پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

بازگشایی دانشگاه های تهران بعد از تعطیلات نوروز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه های دولتی و غیردولتی تهران وضعیت آموزش خود بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ را اعلام کردند و از حضوری شدن آموزش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از گذشت ۲ سال همچنان دانشگاه‌ها آموزش حضوری ۱۰۰ درصدی (تمامی مقاطع تحصیلی) را به دلیل سویه های جدید کرونا تجربه نکرده‌اند؛ حال در شرایطی قرار داریم که موج ششم کرونا را تقریباً پشت سر گذاشته‌ایم و آمار مبتلایان رو به کاهش است.

در همین راستا براساس تاکید رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس باید بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ آموزش حضوری را از سر بگیرند؛ هرچند برخی کارشناسان باز هم نگرانند که با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نوروز موج دیگری از کرونا در راه باشد.

در همین رابطه معاون آموزشی وزارت علوم در آخرین جلسه هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که اواخر اسفندماه برگزار شد، بر ضرورت تسریع در حضوری شدن آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین بر برگزاری حضوری امتحانات تاکید کرد و گفت: در این راستا می‌توان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهره‌مندی از امکانات سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و مؤسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیک ترین محل زندگی امتحان دهند.

وزرات علوم همچنین اعلام کرده است که بخش عمده‌ای از کارگاه‌ها و کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها باید به صورت حضوری در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برگزار شود.

دانشگاه‌ها درباره وضعیت بازگشایی و حضور دانشجویان بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ اطلاع رسانی‌های داشته‌اند که به تفکیک به آنها اشاره شده است.

دانشگاه شهید بهشتی؛ آموزش دانشجویان ارشد و دکتری حضوری می‌شود

سعدالله نصیری قیداری در نشست پایان سال خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وضعیت آموزش حضوری بعد از تعطیلات نوروز گفت: از ۲۰ فروردین رسماً دانشجویان دکتری به صورت ۱۰۰ درصدی مثل گذشته در دانشگاه حضور خواهند داشت. همچنین آموزش دانشجویان کارشناسی ارشد غیر از ورودی‌های ۱۴۰۰ حضوری خواهد بود. به این معنا که برای این دسته از دانشجویان از لحاظ خوابگاه و تغذیه مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۸ به قبل و همچنین آن دسته از دانشجویان که کارگاه و آزمایشگاه دارند، در دانشگاه حضور خواهند یافت.

نصیری ادامه داد: البته اگر روزی ستاد کرونا اعلام کند که هیچ محدودیت وجود ندارد، ۱۰۰ درصد دانشجویان می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات در ترم جدید تحصیلی گفت: در نیمسال گذشته امتحانات به صورت ترکیبی برگزار شد و الزامی برای برگزاری حضوری نداشتیم. برای نیمسال بعد تاکید ما بر برگزاری حضوری امتحانات است.

آموزش حضوری در دانشگاه شریف از ۲۰ فروردین

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است: آن دسته از کلاس‌هایی که در برنامه آموزشی نیم‌سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت «ارائه حضوری» مشخص شده‌اند، از روز شنبه ۲۰ فروردین‌ماه به صورت حضوری در محل دانشگاه برگزار خواهند شد.

محل تشکیل کلاس‌های حضوری در هفته اول سال آینده در سامانه آموزش اعلام خواهد شد.

وضعیت آموزش حضوری دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین

رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگوبا خبرنگار مهر، با اشاره به آمادگی واحدهای دانشگاه آزاد بر حضوری شدن کلاس‌های آموزشی اظهار داشت: با توجه به کاهش آمار مبتلایان در پیک ششم کرونا و همچنین مجوز حضوری شدن کلاس‌ها از سوی ستاد کرونا کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و پس از ایام تعطیلات نوروزی حضوری خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این حضوری شدن در صورتی است که آن شهر از وضعیت قرمز خارج شود، گفت: بنا بر تاکید ریاست دانشگاه، حضوری شدن کلاس‌های آموزشی از ۱۴ فروردین به صورت جد پیگیری می‌شود و واحدها باید خود را برای حضور دانشجویان در دانشگاه آماده کنند.

همدانچی خاطرنشان کرد: در خصوص ظرفیت تشکیل کلاس‌ها نیز به واحدها تأکید شده که موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را لحاظ کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی؛ آموزش دانشجویان دکتری از ۲۰ فروردین حضوری می‌شود

دانشگاه علامه طباطبایی نیز اعلام کرده است؛ کلیه کلاس‌های دانشجویان مقطع دکتری از تاریخ ۲۰ فروردین به صورت حضوری خواهد بود. براساس اطلاعیه دانشگاه علامه، جلسات دفاع نهایی از رساله‌های مقطع دکتری و پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ حتی الامکان به صورت آنلاین برگزار شود.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ آموزش دروس نظری و عملی بعد از نوروز کاملاً حضوری می‌شود

عرفان خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۱ گفت: مبنای آموزش در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری (۲-۴۰۰) در کلیه واحدهای استانی و مراکز تابعه، آموزش دروس عملی برای دانشجویان بومی به صورت حضوری شد.

وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد، دانشکده / آموزشکده‌های وابسته، برنامه ریزی نیمسال مذکور را به نحوی انجام دهند که در صورت فراهم شدن شرایط و ابلاغ آن از طرف سازمان مرکزی دانشگاه، در هر یک از هفته‌های آموزشی در نیمسال مذکور به ویژه از اوایل سال ۱۴۰۱، آموزش تمامی دروس، اعم از نظری و عملی به صورت کاملاً حضوری انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد تغییرات مثبت در شرایط، نسبت به حضوری شدن آموزش تمامی دروس در ادامه نیمسال (به ویژه در سال جدید)، تصمیم گیری خواهد شد.

دانشگاه خوارزمی؛ بعد از تعطیلات نوروز کلاس‌های دانشجویان ارشد و دکتری حضوری است

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی با صدور اطلاعیه‌ای نیز اعلام کرده است؛ به اطلاع تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی می‌رساند کلاس‌های نیمسال دوم از تاریخ بیستم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به صورت حضوری ادامه خواهد یافت.

دانشگاه تهران؛ از ۱۴ فروردین آموزش در تمامی مقاطع حضوری است

دانشگاه تهران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است؛ بر اساس مصوبه اسفندماه هیات رئیسه دانشگاه تهران، تمامی کلاس‌های درسی و برنامه‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت کاملاً حضوری و بر اساس برنامه آموزشی نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هر یک از دانشکدگان / دانشکده / مرکز / مؤسسه دانشگاه و در محل پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد.

دانشگاه تهران تاکید کرده است که شرکت منظم دانشجویان در کلاس‌های درس که در حفظ و اعتلای کیفیت علمی یاددهی-یادگیری خود و دانشگاه تأثیر به سزایی دارد، الزامی است. براساس اعلام این دانشگاه، با دانشجویانی که به دلایل غیرموجه غیبت داشته باشند، طبق مقررات آموزشی رفتار خواهد شد.

حضور اعضای هیأت علمی در محل خدمت و تشکیل کلاس درس بر اساس برنامه آموزشی نیمسال جاری الزامی است.

اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها از ۱۳ فروردین

علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز اعلام کرده است؛ اسکان دانشجویانی که از ابتدای نیمسال جاری در خوابگاه ساکن بوده‌اند از ۱۳ فروردین آغاز می‌شود. همچنین اسکان همه ورودی‌های ارشد و دکتری در روزهای ۱۴ و ۱۵ فرودین ماه انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برنامه اسکان دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدها و پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران اعم از دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی کرج، ابوریحان و فارابی و دانشکده‌های کاسپین و فومن نیز گفت: وضعیت اسکان دانشجویان واحدهای اقماری به زودی توسط این واحدها در بستر پیام‌رسان‌هایشان اعلام می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: در صورتی که شرایط اسکان دانشجویان واحدهای اقماری دانشگاه با تاخیر مهیا شود، به میزان تاخیری که به وجود آمده است، هماهنگی‌های لازم با آموزش دانشگاه و دانشکده‌ها ایجاد می‌شود تا دانشجویان از کلاس‌های آموزشی خود عقب نمانند.

