موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشگاه اصفهان منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اصفهان در راستای اجرای سیاست‌های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی، بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع دکتری دانشجو میپذیرد. 

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان در تمامی رشته/گرایش‌های دوره دکتری دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور هستند، پذیرش بدون آزمون انجام میدهد. لیست رشته/گرایش‌های دارای پذیرش در لینک زیر قابل مشاهده است. 

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

 

تبصره ۱: چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش روزانه دانشگاه اصفهان از طریق کنکور دکتری در یک رشته/گرایش برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه اصفهان

داوطلبان پذیرش بدون کنکور دانشگاه اصفهان لازم است شرایط زیر را داشته باشند:

۱- داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط (معدل کل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه است). 

تبصره ۱: حداقل معدل کل کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل قبول برای دانش آموختگان دانشگاه‌های اصفهان، تهران،  تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، علامه طباطبائی، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، ، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در هر یک از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ۱۵ و ۱۶ است (معدل کل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه است.) 

تبصره ۲: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته، معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ (یا حداقل ۱۶ برای دانش آموختگان ۱۳ دانشگاه برتر) بدون احتساب نمره پایان نامه است. 

۲- از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، بیش از دو سال نگذشته باشد (تاریخ دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد باید از ۱۴۰۰/۷/۱ به بعد باشد.) 

۳- متقاضی در صورت دانشجو بودن، بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شود. در صورت پذیرش در مقطع دکتری و عدم فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ پذیرش لغو و عواقب آن به عهده شخص متقاضی است.

۴- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی، سوابق آموزشی و مصاحبه طبق جداول ۱ تا ۳ آیین نامه دکتری بدون آزمون برای پذیرش ضروری است. این امتیازات بعد از جلسه مصاحبه متقاضی تعیین خواهد شد (برای اطلاع از جزئیات جداول به آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مراجعه نمایید).

۵- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

۶- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

۷- دانشجویان یا دانش آموختگان کارشناسی ارشد دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، پردیس بین الملل، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، مؤسسات آموزش عالی آزاد، دانشگاه‌های جامع علمی-کاربردی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه اصفهان نمی‌باشند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ثبت نام، بررسی نخواهد شد و وجه پرداختی نیز عودت داده نمی‌شود.

نکات مهم

۱- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل است.

۲- پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری در دوره های روزانه به صورت رایگان است.

۳- اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۴- دانشگاه می‌تواند با رعایت شرایط مندرج در آیین نامه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تایید سازمان مذکور است.

۵-۳- توافق نامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت دار کشور و شیوه نامه طرح شهید احدی برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی مصوب تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۶ شورای هدایت با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تایید می‌باشند. 

دکتری بدون آزمون دانشگاه اصفهان

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه اصفهان تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ و از طریق مراجعه به آدرس زیر انجام می‌شود: 

http://golestan.ui.ac.ir/home

متقاضیان گرامی لطفاً پیش از اقدام به ثبت نام، آئین نامه پذیرش بدون آزمون و شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل فرمایند. 

نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون: 

– برای سهولت در انجام ثبت نام بهتر است راهنمای موجود در آدرس فوق را مطالعه و بر اساس آن اقدام نمایید. 

– توصیه می‌شود برای اطلاع از نحوه ساماندهی رشته‌های تحصیلی برحسب دانشکده و گروه آموزشی، فهرست رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه اصفهان را مطالعه نمایید (برای انتخاب دانشکده و گروه آموزشی). 

– اطلاع‌رسانی به داوطلبان صرفاً از طریق تلفن همراه انجام می‌پذیرد بنابراین در ثبت شماره تلفن همراه خود دقت نمایید. 

– هزینه ثبت نام ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، معادل ۱۰۰هزار تومان است. پرداخت به صورت اینترنتی و با اتصال به درگاه بانک مرکزی انجام خواهد شد؛ لذا متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، اقدام فرمایند. (لازم به ذکر است امکان استرداد وجوه واریزی وجود ندارد، لذا در تکمیل فرایند ثبت نام دقت فرمایید). 

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

برای ثبت نام الکترونیکی متقاضیان پذیرش بدون کنکور دانشگاه اصفهان لازم است مدارک زیر با فرمت jpg یا pdf و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت در سامانه ثبت نام بارگذاری شود: 

مدارک الزامی

۱- عکس پرسنلی ۳*۴

۲- صفحه اول شناسنامه و روی کارت ملی

۳- فرم ثبت نام، متقاضیان باید فرم ثبت نام با فرمت word را تکمیل و با فرمت pdf ذخیره و بارگذاری نمایند. 

۴- رزومه علمی شامل خلاصه‌ای از سوابق آموزشی و پژوهشی و افتخارات علمی متقاضی

۵- ریزنمرات دوره کارشناسی

۶- ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد

۷- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی

۸- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

۹- چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد برای فارغالتحصیلان و پیشنهاده (پروپوزال) پایان نامه برای دانشجویان

مدارک اختیاری

۱۰- توصیه نامه از استادان راهنما و مشاور

۱۱- گواهی رتبه در دوره کارشناسی

۱۲- گواهی رتبه در دوره کارشناسی ارشد

۱۳- صفحه اول مقالات علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی چاپ شده در مجلات معتبر

۱۴- نامه پذیرش مقالات علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی در دست چاپ در مجلات معتبر

۱۵- صفحه اول مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر علمی به همراه گواهی ارائه

۱۶- تصویر جلد کتاب و صفحه اطلاعات انتشار کتاب (در صورت تالیف یا ترجمه کتاب)

۱۷- گواهی همکاری در انجام طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته با ذکر مبلغ قرارداد طرح

۱۸- گواهی ثبت اختراع به همراه تائیدیه علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی

۱۹- گواهی کسب عنوان دانشجوی نمونه با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم

۲۰- گواهی کسب رتبه ۱ تا ۳ در جشنواره‌های معتبر علمی مورد تایید وزارت علوم

۲۱- گواهی کسب رتبه ۱ تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی

۲۲- گواهی دستاوردهای پژوهشی تجاری‌سازی شده با تایید مراجع ذیصلاح

۲۳- مدرک زبان معتبر

۲۴- سایر مدراک مرتبط با فعالیت‌های شاخص علمی، پژوهشی و فناوری متقاضی

توجه ۱: در صورتی که مدارک الزامی بارگذاری شده توسط متقاضی ناقص، ناخوانا و یا مخدوش باشد، پرونده متقاضی بررسی نخواهد شد.

توجه ۲: در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از ثبت نام و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

فرایند بررسی پرونده متقاضیان و اعلام نتایج

۱- پس از اتمام مهلت ثبت نام، پرونده متقاضیان توسط گروه های آموزشی بررسی خواهد شد و سپس اسامی دعوت شدگان به مصاحبه از طریق اطلاعیه‌ای که بر روی وب سایت دانشگاه منتشر خواهد شد، اعلام می‌گردد. زمان مصاحبه متقاضیان دعوت شده به مصاحبه نیز در این اطلاعیه اعلام خواهد شد. 

۲- متقاضیانی که به مصاحبه دعوت می‌شوند باید برای انجام مصاحبه در زمان اعلام شده، با همراه داشتن اصل مدارک ذکر شده، به گروه آموزشی مربوطه مراجعه نمایند. عدم حضور در روز مصاحبه به منزله انصراف متقاضی تلقی خواهد شد. 

۳- پس از انجام مصاحبه و مشخص شدن امتیازات سوابق پژوهشی، آموزشی و مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان به صورت اولیه و غیرقطعی از طریق وبسایت دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۴- پس از اعلام نتایج اولیه، متقاضیانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند باید در موعد مقرری که در اطلاعیه پذیرش اعلام می‌شود، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا نفرات ذخیره جایگزین گردند. تمامی عواقب ناشی از عدم انصراف در موعد مقرر به عهده متقاضی است. 

۵- پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. نتایج نهایی پس از تایید سازمان سنجش در شهریورماه اعلام خواهد شد. 

۶- ثبت نام در فراخوان و دارا بودن شرایط، به منزله پذیرش نمی‌باشد و دانشگاه در قبول و یا رد تقاضا بر اساس امتیازهای کسب شده اختیار دارد. 

تذکر مهم: در پایان یادآور می‌شود فرایند گردش کار در سامانه انجام می‌گیرد، لذا از ارسال مدارک خود به صورت پستی اکیداً خودداری فرمایید. مدارکی که به صورت پستی به دفتر استعداد درخشان دانشگاه یا گروه‌های آموزشی ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

لیست رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه اصفهان را از کجا می‌توانم ببینم؟

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون ازمون دکتری این دانشگاه در همین مطلب ارائه شده است.

شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری 1402 دانشگاه اصفهان چیست؟

پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان صورت می گیرد که جزییات آن در این مطلب آمده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها