پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

آخرین وضعیت پرداخت حقوق ثابت به دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه پرداخت مبلغ پژوهانه جزو برنامه های دولت است، گفت: در حوزه پژوهانه قرار بود که دانشجویان حقوق ثابتی را از وزارت علوم دریافت کنند، اما به دلیل اینکه منابع مالی لازم برای تامین اعتبار آن فراهم نشد، این اقدام هم متوقف شد؛ اگرچه هنوز جزو اولویت‌ها و برنامه‌های وزیر علوم است.

دکتر هاشم داداش پور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: این امر به بحث پژوهانه دانشجویان دکتری مرتبط می‌شود، اما در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان تنها خدماتی که به این دانشجویان ارائه می‌دهد، در حوزه وام‌های دانشجویی است. در حوزه پژوهانه در دوره مشخص قرار بود که این دانشجویان حقوق ثابتی را از وزارت علوم دریافت کنند، اما به دلیل اینکه منابع مالی لازم برای تامین اعتبار آنها فراهم نشد، این اقدام  هم متوقف شد؛ اگرچه هنوز جزو اولویت‌ها و برنامه‌های وزیر علوم است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که چرخه پژوهش در کشور ما چرخه معیوبی است. چرا که صنعت با دانشگاه هماهنگی ندارد. در تمام دنیا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق گرنت های پژوهشی که از طریق صنعت به آنها تخصیص می‌یابد، تامین می‌شوند؛ اما در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد و نمی توان از دولت هم انتظار داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: منابع مالی دولت محدود است و نمی‌شود انتظار داشت، دولت همه منابع مالی ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دکتری مرتبط با وزارت علوم را تامین کند.

داداش پور گفت: درصورتی که اگر پیوند خوبی بین دانشگاه، جامعه، صنعت و البته دولت شکل بگیرد، پول قابل توجهی به دانشگاه‌ها تزریق می‌شود. در این صورت علاوه بر اینکه اساتید و دانشجویان دکتری در این چرخه می‌توانند نیاز جامعه و صنعت را رفع کنند، بخشی از منابع مالی حاصل از این پروژه ها نیز به دانشجویان دکتری می رسد؛ در این صورت هم نیازهای مالی دانشگاهیان مرتفع می‌شود و هم مسائل و مشکلات صنعت و جامعه رفع می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

33 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ع
دی ۸, ۱۴۰۰ ۳:۴۰ ب٫ظ

دانشجو مدرک ارشد و دکتری داره ولی هیچ کار فنی بلدنیس در رشته خودش و این فاجعه س

دانشجو
دی ۸, ۱۴۰۰ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ع

به نظر من، ما هیچگاه نمیتوانیم دانشجوی ارشد یا دکتری را فاقد مهارت در زمینه گرایش خودش بدانیم، مگر زمانی که اصلا به نظام آموزشی و مدارکی که دانشجویان با زحمت و پشتکار خود کسب میکنند، معتقد نباشیم.

سپهر
دی ۶, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام
امسال فقط استاد تمام ها می توانند دانشجو بگیرند؟ قبلا در این سایت خبری مبنی بر این موضوع بوده، اگر کسی اطلاعی دارد لطفا راهنمایی کند‌ و ابهامات ما را برطرف کند.

مهدی مهندسی مکانیک
دی ۶, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام
نه فکر نمی کنم چنین خبری هم من ندیدم.خبر دیگه ای بود مبنی بر ظرفیت پذیرش بر مبنای تعداد استادیار و دانشیار و استاد.

سپهر
دی ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

ممنونم از پاسخگویی

د رجواب محسن
دی ۵, ۱۴۰۰ ۷:۵۸ ب٫ظ

در جواب محسن . کار که فقط حضور فیزیکی نیست . عزیزم معلم باید انقدر حقوق بگیره که اصلا دغدغه مالی نداشته باشه که بتونه تحقیق کنه . مطالعه کنه و بروز باشه . انقدر باید ذهنش آروم باشه که بتونه با توجه کامل به امر آموزش بپردازه . تازه کار معلم فقط آموزش نیست بلکه پرورش هم هست . پس نباید مشاغلی مثل معلمی و … رو فقط بخاطر حضور فیزیکی حقوق بدند و همه عوامل رو باید محاسبه کرد . معلمی که برای تامین مالی میره بنگاه معاملاتی و یا تاکسی کار میکنه چطور میتونه به طور مکفی و کامل به امر آموزش و پرورش بپردازه . کمی اندیشه و انصاف داشته باشید . پس حق الزحمه فقط بخاطر حضور حضور فیزیکی بی انصافیه و جفا به معلم . یا مثلا یه پزشک مگه چقدر حضور داره تو مطب که انقدر درآمد داره . پس اون داره حق الزحمه فکرش و تشخیص و درمان رو میگیره نه فقط حضور فیزیکی . پس حقوق معلم حتی باید از یه پزشک هم بیشتر باشه . چون روح میذاره و تمام شیره جانش رو برای دانش آموزان میذاره . پس کمی اتصاف داشته باشید .

داوطلب دکتری
دی ۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  د رجواب محسن

درود- البته در نظر هم داشته باشیم هم آموزش و هم پرورش در مدارس، از پیش تعیین شده و معلم ها قدرت دخل تصرف خاصی ندارند. البته صحبتم نفی مطالب شما نیستا. صحیح میفرمایین. صرفا اوضاع داخل کشور خودمون رو گفتم

دریا
دی ۷, ۱۴۰۰ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  د رجواب محسن

این تحقیق و پژوهش مداوم و بروز بودن که میفرمایید مخصوص اساتید دانشگاهه که انجام میدن، نه معلمین با کتابهای درسی فسیل شده یا شاید معلومات فسیل شده خودشان، که اگر کتاب درسی را هم خدا خواست و بعد از بیست یا سی سال تغییر دادند اون معلم زحمتکش حقوق بگیر همان معلومات خودش را درس میدهد و کاری به محتوای کتاب جدید ندارد تازه آنقدری درس می دهد که ساعتش پر شود و اصل درس را برای آموزش های خصوصی اش میگذارد. اگر فرصت کردید سری به کلاسهای درس معلمین آموزش و پرورش بزنید.

ش.ت
دی ۵, ۱۴۰۰ ۲:۲۹ ب٫ظ

چطور به دانشجویان وزارت بهداشت ماهی سه میلیون میدن و وزارت علوم تو بی پولی به سر میبره واقعا این همه تبعیض تاسف باره

علی
دی ۶, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ش.ت

سلام من موندم الان دانشجوهای وزارت بهداشت پول دریافت میکنن اونوقت ما ک در مقطع دکتری هستیم باید تو اسنپ برای مخارج رساله و زندگیمون کار کنیم اخه این تبعیض تا چ حد وزارت آموزش و پرورش بی کیفیت ترین معلم های رو روانه مدارس میکنه بعد حقوق میده بهشون وزارت بهداشت بی کیفیت ترین پرستارا و پزشکانی رو روانه بیمارستان میکنه بهشون حقوق میده اون وقت وزارت علوم ک تمام این شرکت های دانش بنیان و اختراعات از همین بچه های وزارت علوم بر می‌خیزد هیچی نمیدن الان وزارت بهداشت یک جوون ۲۰ ساله ک فارق تحصیل شده در رشته پرستاری یا یک جوون ۲۶ ساله در رشته پزشکی آن هم در مقطع کارشناسی بالا ترین حقوق ممکن رو میدن بعد این جون ۳۵ ساله ما ک در مقطع دکتری است و اختراعات داره و کار پژوهش انجام میده تو اسنپ یا به زور در شرکت های خصوصی با برجی ۵ تومن کار میکنه، آیا این انصاف است؟ دوستی دارم ک آن هم در مقطع دکتری است از من جلوتر بوده رتبه ۱۴ ارشد رو آورده و در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شده رتبه یک دکتری مکانیک رو لورده بازم در تهران ادامه داده یک سال فرصت مطالعاتی در اتریش رو رفته و برگشته رزومه پرباری دارد ولی الان در یک شرکت خصوصی کار می‌کند و به سختی امورات را می‌گذراند و الان بخاطر شرایط مالی تصمیم به جدایی از همسر خود گرفته است آیا این بشر تلاش نکرده است فقط اون ک در دانشگاه فرهنگیان بوده تلاش… ادامه نظر»

علی
دی ۶, ۱۴۰۰ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

احسنت. حرف دل منو زدی.

داوطلب دکتری
دی ۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا هم درست میفرمایین. چطور به دانشجوی ۱۹ ساله فرهنگیان حقوق میدن که صرفا داره یاد میگیره ولی دکتری که داره پژوهش انجام میده و بهر میده، پول نمیرسه ….. خجالت آوره

Pakjoo
دی ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

احسنت تو عین حقیقت را گفتی

نازنین
دی ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. من هم واقعا با صحبت های شما موافق هستم. دردم که رتبه های پایین کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان میشوند و همین ها به دانش‌آموزان درس خواهند داد! بعد رتبه های برتر کنکور و کسانی که حقیقتا با استعداد هستند یا اپلای میکنن و برای همیشه از ایران میرن یا اینکه اینجا میمونن و یا کمترین دریافتی و کمترین امکانات برای بروز خلاقیت هاشون دچار افسردگی میشن.

omid
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام، پس این همه اعلامیه و پیشنهادیه که از سال گذشته داده شد، همه باد هوا بود؟ آخه وام به چه درد میخوره. بالاخره این مبلغ از روی هوا که نیومده. یعنی حتی امکان پرداخت حتی یه تک تومنی به دانشجوی دکترا وجود نداره؟ انقدر کارش بی ارزشه؟

ن. ا
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ

چه کمکی به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد شد ؟!!!! اگر دانشگاه ازاد معتبر نیست . چرا مشغول فعالیت ؟ اگر معتبر چرا برخورد تبعیضی می شه ؟!! در حالی که قوانین سفت و سخت برای دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد هست. ازمون دکتری هر دو دانشگاه مشترک گرفته می شود. تا مرحله پذیرش هم یکی هستند بعد یکدفعه دانشجویان این دانشگاه همچون رانده شده های تحصیلی برخورد می شود !!۱ هیچ کمک هزینه ای هم به دانشجویان پرداخت نمیشه. در ظاهر هست در عمل هیچ چیزی نیست. پرداخت حقوق ماهیانه هم که برای دانشجویان این دانشگاه در حد رویا است. در انتهای این پروسه تنها یک نتیجه حاصل می شود . تحصیل کردن اشتباه بود مخصوصا تا دکتری

ایمان
دی ۵, ۱۴۰۰ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ن. ا

سلام. دانشگاه آزاد مثل یک استخوان در گلو هست که اون رو کاری نمیشه کرد! معلومه که دانشگاه آزاد معتبر نیست و کیفیت پایان نامه های دکتراشون و خود دانشجوها که فقط اومدن تا دکترا داشته باشند گویای همه چیز هست.
آزمون مشترک؟ آزمون مشترک چه ربطی به کیفیت دانشجوهای ورودی دو دانشگاه داره؟ مگه اون هایی که به دانشگاه های دولتی تهران دعوت میشن با اون هایی که برای مصاحبه ی دانشگاه آزاد دعوت میشن یکی هستن؟ جوری نوشتید انگار که دانشجوی قبولی در سطح دانشگاه تهران و شریف، ورودی دانشگاه آزاد هست و حالا داره بهشون ظلم میشه!
بله! تحصیل در دانشگاه آزاد کاملا غلط و اشتباه هست! تقریبا تمام دانشجوهای خروجی دکترای دانشگاه آزاد رو که بنده دیدم بسیار بی سواد بودند. باید در دانشگاه آزاد رو تخته کرد تا بیش از این اجر و قرب دانشگاه های دولتی نابود نشه و هر کسی با مدرک دکترای دروغین دانشگاه آزاد نیاد و ادعای تخصص کنه.

دوست
دی ۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

البته در دانشجویان دانشگاه آزاد هم هستن افرادی ک بسیار پرتلاش، مستعد و باسوادن. نمیشه همه رو یجور نگاه کرد. دوست صمیمی من، یکساله دکتری دانشگاه آزادش رو گرفته. بسیار باسواد و ازنظر اخلاقی بیسته. Research gate score بالای ۲۸ داره. من فکر میکنم این دوست عزیزمون هم نمیخواست قیاس بین دانشجو و دانشگاه داشته باشه. انتقادی داشت که باید بپذیریم وارده البته نه در مورد شهریه و یا حقوق، بلکه اگر وزارت علوم پذیرفته ک دانشگاه ازاد معتبره و حتی پذیرش دکترا داشته باشه، نباید ب دید رانده شده‌ها بهشون نگاه کرد.

ویکتاریون
دی ۵, ۱۴۰۰ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ن. ا

حالا حقوق رو که به دولتی ها هم نه کسی داده و نه کسی گرفته.
ولی پول ندادن به دانشجوی دانشگاه آزاد ربطی به اعتبار مدرک نداره.
شما وقتی دانشگاه آزاد ثبت نام می کنی یعنی پذیرفتی که هزینه های تحصیلت با خودته. دیگه همون موقع باید حساب و کتاب وضعیت مالیت دستت باشه. کسی که با وام و قرض و چه می دونم سه شیفت کار کردن مجبوره پول شهریه رو در بیاره نباید دانشگاه آزاد و پردیس رو انتخاب کنه طبیعتا.

عرفان
دی ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

هزینه تحصیل با خودته احسنت کاملا درسته،من خودم دانشجوی ترم آخر دکترای دانشگاه آزاد هستم حالا راجب سطح سواد علمی اصلا نمی‌خوام وارد بحث بشم اینجا جای این حرفا نیست,وقتی صحبت از پژوهش میشه دانشجوی دانشگاه آزاد پذیرفته صرفا شهریه ترم های دانشگاهشو بده که از خدمات پژوهشی و آموزشی دانشگاه بهره ببره،برای بنده سواله که وقتی که شهریه ترم پژوهشی رو دانشجو داده دانشگاه آزاد چه خدمات پژوهشی به دانشجو میده؟ایا مواد اولیه و آزمایشگاه رایگان در اختیار دانشجو قرار میده؟(البته رایگان نیست پولشو از شهریه ترم گرفته)دانشجوی دانشگاه آزاد پس گرفتن شهریه توسط دانشگاه آزاد و وزارت علوم رها میشه خودش باید بره بدوئه دنبال آزمایشگاه مواد اولیه و….حقوق پیش کش مسئولین محترم وزارت علوم ساماندهی پژوهش رایگان برای همه افرادی که در بالاترین مقطع تحصیلی یک کشور دارن تحصیل می‌کنند کمترین کاریه که میشه کرد و انجام نمیشه!!!فکرشو کنید محصولات جدید؛افزایش کیفیت,افزایش راندمان,تولید بیشتر،و در نهایت رونق اقتصادی توسط نیروی رایگان ارج نهاده نمیشه هیچ دوسته عزیزی راجب سطح توانایی سوادی دانشگاه های دولتی و آزاد میاد شعار میده!!!مشکلات تحصیلات تکمیلی اینقدر زیاده که اگر من خودم به شخصه بخوام بگم یک کتاب میشه راجبش نوشت،حقوق پیش کش روزنه ها و گاف های آموزشی و پژوهشی رو ببندین تحصیل محل کسب ثروت نیست محل سرمایه گذاری برای آیندگان پیشرفت و تولید ثروت برای عمومه هر چند نظر دادن در اینجا فکر نمیکنم سودی داشته باشه یا مسئولی این پیام ها رو بخونه مرسی phdteat

ن. ا
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دانشجوی دکتری به حقوق شما نیازی نداره . شما دانشجویان دکتری رو از مافیای چاپ مقاله ای که وزارت علوم درست کرده نجات دهید . که صدها دانشجوی دکتری رو در صف انتظار چاپ مقاله قرار داده ترم ها تمدید تحصیلی می خوردند. و وارد بازار کلاخ بردارانی که مدعی چاپ فوری مقاله هستند قرار می گیرند و از قشر دانشجو پول اخاذی می کنند و متواری می شوند. هیچ ارگان و نهادی هم تا به امروز رسیدگی نکرده و فقط قوانین دست و پاگیر بیشتری برای دانشجویان دکتری هر روز قرار داده می شود.

ستاره
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

منابع مالی برای دانشجویان کارشناسی فرهنگیان از کجا تامین میشه؟؟؟
چطوری حقوق دانشجویان وزارت بهداشت دوبرابر میشه و بهشون بیمه تعلق میگیره؟
چطوری حقوق معلمان چند برابر میشه؟
فقط این وسط منابع مالی برای ما تامین نشد؟؟؟

دکتر بیکار
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

به نسل من و شما نمیرسه ستاره جون

msrt
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

معلمان بنده خدا خیلی هم نمیگیرن. مگر از طریق آموزش خصوصی و… با اینکه اخیرا یه هزینه ای اضافه کردن ولی انصافا حق معلمان زحمتکش بیشتر از ایناست.
واقعیتی است که وجود داره. به ما که رسید دریا خشکید

دریا
دی ۵, ۱۴۰۰ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  msrt

این معلمان زحمتکشی که می فرمایید سه ماه تابستان تعطیلند، تعطیلات عید تعطیلند، بعلاوه یک ماه هم مرخصی دارند ولی تمام دوازده ماه سال را حقوق میگیرند؟؟؟!!!؟؟؟

محسن
دی ۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  msrt

معلمان کاری هم نمیکنند که بیشتر از این بگیرند. اگر تمام تعطیلی ها رو کم کنید و ساعت کاری را هم ۸ ساعت حساب کنید معلمان فقط ۵ ماه در سال کار میکنند و ۷ ماه حقوق مفت میگیرند. خودتون برید حساب کنید. کسی که ساعت ۸ کارش شروع میشه و ساعت ۱۲ تموم میشه که نباید در ازای ۴ ساعت کار (تفریح) ادعای یک روز حقوق رو داشته باشه!!!

ستاره
دی ۶, ۱۴۰۰ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

جالبه اصلا آموزش پرورش درآمد نداره که و حقوق معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بیت المال تامین میشه.
۱۲ ماه سال وفقط اعتراض میکنن

دکتر معلم
دی ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

دکتر جان
اگه معلمان نبودند شما الآن اینجا نمی تونستی نظرات گهربارت رو بنویسی. سواد داشتی؟

الهه
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

خداروشکر که کارم رو کنار نگذاشتم در کنار دکتری. وگرنه هشتم گرو نه بود اگر به امید اینا میموندم

امین
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

خداروشکر که انصراف دادم.

لولو خورخوره
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

شرایط مالی دوستانی که دانشجو دکتری هستن بشدت تاسف اوره،لطفا فکری بکنید هر چه زودتر.
وارد دکتری میشیم که شرایط زندگی بهتری داشته باشیم نه اینکه تمام راه های رفاه و اسایش رومون بسته بشه

دیانا
دی ۵, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ق٫ظ

حقوق نخواستیم، شهریه رو زیاد نکنن

M
دی ۵, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ق٫ظ

متاسفانه ما دانشجویان دکتری (استعداد درخشان) که تمامی وقت خودمان را جهت پژوهش گذاشته ایم، جز ناامیدی چیزی را تجربه نکرده ایم. اگر به جای این همه درس و تحقیقات میرفتیم شاگردی یک استادکار در هر زمینه کاری، شرایط مساعدتری را تجربه می کردیم. تدریس در دانشگاه ها به عنوان حق التدریس هم بعد از ۱۰ سال تدریس هیچ کمکی به بهبود وضع اقتصادیمان نکرده است (پرداخت بسیار ناچیزی که از طرف دانشگاه ها بعد از گذشت ۶ ماه بعد از تدریس که حتی پول رفت و آمد تا دانشگاه نمی شود). فقط متاسفم و …..