پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

آخرین تصمیمات وزارت علوم درباره بازگشایی دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اختیار بازگشایی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان به دانشگاه‌ها واگذار شده است، گفت: سیاست ما این است که به مرور دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بر اساس شرایط و امکانات خود برای حضور آنها برنامه ریزی می‌کنند.

دکتر محمد علی زلفی گل در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها از ۱۵ آبان اشاره و اظهار کرد: ما اختیار بازگشایی مراکز آموزش عالی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دادیم تا این مراکز بر اساس امکاناتی که دارند برای حضور دانشجویان اولویت بندی کنند و مشخص شود کدام گروه‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نگاه و سیاست وزارت علوم در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این است که به مرور دانشجویان در این مراکز حضور فیزیکی داشته باشند.

وزیر علوم تاکید کرد: در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز آموزش حضوری دانشجویان را صادر کرده است اما همانطور که عنوان شده دانشگاه‌ها بر اساس شرایط و امکانات خود، حضور دانشجویان را اولویت بندی می‌کنند.

وی افزود: البته امکان حضور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که فعالیت های آزمایشگاهی و عملی داشتند در دانشگاه ها وجود داشت، اما بحث آموزش حضوری ما درمورد دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد و مقاطع کارشناسی می‌باشد که برای حضور آنها دانشگاه‌ها برنامه ریزی خواهد شد.

دکتر زلفی گل اظهار کرد: بحث سلامت دانشجویان در اولویت وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار دارد اما دانشگاهی که بدون دانشجو باشد مانند کالبد بدون روح است و ما تلاش خود را می‌کنیم هر چه سریعتر دانشجویان به دانشگاه‌ها برگردند و آموزش حضوری را تجربه کنند.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: مهر ماه سال جاری تاکید کردیم معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقلی برای حضوری دانشجویان دوره‌های مختلف داشته باشند. اما تاکید کردیم دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به آن دلیل که تعداد واحدهای کمتری نسبت به دانشجویان کارشناسی دارند، تعداد کلاس‌های بیشتری را برگزار کنند و کمبود فشرده‌شدن جبران شوند.

وی در ادامه با بیان این که آموزش دانشجویان دوره کارشناسی از ابتدای مهرماه به صورت “مجازی” آغاز شد، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آموزشی و تئوری داشتند نیز آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال کردند. ضمن اینکه امسال نیز امکانات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند تعلق گرفت و دلیل تخصیص امکانات به این دانشجویان نیز این بود که این دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی را دنبال می‌کنند و فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی آنها به تصویب گروه و دانشکده رسیده است.

دکتر زلفی گل در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرایند واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده است و ما واکسیناسیون دانشجویان را با سرعت بیشتری انجام می‌دهیم. به این ترتیب دانشجویانی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند می توانند در محیط دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
آبان ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام
میشه از کرونا درس بگیریم
مثلا تو این شرایط اقتصادی شاغل بودن خیلی مهمه، بهتره به دانشجوهای دکتری حق اشتغال و فرصتش داده بشه. الان غیر حضوری بودن دانشگاه برای دانشجوهای دکتری چه مشکلی ایجاد کرده؟!

فرزین
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۷:۱۹ ق٫ظ

بحث من اینجا دیگه تمام شده چون باید وقت بگذاری ۱ ماه هر روز حرف بزنی و وقت ندارم.نظرم همون قبلی ها هست.

فرزین
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۷:۰۹ ق٫ظ

بنده هم نگفتم من نخبه هستم،نخبه اون بچه هایی هستند که دارند در شریف،امیرکبیر یا…… رشته های فنی یا پزشکی میخواندن نه مثل من در علامه رشته انسانی میخوانم.جون اونا باید حفظ بشه چون واقعا سرمایه مملکت هستند.حالا بود و نبود من زیاد فرقی برای کشور نداره آدم مثل ما زیاد هست.

مریم
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزین

شما حتی علمی که دارید میخونید رو قبول ندارید علوم انسانی جز مهمترین علوم بشریه
یه چیزی بهتون میگم بر اساس پیام‌هایی که گذاشتید واقعا روی اخلاق خودتون کار کنید شما از این درجه بالاتر هم برید تازمانی که با اخلاق و وارسته و باتقوا نباشید پیش خدا ارزشی ندارید خلق خدا هم به خاطر مدرک داشتن شما به شما احترام نمیزارن

میثم
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

همانطور که آقای فرزین گفت دانشگاه آزاد در صفحه مورد نظر خود درباره موضوعات دانشگاه آزاد بحث کنند.دانشگاه آزاد دانشجویان بومی دارد در بیشتر واحدها،بعد اگر ناراحت نمیشید دانشجویان ضعیفی داره که نیاز به حضور استاد دارند اونها شاید نیاز به حضور داشته باشند و شرایط رفت و آمد راحت تری دارند برای همین باید مشکلات خود را در صفحه دانشگاه آزاد مطرح کنند.زبانمون مثل موکت شد در صفحه دانشگاه آزاد بحث کنید چون شما دغدغه مشترک دارید و ما دغدغه مشترک.

ویکتاریون
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

آقای فرزین هم مثل شما تیتر صفحه رو نگاه نکرده و فقط به تگ دکتری سراسری توجه کرده. خبر مرتبط با وزارت علوم هست و شامل تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرپزشکی میشه. بنابراین هم سراسری و هم آزاد می تونن توی این صفحه بزنن توی سر و کله ی همدیگه.

باران
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

آفرین بر شما

فرزین
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

۱-من میگم دانشگاه آزاد،پیام نور یا حتی پردیس خودگردان در شرایط خاص یا غیر انتفاعی دانشگاهی مستقل با مدیریت مستقل هستند آنها میخوان برن یا نرن به ما مربوط نیست نه مربوط هست نه مهم هست اونا میدونند و مدیران آن دانشگاهها فردا صبح برن و در صفحه مورد نظر خود با همکلاسیهای خود گفتگو کنند. ۲- بنده ساکن تهرانم و در حال تحصیل دانشگاه ادبیات و زبان خارجه علامه دو مقطع گذشته هم اونجا بودم(رشته رو نمیگم) ما ۳ نفریم دو تا شیراز و خرم آباد هستند چرا اونا رو میخواهید بکشید تهران تو خوابگاه(از همکلاسی هام دفاع میکنم) چون چرخ اقتصاد ورشکسته بچرخه با این باز گشایی ها ۳-دانشگاه را حضوری و مجازی کنن اگر کسی میخواهد خیلی علم اندوزی کنه بره حضوری و کسی رو در اجبار حضور نگذارید تا بمیره چون میخواهیم دانشگاه رو باز کنیم ۴-من و اون دو نفر آمده ام مدرک دکتری بگیریم نه علم ما نیازی به علم اون استاد نداریم و چیزی ما از اون یاد نمیگریم بلکه دوتا چیز اون از شاگردها چه از نظر علمی چه تحقیقات به روز مجلات خارجی چه ترجمه متون لاتین یاد میگیره.ما اومدیم مدرک یا کاغذ بگیریم فقط برای مراحل بعدی یا برای رفتن نیازی به علم اون استاد نداریم(چرا حالا اون شخص از شیراز بیاد برای ۱۶ واحد نظری درگیر کرونا بشه) ۵-حالا کسی واحد عملی داره یک بحث دیگه است یا کسی که ضعف داره در یادگیری اونم بحث دیگریست ۶- یکسری هم که دلشون گرفته برای حیاط دانشگاه و داستانهایش یا… ادامه نظر»

الهام
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

والسلام.اجبار در حضور نباشه.علاقمندان علم برن:))) کسایی هم مثل ما بی سواد هستند مجازی ادامه بدهند::)))) اشکال نداره راه رو برای نوابغ علمی برای حضور در دانشگاه باز بگذارند

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزین

اگر بحثاتون رو بخونین بحث تراز و تحقیر و…تو صحبت های شما پررنگ بود.دانشجوی نخبه و تافته جدابافته و اسم دانشگاه و بردین انگار جان با جان فرقی داره و این خیلی خطرناکه.جان دانشجوی نخبه دولتی باارزش تر از جان دانشجوی بقیه دانشگاه هاست!!!
فقط دقت کنید به پست های قبلیتون چه صحبت های خطرناکی زدین.تعصب از قومیت و نژاد و ملیت گذشته به دانشگاه پرستی رسیده !

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرزین

اگر قراره تصمیمی گرفته بشه و مربوط به سلامتی افراده به دانشگاه دولتی و آزاد ربطی نداره.به شهریه دادن و ندادن مربوط نیست.
شما به عنوان یک دانشجو باید دلایلتون رو در دفاع از حق سلامتی همه دانشجوها بیان کنید نه فقط نخبه علامه! که دانشجو از استادش باسوادتره و فقط مدرک می خواد!

فرزین
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۷:۰۳ ق٫ظ

من صدبار گفتم حضوری نشه داد زدیم حضوری نشه خطرناکه.چه آزاد چه دولتی.برای خودم نمیگم محل تحصیل من تا دانشگاه دور نیست اینجا بعدش فاصله خانه ما را تا دانشگاه را مسخره کردن(که فاصله خانه شما نیم ساعت نیست با موتور میایی).اکثر اونایی هم که میگم حضوری شه اکثر نه همه بچه های دانشگاه آزاد هستند خوب اونا اگر علاقه دارند دیگه ما چی بگیم باید بگیم اونا از ما مستقل هستند و با ما مرتبط نیستند اونها رو حضوری کنید.(بعدم یک بحثی هست وقتی زیر موضوع ها میزنه سراسری و آزاد یعنی بچه های هر بخش در صفحه مورد نظر خود بحث کنن چون دانشگاهای آنها مستقل است و میتواند تصمیم مستقل بگیرند در هر مورد نه فقط کرونا)
من اینجا باید قسم بخورم شهرستانی نیستم ولی دوستان ما باید برن شهرستان یا بیان از شهرستان به تهران برن خوابگاه که هزارتا خطر تهدیدشون کنه که در دانشگاه باز شه یکسری مثلا از جنت آباد یا پونک برن علوم تحقیقات خوش باشن.خوب باشن اونا رو باز کنن اونا مستقل هستند اگر علاقمندند اونا. ولی فکری هم برای اون دانشجو نخبه ای که از شیراز یا همدان میخواد بیام شریف بکنند که جانش رو از دست نده که یک یکسری تو دانشگاه بخوان سرشون رو گرم کنند.

سپیده
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۳:۲۶ ب٫ظ

متاسفم برای دوستانی که اصل مطلب رو فدای حواشی میکنن… ازاد… سراسری چه فرقی داره آخه.بحث همه مون سلامتی خودمون و خانواده هامون هست. پس حواس مون باشه به عنوان دانشجوی دکترا چه الفاظی چه کلامی و پیامی رو بیان می کنیم. از بحث کرونا و نرفتن دانشگاه رسیدیم به اینکه کی ترازش چند بوده؟! ای کاش حرفامونو مزه کنیم و به زبون بیاریم. این دوران کرونا همه مونو عصبی کرده که با کوچکترین حرفی منتظر انفجاریم. به عنوان دانشجویان دکترا لطفا لطفا لطفا کمی درک و شعور اجتماعی مون رو بالا ببریم.آرزو می کنم کرونا ریشه کن بشه بعد با دل خوش همه بریم سر کلاسهامون با خیالی آسوده. امیدوارم سالم باشید و کرونا بدور.

ویکتاریون
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

جالبه که انگار هیچکدومشون هم لحظه ای که تعطیل شد دانشجو نبودن و یادشون نمی یاد که چه جوری نصفه روز وقت دادن برای تخلیه. وگرنه می دونستن که دانشگاه برای باز و بسته شدن از دانشجو اجازه نمی گیره و این موضوع اصلا ارزش چونه زدن نداره.

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام اتفاقا به نظر من بد نیست که دوستان هر چه در ذهن و دل دارن اینجا به زبان بیارن.یعنی در موقعیتی قرار گرفتن که افکارشون رو بروز بدن و تعارف و رودربایسی رو گذاشتن کنار.واقعیت افکار درصدی از بچه های ما همینه.یک نفر که به چون در اون دانشگاه داره درس می خونه ناخودآگاهش هدایتش میکنه برای بقیه توجیه بیاره چون در ذهن خودش احتمالا هنوز شک داره و احساس زیان میکنه چه مجبور بوده یا نه باید به این سمت بره که دفاع کنه تا ذهنش آروم بشه.در طرف دیگه عده ای که واقعا فکر می کنن به صرف اینکه افرادی در یک دانشگاه غیر دولتی درس می خونن حتما از جهت سواد و معلومات و تلاش و پشتکار از اونها کمترن و جای اونها رو شاید گرفتن و اعتبار دکترا رو پایین آوردن بنابراین خروجی ذهنشون رو با این الفاظ از نظر شما زشت می بینیم.” کرونا و زودرنجی و…همه بهانه است.درسته که کنترل هیجاناتمون رو تجت تاثیر قرار داده ولی محتوایی که بیرون میاد همونیه که حتی اگر کرونا هم نبود در ذهنمون بوده.واقعیت درصدی از جامعه ما همینه.چرا به هم دروغ می گیم و نقش بازی می کنیم.افق نگاهمون نوک بینیمونه.منم همینم همه همینیم.حتی این دوسال که خیلی چیزا رو تحت تاثیر قرار داد باعث نشده بفهمیم هیچ خبری نیست.درس بخونی ولی حال درونت بهتر نشه به ترکستان رفتی.یکم با استادا و دانشجوهای اونور در ارتباط باشین اینقدر که بعضیا اینجا به دانشگاهشون پز میدن من فلانم و بهمانم من چند نفری که میشناسم ندیدم… ادامه نظر»

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

ضمنا من خودم دکترا علوم تحقیقات بودم.نواقض زیاد داره .بله میشه گفت در درصد زیادی از رشته ها بهترین واحد دانشگاه آزاده.در بعضی رشته ها هم در کنار تهران جنوب و تهران مرکز ولی حقیقتش این رو بگم از جهت استانداردها فاصله زیادی تا حداقل نمره مطلوبیت داره.هر چند اینجا موضوع بحث این نبود ولی پیش اومد منم گفتم.قرار نیست خودمون رو گول بزنیم چون من علوم تحقیقات بودم قابل مقایسه با شریف و پلی تکنیک و تهرانه .نه واقعا نیست.همونطور که شما شریف رو با بعضی دانشگاه های اونور مقایسه کنی اشکالات ساختاری و …می بینی. به قول دکتر منصوری استاد فیزیک شریف در مقایسه با دانشگاه های اونور،شریف از جهت ساختاری مدرسه است.دانشجوی نخبه مدرسه رو دانشگاه نمیکنه.مدرسه رو مدرسه ممتاز می کنه. از همین دانشگاه آزاد حتی واحدهایی در دورترین نقاط از مرکز افرادی بیرون اومدن که با تلاششون به جاهای خوبی رسیدن. پس این ساده ترین اصل رو یادبگیریم آدمها رو فقط با جایی که الان هستن قضاوت نکنیم. اینکه چند درصد این موفقیت مدیون دانشگاهه چند درصد مدیون خود فرد دیگه چندان مهم نیست.هر جا هستی اگر کمبودی داره تو باید جبران کنی اگه می خوای به جایی برسی‌ مسئله بعد اینه الان اطلاعات در دسترس همه هست.هنر ما بابد این باشه اطلاعات رو تفکیک کنیم و بتونیم از این داده ها تحلیل واقع بینانه داشته باشیم.یک چیزی بگیم که تو خلوتمون هم بتونیم ازش دفاع کنیم.روراست بودن با خودمون و بقیه حالمون رو بهتر میکنه. بر عکس چیزی که فکر می کنیم و متاسفانه… ادامه نظر»

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام و احترام خدمت بزرگواران دوستانی که از واکسن فایزر میگن لطفا آمار و دقت کنن و اگر شخصی در کشور ایالات متحده دارن لطفا باهاش صحبت کنن تا حقیقت رو درک کنن. الان با واکسن فایزر و مدرنا روزانه ۲۳۰۰ نفر دارن میمیرن در امریکا!! در چین با جمعیت ۱ملیارد و ۷۰۰ ملیون نفر در این ۱ سال ۱نفر فوت نشده و کلا ۱۲ نفر کرونا گرفتن و درمان شدن و اتفاقا واکسن سینوفارم زدن. واقعا تا کی میخوایم آمار غلط ارائه بدیم؟!! امروزه با یک سرچ ساده میشه به دروغ پردازی ها و امار دروغ پی برد. امریکا ۳۰۰ ملیون نفر هست و و چهار برابر ما و در بدترین حالت باید ۶۰۰ کشته داشته باشه اما واقعیت چی هست!! ایران با سینوفارم با این همه کارشکنی و تبلیغ اشتباه راجب واکسن و ناامید کردن مردم ما ۱۷۰ نفر از دست دادیم که در جان باختگان جدید امار وزارت بهداشت هست ۹۹ درصد واکسیناسیون انجام نداده بودنیا تک دوز بودن که از ابتدا در کل دنیا گفتن تک دوز ایمنی زیر ۳۰ درصد ایجاد میکنه با هر نوع واکسنی. ما تحصیلکرده هستیم و واقعا تاسف باره بخوایم در مقابل آمار دقیق موضعگیری کنیم و واکسیناسیون رو زیر سوال ببریم. در استان گیلان ۱۰۰ درصد فوتی ها واکسینه نشده بودن!! این ترم هم کلاسها مجازی باشه و امتحانات حضوری واقعا سخت خواهد بود. مگر اینکه کلاسها مجازی و امتحانات هم مجازی در غیر این صورت متضرر خواهیم شد. این ویروس هم مثل گروه های قدیمی انفلانزا و سارس و… ادامه نظر»

فرزین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دانشگاه آزاد دانشگاه جدا با مدیریت جدا هست میخوان برن میخوان نرن به ما مربوط نیست.ما در مورد بچه های دکتری روزانه حرف میزنیم نه دانشگاه آزاد.بالاخره اونا با تراز ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ۲۰۰ میلیون هزینه کردن و باید برن استفاده کنند و میتواند در صفحه خبرهای دانشگاه آزاد با هم بحث کنند. اینجا صحبت از دانشجو نخبه دانشگاه شریفه و امیرکبیر و…… که باید از شهرستان بیاد تهران و خدایی نکرده آسیب ببینند.دانشگاه آزاد رو صبح باز کنن از نظر ما مشکل نداره چون اونا به ما مربوط نیستند.امیدوارم دانشگاه آزادی ها این موضوع را متوجه شوند اونا برن مشکل نداره ما با اونا بحثی نداریم اونا دانشگاه و مدیریت جدا دارن و در صفحه مربوط به دانشگاه آزاد با هم سر مسائل دانشگاه آزاد با هم بحث کنن. بای بای

میثم
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

دمتگرم داداش

شاهین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

واقعا دمت گرم داداش. این دانشگاه آزادی معلوم نیس چی میخواد اینجا بین ماها تک رقمی ها. ما داریم با آرامش و مثل قبل درس میخونیم. ایشون باید بره پیج دانشگاه آزادیا نظراتش رو بگه.

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

شما که با این ادبیات و تفکر باید جای دیگری تشریف ببرید!! والا بنده هم رتبم در کنکور مشترک سراسری تک رقمی بود و در استعداددرخشان ۱ کشوری. واقعا تاسف آوره این ادبیات و این نگرش و این اعتماد به نفس کاذب برای یک دانشجوی دکتری!! باید یک تحول اساسی در جذب دانشجوها و روانکاوی قبل پذیرش انجام بشه که هرکسی با هر سطحی در جامعه آکادمیک راه پیدا نکنه!!

ن. خ
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

به نظرم همین نظرات شما وامسال شما سطح هردو دانشگاه رو مشخص میکنه. احسنت بر گزینش کننده ها.

مهسا
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

واقعا نمی دونم چرا میاد اینجا همش میگه می خوام برم دانشگاه

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

عجب اعتماد به نفس کاذبی دارید شما!! کی گفته تراز ۱۵۰۰ دارن برای دکتری؟!! والا بنده ترازم ۸۵۲۰ بود و شما ترازتون قطعا نهایتا ۵۸۰۰ باشه!! بعضی رشته ها رو به خاطر سیاستهای اشتباه که امثال بنده متضرر شدن از فهرست پذیرش دولتی روزانه تهران حذف شدن و ما با رتبه ۱ باید علوم تحقیقات بخونیم!! واقعا خسته نشدید از این حجم از خود برتر بینی کاذب؟!! نکنه شما متفاوت هستید و ما نمیدونیم!! جان یک گربه هم مهم هست در سطح کلان چه برسه به انسان !! اگر به این خود پسندی باشه که شما همون شهرستان درس بخونید و اجازه ندارید تهران تشریف بیارید که یوقت کرونا بگیرید!! با تفکر شما اینگونه باید برخورد بشه!! یعنی شما جان خودتون برتر از جان یک انسان دیگه میدونید عجیبا غریبا با این تفکرات نوظهور در جامعه اکادمیک!!

فرزین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

من تهران هستم البته.بعد ۱۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰ هزاری هرچند هستی(عاقلان داند ما که با خنده میگذریم) لطفا تو صفحه دانشگاه آزاد با هم کلاسیهای دانشگاه آزاد خودت بحث دانشگاهی کن چون شما دانشگاه مستقل از سراسری هستین.برو دم خونه خودت توپ بازی.بدو برو. ولی باز فردا تو زیر تمام این صفحات با تراز ۱۰۰۰ ۱۵۰۰ هستی.اگر نبودی

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

اشتباه نکنم شما همون بودید که با موتور ۱۰ دقیقه ای از کارگر میرسید به دانشکده مدیریت در سعادت آباد!! واقعا دیگه ادم از این حجم از بغض و کینه تعجب میکنه!!

مریم
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

احسنت

الهام
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

این دانشگاه آزادی تو همه صفحه ها هستش نمیدونم که به درسهای دانشگاه آزاد میرسه::)))))))

شاهین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

BIG LIKE

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

اگر شما کامنتهای بنده رو خوندید پس شما هم وقتی رو اختصاص دادید به این صفحه!! با همین قدرت تحلیل ضعیف خودتون رو ممتاز میدونید!! واقعا تاسف برانگیزه این حجم از اطلاعات کم و اعتماد به نفس کاذب و ادبیات در حد کوچه و بازار!! کامنتهای بنده کاملا منطقی هست و از نظر منطقی وقتی یک شخص دست به توهین و تحقیر میزنه که با اون متن صحیح نتونه حرف باطل رو به نتیجه برسونه!! در آینده مشخص میشه جایگاه هر شخص به کجا میرسه!!

فرزین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

خانم الهام ولش کن هرچی بگی یک چیزی میگه‌.فردا میاد پس فردا هم میاد.آقا ما بی سواد هستیم شهرستانیم خیابان یوسف آبادیم امیرآبادیم هر چی هستیم راست میگی لطفا در صفحه دانشگاه آزاد با همکلاسی های خودت بحث کن. شما رتبه ۱ ،۲ جهانی بله درسته عاقلان داند ولی شما دانشگاه مستقل هستید

فرزین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

شما اگر برای مردم ارزش قائل هستید موضوع رو به نظرسنجی میان دانشجویان واگذار میکردید دوم اینکه کلاسها رو به شکلی طراحی کنید اگر کسی علاقه داشت بیاد حضوری استفاده کند و اون کسی که باید به شهر دیگه برود و بومی نیست مجازی حضور پیدا کند.من خودم دانشجو علامه هستم و ساکن تهران الان ما ۳ تا هستیم دو تا خرم آباد و شیراز هستند چرا اونا رو مجبور میکنید بیان تو خوابگاه چون چرخ اقتصاد بچرخه،چرخه هواپیمایی و قطار و رستوران و تاکسی و………… بچرخه.ما که میدونیم شما به فکر تحصیلات و یادگیری ما نیستید ولی با جون مردم بازی نکنید با آب مقطر سینوفارم چون مملکت داره ورشکست میشه.مرسی که این همه به فکر تحصیلات ما هستید(باور کردیم) نیاز نیست به فکر ما باشید ما خودمون که سه مقطع دانشگاه سراسری روزانه قبول شدیم خودمون به فکر تحصیل خودمون هستیم.الان هم والا استادها چیزی برای گقتن به دانشجو ندارند دانشجو کلاس ما ۱۰ قدم از استاد از نظر علم و دانش و زبان خارجی جلوتر هستند.

F.E
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

به نظرم بازگشایی دانشگاه ها اصلا به صلاح نیست سلامت همه به خطر میفته حالا کار کجاست مدرک هم بگیریم که چی؟حالا مملکت مشکلش فقط حصوری شدن دانشگاه هست؟این همه مشکل برید حل کنید

آزاده
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

سلام.من میگم اگه قراره کلاسهای دانشگاه بصورت غیرحضوری و آنلاین برگذار بشه دانشگاه موظف هستش امکانات و شرایط لازم برای اون دسته از دانشجویان که براشون مقدور نیست شرکت کنند فراهم کنه و یا کلاسهای ایندسته از دانشجویان رو حضوری تشکیل بده .

آزاده
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام.من و امثال من که ال سی دی گوشی هوشمندشون آسیب دیده و یا گوشی هوشمند و لب تاپ و تبلت و آی پد ندارن و دسترسی به کامپیوتر و اینترنت پرسرعت ندارن و امکان غیرحضوری و آنلاین شدن در کلاسها و آزمونها براشون مقدور نیست و این دغدقه باعث ایجاد استرس و نگرانی در اونها شده بطوری که نمی‌توانند فوکوس و تمرکز کافی روی خوندن مطالب دروس رشته دانشگاه رو داشته باشن بخصوص دانشگاه آزاد و نیمه دولتی مثل پیام نور و پردیس و نوبت دوم و غیرانتفاعی که دراین صورت هزینه و شهریه هرترمشون هم میره به این دلیل حضور دردانشگاه برای اون دسته که هردو دوز واکسن کرونا رو زدن با توجه به پروتکلهای بهداشتی الزامی هستش و دانشگاه با حضور دانشجویان در کلاسها معنی پیدا میکنه .من یکی از دلایلی که دانشگاه نشد برم ارشد ادامه بدم کلاسهای آنلاین و غیرحضوری بود و واقعا متاسف و ناراحتم .

فرزین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزاده

اینجا بحث دکتری بچه های روزانه هست نه دکتری آزاد و ارشد و اینها.(آزاد و پیام نور دانشگاه جدا با مدیریت جدا هست و به ما ربطی نداره میرن یا نمیرن) بعد ال سی دی گوشی سالم هست الان که اومدی اینجا پیام میدی برای درس خواندن سوخته فقط

شاهین
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزاده

بابا برید صفحه خودتون نظر بدین. اینجا برای دولتی هاست..

Malih
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

دانشگاه حضوری شود فاجعه به بار میاد ،هیچ حساب کتابی نداره تصمیماتشون؛ تازشم چرا اجبار میکنند واکسن هایی که واکسن نیست و تزریق کنیم که اگر نمیریم عوارض خواهد داشت، چرااا چرااا جون مردم و و به بازی میگیرید؟؟؟؟؟؟؟ متاسفم!!!! ظلم پایدار نیست….

Bahar
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۷:۱۱ ق٫ظ

درسته که دانشگاه بدون دانشجو مثل کالبد بدون روحِ ولی باز هم باید در نظر گرفت که جان آدم وسطه همین جسم بالاخره باید زنده باشه یا بره زیر خاک؟
خیلی از درس های تئوری واقعا نیازی به دانشگاه نداره…
از طرفی پارسال اگه آمار فوتی ها ۲۰۰ نفر میشد رنگ بندی شهر ها رو سیاه اعلام می کردن الان ابی و زرد…چی باعث شده جان ادم ها اینقدر بی ارزش بشه؟

زهرا
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

دوره های عملی یکی دو هفته باشهش بری بد نیس . ولی درسای ک عملی نیست نریم . من واکسن دوز اول زدم دهنم کج شد نمیدونم چرا . میگن سکته صورته دومی نزدم برا عملیا هم ارزش نداره نمیرم چون من دویتم تو دوران کرونا مرد بعد مثل خودم ضعیف و لاغر بود منم اینطور بشم قطعا تو شهر غریب تو شروع سرما ی طوریم میشه . کار ک نیست حتی رشته ما ک خیلی خوبه بیمارستانبه کار نداره دیگ برم جونم بدم … بمیرم . ما دو تا داع دیدیم منم بیام میشه ۳ تا . تو این کرونا ک همه بیکار شدن پول از کجا بیارم بدم خوابگاه و خوراک و اینچیزا . دانشگا شوفاژ داره . ی سری ها حیلی مهمونی میرن مارم مریض میکنن . اخرای بهمن خوبه هوا ی کم بهتره کرونا هم کمتره مثل پارسال بودا ..؟ اینجور توبهمن دیگه پیک ششم تموم شده . والا بریم باز درگیری بتز شروع تعطیلی . باز درگیری یهو دیدی ول نشد . ویروس بدیه .

لاوین
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

به نظرمن دانشگاه ها تاایجاد یک ثبات کامل دربهبودی درکشوربازنشه بهتره،شوخی که نیست بحث مرگ وزندگیه ،بعضی ها ممکنه ناقل ویروس باشن وحضورشون دردانشگاه باعث مریض شدن بقیه هم بشه همین دوستان عزیزی که موافق حضوری شدن دانشگاه ها هستند اگه مریض شن اولین کسی هستند که شروع به اعتراض میکنند ونه فقط دانشگاه بلکه کل ساختار دولت ووزارت مربوطه رو زیرسوال میبرن .ناسلامتی دانشجوی مملکت هستیم خوبه یکم فرهیخته تر رفتارکنیم وبه جای گرفتن تصمیماتی که فقط از روی هیجانه مسئله رو گسترده تر والبته منطقی تر ببینیم.میدونم هیچی اون فضای دانشگاه نمیشه ،پرسش وپاسخ های سرکلاسی وتعامل با استاد ودانشجوهاخودش یه کلاس آموزشی تمام عیاره اما بچه ها یه نگاه به گذشته وزمان ورود به کرونا به کشورمون بکنید کم نیستن خونواده های داغدارپس رعایت احتیاط شرط عقله ،حالا از شما میپرسم یه ترم دیرتربه دانشگاه رفتن مشکل سازه یا شروع دردسر جدید باقربانیای بیشتر؟؟؟؟؟

دانشجو علوم پزشکی
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۶:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  لاوین

موافقم.

ف
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

من مخالف بازگشایی هستم. هنوز که کرونا از بین نرفته. بازگشایی چی دارید؟ کسی که بخواد درس بخونه با مجازی هم مطلب رو میخونه. مگه سر کلاس استاد حرف نمیزنه و تصویرش رو میبینید تو محازی هم هم صوت استاد هست هم صدا هم فایل پاورپویینت مطالب . والله راحت تره. مگه فقط افرادی که کلاسای کارگاهی دارن لطمه بخورن که بخوان حضوری برن وگرنه بقیه هیج فرقی تو اموزش ندارن

شیر کو
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

به دانشگاه حضور نه خواهیم داشت آیا می دانید چی میشه اگر این ترم حضور ی بشه به مرگ بار تبدیل میشه هیچ نگاهی به وضعیت مردم عزیز نمی کنند آنها ی که می خواهند حضور ی بشه آیا واقعاً دوست دارن یکی از خانواده یشان از دست بدهند تازمانی که یکی از خانواده را از دست ندهند نمی دانند چه اشتباه ی کرده‌اند اگر حضور ی بشه آن زمان را خواهید دید

م.
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۹:۵۵ ب٫ظ

چرا و به چه دلیل باید باز بشه چرا به فکر خانواده ها نیستید حتی با زدن دو دوز واکسن هم ایمنی کامل نمیشه خیلی ها با زدن واکسن هم دوباره مریض شدن کافیه فقط ی نفر ناقل باشه بعد ببینید چ فاجعه ای به بار میاد لطفاً منطقی فکر کنید و کمی صبر کنید تا این مریضی ریشه کن بشه ومهم ترازاین به فکر کادر درمان باشید .

فرناز
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ب٫ظ

نظر منم اینه کسی که بچه درس خون باشه آنلاین بهتره براش چون کلیپ و ویدئوهای آموزشی اساتید و کلاس ضبط شده رو چند باز که می‌بینیم واسمون تمرین وتکرار میشه کسی که بخواد سربه هوا باشه سر کلاسم چشش اینور اونوره هیچی از درس نمیفهمه آنلاین مزایای زیادی داشت انشالله این ترم هم مسولین کرونا را جدی بگیرن وتا ۳ دز کامل کل دانشجویان این ترم هم بصورت آنلاین باشد وترم بهمن رو حضوری کنن

فرناز
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۹:۴۹ ب٫ظ

نظرمن بعنوان دانشجواینه این ترم هم آنلاین باشه از ترم بهمن حضوری شه بهتر که کامل همه ۳ دز واکسن گرفته باشند و موجب اومدن پیک ششم نشه ممنون از مسولین

عمو عین اللهی
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

تنها به سه دوز ختم نمیشه خوده وزارت بهداشت در مصاحبه با مجری صدا و سیما گفت همه کسانی که واکسن زده اند باید تا آخر عمر هر شش ماه یکبار واکسن را بزنند
جالب نیست به نظرتان

متخصص
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ

خودتون میدونید که واکسیناسیون ایمنی صد درصد نمی‌دهد چند تا پزشک و کادر پزشکی در این یکسال در اثر کرونا فوت کردن با وجود اینکه واکسن زده بودن در نظر بگیرید که همه دانشجویان ماشین شخصی ندارن و باید با وسایل نقلیه عمومی مسافت‌ها باید طی کنند تا به دانشگاه برسند نگران کالبد بدون روح دانشگاه نباشید نگران جوانان مردم باشید که با چه خون دلی بزرگ کردن آیا اگر یک مو از سر اینها کم بشه میتونید پاسخگو باشید؟؟!!!

محبوبه
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  متخصص

الان وضعیت رو به بهبود واگه یکمم خودمون مراعات کنیم وهر دو دوز واکسن و بزنیم، مشکل حله و میشه رفت دانشگاه ،تا کی میخواین تو خونه بمونین همه ی دنیا داره فعالیتشون شروع میکنن ،اونوقت شما هنوز میخوای بشینی تو خونه.

مرصاد
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

دقیقا درسته آموزش مجازی کاملا الکیه ما ۱۲ سال درس نخوندیم ک الان ی گروه بزنن ب اسم دانشگاه
لطفاً دانشگاه رو هرچی زودتر باز کنید

Mohsen
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرصاد

برادر من آخه شما رو چه حسابی میگی باز کن درحالی که هیچ زیر ساختی واسه سلامتی دانشجو فراهم نشده

روزگار
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرصاد

فکر رفت و امد رو کردین تو راهها فکر خوابگاهها رو کردین ادم های مختلف از جاهای مختلف فاجعه دوباره تکرار میشه. وقتی ریشه کن شد کرونا اونوقت حضوری برید . امکانات درمانی و مالی مساعد هم که برای همه فراهم نیست

Bahar
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۷:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مرصاد

درسته که شما ۱۲ سال درس خوندین و … ولی منی که ۸ سال تو دانشگاه درس خوندم دارم بهتون میگم که اتفاقا کلاس های آنلاین برای درس های تئوری از کیفیت بالایی برخوردارِ و مفاهیم خیلی کامل تر بیان میشه همچنین از هذینه های اضافی زده میشه و …. در کل به نظر من فرصت خوبی برای یادگیری با وقت بیشتر هستش ، البته به دانشگاه هم بستگی داره…

نگین
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Bahar

احسنت

نگین
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرصاد

شما ۱۲ سال درس خوندی؟ پس الان ترم یک کارشناسی هستی؟!

محمد
آبان ۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محبوبه

وضعیت رو به بهبوده؟ جا شعار دادن برو بیمارستان های شهرتون کرونایی هارو ببین ازشون بپرس واکسن زدی میگه اره دو دوزشم زدم ولی کورونا گرفتم واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمیکنه و خیلیا هم بر اثر عوارض های همین واکسن مث عموی بنده که نه مریض بود حتی یه سرما خوردگی هم نداشت کشته شد شما اگه به این واکسن اطمینان داری پاشو برو ما و کسانیی که عقل تو کلشون هست تو خونمون میمونیم و اموزش مجازی میبینیم

آرمان
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام واقعا با چه منطقی میخاند دانشگاه ها را باز کنند درحالی که هرروز یه نوع پیک کرونایی ازراه میرسه.با این وضع واوضاع درآمدی و خرجی از کجا بیاریم به دانشگاه بریم وپول رفت و آمد ازیه طرف وخدانکرده کسی این بیماری را بگیره از کجا بیاره خرج خودش کنه.بعضیها پول همین ماسک ساده را هم ندارند

محمد
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان

واقعا متاسفم که میگیددانشگاه بایدحضوری بشه

مگه نمی بینید که زدن واکسن خیلی‌ها بعد دوماه دویاره

کرونا گرفتند و فوت شدند ؟!
چند تا از بستگان نزدیکم و اشنایهایم بعد از واکسن کرونا
با گذشت دوتا سه ماه کرونا گرفتند فوت شدند
با چه منطقی میگید باید باز بشه؟!!!

باران
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام
جسارتا کسی که پول ماسک نداره بعد چجوری از هزینه ترمی ۱۶ ملیون دانشگاه در تحصیلات تکمیلی برمیاد!! دولتی هم باشه بازم هزینه داره اگر شهرستان باشه!! بعد اکثر دانشجویان دکتری شغل و وضعیت مالی مناسب دارن ما در مورد قشر خاص صحبت نمیکنیم در مورد دانشجویان و حضورشون در محیط علمی هست!! در تمام این سالها هم رفت و امد و غیره بوده چگونه اون زمان هیچ شخصی به خودش اجازه نمیداد حتی نظر بده الان همه متوقع شدن!! انشاالله وضعیت به حال نرمال برگرده و کسی متضرر نشه. موفق باشید.

مریم
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  محبوبه

دوست عزیز همه دنیا واکسن فایزر زدن نه این واکسن های ما و اون هام دارن رعایت میکنن هنوز…اصلا درست نیست این ترم بازگشایی دانشگاه ها و مدارس…فاجعه به بار میاد..لطفا یک مقدار به فکر پدر و مادرمان باشیم که بدنشان ضعیف هستش