مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

جدیدترین آیین نامه مدرک زبان دکتری | حذف مدرک زبان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در شیوه نامه جدید وزارت علوم، سه پیشنهاد و رویکرد جایگزین برای شرط نمره آزمون زبان برای دانشجویان دکتری مطرح شده است. بنابراین، اجبار برای ارائه مدرک زبان از سوی دانشجویان دکتری حذف شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، شیوه نامه احراز بسندگی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی در جلسه مورخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

آیین نامه جدید زبان دکتری

مقدمه

به استناد مصوبه جلسه ۹۵۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی و در راستای اجرای طرح تحول آموزش عالی، این شیوه‌نامه با هدف کارآمدتر و اثربخش تر نمودن احراز بسندگی زبان خارجی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی تدوین و ابلاغ شد.

ماده ۱: تعاریف

۱- وزارت: منظور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. 

۲- شورا: منظور شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی است.

۳- معاونت آموزشی: منظور معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۴- دانشگاه: به هر یک از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سایر دستگاه‌های اجرایی و مراجع قانونی ذی‌ربط می‌باشند اطلاق می‌گردد.

۵- استاد راهنما: یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه است که مسئولیت هدایت و راهنمایی رساله‌های دانشجویان در مقطع دکتری را به عنوان استاد راهنمای اول بر عهده می‌گیرد.

۶- دانشجو: به تحصیل‌کنندگان دوره دکتری تخصصی اطلاق می‌شود.

۷- نمره ملاک: حد نصاب نمره علمی مورد نیاز برای احراز صلاحیت در بسندگی زبان خارجی مورد نظر.

۸- دوره‌های توانمندسازی: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آشنایی و کسب مهارت‌های مورد نیاز زبان خارجی.

ماده ۲: دانشجویان مقطع دکتری تخصصی بایستی در بدو ورود تا پیش از آزمون جامع نسبت به ارائه کفایت بسندگی زبان خارجی به دانشگاه محل تحصیل اقدام نمایند و در غیر این صورت اجازه حضور در امتحان جامع و تصویب پیشنهاده پژوهشی (پروپوزال) را ندارند، برای تایید بسندگی مهارت زبان خارجی دانشجو توسط دانشگاه صرفا تحقق یکی از موارد زیر کفایت می‌نماید:

۱- تشخیص استاد راهنما مبنی بر بسنده بودن مهارت زبان خارجی دانشجو و اعلام رسمی به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.

۲- حضور دانشجو در دوره‌های توانمندسازی زبان خارجی و دریافت گواهی اتمام موفقیت‌آمیز دوره (این بند صرفا در صورت تشخیص استاد راهنما مبنی بر نیاز دانشجو به حضور در دوره‌های توانمندسازی زبان خارجی و اعلام رسمی آن به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قابل اجرا است).

۳- کسب نمره ملاک دانشگاه از درس زبان آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سازمان سنجش آموزش کشور در سال پذیرش.

تبصره ۱: دانشگاه موظف است به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که در صورت نیاز دانشجو به استفاده از بند ۱ و ۲ ماده ۲ جهت احراز بسندگی زبان خارجی تا شروع نیمسال تحصیلی سوم دانشجو، نتیجه به دانشجو اعلام شود.

تبصره ۲: جهت انجام وظایف پیش‌بینی‌شده مربوط به استاد راهنما برای اجرای بند ۱ و ۲ ماده ۲ دانشگاه موظف است استاد راهنمای دانشجو را در سال اول تحصیل دانشجو در مقطع دکتری به طور رسمی به دانشجو اعلام نماید.

تبصره ۳: دوره توانمندسازی زبان خارجی حداکثر ۱ ساله و بایستی توسط دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه محل تحصیل دانشجو و تحت ضوابط آن یا در صورت عدم امکان برگزاری دوره توسط و تحت ضوابط دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه جامع استان برگزار شود.

تبصره ۴: دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی دکتری موظف می‌باشند حداکثر شش ماه پس از ابلاغ این شیوه‌نامه نسبت به تدوین شیوه‌نامه داخلی برگزاری دوره‌های توانمندسازی زبان خارجی ویژه دانشجویان دکتری اقدام نمایند، به گونه‌ای که از شروع مهرماه سال ۱۴۰۲ دانشجویان امکان حضور در دوره‌های توانمندسازی را به تشخیص استاد راهنما داشته باشند.

تبصره ۵: اگر دانشجویی در بدو ورود یا پیش از آزمون جامع نمره ملاک دانشگاه در آزمون‌های معتبر زبان خارجی (مورد تأیید معاونت آموزشی وزارت) را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه کند، بسندگی زبان مورد تأیید است.

استفاده از این تبصره توسط دانشجو اختیاری است و دانشگاه / استاد راهنما مجاز به الزام دانشجو جهت حضور در آزمون‌های مذکور نیستند. معاونت آموزشی وزارت موظف است به طور سالیانه نسبت به اعلام آزمون‌های معتبر زبان خارجی اقدام نماید.

ماده ۳: در صورت نیاز به مهارت زبان‌های غیرانگلیسی در یک رشته تحصیلی درج اعلام نیاز به زبان خارجی دیگر به همراه ذکر نوع زبان خارجی و در صورت نیاز توانمندی‌های لازم در دفترچه آزمون دکتری تخصصی الزامی است. در غیر این صورت زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی ملاک خواهد بود.

ماده ۴: این شیوه‌نامه از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در دانشگاه‌ها (برای کلیه دانشجویان دکتری در حال تحصیل در دانشگاه‌ها) لازم‌الاجراست و مصوبات پیشین در مورد آزمون بسندگی زبان خارجی از مهرماه سال ۱۴۰۲ ملغی می‌گردد.

تبصره ۶: در خصوص ورودی‌های پیش از مهرماه ۱۴۰۱ چنانچه دانشجویانی به دلیل عدم پذیرش در آزمون بسندگی زبان خارجی امکان شرکت در امتحان جامع، ارائه پیشنهاده پژوهشی (پروپوزال)، دفاع از رساله یا دانش‌آموختگی را ندارند|، از تاریخ ابلاغ این شیوه‌نامه (۱۴۰۱/۰۹/۳۰) امکان بهره مندی از بند ۱ ماده ۲ را دارند.

ماده ۵: دانشگاه‌ها مجاز نیستند در قالب شیوه‌نامه‌های داخلی شرایطی را برای آزمون بسندگی زبان خارجی اعلام نمایند که مغایر با مواد و تبصره‌های شیوه‌نامه حاضر باشد.

ماده ۶: تفسیر این شیوه‌نامه و یا پاسخگویی به موارد پیش‌بینی‌نشده در خصوص آزمون بسندگی زبان خارجی بر عهده معاونت آموزشی وزارت است.

این شیوه‌نامه در ۶ ماده و ۶ تبصره در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ توسط معاونت آموزشی وزارت ابلاغ گردید و اجرای آن برای کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور موضوع شیوه‌نامه مذکور لازم الاجراست.

دانلود شیوه نامه اجرایی احراز بسندگی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری

آیا مدرک زبان برای دانشجویان دکتری حذف شده است؟

در آیین نامه جدید زبان زبان دکتری، ارائه مدرک زبان توسط دانشجویان دکتری اختیاری شده و با حذف مدرک زبان دکتری، سه راهکار جایگزین برای اثبات توانمندی دانشجویان در زبان ارائه شده است.

مهلت ارائه مدرک زبان برای دانشجویان دکتری چقدر است؟

در صورتی که دانشجویی مایل به ارائه مدرک زبان باشد، لازم است تا پیش از آزمون جامع دکتری آن را به دانشگاه ارائه کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

337 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali
مهر ۱۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۴ ب٫ظ

با سلام من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم . در خصوص عدم اجرای بخشنامه توسط دانشگاه آزاد به دیوان عدالت اداری شکایت کردم.منتظر نتیجه شکایت میمانم خبری بشه اطلاع رسانی میکنم . به شماها هم توصیه میکنم به دیوان عدالت شکایت کنید شاید فرجی حاصل شد.

دانشجو
مرداد ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

دوستانی که میفرمایید مدرک دکتری بی ارزش میشه و این طرح به ضرر دانشجو هست و مخالفین برین ببینید چه بازاری راه انداختن این مدرسا و فقط میگن فلان ریدینگو حفظ کنید و از قضا همونم میاد تو ازمون این msrt فقط دلالیه بی هیچ استانداردی شما دانشجوی دکترای مملکتین یه ک با تفکر صحبت کنید

شیخی
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان وقت بخیر ببخشید من در دانشگاه آزاد کرج هم دکتری میخونم هم درس میدم جمعه آزمون ept برگزار شد اما یکی از دوستانم گفت که نباید داخل دانشگاهی که درس میدی آزمون بدی، در صورت قبولی هم مورد قبول نیست،آیا صحبتش درست؟

ناشناس
اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان کی ها مشکلشون تو زبان حل شد

ناشناس
خرداد ۲۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

من حل شد ۔ولی آزمون دادم

ناشناس
آذر ۴, ۱۴۰۲ ۸:۲۱ ب٫ظ

انگار دیگه همی قطع امید کردید۔سکوت شده

محمدی
آذر ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اگر همه مطالبه کنیم بعد پیگیری میکنند

یکی
مهر ۱۴, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

ممنون از مطالب خوبتون

محمدی
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام خبری جدید از مدرک زبان ندارید؟

سپیده
شهریور ۳۰, ۱۴۰۲ ۲:۱۹ ق٫ظ

سلام کسی از دانشگاه اصفهان هست؟
دانشگاه اصفهان این بخشنامه رو قبول کرده؟؟؟
استاد راهنمای من گفت که دانشگاه قبول نمی کنه
لطفا اگه کسی از دانشگاه اصفهان هست و می دونه که دانشگاه این بخشنامه رو قبول کرده بگه
با تشکر

سارا
بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام . دانشگاه اصفهان این بخشنامه رو قبول نکرده . اساتید حاضر نیستند دانشجویی رو که زبان نداده تایید کنند .

مهدیه
شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام کسی از دوستان می دونه که منظور دانشگاه تهران از چاپ کتاب با ناشر معتبر بین المللی یعنی چه در واقع تفسیرشون از این مسئله چی است.

ناشناس
شهریور ۲۳, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

تفسیرشون اینه که بگند ما اینیم و اجازه نمیدیم دانشجو نفس راحت بکشه ۔خخخخخ

mh
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

دانشگاه تهران برای خودش آیین نامه منتشر کرده
معلوم نیست وزارت علوم چکاره است؟

مهدیه
شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  mh

سلام دانشگاه تهران میگه هر چی ما بگیم همونه و جالب اینکه همین آیین نامه ی هم که منتشر کردن داخل دانشکده ها اختلاف است و هر کس پیگیر میشه یکی میگه به ما ابلاغ نشده یکی میگه من نخوندمش یکی میگه حالا چه عجله ی است یکی میگه اگر گوش نمی دن برید پیش معاون کمره ی بلاخره معلوم نیست با خودشون چند چند هستن.

Anonymous
دی ۶, ۱۴۰۲ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

تنها راهش تشر وزارت علوم به دانشگاههاییه که اجرا نکردند

مهدیه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۲۳ ب٫ظ

سلام دانشگاه تهران اومده آیین نامه وزارت علوم رو سخت تر کرده چاپ مقاله و کتاب به انگلیسی در نشریات معتبر تنها هدفشان این است که هیچکس موفق نشه از راه دیگری و رو بیاره به آزمون زبان و خودشون پول بیشتری از برگزاری آزمون زبان بگیرن دیگه فکر دانشجو نیستن

Amir hossein
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

جالب تر این هست اکثر دانشگاه فردوسی نه تنها راحت تر نکرده کار رو که باز هم برای اینکه بتونی از تایید استاد راهنما استفاده کنی باید آزمون بدی و بعد هزینه آزمون داخلی را هم افزایش داده این در کنار افزایش مبلغ تولیمو هست که حدود ۱ میلیون تومان شد

محمد
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

هر چی می کشیم از شماها میکشیم. بابا اعتراض کنید، شکایت کنید، یه کاری بکنید! وزارت علوم بغل دستتونه! برید اونجا بگید آیین نامه دانشگاه تهران بندبند شیوه نامه شما رو نقض کرده. برید دیوان عدالت اداری شکایت کنید تا حالشونو بگیرن.
بقیه دانشگاهها اجرا نمیکنند و میگن وقتی تهران اجرا نمیکنه چرا ما بکنیم! یعنی همه ما شهرستانی ها داریم چوب سستی و انفعال شما تهرانیها رو میخوریم.

محمدی
آذر ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اره تا همه اعتراض نکنیم کسی پیگیری نمیکند

علی
مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام یعنی وزارت علوم اصلاحیه زده می شود لطفا شماره نامه بفرمائید تشکر

دانشگاه تهرانی
شهریور ۱, ۱۴۰۲ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی
دانشگاه تهرانی
مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

دانشگاه تهران دیروز شیوه نامه رو ابلاغ کرد
شش روش ذکر شده
۱. چاپ دو مقاله انگلیسی در نشریات معتبر که نویسنده اول یا مسئول مکاتبات باید خود دانشجو باشه
۲. چاپ کتاب انگلیسی در نشریات معتبر
۳.تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان معتبر در مفاطع قبلی
۴.شرکت در آزمون زبان دانشگاه
۵.شرکت در دوره های زبان دانشگاه
۶. در ازمون ورودی تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش زبانو ۸۰ درصد زده باشد

Anonymous
مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ب٫ظ

خخخخخ کلا خواستند آیین نامه رو بپیچونند. بیخیال آیین نامه شید و همون msrt را امتحان بدید بابا

علی
شهریور ۱, ۱۴۰۲ ۲:۴۱ ب٫ظ

لطفا منبع رو هم ذکر کنید.

محمد
شهریور ۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

برید شکایت کنید. طبق شیوه نامه وزارت علوم هر آیین نامه داخلی که مغایر با شیوه نامه وزارت باشه، ممنوع است. الان این آیین نامه دانشگاه تهران با ماده ۲ شیوه نامخ مغایرت داره.

مهدیه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۲۵ ب٫ظ

دوست عزیز شما کدام روش رو مد نظر دارید

دانشگاه تهرانی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

شرکت در دوره های توامند سازی

مهدیه
شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

دوره های توانمند سازی کجا برگزار میشه.

مهدیه
شهریور ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

دوست عزیز سلام شما کدام روش رو انتخاب کردید.

علی
مرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام آیا کسی از اصلاحات در مورد زبان خبر دارد

Anonymous
مرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۱۱ ب٫ظ

چه خبر جدید دوستان

دهقان
مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ق٫ظ

دانشگاه یزد قبول کرده . استاد راهنما زبان را تایید کنه میشه امتحان جامع داد و نیازی به msrt نیست

.
مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دهقان

چقدر عاااااااااااالی

سمیرا
مرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دهقان

چقدر عجیب ، دانشگاه من از دانشگاههای دسته سوم هست و قبول نداره این ایین نامه رو

ناشناس
مرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

یعنی میخواد بگه ما هم سری تو سرهاییم۔خخخخ

الناز
شهریور ۳۰, ۱۴۰۳ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

تازه شماها که خوبه برید ببنید دانشگاه الزهرا چه بر سر دانشجوهاش آورده حتی دوره های بسندگی هم برگزار کرد و نزدیک هفت میلیون پول از دانشجو گرفت و در میان ۵۰ نفر دانشجو فقط ۱۵ نفر را قبول کرد. دوره اول آزمون برای تعیین سطح را در حد تولیمو گرفت و دوره را در حد دبیرستانی ها و امتحان را از ۱۰۰ سوال ۷۰ سوال طرح کرد و بچه ها را انداخت و همشون هم گفتند کارشون درست بوده. تازه الزهرا به هیچ عنوان بسندگی هیچ دانشگاهی را قبول نمیکنه و فقط ام اس ارتی و تولیمو را قبول داره. دانشگاههای شماه هنوز عالیه. الزهرا دیگه رو دست همه دانشگاها در سفت و سخت گرفتن را گرفته. پدر تمام دانشجوها را در آورده سر این قضیه و سر همه قضایا از من گفتن بود.

ناشناس
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دهقان

اونم اول قبول نمی کرد

سمیرا
مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بعد چطور شد قبول کردن. ما مشکل مون تحصیلات تکمیلی دانشگاه هست . وگرنه استاد راهنما بنده خدا حرفی ندارند

ناشناس
مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بنظرم بهتره با وزارت علوم مکاتبه کنید۔مرجع دانشگاه ها وزارت علوم هست ۔

سمیرا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب٫ظ

به خدا ما همین جوری موندیم. ما تا اینجا رسیدیم چند سال درس خوندیم. بعد یک مرتبه ازت مدرک زبان دکتری میخواد

..
مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دقیقا

سمیرا
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۸:۱۴ ب٫ظ

خدا رحم کنه برا این نمره زبان ، اصلا دانشگاهها زیر بار حرف این ایین نامه نمیرن، و خودشون تصمیم گیر شدن.
آخه دانشجویی که ده تا دوازده سال داره یه رشته تخصصی می خونه ، مگه ب همبن راحتی بشینه برا زبانی که تا حالا واحدی براش ارائه نشده بخونه.
خدایا خودت رحم کن

عباس
مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۱۰ ق٫ظ

سلام
ما توی دانشگاه باهنر کرمان با کلی بحث و نامه نگاری با رییس و….. آخر نتونستیم کاری کنیم .
همچنان پافشاری می‌کنند تنها لطفی که کردند نمره ۵۰ را انداختنش برا دفاع مشروط به اینکه برا امتحان جامع ۳۰ را بیارید .
بخدا نمی‌دونیم چکار کنیم استاد راهنمام میگه من حرفی ندارم ولی آموزش دانشگاه پافشاری می‌کند

ناشناس
مرداد ۱, ۱۴۰۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام دانشگاه باهنر کرمان اعلام کرده کسانی که در آزمونهای زبان یا بسندگی دانشگاه کرمان حداقل ۳۰ را آورده باشند مجازند درجامع شرکت کنند ولی قبل از دفاع لز پروپوززال باید نمره ۵۰ زبان رو کسب کنند

مهدیه
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ب٫ظ

دوستان سلام کسی اطلاعی داره ظاهراً دانشگاه تهران اعلام کرده که تا یک هفته ی دیگر مصوبه‌ ی تغییر یافته آیین نامه زبان بسندگی وزارت علوم رو به به تمامی دانشکده های خودش اعلام می کنه که با اون مصوبه پیش برن خدا می دونه که چه آیتم های رو تغییر دادن.

رضا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام ببخشید منظورتون از مصوبه تغییر یافته چیه؟ دانشگاه تهران خودش تغییر داده یا از طرف وزارت علوم؟

مهدیه
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام ظاهراً دانشگاه تهران و وزارت علوم به همدیگه تعامل کردن که یکسری تغییرات ایجاد کنند و به همین شرط دانشگاه تهران قبول کرده که اجرایی کنه و بزودی هم ظاهراً ابلاغ میشه به همه ی دانشکده های دانشگاه تهران حالا سخت تر شده یا آسون تر خدا داند.

محمد
مرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام خبری از بخشنامه دانشگاه تهران شد؟

سمیرا
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱:۰۴ ب٫ظ

والا ما هم دانشجوی دکتری ورودی ۱۴۰۱هستیم وهای هنوز همچین اجازه ای ندادن و مدرک زبان رو لازم دارند، در ضمن اجازه شرکت در اآزمون جامع رو.هم نمیدن

سعید
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

واقعا دم آموزش عالی گرم. جلوی مافیای زبان مخصوصا msrt با اون آزمون غیر استاندارد رو گرفت. این آرمونها در مهارت زیان دانشجویان هیچ کمکی نمی‌کرد.

.
تیر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا

شهریار
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

شماره نامه ۱۵۳۳۸/ ۳۰/ ص
مورخ ۱۶/ ۳ / ۱۴۰۲
امضا سودابه سلیمانی دبیر کمیسیون موارد خاص

مهدیه
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

سلام لطفاً لینک بخشنامه رو بزارید.

شهریار
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

بخشنامه را بچه ها گذاشتن به نظر می رسه کاملا صحت دارد.

معصومه
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

سلام، هنوز این بخشنامه در هیچ سایت دانشگاه آزادی نمیشه دید. داخل سایت سازمان مرکزی هم نیست. لصلا معتبر هست واقعا؟!

بی نام
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

جوری که من برداشت کردم اینه که

نمره قبولی ۴۸ و نمره مشروط کما فی سابق ۴۰ هست

منتها این ها بخاطر درخواست دانشگاه ها یه‌ استثنا گذاشتن…. حالت تبصره فرم هست به نوعی

که یا باید ۴۸ شد یا دو بار ۴۲ و بالاتر

مثلا کسی که یه بار ۴۸ به بالا بشه دیگه لازم نیست شرکت کنه خیالش راحته

طبق این تبصره کسایی که دو تا نمره ۴۲ به بالا دارن و هنوز نتونستن نمره قبولی بیارن هم به مانند نمره ۴۸ تلقی شده….

شهریار
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

معتبر است

خبر جدید درباره ept
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۵۴ ب٫ظ

پیرو دستورالعمل ابلاغی نمره زبان شماره ۵۶۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ (نمره زبان) و با توجه به مکاتبات متعدد واحدهای دانشگاهی مبنی بر عدم احراز نمره زبان EPT  توسط دانشجویان دوره دکتری تخصصی به آگاهی می رساند :

درخواست این قبیل دانشجویان در جلسه کمیسیون موارد خاص شماره ۲۸۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ دانشگاه مطرح و به شرح زیر اتخاذ تصمیم گردید که عینا جهت اجرا اعلام می گردد.

مقرر گردید دانشجویان دوره دکتری تخصصی که از تاریخ ابلاغ این رای در مرحله دفاع از رساله دکتری خود می باشند، چنانچه حداقل دو مرتبه در آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه نمره ۴۲ و یا بیشتر را کسب کرده باشند( از ابتدای شروع به تحصیل در دانشگاه) می توانند با رعایت سایر مقررات آموزشی و پژوهشی از رساله خود دفاع و تسویه حساب نمایند. شایان ذکر است ارائه نمره زبان حداقل مشروط، برابر دستورالعمل های صادره برای دانشجویان متقاضی شرکت در امتحان جامع الزامی است.

| دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز

دوستان امروز خبری منتشر شد در کانال تلگرامی دانشگاه آزاد تبریز… تو اون متن خبر عکسش هم موجود هست….

این خبر حقیقت داره ؟؟؟؟
امیدوارم در باقی واحد ها هم اعمال و اجرایی بشه

به نظرم رو این باید کار کنیم تا باقی واحد های دانشگاه آزاد هم اجراییش کنند

فعلا بخشنامه نهاییش نیومده ولی شاید بیاد

در انتظار ...
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۹ ب٫ظ

این خبر در تلگرام دانشگاه تبریز بود

منتها فعلا بخشنامه مهر و امضا شده رسمیش توسط سازمان مرکزی نیومده

ولی تو زیر کادر اون عکس متعلق به متن خبر نوشته که “”مقرر شود در اسرع وقت مراتب به واحد های دانشگاهی اطلاع رسانی شود””

امیدوارم در سایر واحد ها هم اعمالش کنن

و عملی بشه واقعا

به نظرم باید از خود دانشگاه آزاد تبریز هم سوال کرد که کی بخشنامه رسمیش توسط سازمان مرکزی میاد و آیا شامل بقیه واحد ها هم میشه…..

کسی راجع به این خبری داره بفرسته

ممنونم

حبیب
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۲:۲۱ ق٫ظ

دانشگاه آزاد ازهزینه ثبت نام ept درآمد کسب میکنه ،بعضی دانشجویان دهها بار شرکت میکنند وحق ثبت نام میدهند,دانشگاه آزاد امکان نداره ازاین منبع درآمد صرف نظر کنه ،چون معمولا ازلغات سوال میاد ۵۰سوال هم که چهارجوابی است میشود ۲۰۰لغت ازیکمیلیارد لغت انگلیسی،پس از۱۰۰نمره ۵۰تای آن میپره وازآن ۵۰تای دیگه تعدادی غلط است ،به همین دلیل است که اکثرا نمره ۵۰نمیاورندکه باید حداقل نمره قبولی را به ۳۰برسانندتابتوانیم شرکت کنیم وقبول شویم یا دانشگاه آزاد به بخشنامه وزارت علوم تمکین کند والا دانشگاه نبست .ضمنا اکثر شرکت کنندگان درکنکور یا به سوالات زبان دست نمیزنند ویا نمره منفی صفرنامنفی ۳۳میارن،وحالا نمره ۱۰۰میخوان؟!!

..
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  حبیب

دقیقا

مهدیه
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب٫ظ

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره اجرای آزمون بسندگی زبان دانشجویان دکتری، گفت: اجرای مستقیم این آئین‌نامه مشکلاتی داشت و با مذاکراتی که با وزارت علوم داشتیم و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم تا پایان نیم سال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ این دستورالعمل نهایی و اجرایی شود.

بدون نام
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱:۴۵ ب٫ظ

دوستان دانشگاه آزادی به نحوه اعلام تاریخ آزمون ept دانشگاه آزاد دقت کردید این اواخر؟

یهویی اومدن تاریخ سه آزمون زبان ept را مشخص کردن برای ماه های بعد…. سابقه نداشت

یکیش اواخر خرداد یکیش اواخر مرداد و اون یکی هم ۳۱ شهریور

دو حالت داره یا اینکه میخوان بگن ما اصلا بخشنامه وزارت علوم را اجرا نمیکنیم و مجدانه رو آزمون زبان اصرار دارن

یا اینکه زودتر زمان آزمون ها رو گفتن شاید از مهر بخوان بخشنامه جدید بدن

نظر شما چیه ؟؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  بدون نام

سلام
دانشگاه ازاد کلا ملزم به رعایت بخشنامه وزارت علوم نیست و ایین نامه خودشو داره.

مهدیه
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۰:۴۲ ق٫ظ

این شیوه‌نامه از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در دانشگاه‌ها (برای کلیه دانشجویان دکتری در حال تحصیل در دانشگاه‌ها) لازم‌الاجراست و مصوبات پیشین در مورد آزمون بسندگی زبان خارجی از مهرماه سال ۱۴۰۲ ملغی می‌گردد.

ورودی ۴۰۰
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

از ما که گذشت و نمره زبان آوردیم بالاخره ولی اینجا همه تز میدند و کسی عمل نمیکنه ۔اینجوری به هیچ جا نمی رسید ۔ براتون آرزوی موفقیت دارم در هر حال۔خدانگهدارتون

شهریار
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ب٫ظ

دانشگاه آزاد از قانونی که وزارت علوم میگذارد تبعیت نمی کند چگونه با مراجعه ما به حرف ما اهمیت می دهد . به نظر می رسد تنها راه ما برای احقاق حق مان شکایت بردن به دیوان عدالت اداری است.

ی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

کارزار به نظر من نتیجه نداره

باید حضوری برید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باهاشون صحبت کنید

شهریار
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ی

فکر نکنم دوست گرامی با مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به حرف های ما توجه ای نشان بدهند.

یه منتظر
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

به نظرم پویش و کارزار هیچ فایده ای نداره… فقط اتلاف انرژی و وقت تلف کنی هست… در ضمن کسی هم توجه نمیکنه و اونا کار خودشون رو میکنن

برای خیلی از چیزا کارزار تشکیل شد ولی بازم حل نشد اون مشکلات

به نظرم باید به صورت جمعی و گروهی رفت سازمان مرکزی و باهاشون صحبت کرد که یا بخشنامه وزارت علوم را قبول کنن یا چند تا تبصره به ept اضافه کنند .. حداقل سوالات را آسان تر کنن یا قبولی را مثلا از ۴۸ بیارن ۴۵

کلا یا باید نامه نگاری کرد یا اینکه گروهی از طریق دیوان عدالت اداری با چند نفر وکیل یا حقوقدان کار بلد یه متن شکایت پخته و کار شده ای داد که به صورت قانونی پیگیری بشه که اونم وقت گیره و…..

کلا رک بخوام بگم هیچ راهی نیست مگر اینکه خیلی ها شاکی باشن که سازمان مرکزی تغییرات جدیدی بخواد اعمال کنه تو قانون ept

ماه تال
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۲:۰۵ ق٫ظ

سلام و عرض ادب. شبتون خوش. دوستان ان شالله یه کارزار راه می ندازم، لینکش رو اینجا می فرستم، حمایت کنید و برای بقیه ی دوستان دغدغه مند هم بفرستید، شاید خدا خواست به نتیجه ای رسیدیم برای ازمون ept. که دانشگاه آزاد هم، بخشنامه رو قبول کنه.واقعااااا معظلی شده. خیلی از دوستان پشت آزمون جامع موندن و خیلی ها پشت دفاعیکی از دوستان امروز می گفت ۳۵ بار تا حالا امتخان داده و هر بار، بین ۴۰ تا ۴۶ نمره ش شده. جالبه از دانشجویانی هم هست که توی کلاس جز رتبه برترها بوده. هر بار میگه این دفعه ۷۰ یا ۸۰ میشم. باز همون آش و همون کاسه ۲ سال از دفاعش گذشته و نتونسته هنوز دفاع کنه. خووووب آخه یعنی چی؟ خودمم الان ۴ بار امتحان دادم و یه بار ۳۸ شدم بقیه ی موارد ۴۲، ۴۴، و ۴۶با وجودی که خیلییییی خونده بودم.واقعا دیگه دلزده شدم. کارهای پایان نامه مم همش اماده ست. ولی دل و دماغ برام نمونده

.....
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

دقیقا

ورودی ۴۰۰
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

با کارتون موافقم این کارزار رو برای دانشگاه روزانه و آزاد هر دو راه بندازید چون همه روزانه هام اجرایی نکردند با این که این بار امتحانم رو خوب دادم ولی باز در نشر لینک کارزار کمک میکنم

ورودی ۴۰۰
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

چی شد کارزار؟

ماه تال
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ورودی ۴۰۰

لینک رو اینجا فرستادم، ولی متأسفانه ظاهرا ردش کردن و نمایش داده نشده بین پیام ها. حتما حذفش کردن. کارزار رو نوشتن و تعدادی از دوستان امضا زدن.

.....
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

عالیه

مهدیه
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام از دوستان کسی جدیدا پیگیری کرده که آیا بلاخره ابلاغ آیین نامه انجام میشه یا نه.؟؟؟؟

ت
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

خیلیا مشکل دارن ولی جالبه کسی هم پیگیر نیست !!!

در انتظار
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

دوستان دانشگاه آزادی یه سوال

تا حالا سابقه داشته کسی ورودی ۱۴۰۰ به بعد بتونه بدون ept شرکت کنه تو آزمون جامع؟

آموزش اجازه نمیده…

اگه رئیس دانشگاه رو ببینم میتونه کاری کنه که بدون ept آزمون جامع بدم ؟؟

کسی میتونه بگه بی زحمت

تا زمان رساله وقت زیاده میشه گرفت ولی این سر آزمون جامع بخاطر ept گیر کردیم

بهنام
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  در انتظار

سلام بله ترم قبل دانشگاه ازاد بین الملل کیش بوده افرادی که مدرک زبان ارائه ندادند و در آزمون جامع شرکت کردند. بنده این ترم اردیبهشت آزمون جامع داشتم برام کارت ورود به جلسه هم صادر شده ولی میگن چون مدرک زبان ارائه ندادید نمی تونید در آزمون جامع شرکت کنید.

ط
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۳:۵۸ ب٫ظ

شنیدم دانشگاه های دولتیی که این بخشنامه رو قبول کردن تعدادشون بیشتر شده….. یه سری ها مخالفت کردن

اگه بقیه عملی کنن آزاد هم در آخر مجبور میشه تمکین کنه

ل
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد میتونین بی زحمت به سازمان مرکزی زنگ بزنید یا حضوری برین و درخواست کنید که بخشنامه وزارت علوم رو قبول کنند و از مشکلات و سد ازمون ept بگین بهشون و اینکه چرا دانشجو باید کلی هزینه کنه و درس بخونه ولی بخاطر یه ept که تاثیری در سواد و زندگی ما نداره باید بمونیم پشت آزمون جامع یا اینکه نشه از رساله دفاع کرد

ما که راهمون‌دوره وگرنه حضوری میرفتیم

یا آزمونو آسون کنن یا اینکه چند تا تبصره یا استثنا بزارن که اونایی که نتونستن بگیرن یه ارفاقی چیزی بکنن

چه وضعیه آخه

ح
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

دوستان دکتری دانشگاه آزاد موافقید که یه نامه بزنیم به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد راجع به مصائب آزمون ept و اینکه درخواست کنیم تا بخشنامه وزارت علوم رو قبول کنند که دانشجوهای زیادی پشت ept موندن و …. یه راهی باز شه یه چند تا تبصره بدن که کسایی که نتونستن زبان قبول شن بمونه به عهده هر دانشگاه که تصمیم بگیره یا به عهده استاد راهنما… والا خسته شدیم

.
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ح

دقیقا درسته

شهریار
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ح

بسیار عالی می شود

یه تنها....
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

من خرداد آزمون جامع دارم

ورودی ۱۴۰۰ هستم

ولی بخاطر این ept اسیر شدم

هر چی میخونم باز انگار هیچ چی نخوندم .. واقعا سخته

گرفتار شدم این یه ماه

ث
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

آره خیلی خوب میشه

ث
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

اون شماره زنگ زدم راجع به دانشگاه آزاد

گفت که آقای طهرانچی مخالفت کرده با این بخشنامه

فعلا اجرایی نمیشه…. حالا اینکه بعدا بشه یا نه معلوم نیس… ولی در حال حاضر تو آزاد بعیده اجرا کنن… مگر اینکه وزارت علوم اجبار کنه یا مجدانه پیگیر بشه یا اینکه بقیه دانشگاه های دولتی اجرا کنن که شاید آزادم بکنه….

البته تو دانشگاه آزاد هیچکی دل خوشی از این طهرانچی نداره… یه بار به نفع دانشجو چیزی تصویب نمیکنن تو دانشگاه آزاد

دانشجوی بدبخت
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی در مورد اصلاحیه ای ک گفتن قراره ارائه بدن اطلاعی داره؟ جای امید هست؟
من اگه تا ترم بعد زبان رو ارائه ندم، اخراج میشم
اخه به چه دردی میخوره؟
چرا اینجوری دانشجو رو اذیت میکنن؟؟؟؟

ج
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

فعلا چیزی که معلومه تو برخی دانشگاه های دولتی این بخشنامه اجرایی شده

باقی رو نمیدونم

ولی اگه پیگیری میشد خیلی خوب بود

یعنی هیچ راهی نیست با وزیر علوم ارتباط برقرار کرد؟! ،این مشکل خیلی ها هست

یا این این شماره ای که بچه ها تو کامنت های پایین تر قرار دادن هم‌باز زنگ بزنین (دفتر برنامه ریزی وزارت علوم)

هر چند میگن که اکثر دولتی ها دارن اجرایی میکنن… فعلا ازاد فقط اجرا نکرده با برخی دولتی ها

ولی اگه دانشجوی دولتی هستین بخشنامه رو به رئیس دانشگاه نشون بدین شاید یه راهی باز شه

و گرنه دانشگاه آزاد که طول میکشه تمکین بکنه … یا معلوم نیی…

۔۔۔۔۔۔
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۶:۴۸ ب٫ظ

خدا نکنه بدبخت باشید ان شاءالله درست میشه اگه دانشگاه دولتی هستید برید خدمت دکتر عموعابدینی معاون وزیر شنیدم انسان مثبتی هستند ان شاءالله راهی پیدا میشه اگه هم آزاد هستید باز خدمتشون برید مطمئنم اگه بتونند انجام میدند۔توکل به خدا

م
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۱:۳۴ ب٫ظ

دوستان در میان دانشگاه آزاد سراسر کشور

تو کدوم دانشگاه صحبت این بخشنامه شده ؟؟؟؟

کسی میدونه بگه بی زحمت

باز دانشگاه های دولتی برخی ها اجرایی کردن

ما دانشگاه آزادی ها کلافه شدیم از دست آزمون زبان ept …. هر چی میخونیم باز نتیجه نمیگیریم… خسته شدیم به خدا… خیلی ظلمه

آخه تا کی بخاطر آزمون زبان باید از همه چیزمون بیفتیم… معلوم نیس از کجا سوال میدن… همش میپیچونن… دیگه یا اختیاری کنن مدرک زبانو… یا سطح سوالا رو راحت تر کنن…. آخه این کارا چیه آدم هر دفعه کلی میخونه باز میمونه

.
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  م

باید بخشنامه جدید در واحدهای آزاد هم حتما و قطعا اجرایی شود.

م
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

خدا بکنه از مهر اجرایی کنن …. واقعا تو دانشگاه آزاد خیلی شرایط سخت تره تو دکترا

هر کس واسه خودش تصمیم میگیره

بخاطر یه نمره زبان من نمیتونم تو آزمون جامع شرکت کنم…. گرفتار شدم واقعا

۔۔۔۔۔۔
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  م

سلام تا جایی که میدونم دانشگاه آزاد اجرا نکرده تعدادی از دانشگاههای دولتی اجرا کردن تعدادی هم به چزوندن دنشجوهاشون مشغولند که بگند ما الکی نیستیم ما برتریم

بی نام
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره که در حال حاضر هزینه هر واحد رساله دکتری در دانشگاه آزاد چقدر هست ؟

علی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۷ ب٫ظ

بله گروهی نامه بنویس یا تحسن هردو می شود

علی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۴۴ ب٫ظ

با وزارت علوم

علی
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

سلام من صحبت کردم نامه بزنیم به دیوان عدالت اداری

و
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم

فقط چه شکلی میشه به صورت گروهی نامه زد به دیوان عدالت اداری که اثر بخش باشه و به نفع دانشجویان رای صادر بشه و دانشگاه ها خصوصا آزاد تمکین بکنند به این بخشنامه ؟

و تسن که شما صحبت کردین با وزارت علوم چی گفتند جنابعالی ؟

جای امید هست به عملی شدن این بخشنامه

و
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

دوستان من شنیدم دانشگاه های دولتی دونه به دونه دارن زیر بار این بخشنامه میرن…. اولش تعداد اونایی که عملی کردن این بخشنامه رو کم بود .. شنیدم الان دیگه کم کم دانشگاه های دولتی دارن قبولش میکنن

این حقیقت داره ؟؟

اگر دانشگاه های دولتی اکثرشون تمکین کنن دانشگاه آزاد هم مجبوره تمکین کنه…. چون میگن تجربه نشون داوه اکثر چیزایی که تو دانشگاه دولتی تصویب میشه چند ماه بعد آزادم اونو کپی میکنه

امیدوارم یه فرجی بشه این دانشگاه آزاد از خر شیطون بیاد پایین

من این ترم آزمون جامع دارم‌… بخاطر ept موندم و گرفتار شدم

ن
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دوستان تو دانشگاه های دولتی کدوم دانشگاه این بخشنامه رو اجرایی کرده ؟؟

تو نت که سرچ کردم یکی سیستان یکی سمنان یکی زنجان دیدم که از طریق همین سه روشی که تو بخشنامه گفته بسندگی زبان براشون کفایت میکنه

باقی دانشگاه ها زیر بار نرفتن نه ؟

اول باید اکثر دانشگاه های دولتی زیر بار برن تا دانشگاه آزادم مجبور بشه تمکین کنه به این بخشنامه

وگرنه پراکنده وار اجرا میشه که خیلی مسخره هست

دوستان حقوق دان میشه از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر شد وقتی بخشنامه ای اجرایی نشه؟

تحصن و اینا فایده نداره…. باید از راه قانونی دانشگاه ها رو ملزم به اجرای این بخشنامه کرد…

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ن

یزد کاملا اجرا کرده

محمد
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

دوستان به نظرم یک روز را معین کنیم همگی برای احقاق حقمان به وزارت علوم برویم چون چرا باید برخی از دانشگاه های دولتی از این امتیاز استفاده کنند و بقیه بی بهره بمانند.

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

متاسفانه ما خیلی از مرکز دوریم ولی کاش تهرانی ها و اطراف تهران بفکر باشند

ر
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان من با این شماره ای که دوستمون قرار داد زنگ زدم (دفتر برنامه ریزی وزارت علوم)

گفت که در برخی دانشگاه های دولتی اجرایی شده ولی دانشگاه آزاد مخالفت کرده و تو دانشگاه آزاد اجرایی نمیشه

قاعدتا تو بخشنامه برای همه دانشگاه ها هست… حالا دانسگاه آزاد کی به این بخشنامه تمکین میکنه خدا داند….

در کل جای امید نیست………… فقط میشه گفت افسوس

تا زمانی که مافیای زبان هست این بخشنامه عملی نمیشه…..

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان بنده هم با بخش معاونت آموزشی وزارت تماس گرفتم گفتند اصلاحیه ای در راهه و ابلاغ میشه۔اینجا شماره تلفن را منتشر نمیکنند۔خودتون با وزارت خانه تماس گرفته شماره بخش رو بهتون میدند

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

دوستان بنده هم بابخش معاونت وزارت تماس گرفتم گفتند قرار است اصلاحیه زده بشه و به دانشگاه ها ابلاغ بشه۔البته خانمی که پاسخگو بودند گفتند خبر دقیق را جویا می شم و دوباره تماس بگیرید که بگم
اگه دوست دارید شما هم تماس بگیرید و جویا بشید
۰۲۱۸۲۲۳۳۸۵۰

علی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ۔۔۔۔۔۔

بسیار ممنون از شما اگه خبری شد حتما قرار بدین که بقیه هم مطلع بشند

من آزمون جامع دارم.. بخاطر این آزمون زبان اجازه آزمون جامع نمیدن

علی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ۔۔۔۔۔۔

ولی من زنگ زدم گفتم که الزام آزمون زبان برداشته میشه یا نه … یه مرده گفت آزمون زبان هست ولی ۹۸ درصد دانشگاه ها با اون قسمت استاد راهنمای بخشنامه مخالفن و قراره رو اصلاحیه بخش نامه کار بشه و…. تا مهر کلا بخشنامهه میاد و معلوم میشه که اصلاحیه ش چیه

کلا نا امید شدم….

تنها امید اینه که اصلاحیه ای بیاد حداقل تصمیم گیرنده به عهده دانشگاه های محلی و شهرستانی باشه در الزام مدرک زبان… نه دانشگاه کل و مرکزی … اینجوری باز میشه یه کاری کرد با کسی صحبت کرد و…

فقط از این حالت فعلی در بیاد الزام زبان… چیه همه گیر کردن تو سد آزمون زبان !

..
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا درسته

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۹۸%مخالف بند استاد راهنما هستند؟؟؟بعیده همین الان دانشگاه یزد سمنان زنجان که قطعا میدونم اجرایی کردند و شنیدم دانشگاه تربیت مدرس بیرجند زابل تهران لرستان و۔۔۔هم احرایی کردند ۹۸%از کجا اومده۔ی سری به سایت دانشگاه سمنان و زنجان بزنید خیلی شیک و مجلسی اجرایی کردند رفتند ۔۔خدا خیرشونم بده

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بنظرم به امید اینها (دانشگاهها و وزارتی ها نشینیم و بریم برا زبان فکری کنی و بخونیم بلکه نمره بیاریم و راحت شیم من یکی که دیگه رها کردم کسی حامی ما نیست

علی
فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

به خاطر زبان مدرک می‌رود این همه هزینه شده

علی
فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام دوستان یا به خبر گزاری ارتباط،با ما دارد کمپین شوید یا در جلو وزارت علوم تحقیقات تحسن بفرمایید

محمد مهدی داوری
فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان به نظر من برای جلوگیری از احجاف در حق دانشجویان سایر دانشجویان دانشگاه هایی که این ایین نامه را قبول نکرده اند یک درخواست اعتراض در فضای مجازی ایجاد کنیم تا تمام دانشجویان دکتری آنرا امضا کنند و به گوش مسئولین برسد.

امیر
فروردین ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام. دوستان عزیز اگه شماره ای از وزارت خونه دارید به اشتراک بذارید تا اقدام کنیم. نمیدونم این چه وضعیه که دانشگاهها خودسر شدن. هر کی ساز خودشو میزنه

ورودی ۴۰۰
فروردین ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

سلام دست عزیز اشتباه متوجه شدید قصد من توهین یا کنایه زدن نبود بنده گفتم شما که دستتون بهتر از ما به بالایی ها می رسه این با گفتن دستتون تو دست بالا دستی هاست کلی فرق مفهومی داره۔ در هر حال اگه جمله من باعث بدفهمی شده عذر میخوام از شما ۔ممنون که خبرهاتون رو اینحا به اشتراک میذارید ۔متاسفانه شماره ای ندارم وگرنه منم تماس می گرفتم که صدامون بهتر رسیده بشه۔

پ
فروردین ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

با سلام خدمت همه ی دوستان و دانشجویان محترم

میخواستم بدونم کسی از دوستان از بخشنامه چند ماه پیش وزارت علوم درباره بسندگی آزمون دکتری زبان که قراره شیوه ش تغییر کنه اطلاعی داره ؟؟

یعنی آخرین‌ اخبار ها درباره نحوه اجرایی شدن این بخشنامه

فعلا برخی از دانشگاه ها اجراییش کردند و برخی های دیگر خیر

ولی در اون بخشنامه قید شده از سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه ها باید اجراش کنن

خواهشا همگی پیگیری کنید… این بخشنامه تنها‌ امید دوستانی هست که بخاطر ept به مشکل برخوردند

با وزارت علوم تماس بگیرید … پیگیر شید و… حتما یه تلاش هایی انجام‌بشه تا اجرایی شه این بخشنامه

..
فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  پ

کاملا درسته

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  پ

شماره ای از وزارت علوم دارید که پاسخگو باشه؟اینجا بذارید

امیر
فروردین ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام. چرا این بخشنامه اجرایی نمیشه؟؟ امکان داره اجرا کنن ؟ ممنون از دوستان

رضایی
فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ ۱:۳۸ ق٫ظ

سلام من دانشگاه شهید باهنر میخونم
استاد راهنما گفته من به شرطی تایید میکنم که یا همون ۵۰ msrt را بیاری یا دیپلم زبان از یک موسسه بیاری
خوب بدتر شد که

ورودی ۴۰۰
فروردین ۱۷, ۱۴۰۲ ۵:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضایی

دانشگاه باهنر هم کلا این بخشنامه رو اجزایی نکرده

شهریار
فروردین ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام، دوستان خبر جدیدی از اجرای شیوه نامه دارید؟

ورودی ۴۰۰
فروردین ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

جدید که فقطدر این حد که بعضی دانشگاه تو تهران و شهرستانها اجرایی کردند و بعضی ها هم مقاومت می کنند نمیدونم نظر صریح وزارت علوم در این مورد چیه ؟

ورودی ۴۰۰
فروردین ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۸ ب٫ظ

دوستان خبری از اصلاحیه شون نشد؟

مهدیه
فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ورودی ۴۰۰

سلام گفتن بعد تعطیلات ابلاغ می کنیم همه دانشگاهها هم باید پیروی کنند.

ورودی ۴۰۰
فروردین ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام مهدیه خانم میگم شما که دستتون بهتر از ما به بالایی ها می رسه بپرسید اصلاحیه شون چی شد بالاخره چه می کنند

مهدیه
فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ورودی ۴۰۰

سلام تفکرات و ادبیات بیان در کشور بلاخره تغییر نکرد و درست نشد و هرگز هم نخواهد شد دست من به هیچ بالادستی نیست شماره است برای وزارت علوم بخش معاونت همه می تونند تماس بگیرنند فقط یکم همت و وقت گذاشتن می خواد

۔۔۔۔۔۔
فروردین ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام گمان نکنم قصد توهین بوده باشه ۔احتمالا منظور این بوده که شما که شماره شون رو دارید و پیدا کردید باز پیگیر شید و به ما خبر بدید البته در کل هم دسترسی با بالا دستی ها که عیب نیست۔مزیته مخصوصا اگه کسی دنبال احقاق حق خودش و دیگران باشه۔ علی ای حال اگه شماره ای دارید بذارید که همه پیجو بشند چون یکدست صدا نداره ۔سپاسگزارم

سعید
فروردین ۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۷ ب٫ظ

ترس من از روزی که بگن زبان عربی بیاد جای زبان انگلیسی قرار بگیرد.یا ایزد منان

ثریا
فروردین ۲, ۱۴۰۲ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خوبه که چه بدی داره

رضا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ ۷:۵۷ ق٫ظ

درود. من کاملا موافق این بخشنامه هستم. اساتید بزرگواری داریم که در مرحله دانشیاری و استادی ، هنوز مسلط به گرامر زبان نیستند. زبان یک تکنیک خوب و حرفه ای جهت انجام فعالیت های روزمره امروزی است. شرط کافی نیست. فقط یک اهرم قدرت در آموزش تکمیلی است که با مافیای خاص خود می خواد به جنبه های مالی عده ای سودجو کمک کند. البته منهای عده ای محترم که اهداف مثبت دارند. دقیقا مثل کودکی که با هماهنگی عصب و عضله در دوران کودکی مهارتهای ورزشی رو بهتر می آموزند تا کسانی که شرایط مربی و باشگاهی لازم برای آموختن رشته خاص ورزشی رو نداشتند آیا میشه به همه ایراد گرفت که چرا ورزشکار حرفه ای نیستی. سرتون درد نیاورم با کلاس‌های آموزشی زبان لذت بخش تر است تا آزمون‌هایی که فقط پول،رانت و مافیای مخصوص خود را پرورش میده. احسنت بر تصویب کنندگان این بخشنامه

رضا
اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ ۷:۵۲ ق٫ظ

سلام.چرا دانشگاه ازاد به این بخشنامه تمکین نمیکنه؟داستان چیست؟ صراحتاً گفته دانشگاهها و موسسات دولتی و غیر دولتی. در عجبم

امیر
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان. بنده ازمونmsrt شدم ۴۹ دانشگاه قبول نمیکنه. به نظرتون این ایین نامه بعد از عید اجرایی میشه؟؟ واقعا گرفتار شدم.

ورودی ۴۰۰
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۴:۵۱ ب٫ظ

بعضی دانشگاهها اجراییش کردند انگار

مهدیه
اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سلام ظاهراً وزارت علوم اصلاحیه زده و بزودی بعد از تعطیلات ۱۴۰۲در کل کشور اجرایی خواهد شد

ثریا
اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

اصلاحیه اش چیه

مهدیه
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ثریا

سلام ظاهراً به یکسری از بند های بخشنامه دانشگاهها ایراد گرفتن و وزارت علوم بر طرف کرده ابهامات رو و بخشنامه با اصلاحیه جدید بزودی منتشر میشه.

ثریا
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام ممنون از پاسخگویی ۔خدا رحم کنه اصلاحیه اش بیشتر به ضررمون نشه ۔خخخخ

رضا
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

میشه بفرمایید چه اصلاحیه ای؟

مهدیه
اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام نگفتن گفتند بخشنامه جدید بزودی منتشر میشه و از زمان انتشار تمام دانشگاهها ملزم به اجرای اون هستند. چون دانشگاه تهران بشدت با طرح جدید مخالف است چون نمی خوان انحصار زبان شکسته بشه بخاطر پولهای کلانی که سالانه از ثبت نام ها به جیب می زنند.

محمد
اسفند ۲۵, ۱۴۰۱ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام ببخشید منبع این خبر کجاست؟
خانم مهدیه شما چه دانشگاهی هستید؟

مهدیه
اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام منبع خبر خود وزارت علوم

رضا
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام. یعنی آزمون msrt دیگه برگزار نمیشه؟

داوطلب 1401
اسفند ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همه آزمون ها حذف میشند.

....
اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 1401

بسیار عالی و خوب.

....
اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ ۳:۳۰ ب٫ظ

از مسئولین محترم جهت تصویب بخشنامه جدید که بسیار کاربردی و راهگشای امور کاری دانشجوهای دکتری هست سپاسگزار و قدردان هستیم.

میلاد
اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

دوره دکتری اگه یه مزیت داشت اونم همین آزمونای زبان بود که باعث میشد دانشجوها یه خورده زبانشون رو تقویت کنن
که اونم از بین رفت
دانشجویی که از یه مدرک زبان الکی بترسه اوضاش خوب نیست

امیر
اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

بزرگوار کسی نمیترسه. بنده مدرک زبانم رو گزفتم اما هیچ فایده ای نداشت جز حفظ کردن قواعد چرت و مرت که الان یادم نیست. زبان رو نمیشه اینطوری یاد گزفت باید چندین سال زمان گذاشت. این مدرک فقط شده سو استفاده برای موسسات.

.
اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

کاملا درسته

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

من ترسی نداشتم، چند بار رفتم آزمون دادم بالاخره قبول شدم و مدرک زبان گرفتم، اما هیچ تاثیری در یادگیری من نداشت و بیشتر چرندیات بود تا یادگیری، و هیچ چیزی به معلومات من اضافه نشد، هرچند از ما گذشت ولی تشکر ویژه از وزارت علوم بابت تصویب این موضوع برای دانشجویان جدید الورود. زبان شده بود مافیای درآمدزایی برای اشخاص حقیقی.

علی
اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان محترم این بخشنامه آیا در دانشگاهی تا الان اجرا شده؟ و شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟

رضا
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۷:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. در بعضی دانشگاهها اعلام شده. دانشگاه ازاد که من تدریس میکنم(حق التدریس) فعلا قبول نکردند در حالی که صراحتاً در متن بخشنامه گفته کلیه دانشگاهها و مراکز اموزشی . دانشگاه ازاد سازه خودش رو میزنه

امیر
اسفند ۳, ۱۴۰۱ ۱:۵۳ ب٫ظ

واقعا تصمیم خوبیه. چقدر مغازه باز کردن و پولهای زیادی رو از دانشحو میگیرن برای زبان که اخرشم هیچی یاد نمیگیری.
ولی دانشگاهها هنوز میگن خبری از اجرا این مصوبه نیست

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دانشگاهها مجبور به اجرای مفاد این بخشنامه ی بسیار مطلوب هستند!

مصطفی
اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۶ ق٫ظ

سلام دوستان من مدرک زبانم گرفتم اما شدید موافقم این مصوبه هستم. جلوی مافیای پول برا مدرک زبان رو میگیرد
اگر هدف زبان بود برا برگزاری تو دانشگاه پولی نمیگرفتن نه اینکه دانشگاه تهران ۳۰۰ بگیره برای یه آزمون غیر استاندارد، کلاس های طولانی مدت هر دانشکاه جهت اموزش زبان بهتر میتواند در پیشرفت زبان تاثیر گذار باشد

.
اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

کاملا درسته.

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

دقیقآ

دکتری شریف
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۱۳ ب٫ظ

اگه واقعا دنبال سواد زبان هستید، اول باید زبان تخصصی ملاک قرار بگیره
بعد گرامر و لغات
واقعا برای دانشجوی دکتری داخلی، بر فرض که ده تا سوال شنیداری جواب داد شانسی، چه ملاکی و چه نتیجه مثبتی در ارائه پایان نامه بدرد بخور و ارائه مقاله داره؟؟؟مگه با سر دبیر مجلات، تلفنی حرف میزنه که بفهمه اشکال مقاله اش کجا بوده؟؟ بخش نوشتاری که مهم تر هست حذف میشه از آزمون، بخش شنیداری یک سوم نمره رو داره!
همه چی به پول برمیگرده!کاسبی راه انداختن پول میگیرن آزمون بی نتیجه برگزار میکنن..

....
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری شریف

دقیقا درسته

دانشجوی دکترای شیراز
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ....

درود. من کاملا موافق این بخشنامه هستم. اساتید بزرگواری داریم که در مرحله دانشیاری و استادی ، هنوز مسلط به گرامر زبان نیستند. زبان یک تکنیک خوب و حرفه ای جهت انجام فعالیت های روزمره امروزی است. شرط کافی نیست. فقط یک اهرم قدرت در آموزش تکمیلی است که با مافیای خاص خود می خواد به جنبه های مالی عده ای سودجو کمک کند. البته منهای عده ای محترم که اهداف مثبت دارند. دقیقا مثل کودکی که با هماهنگی عصب و عضله در دوران کودکی مهارتهای ورزشی رو بهتر می آموزند تا کسانی که شرایط مربی و باشگاهی لازم برای آموختن رشته خاص ورزشی رو نداشتند آیا میشه به همه ایراد گرفت که چرا ورزشکار حرفه ای نیستی. سرتون درد نیاورم با کلاس‌های آموزشی زبان لذت بخش تر است تا آزمون‌هایی که فقط پول،رانت و مافیای مخصوص خود را پرورش میده. احسنت بر تصویب کنندگان این بخشنامه.

مهدیه
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری شریف

سلام چطور باید اثبات کنیم دانشگاهها قبول نمی کنند و زیر بار نمی رن.

شهاب
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری شریف

موافقم

....
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۷:۱۸ ب٫ظ

از مسئولین محترم جهت تصویب بخشنامه جدید که بسیار کاربردی و راهگشای امور کاری دانشجوهای دکتری هست سپاسگزار و قدردان هستیم.

ثریا
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

منم همچنین

...
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۲:۴۲ ق٫ظ

شیوه نامه جدید بسیار عالیست.

18alnasr
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

الان به چه دلیل عالیست؟!!!!!!!!!
شرح دهید…

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  18alnasr

با اجازه من جواب میدم ۔۔۔عالیست چون آزمون زبان اونم به این نحو هیچ فادهای نداشت خیلی ها علیرغم عشق به رشته شون و کسب نمرات بالا فقط بخاطر عدم موفقیت در زبان اخرج می شدند ۔۔۔در حالیکه ازمونها واقعا مهارتی بدرد بخوری رو نمیسنجدید۔اگه واقعا این آزمونها مهارت تسلط،بر زبان رو تایید میکردند الان خیلی اساتید زانشون خوب بود

mim
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام ماه تال
شیوه نامه جدید متاسفانه غیر منطقی است

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  mim

به چه دلیل غیر منطقی است!؟ لطفا دلایل خود را بیان کنید.

امید
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۰:۰۰ ق٫ظ

تسلط به زبان انگلیسی در رشته تخصصی از الزامات یک فارغ التحصیل دکتری هست و حذف آزمون های داخلی زبان که در پایین ترین و آسان ترین سطح هستند، کار بسیار اشتباهی هست و فقط خروجی بیسوادان را دارد.
کاش به جای حذف آزمون های داخلی زبان، الزام قبولی در آزمون های بین المللی (تافل و آیلتس) را جایگزین می کردند که علاوه بر مهارت های خواندن و نوشتن انگلیسی که مسلما برای نوشتن مقاله دارند، تسلط به مهارت های شنیداری و مکالمه هم در دانشجویان دکتری تقویت میشد. و در نهایت از چنین فارغ التحصیلان توانایی در بخش های مختلف تحقیقاتی استفاده میشد اما فعلا که چنین طرز تفکرهایی تصمیم گیرنده نیستند و در حال حاضر، تصمیم به سمت ساده گرفتن و در نهایت جذب و اشتغال چنین خروجی هایی هست متاسفانه…

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امید

حرف شما درست است؛ اما همه جانبه نیست! آزمون های آیلتس و تافل بیشتر برای دانشجویان رشته های علوم پایه و فنی و همین طور کسانی است که قصد تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند. گذشته از این، منابع تحقیقاتی بسیاری از رشته های دانشگاهی، ایرانی و اسلامی است و اصلا نیازی به تسلط بر زبان انگلیسی نیست؛ البته آشنایی برای استفاده از رفرنس های زبان لاتین خوب است؛ اما نه به این شدتی که شما گفتید. در ضمن زبان انگلیسی حذف نشده است؛ وزارت متبوع سه راهکار ارائه داده است؛ لطفا متن دستور العمل با دقت مطالعه شود.

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید

ما که فارغ التحصیل شدیم، مدرک زبان هم گرفتیم، استخدام شدیم، کلی هزینه کردیم واسه مدرک زبان، دریغ از یک ذره یادگیری و کاربردی که داشته باشه، امروز من با ۴سال قبل هیچ فرقی نکرده، راه حل های جدید واقعا عالی هستش، دیدگاه شما دیدگاه افراطی هستش، قرار نیست همه چیز زبان بشه، زبان در حد لغات تخصصی خودت بلد باشی کفایت می کنه، مطمئن باشید کسی که بیشتر در حوزه تحقیقات کار می کنه به هر طریقی شده گلیم خودش رو در میاره. به هر حال خوشا بحال دانشجویان جدید،

.
فروردین ۵, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ

کاملا درسته

شهریار
بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام به همه دوستان گرامی در بین دوستان ،دانشجویی از دانشگاه آزاد در مورد این شیوه نامه پی گیری کرده است؟ چگونه دانشگاه آزاد را باید به اجرای این شیوه نامه مجاب کرد؟ دوستان اگر راهکاری دارند لطفا بفرمایند از همفکری هم استفاده نماییم. سپاس فراوان

..
بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ب٫ظ

با توجه به اینکه نمره زبان به دو دسته با سهمیه ها و بدون سهمیه ها سالیان زیادی بود که تقسیم شده بود و برای افراد سهمیه دار نمره زبان خیلی پایین بود و برای افراد بدون سهمیه بسیار بالا لذا طرح جدید بسیار منطقی و با عدالت بهتری مصوب شده است.لذا روشهای جایگزینی مطرح شده بسیار عالیست

دانشجو
بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ..

مگه واسه دانشگاه های دولتی هم سهمیه تاثیر داره در نمره زبان؟ تا جایی که من می دونم این سهمیه ها فقط برای ept لحاظ میشه درسته؟

دانشجو
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

چرا کسی جواب منو نمیده؟

ویکتاریون
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

برای اینکه نفر بالاییت یکیش رو گفته خیلی پایین و اون یکی رو گفته بسیار بالا. و الان نمی تونه عدد بده.
ده نمره ی msrt اختلاف دارن‌. جایی که قبلا برای بدون سهمیه نمره ی ۶۰ ملاک بود برای سهمیه ها( هم انواع ایثارگران و هم مربیان) ۵۰ رو قبول می کردن.

دانشجو
بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خیلی ممنون

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

برای دانشگاههای دولتی هم عینا اجرا می شد.

...
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۰ ب٫ظ

از مسئولین محترم جهت تصویب بخشنامه جدید که بسیار کاربردی و راهگشای امور کاری دانشجوهای دکتری هست سپاسگزار و قدردان هستیم.

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

موافقم

shahin khosravi
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۰۹ ب٫ظ

سلام و درود بی پایان خدمت دوستان و همراهان عزیز
قابل توجه دانشجویان ارجمند دکتری،

اگر استانداردهای سازمان ملل را نگاه کنید، آنجا به کسی فرد به‌روز و باسواد می‌گویند که حداقل بر دو زبان خارجی تسلط داشته باشد.
باید آزمون زبان در این مقطع باقی بماند و نمی‌توان هر آزمونی را حذف کرد. فرض کنید در آموزش و پرورش هیچ امتحانی وجود نداشته باشد و صرفا معلم بگوید فلان دانش‌آموز خوب یا دانش‌آموز دیگری خوب نیست، قطعا این روند درستی نیست. از طرفی برخی استادهای راهنما تنها در حیطه‌های تخصصی‌اش اشراف دارد و تسلطی روی زبان انگلیسی ندارند و به همین دلیل اصلا دلیلی ندارد که او توانایی دانشجو در این زمینه را تایید یا رد کند.

لطفا این مسائل رو هم در نظر بگیرید.

ماه تال
بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  shahin khosravi

فرمایشات شما درست آقای خسروی بزرگوار. ولی، آزمون های دیگه ای هستش که برگزار شدن و می شن و ….مگه فقط زبان آزمون هستش؟

هما ۹۹
بهمن ۲۷, ۱۴۰۱ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  shahin khosravi

سلام. چرا برخی دانشگاهها این بخشنامه رو قبول ندارند و اجبار دارن به مدرک زبان

شهاب
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  هما ۹۹

چون ی جورایی ۔۔۔۔

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  shahin khosravi

برادر من، این طوری که شما می گویید نیست؛ لطفا بخشنامه با دقت بیشتری خوانده شود.

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  shahin khosravi

بخشنامه رو با دقت بخونید، اینطور که شما می فرمایید نیست، هرچند احساس می کنم دوستان مخالف بیشتر در جریان مافیا و خود از مدرسان زبان هستند

دکتری ورودی۱۴۰۰
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۴۶ ب٫ظ

عرض ادب
زبان نیاز مبرم است.
تجدید نظر کنید.

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۱۶ ق٫ظ

تو این بخشنامه زبان حذف نشده که بخواند تجدید نظر کنند۔۔۔

بهنام
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۸:۳۹ ب٫ظ

برادر صفر کیلومتر، نیاز مبرم چیزهای دیگری است نه زبان بیگانه!

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

ما که فارغ التحصیل شدیم،مدرک زبان هم گرفتیم سودی به ما نرسید و مبرم هم نبود، حالا شما تازه ورودی نیاز مبرم داری عجب

nazanin
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۲:۲۶ ب٫ظ

به ماه تال
به چه دلیل مقطع دکترا را انتخاب نمودید؟
لطفا توضیح دهید

.....
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  nazanin

به هزار و یک دلیل‌. دلایل هر شخص به خودش مربوطه.

nazsnin
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

منطقی توضیح بدید

nazanin
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  .....

بهتر نبود دکترا نمیخوندید؟

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  nazanin

موافقمبهنظرم مودبانه نیست به کسی بگند بهتر نبود دکترا نمیخوندید؟؟؟

سیاوش رضائیان
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  nazanin

موافقان طرح حذف زبان، از کسانی هستند که در اینده تصمیمات اشتباه و غیر قابل جبران در خصوص این مملکت میگیرند.

...
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۲ ب٫ظ

شما افکار خودتا به دیگران نسبت ندهید!

پیش قدم شدن برخی دانشگاه جهت اجرای ابلاغیه جدید
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۹ ق٫ظ

نمونه فرم دانشگاه لرستان ببینید!ارائه مستنداتی که استاد تشخیص داده رو باید پیوست کنند و بعد شورا نظر نهایی بده در مورد صحتش!
https://ed.lu.ac.ir/documents/1932/%D8%A8%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C_%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C_1.docx

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۷ ق٫ظ

دانشگاه لرستان کارش قانونی نیست چون در بخشنامه صراحت داره شیوه نامه داخلی نباید به گونه ای باشه که دانشجوهای ۴۰۰به قبل از استفاده از بنده ۱ ماده دو محروم بشند

شهاب
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۲۱ ق٫ظ

این یعنی به استاد راهنمای دانشجومون اعتماد نداریم

علی
بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ ۹:۴۳ ب٫ظ

باید حذف بشه

مجید
بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ ۴:۰۱ ب٫ظ

صد در صد موافقم. من خودم به شخصه براحتی مقاله میخونم و ترجمه میکنم و بنظرم سطح زبانم برای دکتری کافی هست. این دوستانی که جبهه گرفتن هم یا از سر حسادت هست یا هم قبلا از این راه پول یامفت به جیب میزدن.

ماه تال
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

نظر بنده هم همین هست….دقیقاااااااا.
یا به زحمت پاس شدن و ای دوران رو گذروندن حالا سختشون هست برای بقیه حذف بشه و یاااااا آزمون های زبان سودی براشون داشته و حذفش این بین به ضررشون هست.
و گرنه کسی که پشت این سد باشه، جبهه الکی نمیگره.
اگه واقعااااا جویای علمیم، بفمراییم کارهای علمی تو حیطه ی تخصصی خودمون انجام بدیم.
کلاس های زبان اگه دیدیم کارمون راه نمیفته، مجبوریم بریم.
خداییش، با این درصد از زبان، ما می تونیمممم مقاله ی ژورنالی ترجمه کنیم و یا نگارش کنیم؟
یکی از اونایی که قبول شدن بیان بگن چند تا مقاله ی زورنالی تا حالا دادن که فقططططط خودشون اوکیش کردن و ندادن بچه های گروه های زبان برای ترجمه و ….؟
بیان بگن ببینم چقدر بدردشون خورده! غیر از اینه که بعد از یکی دو ماه، هر چی خونده بودن کلا فراموششون شده. کدوم یکی از اونایی که پاس شدن، الان دیگه فول فولن و حاضرن یه بار دیگه بیان امتحان بدن؟؟؟

mona
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

ترجمه ها فقط با ترنسلیت انجام میشه،وگرنه الان خوده شما یه مقاله بدیم نمیتونید ترجمه کنید
همش بخاطره تنبلیه

nazanin
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  mona

ارع والا
همشون با ترنسلیت انجام میدن
دانش زبانشون متاسفانه پایین هست
اینا چجوری اومدن تا دکترا عجیبه

.....
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

کاملا درسته.

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

آفرین دقیقا خوب اشاره کردین، من فارغ‌التحصیل شدم با هزار بدبختی مدرک زبان گرفتم ولی هیچ فرقی نکرد، الان و الانه کار های زبان رو در حیطه مقالات و غیره به رشته های زبان میدم، اینم سندی بر غیر مفید بودن این مدارک الکی

.....
بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ ۱:۵۵ ب٫ظ

از مسئولین محترم جهت تصویب بخشنامه جدید که بسیار کاربردی و راهگشای امور کاری دانشجوهای دکتری هست سپاسگزار و قدردان هستیم.

tara
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

لطفا به مقطع کارشناسی مراجعه نمایید.

میلاد
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۷:۲۵ ب٫ظ

هرچی تصمیم جدید گرفته میشه در راستای ضرر و زیانه مملکته
دانشجوی دکترایی که نتونه یه مدرک زبان داخلی بگیره چطور روش میشه بگه من دکترم؟؟
یه MSRT و تولیمو دیگه چیه که انقد از حذفش خوشحالین؟؟ شما که انقد از یه آزمون زبان می نالین چطور میخواین مقاله توی ژورنالهای بین المللی چاپ کنین و کنفرانس های بین المللی شرکت کنین؟؟
همین کارا رو می کنن که ما در مقطع دکتری که باید زمان تولید دانش باشه هیچ تولید دانشی نداریم و مقاله هامون فقط مصرف نشریه ای و نمره ای داره و اصلا کاربردی نیست، یه مقاله بین المللی هم نمی تونیم بدیم چون از زبان انگلیسی بدمون میاد!!!
شما دانشجوی دکترای تخصصی هستینا ، دانشجوی کارشناسی نیستین که !!! به خودتون بیاین!!!!!

ویکتاریون
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

اصلا این درصد زبانی که تا الان می خواستن در حد ژورنال و سخنرانی نبود. در حد سرچ بود. :|
این بخشنامه داره درآمد دانشگاه ها از آزمون زبان داخلی رو حذف می کنه. فکر نمی کنم راحت ازش بگذرن. در نهایت تبدیل میشه به کلاس زبان اجباری برای کسایی که مدرک یا درصد زبان کافی از کنکور ندارن و خرج بیشتری روی دستشون می ذاره.

کوروش
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۴۹ ب٫ظ

مخالفم. دکتراستو زبانش

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  کوروش

؟؟؟

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  کوروش

بفرما همه برن دانشجوی دکتری زبان بشن، اینطوری چطوره؟؟؟ آمار و ارقام و نظر سنجی ها نشون داد مدرک زبان هیچ تأثیری بری ارتقاء دانش زبان دانشجویان دکتری ندارد،

..
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۵۶ ب٫ظ

طرح جدید برای دوره دکتری تخصصی مناسب است.

همایون
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ..

باید مدرک زبان حتما پاس شود. حذف این دوره به ضرر دانشجوست

شهاب
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  همایون

موافق نیستم

شهاب
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ..

درسته

رضا
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

بنظرم طرح خوبیه.
یادگیری زبان با این همه استرس فایده ای نداشت.

زیبا
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

چه استرسی برادر؟ مثلا شما دانشجوی دکترا هستی
ازمون زبان دادنم ترس داره؟؟؟!

هیپنوتیزم
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

معتقدم کنکور دکترا باید سخت گیرانه تر باشد و هدف دانشجو برای ورود به این مقطع محرز شود.
حداکثر دو ترم دروس تئوری و مابقی باید اقدامات پژوهشی صورت گیرد.
مدرک زبان حتما حتما باید در نظر گرفته شود.

مانا
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

خیانت به دانشجویان دکترا=برداشتن مدرک زبان انگلیسی
فقط همین زبان تو دکترا نسبت به بقیه فرایند مفید تر بود که اونم برداشتن
دانشجوها هم که فقط ب دنبال تنبلی هستن
منتظرید همه چیز به راحتی بدست بیاد،دوست من مقطع دکتراستا!!!
با این نظرات و منطق دانشجویان دکترا(که میفرمایند زبان باید حذف بشه)، حالا حالا ها ما کار داریم

ثاری
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مانا

اتفاقا بنظر من این بخشنامه اگه درست اجرا بشه هم احترام به استاده و هم کمک به تشویق دانشجویان به مهارت زبان

شهاب
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

چه جو گیر

عمران سازه
بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ ۵:۵۹ ب٫ظ

شخصا برام خیلی عجیبه که چرا دانشجویان دکترای مملکت از خوندن حتی یک مقدار خیلی جزیی زبان فراری هستن
من خودم در حال حاضر دکترای ازاد مشغول به تحصیلم و در طول این سال ها هم متاسفانه به شدت کمکاری کردم در یادگیری زبان
و دو ماه فقط عصرا وقت گذاشتم و از سر کار که میومدم مطالعه میکردم و با اینکه پایه ضعیفی داشتم ۵۲ گرفتم
واقعا خیلی زشته که به عنوان دکترای مملکت وقتی یه مقاله انگلیسی رو میدن دستمون حتی نتونیم تشخیص بدیم موضوعش درباره چی هست
این که بعضی دوستان میگن ازمون زبان استرس زا هست ما خودمون بعدا میخونیم که بهتره خودمون رو گول نزنیم تا زور ازمون بالای سرمون نباشه این قدر مشغله داریم که هرگز سراغ یادگیری زبان نمیریم

.
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

هر کسی با برنامه ریزی هر وقت بخواهد می‌تواند زبان های متعددی یاد گیرد و در دوره دکتری بهتره صرفا روی تخصص رشته خود کار کند.

yari
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

زبان بین المللی است دوست عزیر

.
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  yari

زبان تخصصی که در کتب هر رشته است کفایت میکند، و زبان عمومی برای دانشجوهای زبان کارساز است نه سایر رشته ها

ماه تال
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

احسنت بر شما. نظر بنده هم همینه. مختصر و مفید شما بیانش کردین

میلاد
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

زبان عمومی پیش نیاز زبان تخصصیه
وقتی ساختار جمله و اجزای اون و شبه جمله و زمان افعال و بقیه چیزش رو بلد نباشی چطور می تونی از اون زبان تخصصیت استفاده کنی؟؟ چارتا کلمه تخصصی بلد بودن که نمیشه تسلط به زبان تخصصی!!!
اگه ساختار جمله و زمان افعال بقیه چیزا رو بلدی خب یه آزمون بده قبول شو تموم شه بره

.
بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

ما رشته زبان نیستیم، هر کسی برحسب علاقه یا عدم علاقه زبان عمومی می‌خواند یا نمی خواند. چون شما آزمون زبان دوست دارید باید همه از نظر شما پیروی کنند؟!؟ شما اگه علاقه زیادی دارید برید تمام زبانهای دنیا را بخونید… و مترجم بشید. و پژوهش‌های ساختاری زبان ها را تکمیل کنید تا دنیا از علم شما استفاده کند.

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

درود به شرفت، عالی جواب دادی

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۶:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  .

آفرین

ورودی ۴۰۰
اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  .

درسته

سارای
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

شوربختانه بجز عمران سازه و یکمی پایینتر داتیس مخالف این امر بودند و اکثر دوستان موافق برداشته شدن مدرک زبان هستند که برای دانشجویان دکتری جای تاسف دارد. اگر به این دوستان بگوییم ازمون جامع و شرط مقاله هم برداشته شده بازهم استقبال میکنند.

علی بابا
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

آزمون کشکی EPT رو با تولیمو و MSRT مقایسه نکنید! مطمئن باشین اگر این آزمون ها رو می دادین زیر ۳۰ می شدین! انصاف نیست آزاد رو با تهران امیرکبیر و خواجه نصیر و شریف مقایسه کنید!

محمد
بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ ۵:۴۲ ب٫ظ

سلام. بعضی از دوستان نظراتی میدن که آدم واقعا نمیدونه چه قضاوتی باید در موردشون کرد.
سطح کیفی دانشجوی رشته ریاضی، مهندسی و …. با زبان قیاس میشه؟! یکم بگردین داخل همون دانشگاهتون، طرف مدرک تافل و آیلتس داره ولی دوتا محاسبه ساده مثل انتگرال مختلط رو نمیتونه انجام بده، اونوقت انتظار دارید مقاله علمی بدید به اون شخص که تحقیق کنه؟ بر فرض ترجمه کرد ولی وقتی از لحاظ پایه در حد صفر هست، میشه بگین به چه دردی میخوره؟! طرف دانشجوی ترم x رشته مهندسی هست ولی طرز کار با نرم افزار رشته خودش رو بلد نیست.
دکان باز میشه دانشگاه، به چه معنایی هست واقعا؟! شما مدرک زبان نداشته باشید، یعنی کلا رد میشین؟ شما وقتی قادر به تجزیه و تحلیل و جوابگویی به سوالات اساتید در رشته تون ضعیفه، خب طبیعیه که استاد دنبال دردسر نمیگرده. ترجیح میده یا از دانشجوهای خودش که میشناسه و کاربلد هم هست انتخاب کنه یا از یکنفری که تحقیق، مطالعه و پروهش رو بلد باشه.

دکترا شیمی
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بزرگوار تخصص بجای خود،زبان هم بجای خود انقد طفره نرید

.
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا شیمی

دوست عزیز اگر مهارت زبان مطرح بود برای یک عده نمره ۴۰ نمره قبولی نبود و برای یک عده نمره ۵۰ !!! بنابراین این آزمونهای بی اساس زبان فقط سدی برای بدون سهمیه هاست.

میلاد
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

کسی که گرفتن یه نمره ۵۰ از آزمونی مثل MSRT براش سد باشه معلومه چقد اوضاش وخیمه
من ۳ بار MSRT امتحان دادم ۵۵ و ۵۹ و ۶۵ نمراتم بوده بازم میگم من زبان بلد نیستم
همین آزمونم اگه بردارن اون دوزار آی ام آمبرلا رو دانشجوها دیگه نمیخونن!!!

ثریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

آفرررررررین

ماه تال
بهمن ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

موافقم. چون می بینم که یه عده واقعا این بین دارن از استرسی که به دانشجویان وارد میشه سواستفاده می کنن و دارن با گرفتن پول های کلان، با تقلب نمره رو براشون اوکی می کنن. مورد دوم، یه عده از ورودی ها هم، سهمیه دارن و با نمره ی ۴۰ قبول میشن. این بینننننن فقط یه چند نفر از هر ورودی که سهمیه ندارند و پول زیادی هم ندارن بتونن هزینه ی تقلب کنن، دارن آسیب می بینن و این ترم به اون ترم میشن و دفاعشون عقب میفته و علاوه بر هزینه های اضافی که قراره به دانشگاه بدن، استرس بیش از حد هم تحمل می کنن. آخه آزمونی که نمی تونن لااقل تقلب رو توش از بین ببرن، چرا باید تمرکز روش باشه و برگزار بشه.
به نظر من، کیفیت کار یه دانشجوی دکتری رو کارهای پژوهشی و تبحری که تو رشته اش می تونه به دست بیاره میاره بالا نه صرفااااا آزمون زبان خارجه. اگه به فکر کیفیت مدرک هستیم، مطالعه مون رو توی حیطه ی خودمون بالا بیاریم نه زبان عمومی. زبان عمومی بماند برای دانشجویان رشته ی زبان که از اول بهش علاقه داشتن

.
بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ماه تال

کاملا درسته

علیرضا
بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

احسنت دقیقا درسته

احمدرضا
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ماه تال

همه به فکر راحتی هستن
متاسفانه دیدگاهتان منفی است

زولما
بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

اینو :)

مرتضی
بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

دانشجوی دکترایی که از پس یه آزمون زبان آبکی مثل MSRT بر نیاد تو حیطه تخصصی خودشم هیچی نمیشه
نگفتن تافل بگیرید که، نگفتن آیلتس بگیرید که، گفتن MSRT یه نمره ۵۰ از ۱۰۰ بگیرید!!!! اونم نمیخاید بگیرید؟؟
برای نگرفتن اونم فلسفه و سفسطه رو می کنید؟؟؟

shahin khosravi
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

احسنت

شهاب
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بگیریم که چی بشه حالا مثلا بشیم ۵۰ و قبول شیماین یعنی زبان رو بلدیم؟؟؟

ثریا
اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

برادر شما اول املای فارسیت رو درست کن بعد پز زبان انگلیسی دانیت رو بده۔۔۔بدبختی ما اینه که تو فارسی خودمون موندیم و بهش اهمیت نمیدیم بعد کیف می کنیم مثلا فلان آزمون برای ما آبکیه۔نمیخواد رو اینجوری می نویسند نه به صورت نمیخاد!!!

شهاب
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۷:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ماه تال

دقیقا درست میگید تو همین آزمونها هم تقلب غوغا میکنه و در واقع مهارت بدرد بخوری هم سنحیده نمیشه

دکتری ورودی 98
فروردین ۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ماه تال

احسنت کاملا درسته