موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری یکی از رشته های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم پایه است که به مطالعه و بررسی استفاده از فناوری نانو در علوم زیستی می پردازد و کمک می کند بتوانیم اجزا و ترکیبات را داخل سلول‌ها قرار داده و مواد جدیدی را توسط خود سلول و بدون نیاز به ابزارهای خاص بیرونی با استفاده از روش‌های جدید بسازیم.

گرایش های دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ریززیست ﻓﻨﺎوری شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری به شرح زیر است:

  • ریززیست ﻓﻨﺎوری (نانوبیوتکنولوژی)

دفترچه انتخاب رشته دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری در دوره های روزانه، و نوبت دوم (شبانه) صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری و ظرفیت پذیرش دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری

برای شرکت در آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری کلیک کنید.

منابع دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ریززیست ﻓﻨﺎوری اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل (اصول نانوفناوری (مفاهیم شیمی و فیزیک در ابعاد نانو، اصول زیست‌فناوری)، بیوشیمی فیزیک سلولی (ساختار، عملکرد و برهم کنش ماکرومولکول‌های زیستی)، زیست‌مواد و مهندسی سطح در ابعاد نانو)
دروس عمومی آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ریززیست ﻓﻨﺎوری

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها