موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ یکی از رشته های دوره دکتری گروه امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی است که به مطالعه و بررسی ارائه راهکارهایی برای روش صحیح جنگل کاری، جنگلداری، جاده سازی، و بهره برداری از منابع جنگل می پردازد. 

گرایش های دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ - ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮهﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ به شرح زیر است:

  • علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ 
    • ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ در دوره های روزانه، و نوبت دوم (شبانه) صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ و ظرفیت پذیرش دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

برای شرکت در آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ هستند:

– مهندسی منابع طبیعی

– علوم و مهندسی جنگل (تمامی گرایش‌ها)

– جنگل‌داری

– جنگل‌شناسی و اکولوژی جنگل

– مهندسی جنگل

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ کلیک کنید.

منابع دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (اکولوژی جنگل و جنگل‌شناسی، آمار و اندازه‌گیری جنگل و جنگل‌داری، اقتصاد و قوانین مدیریت منابع طبیعی)، ( جاده سازی جنگل، حمل و نقل چوب)، (جنگل کاری و نهالستان های جنگلی) و کارشناسی ارشد شامل (بیومتری جنگل، برنامه‌ریزی و مدیریت پایدار جنگل، ارزشیابی طرح‌های جنگل‌داری، سیاست جنگل تکمیلی)، (برنامه ریزی شبکه جاده های جنگلی، برنامه ریزی و بهره برداری جنگل، زیست مهندسی نگهداری جاده های جنگلی)، (جامعه شناسی گیاهی، ژنتیک و اصلاح نژاد درختان جنگلی، حاصلخیزی خاکهای جنگلی)
دروس عمومی آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری علوم و مهندسی ﺟﻨﮕﻞ – ﻋﻤﺮان و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺟﻨﮕﻞ

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها