سال گذشته گفتن بودجه اختصاص یافته . بودجه چند ده میلیاردی بود و فقط منتطر تایید و همکاری وزیر علوم و نوشتن بیش نویس و لایحه هستن ّس چی شد اللن میگن منتظر رودجه هستن؟؟!!

سلی
مهر ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۵۹ ب٫ظ

لطفا به همه رشته ها حقوق بدهند .یا دست دانشجو دکتری دستش رو بگیرن ببرن سرکار مثلا رشته جامعه شناسی کلا ۲۵۰نفر میخوان. حداقل به دانشجوهاییکه شغل ندارن شغل بدهند