موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته آسیب شناسی ورزشی در مقطع دکتری شیوع آسیب‌های ورزشی در بین رشته‌­های مختلف ورزشی را بررسی و مطالعه می‌کند و به بررسی دلایل و مکانیسم‌های این آسیب‌ها و طراحی پروتکل­‌های تمرینی که منجر به پیشگیری یا توانبخشی هر چه بهتر این آسیب­‌ها می‌شود می‌پردازد. رشته آسیب شناسی ورزشی آگاهی عمومی نسبت به ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اسکلتی و حرکتی و عوارض جسمانی آن را بالا می‌برد و با استفاده از حرکات مناسب و کنترل‌شده به ترمیم و بازتوانی ضعف‌های موجود می‌پردازد. 

گرایش های دکتری آسیب شناسی ورزشی چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته آسیب شناسی ورزشی لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی علوم ورزشی شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری علوم ورزشی ـ آﺳﻴﺐﺷﻨﺎسی ورزشی

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری آسیب شناسی ورزشی به شرح زیر است:

  • آﺳﻴﺐﺷﻨﺎسی ورزشی و حرکات اصلاحی

دفترچه انتخاب رشته دکتری آسیب شناسی ورزشی را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته آسیب شناسی ورزشی منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته آسیب شناسی ورزشی در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته آسیب شناسی ورزشی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، و پردیس خودگردان صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری آسیب شناسی ورزشی و ظرفیت پذیرش دکتری آسیب شناسی ورزشی کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری آسیب شناسی ورزشی

برای شرکت در آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری آسیب شناسی ورزشی هستند:

  • تربیت بدنی و علوم ورزشی (تمامی گرایشها)

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری آسیب شناسی ورزشی کلیک کنید.

منابع دکتری آسیب شناسی ورزشی چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته آسیب شناسی ورزشی که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته آسیب شناسی ورزشی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار، سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی) و کارشناسی ارشد شامل (مدیریت رویدادها و اماکن و تأسیسات ورزشی، اصول و مبانی مدیریت در سازمان ورزشی، بازاریابی ورزشی)، (فیزیولوژی ورزشی پیشرفته – بیوشیمی و متابولیسم ورزشی)، حرکات اصلاحی پیشرفته – آسیب شناسی ورزشی پیشرفته)، (رشد جسمانی و حرکتی – کنترل و یادگیری حرکتی – روان شناسی ورزشی)، (بیومکانیک ورزشی پیشرفته – حرکت شناسی ورزشی پیشرفته)
دروس عمومی آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری آسیب شناسی ورزشی را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری آسیب شناسی ورزشی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها