موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی یکی از رشته های دوره دکتری گروه امتحانی دامپزشکی است که به مطالعه و بررسی تولید حیواناتی با توان تولیدی بیشتر و یا مقاوم در برابر عوامل بیماری زا و تولید فرآورده های بیولوژیک می پردازد.

گرایش های دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی به شرح زیر است:

  • ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

دفترچه انتخاب رشته دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی در دوره روزانه، و نوبت دوم (شبانه) صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی و ظرفیت پذیرش دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

برای شرکت در آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی هستند:

– دکترای عمومی دامپزشکی، پزشکی و داروسازی

-کارشناسی ارشد:

  • زیست ‌شناسی (به غیر از گرایش گیاهی)
  • علوم جانوری (گرایش‌های سلولی – تکوینی)
  • فیزیولوژی جانوری
  • بافت‌شناسی
  • جنین‌شناسی
  • علوم سلولی ملکولی
  • ژنتیک
  • علوم دامی (گرایش‌های فیزیولوژی دام و اصلاح نژاد دام)
  • بیوشیمی
  • بیوتکنولوژی پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی کلیک کنید.

منابع دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی– مجموعه دروس تخصصی در سطح دکترای عمومی دامپزشکی یا کارشناسی ارشد شامل (فیزیولوژی تولیدمثل، جنین‌شناسی، مامایی، اصول انتخاب و تلقیح مصنوعی)
دروس عمومی آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ﻓﻨﺎوری ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در داﻣﭙﺰشکی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها