پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

لزوم اصلاح ساختار پذیرش دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: باید اصلاحی در ساختار پذیرش دانشجو و روش‌های پذیرش انجام شود و فعالیت استادان باید در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، معاونین این سازمان و مسئولین بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ مذاکره و گفتگو کرد.

وی افزود: پذیرش دانشجوی دکتری و ارشد به دو صورت می‌تواند انجام شود یکی اینکه به صورت حاکمیتی باشد، مانند فناوری‌های خط شکن که لازم است دانشجویان مستعد در این مسیر وارد شده و کادر سازی صورت گیرد. یکی مربوط به دانشگاه صنعتی است که باید با صنعت قرارداد بسته شود و عنوان مورد نیاز صنعت در دفترچه پذیرش سازمان سنجش آورده شود. باید برای یک کد، پروژه معرفی شود در این صورت است که دانشجو هم ارتباط با صنعت دارد و هم حقوق خواهد داشت. در طرح تحول باید استاد محوری شکل بگیرد. در حوزه گسترش و برنامه‌ریزی شوراهای تحولی شکل گرفته. این شورا تلاش می‌کند تمام کشور را معطوف به خود کند. باید دانشگاه‌ها مأموریت گرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم اقدامات را با نظر جمعی استادان و نخبگان دلسوز نظام انجام دهیم. اکنون فرصتی برای تحول نظام آموزشی کشور در حوزه‌هایی که گفته شد حاصل شده و از اساتید دانشگاه برای ارائه نظرهایشان در موضوعات مطرح شده دعوت می‌کنیم. همچنین همه افراد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افرادی معتقد، قوی و دلسوز و انقلابی هستند و در سایر زمینه‌ها استادان می‌توانند طرح‌ها و نظراتشان را به این عزیزان ارائه کنند

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها