پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

امکان اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

امکان اعتراض به نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۲ تا سوم اردیبهشت‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش وجود دارد.

به گزارش پی اچ دی تست، نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در روز یکشنبه ۲۷ فروردین اعلام شد. انتخاب رشته آزمون دکتری از ۲۹ فروردین شروع می‌شود و تا ۲ اردیبهشت ادامه دارد. در دهه سوم اردیبهشت‌ماه نیز اسامی چندبرابر ظرفیت (نتایج دعوت به مصاحبه) اعلام خواهد شد.

برخی داوطلبان ممکن است نسبت به نتایج اولیه کنکور دکتری اعتراض داشته باشند. در این مطلب راهنمای گام به گام ثبت اعتراض به جواب کنکور دکترا در سایت سازمان سنجش ارائه شده است.

زمان اعتراض به نتایج دکتری ۱۴۰۲

برای اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ لازم است از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

برای اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲، می‌توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام کنید.

برای دسترسی به سامانه اعتراض به نتایج، به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. سپس با کلیک بر روی بخش سیستم پاسخگویی، گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» را انتخاب کنید.

سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

در صورتی که قبلاً در سیستم پاسخگویی عضو شده‌اید با اطلاعات کاربری خود وارد شده و در صورتی که قبلاً عضو نشده‌اید، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید.

اعتراض به نتایج نهایی دکتری ۱۴۰۲با ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش، از منوی سمت راست بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

اعتراض به نتایج نهایی دکتری 1402

سپس در بخش آزمون «دکتری» و در بخش سال «۱۴۰۲» را انتخاب کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

نحوه اعتراض به نتایج دکتری 1402

با ظاهر شدن گزینه‌های پایین صفحه، برای اعتراض به نتایج اولیه دکتری گزینه «تقاضای بررسی مجدد نمره» را انتخاب کنید.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۲در ادامه می‌توانید با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده خود نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری اقدام کنید.

آیا اعتراض به نتایج کنکور دکتری تاثیری دارد؟

در سال‌های قبل اعتراض داوطلبان به نتیجه اولیه و نهایی ازمون دکتری چندان موثر نبوده است.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۲ چگونه است؟

برای اعتراض به نتایج لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و اعتراض خود را ثبت کنید. در واقع کلیه مراحل ثبت اعتراض به نتایج به صورت آنلاین است و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

23 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۳۳ ق٫ظ

دوستان کسی هست که به نتایج نهایی اعتراض زده باشه و جواب داده باشن بهش؟

طناز
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

ینی پیگیری میشه؟درصد تخصصی هام خیلی کمه

گلی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  طناز

فوقش می نویسند همون نورتون درسته برای من هم درصد تخصصی ام خیلی کمه ولی امیدی ندارم. سنجش خودشو زیر سوال نمی بره

کیا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۴۲ ب٫ظ

احتمال اشتباه کمه،
یک نفر از مشهد ادعا میکرد که برگه پاسخبرگش گم شده و یک برگه دیگه را بعنوان پاسخبرگ با سربرگ دستی نوشته شده را منتسب کردند به اون داوطلب

کیا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۳۸ ب٫ظ

هر احتمالی وجود داره
ممکنه برگه پاسخ نامه شما کثیف بشه اتفاقی
دستگاه پاره کنه

دستگاه سیاه کنه
پاسخ نامه گم بشه که سابقه داشته

برگه پاسخبرگ حتی تعویض بشه

اگه رتبه برتر باشی، ممکنه پاسخبرگت سرقت بشه و
… توسط افراد نفوذی در سازمان…

داوطلب کنکور دکتری
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان عزیز و آرزوی موفقیت برای همگی شما. چند سالی است که پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج دانشگاه ها برای دعوت به مصاحبه ترازی را به عنوان نصاب دانشگاه اعلام می کنند که باعث تضییع شدن شرکت کنندگان در آزمون می شود. در حالی که سهم مصاحبه در پذیرش دانشجو درصد بالایی دارد اما با اعلام تراز بسیاری از دانشجویان از این سهم محروم می شوند. این اقدام ظالمانه امسال با شدت بیشتری صورت گرفته و تراز اعلامی بسیاری را از حضور در مصاحبه دکتری محروم کرده است. لطفا همه درخواست پایین آوردن تراز دانشگاه ها یا حذف تراز دعوت به مصاحبه باشیم تا حق کسی که رزومه علمی خوبی داره و یا شانس قبولی از ۵۰ درصد مربوط به مصاحبه هست را از دست نده.متشکرم از همکاری شما دوستان عزیز‌

گلی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

موافقم. کاملا.

لیلی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام کجا شکایت کنیم؟ میشه توضیح بدهید
از کجا می دانید ترازهای اعلامی چقدر بود؟

ادبیاتی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۶:۵۵ ب٫ظ

سلام…دوستان من رتبه ۵۸ ادبیات شدم…به نظرتون کجا قبول میشم؟؟

مهسا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۴:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ادبیاتی

سلام
دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کل یا همون ترازه. حداقل تراز رو هر سال دانشگاه ها تعیین میکنند. هر جا رو که انتخاب کنید و حد نصاب رو داشته باشید دعوت به مصاحبه میشید

لیلاااا
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۰:۵۱ ق٫ظ

سلام
کسی از رشته فلسفه اسلامی هست؟

پریشان
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان.تا حالا واسم سابقه نداشته بررسی پاسخم به سوالات با کلید اینقدر اختلاف داشته باشه.رشته حسابداری هستم.در کارنامه دروس تخصصیم رو زده ۸درصد ولی من با کلید که مقایسه کرده بودم میشدحدود ۲۳درصد!!!..ولی استعدادم دقیقا همونیه که تو کارنامه زده.بنظرتون به اعتراض برای نمره کتبی توجهی میکنن؟؟ امسال برای کسی پیش اومده؟؟؟؟
لطفا پاسخ بدین.ممنون

نعیم
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  پریشان

برای من هم به این صورته رشته روانشناسی هستم نزدیک به ۹ سوال برام اختلاف داره حتی سوال های که اشتباه ثبت کرده بودم هم پاسخ نامه گزینه دیگری ثبت کرده

پریشان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  نعیم

حالا من مدعی رتبه خاصی نیستم اما گفتم امتحانی ببینم مصاحبه چجوری هست ولی جالبه من اون چک نویسی که بررسی کرده بودم پیدا کردم.دقیقا استعدادم همینه که زدن اما تخصصیم عجیبه!!!هر چقدرم کم حساب میکنم درست نیست.چون برای من ۱۰تا پاسخ درستم رو از بین برده با این درصد کارنامه!!!

نیلوفر2022
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پریشان

بله منم وقتی درصد تخصصی را دیدم شوکه شدم. استعداد و زبان درسته اما طبق کلید سنجش و چیزی که حساب کردم تخصصیم خیلی کمتره. عجیبه واقعا

بی نام
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریشان

سلام. منم حدود ۳۲ درصد تخصصی زدم ولی نتیجه ۱۵ درصده. اصلا با جوابایی که زدم همخوانی نداره. ثبت اعتراض کردم ولی با توجه به این که چندین ساله به روش های مختلف نه خودم و نه خانمم موفق نشیدم دیگه امیدی ندارم. در نهاتوکل.

بی نام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

منم درصد هام رو پیدا کردم. هم استعداد و هم تخصصی خودم و خانمم پایین تر از درصد اعلامی هست. البته شاید فرمولی که سازمان سنجش اعمال می کنه متفاوت از چیزیه که ما فکر می کنیم. ولی واقعا هم در استعداد و هم تخصصی هردومون هفت هشت درصدی تفاوت هست. اگر درست بود کلی رتبه و تراز تفاوت می کرد. ولی خوب بالاخره شاید سازمان سنجش با یه فرمول دیگه حساب می کنه.

لیلی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  پریشان

ببین دقیقا برای من هم همینطور شده مثلا امسال از ۲۹ سوال استعداد ۱۲ تا درست زدم و یکی غلط (تازه این با توجه به کارنامه منتشر شده توسط خود سنجش هست) درصد استعادا برای من ۳۱ زده که اشتباه درصد حساب شده (پارسال با ۱۲ درست و سه غلط از ۳۰ سوال درصدم شده بود ۳۸ ) من اعتراض زدم به نظرم اشتباهی صورت گرفته شما هم اعتراضت ثبت کن

Sasy
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

سلام من که شرکت نکردم ولی ایشالا دوستان قبول بشن و لذتشو ببرن ❤

نیلوفر
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

برای منم میگه جزو داوطلبا نیستی

پریشان
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

چه بد.تو قسمت دکتری/عمومی پیغام بگذار بررسی میکنن.منم اول عمومی گذاشته بودم.بعد پیغام دادن تو “بررسی مجدد” بگذار.پیگیری کنین جواب میدن.

نعیم
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ب٫ظ

پاسخ های که من ثبت کردم رو اشتباهی ثبت شده مثلا من گزینه ۲ ثبت کردم اینجا پاسخنامه نشون میده ۱ و برعکس نزدیک به ۹ سوال برای من اشتباه شده/ الان درخواست اعتراض ثبت کردم میگه شما جز داوطلب نیستی

م.ز
فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نعیم

سلام
اولش چند بار همین پیام رو‌داد ولی بعدش قبول کرد. من هم علوم اجتماعی امتحان دادم. تخصصی و هوش دقیق اعلام شده ولی زبان هم خیلی خیلی اختلاف داره. شوکه شدم