پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام آمار نهایی ثبت نام کنکور دکتری 1402

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش از ثبت نام ۱۷۰هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسن مروتی امروز در نشست خبری سازمان سنجش گفت: در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۶۴۱ هزار و ۴۹۲ نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر در آزمون دکتری و ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اظهار داشت: در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۸۲۵ نفر زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر مرد هستند.

وی افزود: این تعداد داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

مروتی افزود: ۷۳ درصد حوزه‌های امتحانی در دانشگاه‌های دولتی، ۱۵ درصد در دانشگاه آزاد و باقی حوزه‌ها در دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی و غیرانتفاعی است.

وی گفت: آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در ۱۱۰ شهر کشور، ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی در صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط مناطق زلزله زده خوی، برای داوطلبان این شهر تمهیداتی اندیشیده شده است که داوطلبان شهر خوی در شهر خوی امتحان می‌دهند. داوطلبان شهرهای ماکو و سلماس که پیش از این قرار بود در شهر خوی امتحان دهند قرار شده است در شهرهای خود امتحان دهند.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مبین
اسفند ۱۰, ۱۴۰۱ ۷:۵۳ ب٫ظ

ای کاش آزمون دکتری تک مرحله ای بود واقعا بی انصافیه مرحله مصاحبه که اساتید به صورت سلیقه ای دانشجویان خودشونو انتخاب میکنن.

داوطلب جدید
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

سلام تو کارت ورود به جلسه نوع سهمیه نوشته میشد مثلا سهمیه: آزاد اما واسه من نوشته نشده برای همه همینطوره یا واسه من نوشته نشده؟

یه کنکوری
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان خوبم . منم که متقاضی کنکور دکترا هستم و کارت ورود به جلسه ام را گرفته ام هیچی از سهمیه توی کارت نوشته نشده . البته من سهمیه آزاد هستم

Mohsen
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۵:۲۰ ب٫ظ

ان شاء که هر کی جواب زحمات شو بگیره….

بهنام قاسمی
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۴:۳۵ ب٫ظ

امان از جلسه مصاحبه و کم لطفی های اساتید.واقعا باید تجدید نظر بشود در این زمینه.

پذیرش دکتری بدون مصاحبه
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۳:۰۰ ب٫ظ

سی سال هست هنوز مسولین وزرات علوم استراتژی برای ورود پذیرش دانشجو دکتری ننموده یا اینکه مرحله دوم ک مصاحبه باشد رو ساقط کنند یا یک مدت زمان دار از ثبت تا آزمون برگزینند علم روزبروز قابل پیشرفت هست و آزمون دکتری چهل سال درون یک سیاه چاله ای همچون گدازه ی بازالتی.

پذیرش دکتری بدون مصاحبه
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام آزمون دکتری رو با حذف مرحله دوم مصاحبه، یک مرحله ای کنید نه دو مرحله ای با این رویکرد پذیرش دانشجو دکتری از روال سلیقه ای خارج خواهد شد.به امید نظر افکنی مسولین به این پیشنهاد بکر.

Gadget
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

کاش ظرفیت پذیرشم زیاد کنن امسال بتونم قبول شم. هیییی