پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

راه‌اندازی صندوق وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم از اخذ مجوز مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: امیدوارم با تخصیص اعتبار برای این صندوق، بتوانیم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت شایسته کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از دانشجو به عنوان روح دانشگاه یاد کرد و گفت: کرونا نشان داد که دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد؛ دانشجویان به مثابه روح برای کالبد دانشگاه هستند، امیدوارم با مرتفع شدن این مشکل شاهد حضور پرشور و شعف دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: عزیزان دانشجو اگر در کمال آزادی و بدون هیچ واهمه و ترسی عقاید خود را مطرح کردید و یکی از سران قوه با سعه صدر سخنان شما را شنید نتیجه از خودگذشتی شهدای ماست؛ شهدای عزیزی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از جان، ناموس و کیان کشور دفاع کردند.

زلفی‌گل افزود: عقل و علم دانشجویان بیشتر از سنشان است. حق شماست که آرمانگرا باشید اما باید واقعیت‌ها و شرایط کشور را درک کنید، کشور در شرایطی است که می‌خواهد استقلال سیاسی داشته باشد و تصمیم گیرنده باشد، این استقلال هزینه دارد.

وزیر علوم خطاب به سیاستمداران تاکید کرد: ما تافته جدا بافته از دنیا نیستیم، باید تعامل با دنیا به‌ویژه دیپلماسی علمی را جدی بگیریم و در این راه نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی با تاکید بر تامین و تخصیص منابع مالی در حوزه علم و فناوری افزود: بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری است. دانشگاه‌ها نباید برای جزئی‌ترین امکانات علمی و آزمایشگاهی مشکل داشته باشند. برای علم باید سخاوت داشته باشیم، صرفه جویی‌ها باید از محل دیگر صورت گیرد. هر وقت در عمل شایسته سالاری را ملاک قرار دادیم و هر زمان شرایطی مهیا شد که اولویت با برترین‌ها باشد، بی‌تردید موفق خواهیم شد.

وزیر علوم در بخشی از سخنان خود با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه وزارت علوم، به سه اقدام مهم این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: برای ایجاد ارتباط سازنده بین مسائل جامعه و متخصصان، نظام ایده‌ها و نیازها (نان) طراحی شد که هم اکنون در حال اجراست؛ بر اساس این طرح، هر شهروند ایرانی اگر نیازی دارد می‌تواند در سامانه ثبت نماید تا در دسترس استادان و دانشگاهیان قرار گیرد و بتوانیم با ایجاد ارتباط بین موضوعات مورد نیاز جامعه و دانشگاهیان، از پایان نامه‌ها و رساله‌هایی که در راستای نیازهای احصاء شده هست حمایت ویژه نماییم.

زلفی گل ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد، این صندوق در سال ۱۳۹۸ تصویب اما تاکنون اجرا نشده بود؛ امیدوارم با تخصیص اعتبار برای این صندوق، بتوانیم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت شایسته کنیم. همچنین با رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی برای انجام طرح نظام وظیفه دانش‌آموختگان دوره دکتری آقایان در قالب طرح پسا دکتری در راستای نیازهای جامعه صورت گرفته است در این طرح بخشی از حقوق دانشجویان پسادکتری به عزیزان اختصاص خواهد یافت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۰:۲۶ ق٫ظ

چقدر اشتباه کردم تا دکتری خوندم!
فکر می‌کردم دکتری سراسری بخونی خیلی از مشکلات حل میشه ولی فقط عمرمون سر درس تلف شد!
نه کار ثابتی داریم و نه یه آینده مطمئن
دوستای خودم که بعد از دیپلم رفتن دنبال کار الان همه چی دارن منم که دارم دکتری می‌خونم هیچی ندارم فقط بهم میگن دکتر!!!

مری
آذر ۲۰, ۱۴۰۰ ۳:۰۰ ب٫ظ

با سپاس از همه عزیزان رضا ، مهسا، گرافیک ، توصیه مهم ، گلسا و بخصوص آقای مهدی مهندس مکانیک بخاطر راه حل های ارزشمندتون. ایشالا قشنگترین و بهترین تصمیم ها را داخل زندگیتون بگیرید. دو سال پیش تقریبا از شرایطم راضی نبودم ولی گفتم درست میشه و ادامه دادم اما امروز واقعا خوب نیستم. خیلی دیر فهمیدم.

رضا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

خانم مری به شدت با حرف های مهدی مهندسی مکانیک موافقم. * همه ما دو تا حالت داریم، یا استرس یا غم. وقتی استرس داری یعنی هنوز برای آرزوهات نگرانی و در حال جنگیدنی. این خوبه. غمگین بودن بده، آدم زمانی غمگین میشه که می فهمه دیگه بازی تمومه و تمام رویاهاش از بین رفته. مطمئن باش همه ما عین شما داریم درجاتی از استرس را تحمل می کنیم. ** مهدی کتاب خوبی را معرفی کرد؛ من پیشنهاد بهتری دارم. برنامه ای هست به اسم کتاب باز با اجرای سروش صحت. یه مهمون داره به اسم دکتر مجتبی شکوری. به نظرم دیدن صحبت های این دو نفر از فصل دوم به بعد (به ترتیب باید دیده بشه) فوق العاده موثر است. کل برنامه هاشون رو بخوای دانلود کنی به اندازه یک مینی سریال هم نمیشه اما روی من فوق العاده جواب داد. دقیقا در مورد مشکل شما که اتفاقا مشکل همه ما (مخصوصا بچه های دهه ۶۰ است) حرف می زنه. *** به شدت با مهدی در مورد مستقل شدن موافقم. مستقل شدن تو یه خونه ۴۰ متری زیر زمینی نمور از یک سنی به بعد خیلی بهتر از زندگی با خانواده تو قصر است. مستقل شدن غیر از کاهش بار روانی، به شما آزادی رفتار میده. فارغ از تمام این حرف ها، تلاش برای خریدن وسایل جدیدی که انتخاب خودت هست و رضایت بعدش، حداقل حال من رو خیلی خوب کرد تو یک بازه ای. **** به شدت توصیه می کنم دنبال یک سرگرمی که عاشقی برو. من تو… ادامه نظر»

مری
آذر ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

نا امیدم. چند وقت پیش ازعلوم تحقیقات با هزار بدبختی مدرک دکتری مخابرات گرفتم. هفت سال طول کشید و هفت سال حقوق کارگری ام را بخاطر اینکه مغزم دچار یکنواختی نشه ریختم حساب دانشگاه. با دو مقاله isi q2 هم مدرک گرفتم. هفت سال تنهایی و سختی الان هم اصلا برای مسئولان ارزش نداره!!!!. لیسانس و ارشد ملی بودم. حالا که درس تموم شده خیلی استرس هام بیشتر شده احساس پوچی میکنم!!!! استرس سن چهل سالگی را دارم. نمیدونم چرا. همش خودم را سرزنش میکنم چرا زندگیم را ویران کردم. از یه طرف هم نمیدونم ویران یعنی چه؟ چرا اینقدر خودخوری میکنم. خب بایست چکار میکردم. ؟؟؟ غصه ها میاد و تموم نمیشه امسال بخدا یک شب درست نخوابیدم. سرکار هم میرم کارم فنی هست با اعصاب داغون انجام میدم ظاهر همش میخندم که دختر شادی نمایش بدم ولی واقعا از درون ناراحتم و دوس دارم گریه کنم. تازه به حالم حسادت میشه. خانم با شوهرش نصف من درس نخوانده تا لیسانس با سهمیه میشینه فقط یه گوشه برای دختر و پسر کوچیکش قصه میگه و از سفرها خارج کشورش که بخاطر کرونا کنسل کرده؟؟ خدا بهش بیشتر بده. بعد همه از من توقع سختترین کار را دارند. دائم هم بهم میگن تو پول برای چته نه بچه داری نه زندگی چرا حرص میزنی؟؟ سختترین کارها هم میکنم حتی یه ارتقا شغلی بهم نمیدن. فقط آقایان در راس هستند. خب من سنم بالا رفته ۳۷ شدم شاید به قیافم نیاد ولی واقعیت شناسنامه‌ای را نمیشه فراموش کرد. استرس چهل سالگی… ادامه نظر»

مهسا
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مری

سلام دوست عزیز
آفرین که دکتری گرفتین.شما خودتون رو دست کم گرفتین و با دید منفی به اطرافتون نگاه میکنین.
شما باید قوی باشین ۳۷ سال که زیاد نیست عزیزم.
ناامیدی از گناهان کبیره هست اصلا این حرف رو تکرار نکنین شما باید به خودتون افتخار کنین و عزت نفس خودتون رو بالا ببرید.باید با پشتکار و اراده بیشتر به سوی هدفتون گام بردارین تگه به تدریس علاقه دارین حتما برای تدریس در دانشگاه اقدام کنین.
شما موفق میشین شک نکنین.

Graphic
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

همین الان هم موفق هست دیگه.
فقط باید نگاهتو تغییر بدی مری عزیز
این بحران‌های ۳۰ ۴۰ سالگی رو خیلی ها لمس میکنن یه حس بدی می‌ده که انگار عقب موندی از همه ولی اتفاقا من یه نظرسنجی‌ای که از دورو بریام کردم به نتیجه جالبی رسیدم مثلا اینکه به طور واضح هرکدوم از اونایی که موفق تر بودن بیشتر توی این بحران بودن!
و اونایی که اصلا نه کار دارن نه مهارت یا هدف خاصی.. کلا اذیتشون نکرده چیزی!
و درکل مهم فکر و حس خودمونه، مدام دنبال راضی کردن بقیه نباشیم بهتره. حالا هرکسی می‌خواد باشه پدر مادر فرقی نداره

توصیه مهم
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مری

فقط یک توصیه برای شما دارم!!!
به هر دری بزن و قبل ۳۹ سالگی به کشور کانادا یا آمریکا یا انگلیس مهاجرت کن.
موفق تر باشی

گلسا
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  توصیه مهم

سلام
میشه بگید چرا ۳۹ سالگی؟ بعد از این حتی با مدرک دکتری سختتر میشه؟

.....
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلسا

تا حداقل یک سال از جوونیشو تو یک کشور توسعه یافته با خیال راحت زندگی کنه. بعد از این دیگه میان سال میشه. متاسفانه فعلا چهل سلالگی شروع میانسالیه. مگه اینکه بعد ها میانسالی رو یک دهه به تاخیر بیندازند!!! فعلا که همینه……..

مهدی مهندسی مکانیک
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مری

سلام با اینکه من مرد هستم و طبق گفته های شما شرایط فارغ التحصیلان آقا و خانم بسیار متفاوته ولی تمام کلمات شما رو با تمام وجودم درک کردم.آقایون هم مشکلات خاص خودشون رو دارن.با اینکه ظاهرا می خندن ولی فشار زیادی رو تحمل می کنن.مستقل شدن مهم ترین قدمه.دوستی توصیه به مهاجرت کردن.بله اگر بتونین برین هنوز هم دیر نیست.واقعیت اینه نمیشه جلوی قضاوت های خانواده و فامیل رو گرفت.هر مدلی باشی بالاخره یک نفر هست ایراد بگیره.پس بهتره مدلی که دلت بهت میگه زندگی کنی.مسیر درستی رفتی شاید اگه دنبال پول می خواستی بری گزینه های دیگه ای بود تو حوزه های کاری دیگه.ولی خواستی که درس بخونی و تو حوزه مهندسی کار کنی.نمیگم باید بی خیال حرفها باشی کار سختیه.ولی زندگی همینه.چیزهایی بدست میاری و چیزهایی اط دست میدی. این ترس واقعیه.همه ما نسبت به آیندمون نگرانیم.میانسالی و بعد پیری و بازنشستگی ما چه جوریه می خواد بشه.سالهایی که از دست دادیم حرفهایی که شنیدیم و آینده نامطمئن. بحران چهل سالگی رو هم همه تجربه میکنن حالا نه دقیقا چهل سالگی.یه زمانیه شما به کل تصمیماتت شک می کنی.همه حسرت ها و پشیمونی ها یکجا بهت هجوم میاره. یک پیشنهادم اینه در کنار کاری که می کنی یکم کتابهای مرتبط با این موضوعات مثلا زندگی نزیسته رو بخون.کارهایی که دوست داشتی ولی هیج وقت به دلایل مختلف نرفتی دنبالش رو بذار تو برنامت.از فلسفه و عرفان و روانشناسی کمک بگیر برای بازسازی جهان بینیت.با یک مشاورم صحبت کنی یا در تماس باشی خوبه. بازم میگم استقلال مهم… ادامه نظر»

علیرضا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مری

اصلا توی جامعه چیزخاصی به نفع آقایون نیست هرچی مزایاست واسه خانوماست

دوست
آذر ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ق٫ظ

چوخ گوزل

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

میشه بگی اترس چهل ساله یعنی چی او وقت!!؟،مگه هرکسی چهل سالش شد استرس داره یا باید استرس بگیره،اصلا خودتم فهمیدی چی کفتی!!؟!؟

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۰۱ ب٫ظ

میشه بگی استرس چهل سالگی یعنی چی اون وقت!؟،مگه هرکی چهل سالش شد استرس داره!؟،یا باید استرس بگیره!!!؟،اصلا خودت فهمیدی چی گفتی !!؟