وی همچنین اعلام کرد: تغذیه دانشجویی هم از سحرگاه ۱۴ فروردین برای دانشجویانی که ثبت‌نام خوابگاه را نهایی کرده‌اند، به شرط رزرو در سامانه تغذیه برقرار خواهد بود.

وضعیت آموزش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی / مشکلات تغذیه و خوابگاه

علی آهون منش رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفتگو با مهر اعلام کرده است؛ شیوه انجام فعالیت‌های آموزشی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۰، و همچنین اعلام وزارت علوم به صورت حضوری خواهد بود. البته تصمیم نهایی را شورای هماهنگی آموزش عالی در استان‌ها بر اساس مصوبه وزارت علوم اتخاذ می‌کند

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی درباره مشکلات حضوری شدن هم این توضیح را داد که دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی با حضوری شدن آموزش، با مشکلات تغذیه و خوابگاه مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: در بخش دانشگاه‌های دولتی، احتمالاً هزینه را صندوق رفاه دانشجویان در مورد خوابگاه خودگردانی که دو یا سه برابر می‌شوند، پرداخت می‌کند ولی برای بخش خصوصی جایی برای پرداخت یارانه خوابگاه اعلام نشده و این مشکل برای غیرانتفاعی‌ها وجود دارد.

دانشگاه خواجه نصیر؛ جلسات دفاع و دروس عملی و کارگاهی در حضوری است

آموزش دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ کارشناسی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، حضوری خواهد بود.

علیرضا صالحی معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر در این رابطه توضیح داد و گفت: حسب مصوبات قبلی مبنی بر اجرای آموزش حضوری برای دانشجویان ورودی ۹۹ کارشناسی از ابتدای نیمسال دوم ۱۴۰۰ که متاسفانه به دلیل شیوع سویه امیکرون وقفه ایجاد شد، با توجه به کاهش شیوع سویه امیکرون و پایداری آن، مطابق برنامه ریزی انجام شده قبلی، آموزش حضوری از تاریخ ۲۰ فروردین از سر گرفته خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر افزود: در این راستا کلیه دروس تئوری و عملی برنامه ریزی شده برای ورودی ۹۹، دروس عملی و کارگاهی سایر ورودی‌ها (در صورت امکان به صورت فشرده) و همچنین جلسات دفاع از پروژه‌ها در همه مقاطع از تاریخ ذکر شده باید به صورت حضوری انجام شود.

براساس اعلام صالحی تمامی امتحانات پایان نیم سال دوم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

65 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۴۶ ب٫ظ

با سلام و احترام
دوستانی که براشون ابهامی به وجود اومده این لینک اثباط کامنت بنده با ریز جزئیات شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق ع در زمان پذیرش ابتدای بماند که شرایط ضروری فارغ التحصیل شدن همان ها هست که ذکر ردم. حالا دوستانی که جبهه گرفتن و تهمت زدن و توهین کردن کمی تفکر کنن و سریع برای هر کامنتی جبهه نگیرن .
این اصل سند و آیین نامه مندرج در همین سایت معتبر phdtest
https://phdtest.ir/1397/05/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d8%b7-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-97/
لینک مربوط به پیش شرط نمره زبان
https://phdtest.ir/1397/03/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-97-98/
این هم لینک شرایط مصاحبه این دانشگاه از همین سایت رسمی phdtest که نشه کتمانش کرد.

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اثبات در تایپ کامنت اشتباه شد

سمیه
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

اساتید حق التدریس هم با حضوری شدن مشکل دارند، ما حقوق نمی گیریم که بخوایم هزینه رفت و آمد بدیم، من این ترم۳درس(۹واحد) را سه روز در هفته در دانشگاه آزاد تهران درس میدم،اگر بخواد حضوری بشه، هفته ای۵۰۰هزازتومان هزینه آژانس رفت و آمدم میشه، ۱۲هفته میشه ۶میلیون تومان، اون وقت حقوق ترم پیش رو هم ندادند، و حقوق این ترم هم که یکسال بعد اتمام ترم واریز میشه،۲میلیون و پانصد میشه حدودا، متاسفم واقعا برای بی فکری و عدم درک افرادی که جیب خودشون رو پر پول می کنند و جیب ما رو خالی میذارند

سلام
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

متاسفانه هیچ کس به فکر ما دانشجویان نیست. قرار بود از شروع امسال پرداخت حقوق را شروع کنند اما کو؟ همین یکی دو ماه پیش بود که گویا گفتند بودجه ی ما نمیرسد. خب اگر نمیرسید برای چی تو بوق و کرنا می کنید. در تمام کشورهای اروپایی من جمله هلند و سوئد، به دانشجوی دوره ی دکترا حقوق میدهند آن هم بدون هیچ شرط و بند و تبصره و فلان و بیساری. اینجا اسمش را گذاشتن کمک هزینه جهت شرکت در کنفرانس های احتمالی و پایان نامه و غیره و تازه همین هم به همه نمیدهند. امیدوارم معاون وزیر علوم نگاهی به مطالبات دانشجویان بیندازند بلکه فرجی شود. تمام این ها به کنار، فشار و استرسی که اساتید محترم دانشگاه بر سر دانشجو می آوردند پدیده ی دیگریست که ربطی به هیچ سازمانی ندارد و آدم نمی داند چطور باید با این نوع دیدگاه ها مقابله کرد تا لااقل دامنگیر نسل های بعد نشود.

مهدی مهندسی مکانیک
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

جدی نگیرید…
در همه ما،تعصبات و جزم و جمود گاهی در نظراتمان ریزش می کند ولی قوت و شدت و ضعف دارد و منجر به تحریف جزیی یا کلی واقعیت می شود.شاید انتظار از یک دانشجوی دکترا آن هم رشته های مانند جامعه شناسی این باشد که عمیق تر و دقیق تر و با تامل بیشتری تعصبات خود را مورد تحقیق قرار دهد ولی واقعا تفاوتی نمی کند.شما بسبار دیدید یک استاد دانشگاه فلسفه با سی سال سابقه پژوهش و تدریس چنان روز را شب و شب را روز نشان می دهد که شما انگشت به دهان می مانید.از فارغ التحصیلان رشته های دیگر که اصلا انتظاری نمی رود.
به همه دوستان پیشنهاد می کنم کتب و مقالات و فایل های صوتی مرتبط با علوم شناختی را در کنار رشته خود مطالعه کنند.فردی که شاید برای شروع بتوانید از فایل های صوتی معرفی کتاب و ارائه هایش بهره ببرید دکتر آذرخش مکری روانپزشک است که کانالی در شبکه های مجازی دارد.
نتیجه صحبت هایم این نیست که نقد نکنیم اتفاقا باید نظرات خود و دیگران را پیوسته مورد نقد قرار دهیم.نکته بنده این است که فکر نکنیم چون خودمان یا طرف مقابل گفتگویمان پزشک مهندس استاد دانشگاه و…است پس تعصبات کمتری دارد اتفاقا نتیجه پژوهش هایی در حوزه علوم شناختی نشان می دهد هر چه تحصیلات بالاتر می رود تعصبات پررنگ تر می شود‌.

باران
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۴:۱۹ ب٫ظ

سلام جناب مهندس
بنده ترم دوم جامعه شناسی هستم در تهران بهترین واحد هم درس میخونم . ابدا سطح شعور و فرهنگ قابل پیش بینی نیست . من ارشدم میدیرت امور فرهگی بود وبه شدت پیشمونم که دکتری رشته خودم رو حتی با هزینه ۴ برابری واحد بین الملل نخوندم و اومدم علوم تحقیقات جامعه شناسی خوندم!! تمام ۵ نفر همکلاسی بنده دولتی بودن کل دوره تحصیلشون و من در عمرم افرادی به این بی ادبی و بی فرهنگی ندیدم!! ادبیات بینهایت بد!! دائما در حال توهین و اخلاق های که در شان یک کاگر در کف بازار هم نیست چه برسد به دانشجوی دکتری با ۵۰ سال سن!!! یعنی بی اندازه پیشمون هستم و در حال فرار از این رشته هستم واقعا سطح ادب و رفتار ارشد دانشجویان مدیریت کجا و اینها کجا!! و دقیقا میشه متوجه شد چرا جامعه و افراد دچار مشکل هستند وقتی دکتری های این رشته انقدر سطح پایین هستند!!
موفق باشید.

علی
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۵:۴۳ ب٫ظ

مسئولین چجوری فکر میکنن؟ یعنی من بعد عید بعد این مسافرتها و ناقل شدن ملت بعد مسافرت، بیام بشینم تو اتوبوس برم دانشگاه؟ واقعا مسئولین آگاهی نصفه نیمه پزشکی دارن یا فقط دانشگاه امام صادق درس خوندن؟

باران
فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام جناب علی
شما اطلاع از رنک و سطح دانشگاه امام صادق ع دارید یا صرفا یک اسم شنیدید؟!!
میدونید فقط کسانی که رتبه برتر هستند و جز نخبگان میتونن این دانشگاه درس بخونن!!
یعنی امثال من و شما که صرفا یه کنکور ساده دادیم و روزانه و یا شبانه دانشگاه تهران قبول شدیم در مقطع دکتری شوخی بیش در مقابل آزمون ورودی این دانشگاه در سطح علمی نیستیم!!
در آزمون ورودی این دانشگاه به جز تمام دروسی که طی سالها و برای کنکور مطالعه داشتند و تراز بالای ۳۵۰۰ آوردند بعد باید تازه دو آزمون وحشتناک سخت این دانشگاه رو پاس کنند که چندین دروس معارف . عربی . حقوق و فقه هست . بعد ما در بهترین حالت بعد از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری یه زبان انگلیسی رو بتونیم خیلی خوب از پسش بر بیایم این در صورتی که فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق حداقل به ۳ زبان انگلیسی . عربی و فرانسه مسلط خواهند بود و در کنارش در مسائل حقوقی و فقهی و سطح۳ حوزوی هم تسلط کامل خواهند داشت. و ما کجا هستیم بعد از فارغ التحصیلی؟!!!
موفق باشید.

دانشجوی دکتری صنعتی شریف
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۳:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  باران

واقعا شما این حرفها رو با اطلاع گفتید یاذقصد مزاح داشتید؟؟تصور میکنم با دانشگاه آکسفورد استباه گرفتید!

باران
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

شما یک تجدید نظر در بکگراند فکریتون داشته باشید لطفا و شما یکم تحقیق کنید در مورد این دانشگاه!! بنده شخصا دو تن از دوستانم فارغ التحصیل این دانشگاه هستند و الان دوره پستداک در لندن میخونن فول فاند!! خودم هم این دانشگاه آزمون ورودی اول رو شرکت کردم و میدونم چقدر آزمون سختی داره و دومین آزمون بحث دیگریست که از اولی هم مهم تر و سخت تر هست یعنی ۳ آزمون که کنکور ساده ترینش برای قبولی در این دانشگاه بوده!! آکسفوردم دروس فقه و حقوق و زبان فرانسه و عربی رو الزامی برای یادگیریش نداره جناب دانشجوی دکتری صنعتی شریف و هیچکدام از فارغ التحصیلان آکسفورد در مثلا رشته غیر فقه و حقوق در این رشته مسلط نیستند و زبانی جز انگلیسی رو تمرکز ندارند مگر استثنا!! ما هویتمون رو از دانشگاه نمیگیریم بلکه از عملکردمون میگیریم. موفق باشید.

دانشجوی دکتری صنعتی شریف
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

حتما حق با شماست!فکر میکنم باید در انتخاب دانشگاه دقت میکردم و میومدم دانشگاه شما. فقط اینکه فکر نمیکنم هیچ کدوم از هم دانشگاهی های شما حاضر بشن جاشون رو با من عوض کنند. حیف شد

باران
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱:۰۸ ق٫ظ

خیر شما در بهترین دانشگاه باتوجه به اینکه برق و مهندسی هستید پذیرش شدیدو اتفاقا رشته برق شریف در ایالات متحده هم شناخته شده هست و شکی در اینکه بهترین عملکرد رو داشتید و پذیرش شدید نیست!! ما اینجا جنگ و انتقام گیری و بی احترامی نداریم بزرگوار. دانشگاه امام صادق ع در حوزه رشته های علوم انسانی فوق العاده هست با دلایلی که ذکر کردم. به این معنا نیست اگر مثلا هارواد عالیه استنفورد یا آکسفورد یا ام آی تی بد باشن!!! بلکه هر کدام در گروه تحصیلی بهترین هستند. قطعا الهیات و حقوق و مدیریت دانشگاه امام صادق ع و دانشگاه الهیات و مذاهب خوب در این رشته بهترین هستند تا دانشگاه خوارزمی!! یا شریف برق رتبه ۱هست و یا رشته نفت امیرکبیر یا تهران بهترینن.
من شخصا تنها دانشگاه مربوط به رشتم و گروه که علوم انسانی هست برام امام صادق ع بود که تنها انتخابم بود که خوب میگم آزمون الهیات و فقهش وحشتناک سخت بود و من نتونستم برم مرحله سوم مصاحبه آمادمیک و اعتقادی سیاسی!! و قطعا اونکه الان داره اون دانشگاه میخونه از من بهتر بوده حداقل در آزمون دوم که معارف و فقه بوده!
اصل کامنت بنده اعتراضی بود به کامنت اول که توهین بود به این دانشگاه چون اسم مذهبی داره فکر میکنند تراز و پایین داره و سلیقه ای هست که ابدا اینگونه نیست.
انشاالله موفق باشید.

ا
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  باران

خانم باران
شما چرا به دانشگاه خوارزمی توهین میکنید
بهتر نیست محترم رفتار کنید
اونقدر بزرگنمایی نکنید

باران
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ا

یا خود خداااااااا ما هر کامنتی میزاریم یه حرفی در میاد!!
توهین به دانشگاه خوارزمی!!!! فقط صرفا میخواید یه کامنتی گذاشته باشید !!
من رنک دانشگاه و باتوجه به تراز گفتم توهین چیه!!!!!!!!!
پس دانشگاه تهران که رتبه ۱ تو دانشگاه های تهران و بهشتی یا تربیت مدرس ۳ و ۴ لابد توهینه به این دانشگاه ها!!!!!!!! یا هاروارد ۱ و کمبریج و آکسفورد سوم و چهارم توهینه به این دانشگاه ها!!!!!!!!!!! یکمی منطقی بودن هم بد نیست صرفا نباید یه کامنت بی معنا گذاشت و رفت!!!!
واقعا دیگه از تعجب گذشته باعث خنده میشن بعضی کامنت ها…………..
حیف وقت واقعا که صرف بشه برای کامنت های که کاملا مشخصه با بکگراند و سو گیری خاص هست.

دانشجوی دکتری صنعتی شریف
فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

اول اینکه رشته ی بنده، هوافضا هست نه برق!که البته به نظر صاحبنظرها بسیار مشکل تر از رشته برق هست.
دوم اینکه بزرگوار، اینکه مصاحبه عقیدتی سیاسی و سوالات گاها شخصی و مصاحبه های سلیقه ای و جناح سیاسی و فکری در این دانشگاه، ممکن هست هزاران نفر رو رد کنند، ابدا دلیلی بر علمی بودن و ارزش این دانشگاه نیست بلکه کاملا نقطه ضعف و منفی هست!
سوم اینکه در کانت شما کاملا حرف از برتری این دانشگاه نسبت به دانشگاههایی که فقط آزمون انگلیسی دارند واضح بود!
به هر حال حتما حق با شماست و قضاوت با دوستان!

داوطلب
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۵:۲۳ ب٫ظ

اصلا اینجوری ک ایشون فرمایش می‌کنند نیست بنده رشته م حقوقه و کاملا با فضای دانشگاه امام صادق آشنایی دارم
این که به چند زبان مسلط میشن درسته
ولی اینکه فقط رتبه های تک رقمی و نخبگان پذیرش میشن صد در صد غلطه
در این دانشگاه آنچه بیش از رتبه اهمیت دارد مصاحبه عقیدتیه
اگر از پس مصاحبه عقیدتی بربیاید تمومه و دانشگاه امام صادق قبول شدین

الکی اسم دانشگاه رو بزرگ نکنید

باران
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کی ادعا کرد فقط رتبه تک رقمی؟!تراز این دانشگاه ۲۵۰۰ تا۴۵۰۰ برای دکتری بسته به رشته متفاوت هست – بنده با سند گفتم ۳ آزمون ورودی دارن . ۱ کنکور که مشترک بین همه ما باتوجه به رشته- ۲ آزمون ورودی مرحله اول دانشگاه که میشود معارف و دروس فقهی و غیره- ۳- مصاحبه آکادمیک و اعتقادی و سیاسی . اما در دانشگاه های روزانه تهران ما یک کنکور داربم یک مصاحبه و ابدا ملاک نمره زبان بالای ۶ آیلتس نیست و یک امتیازه حتی برای دانشگاه تهران –
باز شما یک مورد رو تایید کردید که مسلط به چند زبان هستند.
موفق باشید.

ویکتاریون
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۳:۱۶ ب٫ظ

@ دانشجوی دکتری صنعتی شریف
حتما قصد مزاح دارن. ایشون خودشون دولتی نبودن و نیستن بعدش برمی دارن به قبولی های کنکور روزانه میگن شوخی،
دنیا برعکس شده:|
+ باران،
پستداک فول فاند و نیم فاند نداریم. پستداک حکم قرارداد کاری رو داره. باید براش حقوق بدن دیگه بحث فاند مطرح نیست. کسی با خرج خودش نمیره پستداک.

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

جناب ویکتاریون اول سلام در دنیای امروز صحبت و کامنت روی هوا در شان دانشجوی دکتری و محیط علمی نیست و من هر آنچه کامنت کردم ریزش رو میشه با یک سرچ بسیار ساده بدست آورد و مشخص میشه شوخی هست یا جدی!! در دوره آنتی کامبرین ها نیست که نشه حقیقت هر گفته رو بررسی کرد!! فول فاند هم به معنای رایگان بودن زندگی و تحصیل هست و اینکه ساپورت میشه از طرف کشور مقصد!! و اینکه پستداک شغل به حساب میاد و در کانادا و امریکا بعد از ۲ سال و نهایت ۴ سال بسته به دوره پژوهشی و هدف شخص میتونه به راحتی به حتی اقامت دائم هم منجر بشه همون پی آر معروف!! شما کمی تحقیق کنید مورد کم نداشتیم سلف فاند رفتن و با کمک استاد در کشور مقصد دوره رو طی کردن برای ارتقاء رتبه هیات علمی و رسمی دشدنشون در هیات علمی!! الان این کامنتتون رو مثلا فرستادید که ثابت کنید بنده دولتی نخوندم و شما خوندید!! خوب چه تغییری در اصل صحبت بنده داره؟!! در مورد تراز و رتبه هم قطعا رتبه بنده که تک رقمی ۹ بوده در کنکور سراسری و ترازم ۸۵۲۰ و رتبه ۱ استعداد درخشان رشته خودم مدیریت فرهنگی از شما بهتر بوده اما شما چون اطلاعات کافی ندارید نمیدونید اگر تراز ۱۰ هزارم بیاریم وقتی گرایش رشته تعریف نشده باشه در دانشگاه های دولتی تهران کاریش نمیشه کرد . پس بنده از شرایط پذیرش دولتی و مصاحبه ها باخبرم و اتفاقا مصاحبه روزانه دانشگاه امام صادق ع… ادامه نظر»

Graphic
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  باران

خدایی آدم میمونه جواب کدوم یکی از حرفاتو بده از کجا شروع کنه!
خانم باران هویت مشخص یعنی چی؟ انتظار داری با اسم و فامیل و شماره ملی بیایم اینجا؟ شما که خودت در کامنت های قبلی گفتی اسم واقعی‌ت باران نیست پس خودت هم هویتت معلوم نیست و کسی هم انتظار نداره معلوم باشه! به جاش خیلی ها از جمله ویکتاریون از اول تا همین الان با همین اسم اینجا فعال هستن ‌و همین میشه هویتش توی این سایت!

شما که انقدر رتبه های درخشانتو مثال می‌زنی چرا نمیگی با سهمیه همسر جانبازی این رتبه هارو میاری؟ از کجا با این اطمینان میگی قطعا رتبم از شما بهتر بوده؟ رتبه با سهمیه یا بدون سهمیه؟
کامنتت در قسمت استعداد درخشان همین سایت هست!

بیخیال دیگه حالا هی هیچی نمیگیم هرجور خواستی رتبه‌بندی کردین دانشگاه هارو اوکی اول دانشگاه امام صادق دومم علوم تحقیقات بقیه هیچی.
ولی تورو خدا بیشتر ازین نخندون مارو! فقه و زبان عربی و مسائل حوزوی از کی تاحالا شده ملاک تعیین نخبگان؟!!!
مشخصه علاقه و ارادت خاصی به این دانشگاه داری عقایدت رو برای خودت نگه دار سعی نکن جوسازی کنی که فایده نداره اینجا. این اغراق هارو تهش می‌تونی به خوردِ فامیل و خاله و عمه بدی عزیزم.

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

چی؟!!!!!! همسر جانباز؟!!!!! تهمت اونم روز اول ماه مبارک رمضان؟!!!!!!
من همسرم متولد اواسط دهه ۶۰ جانباز کجاس دقیقا؟!!!!!!!!!!!!
واقعا متاسفم برای شما با این تهمت!!
شما حداقل های علمی رو نمیدونید خانم!
دانش چندین زبان مطرح اونم در یک کشور اسلامی . دانش فقهی که اولیت هر شخص هست و رتبه برتر بودن و غیره میشود ملاک اصلی نخبگی. دلیل اینکه خیلی ها مخالف این دانشگاه هم هستند واضحههههه!! حتی نمیتونن تحمل کنن ویژگی های برتر این دانشگاه و دانشجویانش رو
فقط جهت تهمتی که زدید بنده نسل در نسل در خانواده علمی بزرگ شدم اون زمان که صد سال قبل کسی نمیدونست دانشگاه ملی چی هست پدربزرگ بنده در این دانشگاه دکتری حقوق گرفتن و حداقل های آیین نامه ای رو مسلط هستم و ادعای هم ندارم . جهت اون توهینتون خانم که حداقل های ادب رو رعایت نکردید . خاله و کل فامیل من عضو هیات علمی رسمی قطعی دانشگاه دولتی تهران هستند و والدینم ریاست دانشگاه دولتی و آزاد تهران . پس لطفا ادب رو رعایت کنید. حضرات دولتی که تنها دارن فخر میفروشن منکه دانشجوی علوم تحقیقاتم و افتخار میکنم.
هویت داشتن یعنی حداقل جنسیت شخص با اسم حتی غیر اصل مشخص باشه اینجا کسی کارت ملی نخواست!! من ۳ سال در این سایت فعالیت دارم و در حد توان اطلاعات مفید به دوستان دادم . شما به فکر خودتون باشید و تهمتی که زدید. موفق باشید.

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

یک مورد قابل ذکر هم در مورد ادبیات بد شما!! متاسفانه بنده باتوجه به این شناختی که از دوستان فارغ التحصیل و دانشجوی دولتی تهران حداقل پیدا کردم( از ۵ دانشجوی پذیرش شده جامعه شناسی همکلاس بنده ۴ تاشون روزانه علامه و باهنر روزانه بودند لیسانس و ارشد) به دلیل اینکه باید در کشور برابری و عدالت تحصیلی برای تمام اقشار مملکت وجود داشته باشه و همه حق تحصیل رایگان رو داشته باشند. شاهد هستیم اکثر اشخاصی که در دانشگاه های دولتی تهران روزانه مخصوصا پذیرش میشن به جز دانشگاه های استثنا که گزینش خاص دارند. چون اکثرا از قشر مستضعف و سطح فرهنگی بسیار پایین هستند و تنها با تلاش بسیار به این دانشگاه های به خاطر تحصیل رایگان راه پیدا میکنن سطح فرهنگی خود و ادبیاتشون رو با خودشون به این دانشگاه ها همراه میکنن و میشه این نتیجه که ادبیات و فرهنگ ضعیف دارن اما ادعا و تفاخر و تکبر بی اندازه!! و این خودش تبدیل به یک بحران شده. همین میشه شخصی که از نظر فرهنگی و اجتماعی ضعیف بوده به خاطر امتیازاتی که بهش میدن تبدیل میشود به یک مدعی که فقط توقع داره بهش برسن بی دلیل و ادبیات بسیار بد متاسفانه و حسد و تهمت!! حداقل دانشگاه آزادهای تهران یک خوبی داره این هست که اکثرا دانشجوها از سطح فرهنگی و مالی خوبی برخوردارن و حداقل های برخورد اجتماعی رو بلد هستند. این ادبیات کوچه بازاری و تهمت و جدل از همون ریشه که عرض کردم گرفته میشود که کاریش هم نمیشه کرد.… ادامه نظر»

حسینی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  باران

من فکر کنم شما زیادی با صادق خان زیباکلام واحد گذراندی!

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

وقتی دانش چند زبان در کنار مسائل فقهی و حقوقی همراه با مثلا معدل ۱۹.۳۰ رشته مدیریت برنامه ریزی قرار بگیره میشود نخبه و بازدهی هم کاملا مشخصهههه
تک بعدی بودن از کی تا حالا شده هنر؟!!!
بعد نگفتم عربی . گفتم انگلیسی . عربی و فرانسه سه زبانی که شما به زور بتونی همون انگلیسی دانشگاه تهرانش رو پاس کنید . این عزیزان حداقل در زمان فارغ التحصیلی آیلتس ۷.۵ دارند و بی دو فرانسه عربی رو هم که مسلط هستند در کنار فارسی که زبان مادریست.
خانم شما که شروع کامنتتون با تهمت بود مشخص چقدر بر اساس واقعیات و مستندات کامنت میزارید!!! شرایط مندرج در دفترچه رو هر کی تا کلاس سوم دبستان خونده باشه میتونه بخونه کافی نیست تهمت و درج کامنت کذب؟!!
کاری نداره من الان پیوست همین کامنت شرایط مندرج در دفترچه و شرایط پذیرش دانشگاه امام صادق و روزانه بودن و رایگان بودن و ترازش رو میزارم دیگه فکر نکنم با سند بتونید کتمان کنید!!
https://phdtest.ir/1397/05/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d8%b7-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-97/
لینک مربوط به پیش شرط نمره زبان
https://phdtest.ir/1397/03/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-97-98/
این هم لینک شرایط مصاحبه این دانشگاه از همین سایت رسمی phdtest که نشه کتمانش کرد.
بنده یک کلمه خلاف واقع کامنت نذاشتم و هرآنچه گفتم هم خودم در مصاحبه این دانشگاه تجربه کردم و هم مستند با آینن نامه رسمی مندرج مشخص شده.
حال شما میمونی و اطلاعات ناکافی و تهمتی که قطعا باید در قیامت اونم روز اول ماه مبارک رمضان پاسخگو باشید. موفق باشید.

Graphic
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

در قسمت دکتر بدون آزمون استعداد درخشان همین سایت:

باران
سلام مصاحبه آزاد استعداد درخشان من آمار وزبان خوب جواب دادم اما آسیب شناسی نه.
با دوتا کتاب و ۴ تا مقاله و سهمیه همسر جانباز به نظرتون قبول میشم ؟ خییییلی نگرانم .

پاسخ
مرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ب٫ظ

این کامنت و در همون سال یکی دو تا کامنت دیگه با همچین محتواهایی که ازتون یادمه از طرف شما ثبت شده در این سایت وجود داره. توی همون صفحه استعداد درخشان شما نسبتا فعال بودی و از کامنت های دیگه‌ت هم کاملا مشخصه این شمایی
با همون امضای همیشگی آخر کامنتات: موفق باشی! به سادگی قابل تشخیصه و بحثی توش نیست. حالا بگذریم..
قضیه دانشگاه های دولتی تهران هم واسه شما شده حکایت گربه‌ای که دستش به گوشت نمی‌رسه‌ها!
اصلا شما و جد اندر جدتون دانشگاه رفته‌و تحصیل کرده و مایه‌دار ترین های تهران.
ما قشر مستضعف و بی سواد (که نمی‌دونم چه نسبتی بین پول ‌ و فرهنگ و سواد واقعی نه مدرک خریدنی هست!) که دولت دلش سوخته به حالمون مارو راه دادن دانشگاه.
بحث کردن با شما با این همه تعصب بی فایده‌ست.
به نظرم جای اینکه بی ادبیت رو پشت لحن به زور کتابیه شکستت پنهان کنی
یکم روی تعصباتت کار کن که جامعه ما هرچی میکشه از همین تعصبات بی‌جاشه.

باران
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

یعنی شما هنوز نمیدونید ممکنه چند اسم با شباهت وجود داشته باشه؟!!!!!
من ادبیاتم مشخصه و هرگز تهمت و جدلی نداشتم با هیچ شخصی اما شما هم قضاوت کردید!! هم تهمت زدید!! و الانم که مشخص شد دچار اشتباه شدید از بیس!!
من ترم دوم دکتری جامعه شناسی هستم و کتاب هم ننوشتم!!
با شما ادامه دادن ابدا در شان بنده نیست.
من تنها دانشگاه دولتی که دلم میخواست بخونم همین امام صادق بود که در آزمون الهیاتش نتونستم به مرحله بعد و سوم برسم ولاغیر. از موقعیت امروزم بسیار خوشحالم .
شما همچنان به تهمتتون ادامه بدید. موفق باشید.

باران
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

شما دولتی روزانه میخونید هنوز نمیدونید رشته علوم اجتماعی که رشته امتحانی بنده در سال ۹۹ بوده آسیب شناسی نداره و این آسیب شناسی برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی هست؟!!من الان ترم دوم دکتری هستم پس دنبال تست کنکور ۱۴۰۰ نیستم که بخوام نگران باشم! با همین اطلاعات روزانه میخونید؟!!من در این سایت ۹۹ درصد راهنما بودم در حد توان و اطلاعاتم و نه پرسش کننده! تنها یک سوال پرسیدم که پاسخ هم ندادن چون نمیدونستن!! هرگز هم نگران نبودم چون میگفتم خدا هست و در نهایت هرشخص نتیجه تلاش رو بدست میاره. استعداددرخشانم که رتبم ۱ شد در مدریت برنامه ریزی فرهنگی که اونم باز آسیب شناسی نداره!(من به لطف الهی در هم با آزمون رتبه ۹ کشوری شدم تک رقمی و هم بدون آزمون ۱ کشور استعداد درخشان شدم و قطعا کسی که رتبه ۹ آزمون سراسری بوده بی سواد نیست خانم چون در آزمون سراسری همه یک سری سوال رو پاسخ میدن باتوجه به گروه و رشته!! شما به جای تهمت و بی احترامی و جبهه گیری ابتدا از اینکه قضاوت کردید و تهمت زدید و بی احترامی کردید یکم فکر کنید. دوم اطلاعاتتون رو ببرید بالا. سوم حداقل قبل کامنت بی احترامی و تهمت حداقل کامنت و درست بخونید ببیند دلیل کامنت چی بوده!! اینجا نه کسی ادعای داره نه دعوا داره نه اینجا چیزی به شخصی میرسه . اما این کامنت پر از بی احترامی و تهمت شما کمی بیشتر میتونه باعث اندیشه دوستان بشود که ببینند ما با چه تفکر و دیدگاهی… ادامه نظر»

Graphic
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

حوصله ندارم برم یکی دو تا دیگه از کامنتات که این موضوع رو مطرح کردی و اوایل فعالیتت اینجا بودو پیدا کنم الان.

شیرازی
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۴:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  باران

چه جالب بود نظرتون کاربر باران

سلام
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۷:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

البته نمیدانم خودتان دانشجوی این دانشگاه شریف بودید یا خیر . بنده به هیچ عنوان این دانشگاه را زیر سوال نمی برم ولی این بیان هم صحیح نیست که بفرمایید «امثال من و شما که صرفا یه کنکور ساده دادیم و روزانه و یا شبانه دانشگاه تهران قبول شدیم در مقطع دکتری شوخی بیش در مقابل آزمون ورودی این دانشگاه در سطح علمی نیستیم». در دیدگاه خود تجدیدنظر بفرمایید و همه را یک کاسه نکنید. با تشکر

باران
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

سلام
پاسخ بنده در مقابل پاسخ بدون اطلاع کاربر آقای علی بود که واقعا مشخص با چه دیدگاهی کامنت رو منتشر کردند. در اینکه در دانشگاه تهران و حتی آزاد علوم تحقیقات دانشجویان نخبه هستند و چند زبان رو خودشون آوختند شکی نیست اما به طور نرمال و طبیعی هیچ دانشجوی روزانه دکتری تهران حتی بعد از فارغ التحصیلی ۳ زبان به جز زبان مادری که فارسی هست مسلط نیست و به هیچ عنوان علوم دینی و فقه حقوق رو که اصلا مسلط نیستند که چه بسا دوری هم میکنن این نرمال و حقیقت هست به جز استثنا باشند . اما روند طبیعی و نرم دانشگاه امام صادق ع بر تسلط بر ۳ زبان انگلیسی. عربی. فرانسه هست و تسلط تا سطح ۳ حوزوی و فقه و حقوق در کنار درس آکادمیک و این تفاوت واقعا آشکار هست. بنده خودم واقعا دوست داشتم این دانشگاه درس بخونم ترازمم ۸۵۲۰ استعداد درخشان شد اما متاسفانه در آزمون ورودی سخت بود و نرسیدم به مصاحبه دوم. سربلند باشید.

مهدی
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اگر اشتباه نکنم شما دانشجوی دانشگاه آزاد هستید. پس بهتره بحث در مورد دانشجویان روزانه ی دانشگاه تهران رو به خود اونها واگذار کنید. شما که اصلا سراسری قبول نشدید چطور می گید آزمون دانشگاه تهران در سطح امام صادق نیست؟ من لیسانس و ارشد و دکتری دانشگاه تهران بودم (الان ترم ده دکتری روزانه ی دانشگاه تهران هستم). کلا سعی کنید حرفی بزنید که بتونید ازش دفاع کنید.

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۲:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

جناب مهدی کامنت بنده چه ارتباطی به این جدل ها و توهین ها دارد؟!!
دانشجوی آزاد و دولتی تفاوتش زمانی مشخص میشه که عملکرد نهایی مطلوب نباشه و لاغیر!!
ترم ده دکتری !! براتون دعا میکنم انشاالله بتونید سریعتر دفاع کنید سنوات بیشتر نخوردی گرچه طبیعی هست تا ۱۲ ترم در دانشگاه تهران دکتری خوندن!!
کامنت بنده با یک سرچ خیلی ساده قابل پیگیری هست.
بنده رتبه ۹ سراسری رو آوردم و نیازی نیست بخوام دلیل اینکه چرا آزاد میخونم ومجدد بگم زیرا اهل فن متوجه شدن بارها گفتم.
شما اصلا متوجه نشدید که آزمون سراسری برای همگی ما یکی هست و تراز متفاوت؟!!!!!!!! من اصلا نگفتم آزمون مشکلی داره. کامنت رو درست بخونید گفتم مصاحبه ما شوخی بوده در مقابل این دانشگاه!!
ما اول کنکور مشترک دادیم و بعد رفتیم مصاحبه و تماممممممممممممممم
اما در دانشگاه امام صادق ع اینگونه نیست بعد از آزمون ابتدای دو آزمون داخلی بسیار سخت و بعد مصاحبه آکادمیک داره این مگر غیر واقع هست؟! در همین سایت برید شرایط پذیرش دانشگاه امام صادق ع رو مطالعه کنید.
این دانشگاه روزانه هست و خروجی ها مشخص که این دانشگاه چه تراز و رنکی داره!!
بیش از این توضیح دادن درست نیست . آنکه بخواهد بداند میداند. موفق باشید.

مری
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

باران خواهشا بیا پایین عزیزم تعصب نداشته باش. پیام نور خیلی بالاتر از این دانشگاه هست.

آرام باش عزیز من، آرام باش، حکایت دریاست زندگی
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مری

دوستان عزیز و محترم، شما را به صلح و آرامش دعوت میکنم. ایشان نظری دادند و کش دادن این مسئله خیلی زیبنده ی هیچکدام از ما نیست. صلوات بفرستید تمام شود

باران
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مری

بیام پایین؟!! این کامنت یک تحصیلکرده هست؟!!!
ترازها و رتبه ها مشخص و خروجی ها هم مشخص . موفق باشید.

ویکتاریون
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  باران

همین دیگه. ما چون قشر مستضعفیم( البته تعریفش چندساله عوض شده ها، حالا با تعریف قدیم) درکی از پستداک سلف فاند نداریم. امثال شما میرن با پولی که معلوم نیست از کجا اومده پستداک پولی هم میگیرن که اینجا القاب و مناصب و درآمدهای رسمیشون رو ارتقا بدن و منّتش رو بذارن سر دیگران.
دانشگاه امام صادق اگر اعتباری هم براش مونده بود با طرفداری شما تباه شد دیگه.
با همه همکلاسی هات به مشکل خوردی بعد یه درصد فکر نمی کنی اخلاق خودت ایراد داره؟
جنسیت شده نماینده ی هویت؟ مگر اینجا سایت همسریابیه که جنسیت مهم باشه.

باران
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

عجب ادبیاتی!! چه قضاوتی!!
شما که کامنتتون موجوده که جدل دارید بنده با هیچ احدالناسی مشکلی ندارم به لطف الهی هم ترم اول دکتری رو ممتاز شدم و معدل الف رشتمم شدم. شخصی به مشکل میخوره که پی جدل باشه من اصلا با کسی هم کلام هم نمیشم چه برسه جدل کردن!ادبیات سخیف دانشجویان رو مطرح کردم چون دارم میبینم بنده عکس العملی در مقابل نشون نمیدم . شان بنده هم کلامی با این اشخاص و امثال اون نیست! من کار خودم رو طبق قانون و مطلوب اساتید دنبال میکنم و تنها نظاره گر ادبیات و رفتارها هستم و از دور تنها احترامشون رو نگه میدارم.
شما که تهمت زدید و باید برای این کامنت( ****امثال شما میرن با پولی که معلوم نیست از کجا اومده پستداک پولی هم میگیرن که اینجا القاب و مناصب و درآمدهای رسمیشون رو ارتقا بدن و منّتش رو بذارن سر دیگران*****)در قیامت پاسخگو باشید. من که نه شغل دولتی دارم و نه وابسته به جای هستم این دانشگاه هم چون با اساتیدشون یک دوره رو طی کردم در خارج از ایران شاهد بودم چقدر قوی هستند و دانا و فرهیخته. حال شما بفرمایید اخلاق بنده بد و یا تهمت های دیگر. شما که فعلا دارید از بودجه دولتی و بیت المال تحصیل رایگان میکنید بنده که یک ریال از بیت المال کشور استفاده ای نکردم . پس لطفا به جای قضاوت مستندات همین سایت رو مطالعه بفرمایید. من الله توفیق .

به خانم باران و دیگر دوستان
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
دوستان گرامی، بهتر نبود به جای خراب کردن حال همدیگر و گذشتن از وقت با ارزشتتان، چهارتا کامنت کاربردی در مورد مطالبات دانشجویی یا مشابه آن می نوشتید؟ برایم جالب بود که خانم باران یک تنه دارند پاسخ همه را می دهند که علت مصمم بودن در پاسخدهی به همه کامنت ها را نمیدانم و اولین بار بود که می بینم کسی مقابل این همه هجمه ایستادگی میکند. حال به درست و یا غلط بودن حرفشان کاری ندارم ولی ایستادگی شان قابل تقدیر است. از طرفی خب، نوشتن هر کامنتی در فضای سایت، ممکن است به کاممان خوش ننشیند. یکی دوباری برای خود بنده هم پیش آمده که کامنتی نوشتم که موجب برانگیختن احساسات و هیجانات تعدادی از دوستان شد که در آخر بنده حق را به آنها دادم و چه بسا عذرخواهی هم کردم. لطفا انقدر به هم نپریم. من درخواست می کنم دوستان همه کوتاه بیایند و باور بفرمایید، این دانشگاه ها اگر هم نامی دارند، بواسطه ی دانشجویان و استادان بوده و در آخر مطمئنم خودتان هم به این نتیجه خواهید رسید که هیچ چیز مهمتر از معرفت و انسانیت نبوده و نیست. جمیعا موفق باشید

باران
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام
سپاس از شما
ممنون از منش و ادب شما.
بنده حدالمقدور در این سه سال تمام تلاشم دادن اطلاعات مفید و صحیح و راهنمای به دوستان که سوال پرسیدند بوده و ابدا در پی جدل نیستم و در شان بنده نیست. اما خوب در مقابل حرفی که حقیقت هست ایستادگی میکنم من کامنت اول همین صفحه تمام مستندات دال بر کامنتم رو رو منتشر کردم با رفرنس و نامه کتبی و مستند از همین سایت که معتبر هست. دلیل جبهه گیری و گاها بی احترامی رو هم درک نمیکنم. ادعای هم ندارم چون اینجا نه به ما مدال میدن و نه اصلا تاثیری در زندگی ما داره. حداقل بنده هدفم کمک هست که الحمدالله در زمان انتخاب رشته و ثبت نام تونستم قدمی هرچند کوتاه برای کمک به دوستان بردارم. با شما کاملا موافقم که در نهایت یک نام نیک مهم هست که بماند و لاغیر. موفق و سربلند باشید.

Gh
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/130087

در پویش حضوری شدن دانشگاه از مهر ماه شرکت کنید اگر که مخالف حضوری شدن در نیمه ترم جاری هستید.

سباملک
فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ ۴:۲۱ ب٫ظ

بازگشایی وحضوری شدن دانشگاها به شرطی باید باشه که لز اول ترم وموقع انتخاب واحد دانشجو اگاه باشه و برنامه ریزی شغلی و سکونتی لازم درانجام بده وهمه شرایط را درنظرگرفته باشه نه یهو وسط ترم این خیلی شرایط رو برای دانشجوها سخت میکنه بخصوص ایام ماه مبارک درپیش هست لطفا رسیدگی وپیگیری بشه ومخالفت ودلایل دانشجوها به گوش مسیولین دانشگاه ازاد برسه ممنونم

باران
فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سباملک

از ابتدای ترم علنا به دانشجویان گفته شد و ما هر هفته این داستان حضوری و غیر حضوری رو داریم!!
متاسفانه به دانشجویان دکتری شاغل این دو سال خیلی خوش گذشته و همچنان بر غیر حضوری بودن کلاس ها پافشاری میکنن!! حتی نمونه داشتیم سر کلاس گفتن ما چون شهرستانیم دانشگاه باید هزینه رفت و آمدمون و بده!! دیگه این مضوع حضورذی شدن کلاس ها از خنده دار شدن هم گذشته.
اگر هم لطفی به دانشجوها صورت بگیرد به خاطر ماه مبارک رمضان که شهرستانی ها روزه هاشون خراب نشه.
موفق باشید.

باران
فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

موضوع حضوری شدن

منم
فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
نتایج کی میاد ؟اردیبهشت خیلی دیره

جابر
فروردین ۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

من که واقعا از حضوری شدن کلاسها بدلیل عدم رعایت بهداشت میترسم . اتفاقا اکثریت دانشجویان و اساتید و دانشگاهها برای یک کلاس دو ساعته و کنسلی پروازها و عبور مرور خسته کننده و صرفه جویی فوق العاده در هزینه هایشان ترجیح میدهند کلاسهای مجازی برقرار باشد . اون فضولهایی که دارن سنگ حضوری را میزنن در اقلیت محض هستن

مهندس
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  جابر

سلام دوست من. من یک عدد فضول سنگ انداز هستم. شما که از مسافت و شرکت در کلاس دو ساعته و عبور و مرور واهمه داری و خسته میشی توی مملکتی که دکترا هیچ مزیتی نداره چرا کنکور دادی ؟ من الان دوسال هست که دارم درس میخونم عین این دوسال هم توی دانشگاه تهران بودم و حضور فیزیکی داشتیم. هییییچ مشکلی هم نه برای استاد و نه برای دانشجو پیش نیومده

علی@
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام ما هم ترم قبل رو حضوری بودیم درسته که مشکلات همیشگی خوابگاه ها پا بر جا بود ولی هیچ کس مبتلا به کرونا نشد.

ویکتاریون
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

البته مسائل خوابگاهی که با ۴۰ درصد جمعیت و اتاق های یکی دونفره فعال بوده، و دانشجویانی که توی کتابخونه ها و آزمایشگاه های نسبتا خلوت و شیفت بندی پرسه می زدن یه کوچولو فرق داره با خوابگاهی که داره با ظرفیت مازاد بالای صد درصد باز میشه و ساکنینش هر روز توی کلاس های کوچیک شلوغ جمع میشن.
توی همون خوابگاه خلوت هم هرکدوممون سرماخوردیم چون هم اتاقی نداشتیم یا کم بودن تونستیم وانمود کنیم که سالمیم و به خیر گذشت. امیدوارم بازم کسی شدید مریض نشه و همینطوری بگذره.
در هرصورت نه تعطیلی برنامه ای داشت و به حرف کسی بود و نه این بازگشایی ضربتی روز سیزده به در و اطلاعیه های توی عیدشون.

مهندس
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ویکتاریون عزیز. از همین جا شما رو دعوت میکنم. تا تشریف بیارید ساختمون قدیم برق ازمایشگاه های الکترونیک رو ملاحظه بفرمایید تا ببینید نه تعداد کم هست نه شیفت بندی بوده و نه کسی مشغول پرسه زدن هست

ویکتاریون
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

شما که دو ساله دانشگاهی، شاید امکانات فنی خیلی خوبه که فول ظرفیت باز بوده( البته من ساختمون برق رو ندیدم‌. بقیه رو رفتم. مکانیک جدیده خوب بود.). ولی در جریان باش که از این دوسال، سه ترمش ما رو به دانشگاه و خوابگاه راه ندادن و بهمون گفتن رشته های غیرضروری، تا دانشگاه خلوت بمونه و شرایط برای حضور شما مهیا بشه.
تا جایی که من خبر دارم از خرداد ۹۹ تا اواخر پاییز ۹۹ لااقل، جمعیت طبقه ی ۷۵ نفره ی خوابگاه ما به ده نفر نرسیده بود.
از پاییز ۱۴۰۰ تا اسفند که خودم بودم هم بیشتر از سی نفر نشدیم.
ارشدها کمتر از ما بودن. و الان همون ساختموناشون با صد تا ۱۲۰ نفر ظرفیت در هر طبقه دارن راه اندازی میشن. حالا کارشناسی رو توی آزمایشگاهتون ندیده بگیر ولی وضع اونا بدترم هست.
من تفاوت جمعیت رو اینطوری می سنجم. همه ی پرسه ها رو هم خودم می زنم. :)) شما به خودت نگیر.

علی
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

داداش یه چیزی بگو بگنجه. اولا هیچ دانشگاهی حضوری نبوده اگرم بوده یک پنجم دانشجو ها بودن و سوم اینکه الان بعد عید هستش و همه مسافرت بودن و همه ناقل هستن، اون بنده خداهایی که فوت شدن با باد هوا نمردن، با کرونا فوت شدن، پس زیاد خالی نبندیم

علی@
فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ما کلاس هامون حضوری بود و حتی امتحانات پایان ترم رو هم حضوری بودیم و در مجموع دانشجویان خوابگاه خواهران و برادران ۱۸۰ نفر بودیم فقط در دانشکده منابع طبیعی و نه ۱۰ نفر.
ما هم استرس بیماری رو در اتاق های دو یا ۳ نفره داشتیم الان که اوضاع بهتره.
نگران مسافرت‌ ها نباشید چون تا ۲۰ فروردین افراد مبتلا به امیکرون دوره ۵ روزه خود رو به پایان رساند.

ویکتاریون
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی@

من با چند نفر دارم صحبت می کنم؟ الان @علی و مهندس دو نفرین دیگه؟ خب رشته های مزرعه دار! هم از اونایی بودن که دانشگاه خیلی تحویلشون گرفت و زود امکانات داد و باز کرد.
بعدشم مجموع ۱۸۰ نفر زیاد نیست که. من جمعیت قبلی و فعلی یک طبقه از خوابگاه خودمون رو مقایسه کردم. فقط مجموع جمعیت دو طبقه از هریک از ساختمونای ما ۲۰۰ نفر میشه در حال حاضر.
خوشم میاد هرکس دکترا قبول میشه دیگه مقاطع قبلی رو نمی بینه، اتاقای ارشد و لیسانس هم دو سه نفره س اون وقت؟
به هرحال که از امروز باز شد. به کل کل من و شما نیست. شما هم هرکدومتون دانشگاه تهران، به خصوص پردیس مرکزی رو قبل از کرونا دیده باشین باید متوجه تفاوت قبل و حین کرونا شده باشین. اگر متوجه نیستین یعنی قبلا ندیده بودینش که از فردا می بینین. البته که باشکوهه:)

مهندس
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

منظور شما از رشته های مزرعه دار رو متوجه نمیشم دوست من. انشالله که از جنس ادم های متعصب نباشید و سه دوز واکسن خودتون رو کامل زده باشید. اگر واقعا نگران کروناا هستید. و از حضور در اجتماع واهمه دارید. میتونید به گزینه حذف ترم و… هم فکر بفرمایید. در مورد شکوه هم نظرتون جالب بود چون از سال ۸۷ تقریبا هر هفته دو یا سه بار به جز دوران سربازی شکوه رو از نزدیک میبینم.

ویکتاریون
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

شما خرداد ۹۹ وقتی می خواستی مجوز برای خوابگاه و آزمایشگاه بگیری اطلاعیه ی دانشگاه رو ندیدی که برای مجوز نیاز به آزمایشگاه و مزرعه رو گذاشته بود توی پرانتز؟ تفکیک رشته نکرده بود. روی همون حساب گفتم: آزمایشگاه دار و مزرعه دار. ممکنه هنوز روی سایت باشه. توی کانال ها که حتما هست.
اگر اون رو هم ندیدی که دیگه نمی دونم چی بگم. یعنی نه تفاوت جمعیت دانشگاه قبل و حین کرونا و ساختمون های پر و خالی از دانشجو رو دیدی و نه متن اطلاعیه ها رو چک می کنی؟ اونوقت انتظار داشتم کامنت من رو درست بخونی که گفتم از مهر خوابگاهم و اضافه می کنم که هر روزش دانشگاه بودم. اصلا سوای بحث بازگشایی این کامنتات جالب شدن برام.
شما نگران سه دوز واکسن و حذف ترم من نباش. الان مطمئنم که شرایط و اخبار دانشگاه رو بهتر از شما پیگیری می کنم و دقیق تر خواسته ها و قوانینشون رو رعایت می کنم. می تونی کانال ها رو امروز چک کنی که عکس گذاشتن با کپشن بازگشت روح و جان به کالبد دانشگاه. اون رو دیگه من ننوشتم.
پس چهره ی عقل کلِ آرام رو برای جایی نگه دار که خریدار داشته باشه.
آدم چه چیزایی می بینه توی این سایت.

مهندس
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ویکتاریون عزیز تبریک میگم بهتون. بابت پیگیری اخبار. من نه عقل کل هستم نه چیز دیگه. لزومی هم نداره که برم و ساختمان های دیگه رو الکی بچرخم.انشالله که بهترین ها براتون اتفاق بیفته.

مهندس
فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی عزیز برای گنجیدن یا نگنجیدن این موضوع بنده شما رو دعوت میکنم حضوری تشریف بیارید و ببینید مجال بحث هم واقعا نیست. متاسفانه سطح ادبیات شما به گونه ای نیست که بنده وقتم رو با گفت و گو با جنابعالی صرف کنم. موفق باشید

مندل
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جابر

هم همه ی هزینه هایی که گفتید رو دارم هم میخوام حضوری بشه

رحمان
فروردین ۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام، خیلی خوبه که از آینده خبر دارند، ای کاش کمی تحمل میکردند تا اوضاع بعد تعطیلات مشخص بشه.
ای کاش این باید ها، و تاکید ها از جامعه ما برچیده بشه

علی
فروردین ۹, ۱۴۰۱ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

کاملا درست میگین.
متاسفانه، اون چیزی که ارزش داره عجله در کار و بی ارزش بودن سلامتی هست.

ارباب
فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام …. چرا مسافرت میرن کرونا نیست ولی اموزش کلاسهای هر مقطع تحصیلی میشه کرونا هست باید کلاسعای حضوری شود

ساسان
فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ارباب

مسافرت برای کل خانوادس یه جورایی همه خانواده نظر میدن و اجباریه

محمد
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۴:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ارباب

سلام
بله کاملا درسته.
گویا مجازی بودن خیلی به بعضیا مزه کرده و تنبل شدن

به آقا محمد
فروردین ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اگه شما دانشجوی دکترا هستید که واقعا این حرف از شما بعید است. این پیام ها در سایت ثبت میشود. دوست دارم بدانم پس از اتمام این ترم، چقدر حضوری شدن به کامتان شیرین آمده. برای دانشجوی تحصیلات تکمیلی فرقی نمیکند حضوری یا مجازی اما یک چیز که الان و در این شرایط مشخص است، بحث تداخل و به هم خوردن برنامه ریزی هاست. مسئله حضوری شدن مسئله ی پیچیده ای نیست منتهی این زمانی است که دانشگاه در شهر خود یا حومه باشد ولی اگر در استان دیگر باشد، اجازه بدهید بگوییم شرایط فرق دارد، خیلی زیاد هم فرق دارد. این را دوستانی که رفت و آمد می کنند و قبلا در خوابگاه ها (باصطلاح) زندگی کردند می فهمند. دانشگاه هیچگونه تدبیری برای اسکان و خورد و خوراک آنها در ماه مبارک ندارد و ما را به سرای دانشجویی ارجاع میدهد و آن هم طبق معمول، اظهار بی اطلاعی و عدم توانایی در پاسخگویی می کند. اگر هم کسی این وسط بیمار شود، میگوند تقصیر دانشجو بوده و به ما ربطی ندارد. آن بنده خدایی که دکتر تزریق واکسن را برایش قدغن اعلام کرده، الان باید چه کار کند؟ توی شرایط ارائه خوابگاه امده، باید سه دوز زده باشد. یعنی به فرض هم اگر خلاف حرف دکتر عمل کند، به نظرتان درست که ظرف یک هفته سه دوز بزند؟ آیا درست است که در یک اتاق ۱۲ متری و بلکه کوچکتر، چهار نفر زندگی کنند؟ این هایی که می گویم بنده تجربه کردم و توهمات نیست حال میخواهید بپذیرید… ادامه نظر»