پارسه
موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و مدیریت راﻫﺒﺮدی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی یکی از رشته‌های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی است که به مطالعه و بررسی مدریت راهبردی به صورت تئوری و عملی در کسب و کار می‌پردازد. 

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و مدیریت راﻫﺒﺮدی به شرح زیر است:

  • مدیریت بازرگانی

    • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزارﻳﺎبی

    • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺳﻴﺎﺳﺖﮔﺬاری ﺑﺎزرﮔﺎنی

    • رﻓﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎنی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎنی

  • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ راﻫﺒﺮدی

دفترچه انتخاب رشته دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی و ظرفیت پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی

برای شرکت در آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی کلیک کنید.

برای پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، برای پذیرش در مقطع دکتری این رشته نیز لازم است در همان کنکور سازمان سنجش ثبت نام کنید. در هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز بودن به انتخاب رشته هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در ادامه، فرایند انتخاب رشته دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی برای دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. نتایج دعوت به مصاحبه و مصاحبه نیز جداگانه انجام می‌شود.

نتایج نهایی قبولی دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منابع دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار و کاربرد آن در مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، (نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی – نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری دولتی)، (تحقیق در عملیات پیشرفته – مدیریت تولید و عملیات پیشرفته)، (سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته – مدیریت دانش)، (نظریه های کارآفرینی – تئوری های نوآوری – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، (ریسک و مدیریت سرمایه گذاری – بازارها و نهادهای مالی) و کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل (مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی – مدیریت استراتژیک)
دروس عمومی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها