موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته یکی از رشته های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی است که به مطالعه و بررسی کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها می پردازد. هدف از دوره دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، تربیت افراد متخصصی است که توانایی گسترش کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها و انجام تحقیقات و ارائه مقالات علمی متناسب با نیازهای روز جامعه را داشته باشند.

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات به شرح زیر است:

  • ﻛﺴﺐ‌ و ‌ﻛﺎر ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ

  • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺪﻣﺎت و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎوری اطلاعات

دفترچه انتخاب رشته دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات و ظرفیت پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات

برای شرکت در آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات کلیک کنید.

برای پذیرش دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، برای پذیرش در مقطع دکتری این رشته نیز لازم است در همان کنکور سازمان سنجش ثبت نام کنید. در هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز بودن به انتخاب رشته هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در ادامه، فرایند انتخاب رشته دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات برای دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. نتایج دعوت به مصاحبه و مصاحبه نیز جداگانه انجام می‌شود.

نتایج نهایی قبولی دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منابع دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار و کاربرد آن در مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام) و کارشناسی ارشد شامل (بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، (نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی – نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری دولتی)، (تحقیق در عملیات پیشرفته – مدیریت تولید و عملیات پیشرفته)، (سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته – مدیریت دانش)، (نظریه های کارآفرینی – تئوری های نوآوری – مدیریت استراتژیک پیشرفته)، (ریسک و مدیریت سرمایه گذاری – بازارها و نهادهای مالی) و کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل (مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی – مدیریت استراتژیک)
دروس عمومی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﻨﺎوری اطلاعات

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها