پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ثبت نام آزمون دکتری 1401

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ثبت‌نام آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه منتشره به شرح زیر است:

به اطلاع متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1401 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می‌رساند ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از روز دوشنبه مورخ 1400/09/01 آغاز و تا روز ‌دوشنبه مورخ 1400/09/08 ادامه خواهد یافت. لذا متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در آزمون، همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 1401 در روز جمعه مورخ 1400/12/06 برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلا
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ

دوستان برای اپلای اقدام کنید. وقت خودتون رو تو این دانشگاه های ایران که روز به روز به قهقهرای علمی میرن تلف نکنید.
بهتون قول میدم یک سال زحمت بکشید حتما یه جای خوب با فاند تحصیلی عالی پیدا میکنید. من هر دو راه کنکور دکتری ایران و قبول شدن در دانشگاه روزانه امیرکبیر و اپلای رو طی کردم و تجربه لازم برای هر دو رو دارم.
برا همین میگم اپلای کنید حتما سر یکسال نشده موفق میشید قول میدم.

باران
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

شما آزاد هستید تشریف ببرید. اما ابدا نمیتونید در مورد سطح علمی دانشگاه های ایران سیاهنمایی کنید . آنچه ما تجربه داریم و دیدیم غرب انچنان جایی جذابی نبود. شما تشریف ببرید و موفق باشید اما قطعا دانشجویان نخبه آینده سازان این سرزمین خواهند بود.

نیلا
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دوست عزیز شاید دارد زیاده روی میکنید. من لیسانس دانشگاه تهران، ارشد علامه طباطبایی و دکتری امیرکبیر همگی روزانه قبول شدم. قطعا در مرتبه علمی بالای این دانشگاه ها نباید شک کرد. اما وقتی روش کار پژوهشی این دانشگاه ها رو با دانشگاه های بلژیک و دانمارک (بنده دانشجوی دکتری یک پروژه اشتراکی بین این دو کشور هستم ) مقایسه میکنم، میبینم سرزمینم چیزی برای ارائه نداره. بگذریم از اینکه شرایط سخت ایران خیلی از تحصیلکرده ها رو وادار به رفتن کرد!!!!
در هر صورت اینکه میگم اپلای کنید یک پیشنهاد هست، شما میتونید نپذیرید!!!

باران
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام خانم نیلا. در اینکه شما هم ضریب هوشی بالای دارید . بهترین دانشگاه ها درس خوندید شکی نیست. اما خودتون یکبار دیگر کامنتتون رو مرور کنید چیزی جز یاس و ناامیدی میبینید؟!! اینکه اپلای کنیم بنده هم اینکار انجام دادم دو دانشگاه رنک زیر صدو پنجاه و پنجاه پذیرش گرفتم اما تجربه شخصی بنده برید ببینید روزانه ۱۴ ساعت کار پژوهشی و کار سخت و زندگی سخت تر . اینکه اونجا با فول فاندهم شما راحت باشید همچین چیزی نیست بزرگوار. اما تجربه تحصیل و پژوهش میتونه جالب باشه و تا پستداک اما بعدش شما تمام تجربه و اموخته های که از اساتید نخبه آموختید در کشور رو دارید در کشور بیگانه به بازدهی میرسونید و این واقعا ناراحت کننده هست!! اما بازم تکرار میکنم براتون آرزوی موفقیت میکنم. بلژیک هم کمی بیشتر تحقیق کنید زندگی بسیار سخت هست و نمره دهی به زور تا دوازده مخصوصا در گروه مهندسی . بعد دانشجوی دکتری تمام تلاش این هست در فیلد هیات علمی قرار بگیره و پژوهشگاه که قطعا با بکرگراندی که از خودتون گفتید به راحتی جذب میشدید . اما بازهم قطعا خودتون بهترین تصمیم رو برای آیندهتون گرفتید . موفق باشید.

نیما
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

متاسفانه درست می گن
واقعا حیف کردن
من دکتری سازه پردیس دانشگاه تهران هستم می تونم بگم می شه گفت واقعا تاسف
نمی دونم چی بگم فقط از مهر حال دلمون گرفتست . هر کی توانش داره واقعا بره
من با ۵ مقاله ISI Q1
با ۳ پتنت بین المللی
بدلیل کار متاسفانه باید اینجا باشم

فقط در یک کلام به عنوان یک دوست : جایی باشین که حال دلتون خوب باشه همین /.

رضا
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  نیلا

با سلام لطفا از تجربه فاند بگید و بفرمایید چه شرایطی می خاد و ایا شرط سنی هم داره یا نه؟

نیلا
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. وقت بخیر.
یک نکته ای که وجود داره اینکه شما بتونید به انگلیسی صحبت کنید. نمیگم خیلی راحت و روان، بلکه تا حدی که تو مصاحبه با استاد سوپروایزر یا اساتید دیگه بتونید کارتون رو راه بندازید و در حد قابل قبول اونها باشه. مدرک زبان من ندارم اما در حد تافل ۹۰ تا ۹۵ هستم. پس اول مهارت زبان انگلیسی رو تقویت کنید.
نکته دوم نمرات دانشگاه مقطع لیسانس و ارشد هست که هرچه بالاتر، شانس بیشتر.
نکته سوم سطح دانشگاه مقطع لیسانس و ارشد هست. بخصوص ارشد و نمره پایان نامه. کتابهایی که تو ارشد خوندید اگر اکثرا به زبان اصلی باشند، شانس موفقیت بالاتر میره.
نکته چهارم فعالیتهای پژوهشی و شرکت در سمینارها و دوره های آموزشی رشته خودتون و سابقه کار. اینها نشون میده که شما پیگیر و علاقه مند هستید به رشته تون و میخواید حتما ترقی کنید.
نکته پنجم اینکه واقعا برای پیدا کردن یک پوزیشن تلاش کنید. فکر کنید که یک روز به امتحان مونده و شما باید ۲۴ ساعته درس بخونید. دقیقا همینطوری براش وقت بزارید. باری به هر جهت و امروز کار داشتم و فردا باید جایی برم و … نباید باشه.
نکته ششم هم قدرت سرچ بالا. تو وب سایتهای مختلف ویژه معرفی پوزیشن های دکتری مرتبط با رشتهارشد خودتون بگردید و براشون اپلای کنید.
شرط سنی هم نمیخواد. خیلی جاها هم مدرک زبان نمیخوان.
من بعد از ۸ ماه تلاش بی وقفه یه پوزیشن خوب با فاند عالی گرفتم برای مقطع دکتری.

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام خانم نیلا خیلی برام جالبه بدون مدرک زبان تافل و یا آیلتس پذیرش گرفتید! سفارت هم تشریف بردید و ویزا شدید؟ چون از سال دوهزار و شانزده میدونم بدون مدرک زبان سفارت ریجکت میکنه! برای دکتری هم تا اونجا که بنده در پروسش بودم کانادا و آمریکا حداقل برای دوره دکتری آیلتس ۷ به بالا و تافل ۱۱۰ مورد پذیرش بود. مگر اینکه شما انقدر مابقی رزومتون فوق العاده بوده باشه که این مورد رو زیاد جدی نگرفته باشن! در مورد جی آر ای هم هیچ اشاره ای نداشتید در متن بالا . چون در خارج از ایران به جز برق شریف و مدیریت تهران رو شناخت ندارن مگر اینکه استادتون ایرانی باشه. و تراز معدل با جی آر ای مشخص میشه که حداقل باید ۳۲۰ باشه! شرایط سنی هم برای بورسیه ماری کوری در اروپا بسیار حائز اهمیت هست. و هر چقدر سن کمتر باشه شانس بورسیه بالاتر میره و هرچه گپ تحصیلی بیشتر باشه شانس ریجکتی بالاتر میره. پذیرش گرفتن زیاد کار سختی نیست بلکه ویزا گرفتن و اوکی دادن آفیسر بسیار سخت هست مخصوصا با شرایط کرونایی و شرایط پناهندگی های چند سال اخیر!! و مدرک زبان یکی از اون مدارک مهم برای متقاعد کردن آفیسر هست. اروپا به جز ایتالیا و اسپانیا مابقی مثل آلمان و هلند بسیار سختگیر هستن در مصاحبه و داشتن سابقه شینگن. مدرک زبان. حداقل بیست تا بیست پنج هزار یورو در حساب به مدت ۸ ماه . سند ملک و میزان فول فاند حداقل ۴۵ هزار یورویی برای یکسال زندگی… ادامه نظر»

نیلا
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دوست عزیز
من مدرک زبان ندارم. طی دو مصاحبه ای که با سوپروایزم و استاد رئیس گروه داشتم بهم از لحاظ سطح زبان نامه موافقت دادن که به سفارت تحویل دادم و لذا نداشتن مدرک زبان رو برام حل کرد.
جی آر ای هم اصلا ازم نخواستن.
استادم هم ایرانی نیستند. اصالتا دانمارکی هستند.
حساب بانکی اصلا ازم نخواستن و فقط قرارداد تحصیلی ریسرچر دکتری بودن و اشاره به داشتن فاند براشون کافی بود.
سند ملک هم نخواستن.
من فقط چیزی حدود ۱۵۰۰ یورو با خودم آوردم بلژیک تا ماه اول رو با اون هزینه های زندگی و خریدها رو بدم تا اولین حقوقم رو بگیرم.
در ضمن من حدود ۵ ماهی هست که بلژیک هستم و از این سند ملک و مبالغ هنگفتی که شما گفتید تا حالا هیچ کدوم رو ازم نخواستن!!!

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام هموطن
خیلی برام جالبه، من اولین مورد هست که میبینم با این شرایط تونسته مهاجرت تحصیلی داشته باشه اونم با تنها ۱۵۰۰ یورو که هزینه یک ماه سکونت هم نمیشه در اروپا، اما به طور کلی این شرایط که بنده هم ذکر کردم از موارد اصلی برای مهاجرت تحصیلی هست. مخصوصا برای آمریکا و کانادا . اروپا کمی متفاوت تر هست. بنده خودم سال ۹۸ در اپیدمی اولیه کرونا و اون ترس ابتدای پذیرش و ویزا هم گرفتم که با توجه به شرایط ویژه کسنل شد و مرزها بسته شده بود و دکتری رو فعلا در ایران دنبال می کنم. قطعا شما رایزنی قوی داشتید که در شرایط کرونای تونستید مهاجرت کنید.
خدارو شکر که شما به دنبال هدفتون رفتید و دارید علائقتون رو دنبال میکنید.
براتون آرزوی موفقیت و سربلندی و پیروزی دارم.

سارا ستاره
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان
خواستم در جواب چند تا از دوستان یه پیام بزارم یاد پارسال خودم افتادم.براتون بگم که
سال ۹۳ فارغ التحصیل شدم
همه مقاطع تحصیلم از دانشگاه ازاد بودو خودم سطح علمی خوبی نداشتم
خیلی ناراحت بودم و انگیزه ای نداشتم برای خوندن
البته این چند سال برا دکتری شرکت کرده بودم ولی خوب نخونده بودم
پارسال همین وقت ها شروع کردم به جدی خوندم باورتون نمبشه من امسال دکتری سراسری قبول شدم
فقط خواستم بگم دیر نیست
ختما حتما سوالات ۷سال اخیر کنکور رو چندین بار بخونیدخیلی بهتون کمک میکنه

کنکوری 1400
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

سلام دوستان به نظر شما اگر من از الان شروع کنم به مطالعه ، احتمال قبولی برام هست ؟ ناامید هستم راهنمایی کنید خواهش می کنم
روزی چند ساعت بخونم ؟ من شاغل هستم

حسین
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری 1400

سلام بستگی به رشته تحصیلی شما دارد،به نظر من اگر جزوات و نت ها و کتابهای کمک آموزی کم حجم و مناسب را بخوانید قبول می شوید،دانشگاه آزاد که بسیار راحت تر پذیرش می گیرید

مریم
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری 1400

اووووو وقتم اضاف میارین نگران نباشید

کنکوری 1400
آبان ۲۶, ۱۴۰۰ ۷:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام خیلی ممنونم واقعا دلگرم شدم چون رشته ما خیلی کتاب ها زیاد هست و سه گرایش با هم ادغام شده . اگر تجربه ای دارد خواهش می کنم مرا مطلع کنید . از راهنماییتون ممنون میشم انشاله موفق باشید

رها
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۳۰ ق٫ظ

یا فاطمه زهرا منم امسال روزانه تبریز قبول بشم سال ۴ ک شرکت میکنم.خیلی گناه دارم همش مصاحبه رد میشم

باران
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

انشاالله پذیرش میشید . جوینده یابنده هست. ناامید نشید رها خانم. موفق باشید

رها
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  باران

مرسی باران عزیز

دخترباباجی
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۱۱ ق٫ظ

علیرضا و سارا انشاالله که دوتاتون امسال قبول نهایی بشین
برای منم دعا کنید دیگه خسته شدم نمیخواستم شرکت کنم ولی این اخرین فرصت که به خودم میدم
من شبا مطالعه میکنم برای ازمون دکترا
انشاالله که بحق فاطمه زهرا امسال بهترین نتیجه سهمتون بشه

سارا
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دخترباباجی

ممنون عزیزم انشاالله خدا بزرگه

سارا
آبان ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

خدایا دیگه این دفعه پذیرش باشه دیگه خسته شدم

علیرضا
آبان ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام ان شاالله شماهم قبول شین برای بنده هم دعاکنیدان شاالله دیگه امسال قبول شم

سارا
آبان ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

انشاالله امسال سال موفقیت برای همه و همینطور شما باشه