موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز یکی از رشته های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی و از جمله رشته های جدید و کاربردی در سطح داخلی و بین المللی است. با توجه به اینکه کشور ایران دارای منابع و میادین نفت و گاز بسیاری است، در مبادله نفت و گاز در سطح بین المللی نیازمند وجود متخصصانی است که در حوزه های حقوقی، فنی و اقتصادی ماهر باشند و این نیاز در کشور را تامین کنند.

گرایش های دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻗﺮاردادﻫﺎی ﺑﻴﻦالمللی ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز به شرح زیر است:

  • مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

دفترچه انتخاب رشته دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز در دوره های روزانه و غیرانتفاعی، صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز و ظرفیت پذیرش دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

برای شرکت در آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز هستند:

– مدیریت (تمامی گرایش­‌ها)

– حقوق نفت و گاز

– اقتصاد نفت و گاز

– حقوق (تمامی گرایش‌ها)

– اقتصاد (تمامی گرایش‌ها)

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز کلیک کنید.

منابع دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل (اقتصاد نفت و گاز، حقوق قراردادهای نفت و گاز)
دروس عمومی آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها