طرح ملی پسادکتری در دستور کار شورای علوم، تحقیقات و فناوری
از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظهای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: اولین دستور کار جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طرح ملی پسادکتری است و باید امسال بودجه مورد نیاز طرح را تامین کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان صالحی پنجاه و ششمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها پژوهشگاهها مراکز و موسسات آموزش عالی که امروز با حضور وزیر علوم در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد اظهار کرد: بحث پیوستگی در نظام نوآوری بسیار برای ما مهم است. اگر نوآوری را تبدیل به محصول تعریف کنیم، بنابراین نظام نوآوری چیز پیچیده ای نیست. این نظام یک نظام پیوسته است و می توانیم زنجیره هایش را بومی کنیم.
وی تاکید کرد: باید برای نظام نوآوری یک توسعه متوازن بین دانشگاه و پارک علم و فناوری و تجاری سازی ایجاد شود و باید ضریب تبدیل پژوهش های بنیادی به حوزه کاربردی را بالا ببریم.
معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: یک روزی آرزویمان افزایش تعداد مقالات بود و حالا امروز که به ۷۰ هزار مقاله رسیدیم، می گوییم کار بیهوده ای بوده است! ما نیاز به توازن در بخش پژوهشی و کاربردی داریم.
صالحی مرجعیت ملی افزایش اثربخشی پژوهش های علمی دیپلماسی علم و فناوری، نگاشت ظرفیت ها و توانمندی های کشور، اثربخشی و ماموریت گرایی در پژوهش های علوم پایه انسانی و اجتماعی را از برنامه کلان این معاونت برشمرد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد دوره های پسادکتری گفت: تعداد اعضای هیات علمی در کشورهای دنیا تقریبا ثابت شده و در ایران هم همینطور است و حتی کادر پژوهشی هم یا ثابت مانده و یا در برخی موارد کاهش داشته است. این در حالی است که نیازهایمان در پژوهش و فناوری اضافه می شود و جای سوال دارد که چه کسی باید این کارها را انجام دهد.
صالحی با اشاره به ظرفیت جذب سالیانه ۵۰۰ هیات علمی گفت: با وجود این ظرفیت در سال ۳۰۰- ۴۰۰ نفر جذب داریم و در طول ۱۰ سال گذشته،تنها هزار و ۲۰۰ پست داک داشتیم.
معاون وزیر علوم با اشاره به سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی گفت: باید سعی کنیم سهم پژوهش را که اکنون کمتر از نیم درصد از کل تولید ناخالص داخلی است، به ۴ درصد برسانیم. اولین دستور کار جلسه شورای عتف طرح ملی پسادکتری است و باید امسال بودجه مورد نیاز طرح را تامین کنیم. کارآمدترین نیروی انسانی کشور پست داک ها هستند.
صالحی با تاکید بر نمایهسازی مجلات علمی در کشور گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۲۶ مجله علمی چاپ میشود که از این تعداد ۷۸۸ عنوان مجله در زمینه علوم انسانی است. از کل مجلات ۲۸۹ مجله در اسکوپوس نمایه شده و ۶۷ مجله در وب آو ساینس. البته سهم وزارت علوم از مجلاتی که در اسکوپوس نمایه شدهاند؛ فقط ۱۰۹ مجله است که باید افزایش یابد.
معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن اعلام اینکه سهم ما از مقالات پراستناد ۳.۷ درصد و سهم ما از مشارکت بینالمللی کل مقالات ۳۵ درصد است، گفت: با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم، ۲ درصد کل مقالات را تولید میکنیم.
وی در پایان گفت: در نمایه سازی نشریات اقدامات زیادی انجام شده از جمله اینکه شیوه نامه حمایتی نشریات علمی دارای نمایه بین المللی تدوین شده و پرداخت مالی به نشریات نمایه شده داشته ایم.
راستش ایران به اندازه کافی متخصص وفوق تخصص داره
بسه دیگه خواهشابه خودتون بیایین
صنعت داغون ایران نیازبه مقاله نداره دیگه
استادهای دانشگاه های برترهم همه نااشناباصنعتن وفقط دنبال مقاله وکشیدن خودشون به بالان تاپست بهتری بگیرن
پس دانشجوچی میشه ؟؟ بره مقاله پولی براتون جورکنه راضی میشید ؟؟
ایران نیازبه عملکردداره یعنی هرچی خوندی روحالابیادرعمل ثابت کن .محصول تولیدکن ، مداواکن ، بساز
استاددانشگاهی که درپی مقاله هستی سخت دراشتباهی به دانشجوت بگو برات از چیزی که یادگرفته، برات بسازه ، تولیدکنه اونجوری تشویقش کن ونمرشوبده تومصاحبه قبولش کن نه اون صفرکیلومتری که معدل ۲۰ داره با۵۰ تامقاله ولی هیچ رزومه ای درخصوص واهداف کشورش نداره …این به چه دردمیخوره که بعدش هم میشه یه متخصص بیکارکه بایدبره تواسنپ وتبسی
واالله همه روبیسوادتربیت کردین ومدرک گرا
قانون بذارید بگیدشرط ورودبه مقطع دکتری داشتن کارمرتبط بااون رشته امتحانی شماست تامقطع فوق لیسانس اومدی ؟ خوب بسه دیگه دانشجوروحالیش کنیدبایدکارداشته باشه ، ….حالاکوکارت ؟چی بلدی ؟ چیکارکردی برای پیشرفت کشورت ؟ تومصاحبه دکتری درخصوص کارش بپرسید چیکارمیکنه شغلش چیه
دانشجوی دکتری بایدکارداشته باشه باید علمو به جلوببره ،تولیدکنه وبسازه
بامقاله خریدن وگرفتن ازمیدون انقلاب چیزی درست نمیشه
به خودتون بیایین آی استادی که خودتم باصنعت ناآشنایی توقع داری ایرانوبسازی ؟
تادانشگاه وصنعت باهم تلفیق نشه اوضاع مملکت ازاین هم بدترخواهدشد ..البته برای همه روشنه که برخی بیسوادومدرک جورکرده که به بدنه دولت متصلند فرصت شغلی رو ازتمامی تحصیل کرده هاگرفتن درواقع میشه گفت تحصیل کرده هاهمه توحاشیه هستن وافراد بیسواد وبدون رزومه کاری وتجربه ، همه مدیرومدیرعامل شدن به نطرمن بایدازریشه اصلاح بشه ویکی ازراه کارها تلفیق دانشگاه وصنعته .چه معنی داره دانشجوی دکتری که نه کارکرده ونه صنعت دیده ادامه تحصیل بده ظرفیتهای دکتری رومحدودکنید وتامقطع فوق لیسانس طرف درس بخونه وبعدباید دنبال کاروصنعت باشه نه اینکه وارد مرحله دکتری بشه . دکتری روکسی بایدبخونه وجذب کنن که صنعت دیده باشه تابتونه علمویه قدم به جلوببره وباهاش محصول تولید کنه وگرنه من براتون ۱۰۰ تامقاله پولی میارم
اکنون که مقطع دکتری را به سطح لیسانس و فوق لیسانس تنزل داده اید به دنبال پسادکترا هستید
دانشجوی دکتری اگر روشمند جذب نشود وهدفمند نباشد چه تفاوتی با مقاطع پایین تر دارد البته با سخن بالا موافقم برای دانشجو آب نشود برای روسا و برخی اساتید نون می شود لفت ولیسی کنند.
دوره های دکترا و پس دکترا و پسا پسا دکترا فقط نان دانی هیات علمی و روسای دانشگاه شده که بودجه تحقیقاتی را به جیب مبارک بزنند . خروجی دانشگاه باید در علوم انسانی منتج به نظریه کاربردی و در پزشکی اختراع و در علوم مهندسی به تولید و صنعت ختم گردد
دقیقا به فکر جیب خودشون هستند و با این کار آینده ما جوان ها رو به قهقرا میبرند همون دکترا نابودمون کرد
شاید مثل الان که بعد از سالها به این نتیجه رسیدند که تولید مقاله (آماده) بدرد نمیخوره، در آینده هم به همین نتیجه در این مورد (پست داک) برسید، بخاطر کار غیر اصولی….