موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن استثنایی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی یکی از رشته‌های دوره دکتری علوم انسانی است که به ایجاد فرصت‌های مناسب و امکانات آموزشی ویژه برای تعلیم و تربیت کودکان استثنایی و شکوفاسازی حداکثر توانایی‌های ذهنی و جسمی آنان می‌پردازد. در دوره روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با استفاده از روش‌های تحقیق پیشرفته و وسایل و امکانات کامپیوتری، مهارت‌ها و دانش‌های لازم برای انجام پژوهش در زمینه‌های مربوط به روانشناسی، آموزش و توانبخشی کودکان استثنایی فراهم می‌شود.

گرایش های دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی روانشناسی (۱) شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی به شرح زیر است:

  • روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی

دفترچه انتخاب رشته دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)،پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی و ظرفیت پذیرش دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی

برای شرکت در آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی هستند:

– علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)

– روانشناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش­‌ها)

– آموزش ریاضی

– آموزش فیزیک

– آموزش شیمی

– آموزش زبان فارسی

– مشاوره و راهنمایی

– مشاوره (تمامی گرایش‌ها)

– اخلاق

– توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره

– مشاوره با رویکرد اسلامی

– تربیت اخلاقی

– گفتار درمانی – توانبخشی (علوم پزشکی)

– روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی 

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی کلیک کنید.

برای پذیرش دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، برای پذیرش در مقطع دکتری این رشته نیز لازم است در همان کنکور سازمان سنجش ثبت نام کنید. در هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز بودن به انتخاب رشته هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در ادامه، فرایند انتخاب رشته دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی برای دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. نتایج دعوت به مصاحبه و مصاحبه نیز جداگانه انجام می‌شود.

نتایج نهایی قبولی دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منابع دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار و روش تحقیق)، (روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی) و کارشناسی ارشد شامل (روان‌شناسی تربیتی، یادگیری و انگیزش، سنجش و اندازه‌گیری)، (آمار و روش تحقیق (کمّی، کیفی و آمیخته) – آسیب شناسی روانی کودک)، (اصول و فنون و نظریه های مشاوره و روان درمانی – روان شناسی شخصیت)
دروس عمومی آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری روانشناسی و آﻣﻮزش ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺘﺜﻨﺎیی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها