موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب تلاش شده تا علاوه بر ارائه راهنمای انتخاب رشته، به همه سوالات داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد درخصوص انتخاب رشته پاسخ داده شود.

به گزارش پی اچ دی تست، نتایج اولیه کنکور دکتری به صورت کارنامه شامل رتبه کسب‌شده، نمره کل (یا همان نمره تراز)، مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته دکترا (ازجمله دانشگاه آزاد) توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

انتخاب رشته داوطلبان دوره‌های روزانه، شبانه و پردیس و نیز دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی در مقطع دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. اما انتخاب رشته داوطلبان دکترا دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق این دانشگاه صورت می‌گیرد.

بنابراین، داوطلبانی که علاوه بر دانشگاه های سراسری تمایل به انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد نیز دارند، لازم است نسبت به انتخاب رشته در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه اعلام شده است. داوطلبان کنکور دکترا که بر اساس کارنامه منتشره از سوی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند می‌توانند در این بازه زمانی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

البته احتمال تمدید انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ هم وجود دارد. اما توصیه می‌شود داوطلبان در اسرع وقت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

برای انتخاب رشته در ابتدا نسبت به بررسی رشته‌محل‌های رشته امتحانی خود در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ اقدام کنید تا از وجود ظرفیت و پذیرش در رشته امتحانی‌تان در دانشگاه‌ آزاد مطمئن شوید.

سپس به azmoon.org مراجعه کنید و وارد سایت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی سال 1402 بشوید.

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

در ادامه با وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و کد ملی خود، وارد سامانه انتخاب رشته شوید.

سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد

با توجه به این که ثبت رشته‌محل‌ها در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هزینه دارد، داوطلبان باید پس از ورود به سامانه،نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت آنلاین اقدام کنند.

پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به داوطلب نمایش داده می‌شود و امکان ثبت رشته‌محل‌های مدنظر داوطلب فراهم می‌شود. امکان ثبت حداکثر ۸۰ کد رشته محل برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد.

پس از ثبت کد رشته‌محل‌های مدنظر داوطلب، برای نهایی شدن انتخاب رشته لازم است گزینه «ثبت نهایی» انتخاب شود.

در انتها می‌توانید نسبت به مشاهده و پرینت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنید.

کد شناسه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد 1402 کجاست؟

کد شناسه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد (کد 7 رقمی) در زیر کارنامه داوطلبان در سایت سازمان سنجش درج شده است. داوطلبان بر اساس این شناسه و نیز کد ملی خود (یا کد پیگیری برای اتباع خارجی) میتوانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند.

کد دسترسی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

نکات راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

1- بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید؛ یعنی اولویت‌های انتخاب رشته را به نحوی ثبت کنید که به هر اولویت نسبت به اولویت بعدی علاقه بیشتری برای ادامه تحصیل داشته باشید.

2- اولویت انتخاب رشته تاثیری در شانس دعوت به مصاحبه ندارد. در واقع سیستم بدین صورت است که تمامی کسانی که یک رشته‌محل را انتخاب کرده باشند و حدنصاب نمره مدنظر دانشگاه را کسب کرده باشند، دعوت به مصاحبه خواهند شد و هیچ اهمیتی ندارد که این دانشگاه اولویت اول باشد یا آخر! برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

3- ر سال‌های اخیر دعوت به مصاحبه دکتری بر اساس کسب حدنصاب نمره تراز مد نظر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین هر داوطلبی که بر اساس کارنامه اولیه نتایج دکتری موفق به کسب ترازی بالاتر از حدنصاب اعلامی شده باشد، امکان حضور در مصاحبه را خواهد داشت. بنابراین، در هنگام انتخاب رشته خود را محدود به دانشگاه‌هایی که شانس بالایی دارید نکنید و دانشگاه‌های سطح بالاتر که شانس زیادی هم ممکن است نداشته باشید را انتخاب کنید.

4- برای برخی از داوطلبان، دانشگاه محل تحصیل اهمیت بسیار بالایی دارد و به طور مثال در زمان انتخاب رشته چند گرایش مختلف را در دانشگاه موردنظرشان برمی‌گزینند و این موضوع به ویژه در رشته‌هایی که گرایش‌های مختلف تفاوت فاحشی ندارند رایج‌تر است.

در هر حال ضروری است داوطلبان توجه داشته باشند که در برخی موارد، اساتید مصاحبه‌گر این گرایش‌ها یکسان بوده و یا با هم در ارتباط هستند و گاهی نیز مصاحبه مشترکی برای گرایش‌های مختلف برگزار می‌شود و لازم است این داوطلبان تنها در یک مصاحبه شرکت کنند.

پس اگر چنین انتخاب رشته‌ای انجام دهند، لازم است دلایل کافی برای این امر داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است به عنوان کسی که هدف مشخصی ندارد، امتیاز منفی بگیرند.

5- وزن 50درصدی آزمون کتبی در پذیرش دکتری 1402، اگر چه ممکن است شانس خوبی برای قبولی کسانی که رزومه آموزشی و پژوهشی عالی ندارند را فراهم کند و شانس این افراد را برای پذیرش بالاتر ببرد، اما باید توجه داشت که وزن 50درصدی مصاحبه دکتری همچنان میزان قابل توجه و تعیین‌کننده‌ای است.

برای مشاوره انتخاب رشته دکتری به صورت کاملاً رایگان کلیک کنید.

سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مطلب تلاش شده به همه سوالات متداول انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد پاسخ داده شود.

فهرست واحدهای دانشگاه آزاد که دارای پذیرش در رشته من در مقطع دکتری هستند و ظرفیت پذیرش در هر دانشگاه را از کجا می‌توانم ببینم؟

جهت مشاهده فهرست کامل واحدهای دانشگاه آزاد و نیز ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری رشته خودتان در سال جاری می‌توانید به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مراجعه نمایید.

آیا امکان انتخاب رشته از سایر رشته های امتحانی وجود دارد؟

خیر، داوطلبان ازمون دکتری 1402 صرفا می‌توانند از میان رشته محل های رشته امتحانی خود انتخاب رشته کنند.

ضمنا رشته امتحانی دکتری می‌بایست بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری مطابق با رشته مقطع ارشد باشد. در هر یک از مراحل انتخاب رشته، مصاحبه، اعلام نتیجه و یا حین تحصیل مشخص شود که داوطلب فاقد شرایط تطابق رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد با رشته امتحانی میباشد، پذیرش وی کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

چند انتخاب برای انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد داریم؟

امکان درج 80 کدرشته‌محل متناسب با رشته امتحانی داوطلب در فرم انتخاب رشته دکترا دانشگاه ازاد وجود دارد.

هزینه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد چقدر است؟

داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای انتخاب رشته نسبت به واریز هزینه انتخاب رشته دکتری به ملبغ ۱۹۰هزار تومان اقدام کنند.

دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه ازاد بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟

معرفی جهت مصاحبه منوط به کسب حدنصاب علمی لازم با توجه به رشته/محلهای انتخابی داوطلبان در اولویتهای 80گانه و ظرفیت پذیرش رشته/محلهای انتخابی خواهد بود.

آیا امکان قبولی در دانشگاه آزاد با نمره تراز پایین نیز وجود دارد؟

سال گذشته برخی واحدهای دانشگاه آزاد در برخی رشته‌ها حدنصاب تراز خود را عدد 1 اعلام کرده بودند. بنابراین، می‌توان گفت همه کسانی که این رشته‌محل‌ها را انتخاب کرده بودند فرصت حضور در مصاحبه را پیدا کردند. بنابراین، در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد، توصیه می‌کنیم فرصت انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد را با هر رتبه و ترازی از دست ندهید.

به چند واحد دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری دعوت خواهیم شد؟

همه واحدهای دانشگاهی که حدنصاب نمره تراز را کسب کرده باشید دعوت به مصاحبه خواهید شد.

آیا در صورت قبولی در چند واحد دانشگاه آزاد، انتخاب نهایی برای تحصیل در کدام واحد بر عهده خود ماست؟

خیر، بر اساس اولویت بندی انتخاب رشته، بالاترین اولویتی که حائز شرایط لازم باشید به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد شد و انتخاب‌های بعدی برای شما لحاظ نمی‌گردد.

آیا امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد و انتخاب رشته با کنکور به صورت همزمان وجود دارد؟

بله واجدین شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند همزمان با انتخاب رشته کنکور، نسبت به ثبت نام دکتری استعداد درخشان نیز اقدام کنند. نتایج دکتری استعداد درخشان به صورت مجزا از نتیجه کنکور اعلام می‌شود و داوطلبان در صورت قبولی با هر دو روش، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در هر یک از رشته‌محل‌های قبولی بر اساس علاقه خود اقدام کنند.

آیا شهریه داوطلبان پذیرفته‌شده از طریق کنکور یا آیین نامه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد با هم فرق دارد؟

خیر در هر دو حالت پذیرش، شهریه دانشجویان مشابه خواهد بود.


در صورتی که سوال دیگری دارید که در این مطلب به آن پاسخ داده نشده، در بخش نظرات منتظر خواندن و پاسخ دادن به آنها هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

53 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فلاح
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

سلام. ببخشید در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مثلا میتوانیم از رشته روانشناسی ۲،چون کدترکیب فقط ۱ دارد هم روانشناسی،هم بالینی ،هم سلامت رو باهم انتخاب کنیم؟

حمید
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دوستان سایت الان درسته و انجام شد

خادم
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ق٫ظ

با سلام. شهریه پردیس بیشتره یا ازاد؟

حمید
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  خادم

در حال حاضر شهریه آزاد ثابت رشته مدیریت تقریبا ۲۲ میلیون ترمی هست که ۲ سال پیش ۱۱ میلیون بود . یعنی بدون افزایش قیمت یک دکتری حدود ۲۰۰ میلیون در میاد در ۴ سال و نیم. البته پلکانی افزایش می یابد و حتما رو ۳۰۰ تا ۴۰۰ باید حساب کرد.

علی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

افزایش پلکانی اثر خیلی زیادی نداره فقط متغییر رو افزایش میده. اگه ۲۰۰ تومن باشه خوبه. کلا من باشم فقط دولتی شرکت میکنم. مخصوصا الان که متقاضی دکتری نسبت به سالهای قبل کمتر شده. این روزها تو کشور تحصیلات مهم نیست.

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  خادم

سلام
شهریه های سال ۱۴۰۲ که هنوز مشخص نشده. اما شهریه پردیس هر دانشگاه متفاوته و ممکنه یه جا بیشتر باشه و یه جا کمتر

ارزو احمدی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱:۲۲ ق٫ظ

سلام من دوبار پرداخت کردم سایت باز نمیشه

داوطلب کنکور
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۳ ق٫ظ

سلام

وقت بخیر

دوستان من رشته ارشدم مشاوره هستش.الان میخوام برای استعداد درخشان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم.بنظرتون میشه؟؟منظور از تجانس رشته چیه؟؟

مهسا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۳:۲۱ ق٫ظ

سلام
تجربه سال های قبل اینه که منظور از تجانس رشته اینه که دقیقا عنوان رشته ارشد و رشته درخواستی دکتری یکسان باشه.بازم میتونید شانستون رو امتحان کنید

خادم
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ب٫ظ

ایا جایی هست پاسخگو باشه. من چندین بار پرداخت کردم و پولم رو پس داد قضیه چیه؟؟

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  خادم

سلام
سایت دانشگاه آزاد برای خیلی ها مشکل داشت. منتظر باشید تا مشکل رفع بشه. نگران هم نباشید احتمالا فرصت انتخاب رشته تمدید میشه.

حمید
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۳۹ ب٫ظ

سلام دو بار هم پرداخت کردم و هر دو بار نشد. راه حل؟ آیا با فایرفاکس بودید شما و مشکل نداشتید؟

مهران
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

من همه مرورگرها و همه سیستم ها رو تست کردم نشد، درگاه پرداختشون مشکل داره

حمید
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

ممنون جناب مهران

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
سایت دانشگاه آزاد برای خیلی ها مشکل داشت. منتظر باشید تا مشکل رفع بشه. نگران هم نباشید احتمالا فرصت انتخاب رشته تمدید میشه.

شیلا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

مال من با اینکه پرداخت کردم دوباره صفحه پرداخت امده و دوباره برداشت کرد و نمیشه انتخاب واحد دکترای دانشگاه ازاد ۱۴۰۲ بکنم چگونه پولم را پس بگیرم

مهسا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیلا

سلام
سایت دانشگاه آزاد برای خیلی ها مشکل داشت. منتظر باشید تا مشکل رفع بشه. نگران هم نباشید احتمالا فرصت انتخاب رشته تمدید میشه.
پول هم طبیعتا به حسابتون برمیگرده

خادم
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام سایت دانشگاه آزاد مشکلی داره؟؟ من نمیتونم انتخاب رشته کنم بعد از پرداخت

مریم
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  خادم

منم همینطور. پرداخت کردم ولی دوباره برمیگرده تو صفحه پرداخت. چه کار کنم؟

دانشجو
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۵:۰۲ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیزم. میشه لطف بفرمایید راهنماییم کنید.

دوستان من شاغلم و سوالم اینه.
هزینه دکتری روزانه شهرستان بیشتر میشه برام یا دکتری شبانه یا پردیس تهران؟
ممنون میشم دوستانی که تجربه دارن راهنمایی بفرمایین.

هما
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

روزانه شهرستان چه هزینه ای داره، هر هفته رفت و آمد هم بکنی بازم به نظر من هزینه اش خیلی کمتره. به شرطی رفت و آمدت هوایی نباشه.

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۳:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
این خیلی بستگی به شیوه زندگی خودتون داره. اگه بخواید برید خوابگاه و مثلا رفت و امدتون کم باشه و با اتوبوس و غذای خوابگاه بخورید و … یه جور میشه حساب کرد هزینه زندگی رو، اگه خونه بگیرید و با هواپیما رفت و امد کنید و از بیرون غذا بگیرید و … یه جور دیگه.
اما اگه تهران هستید و شاغلید شاید شرکت در کلاس در شهرستان براتون سخت بشه

علی حسین اسفند زاد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام برای مصاحبه روان شناسی عمومی بالینی و سلامت ایا یک مصاحبه انجام میشه یا سه مصاحبه؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۰ ق٫ظ

سلام
بستگی به دانشگاه ها داره. ممکنه با هم برگزار کنن و ممکنه جداگانه باشه. باید منتظر اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه ها باشیم

امیر
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ق٫ظ

سلام من انتخاب رشته کردم و ثبت نهایی رو زدم منتهی تاییدیه خاصی دریافت نکردم یه کد پیگیری بلندی اومد و وقتی مجدد دستم به دکمه ثبت خورد کد پیگیری عوض شد
خواستم بدونم ثبت نامم اوکیه؟

مهسا
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
بله مشکلی نداره

رضایی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

کسی که پارسال آزمون کتبی قبول شده اما در مصاحبه شرکت نکرده امسال میتونه در مصاحبه شرکت کنه؟
امسال آزمون کتبی رو شرکت نکرده.

مریم
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضایی

قطعانه

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضایی

سلام
خیر متاسفانه. باید در ازمون امسال شرکت میکردید.

یه کنکوری
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضایی

سوالت شوخی بود دیگه درسته؟ بگو که شوخی کردی

فرشته
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

آیا کسی که با تراز پایین با سهمیه به مصاحبه دعوت میشود چناچه در مصاحبه رد شود آیا باز هم میتواند از سهمیه اش در دفعات بعد استفاده کند

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

سلام
بله اگه قبول نشید میتونید مجددا از سهمیه استفاده کنید.

دانشجو
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

در دکتری بدون ازمون برای ایثارگران سهمیه ای در نظر گرفته شده؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
خیر سهمیه ای برای ایثارگران در پذیرش بدون ازمون در نظر گرفته نشده

دانشجو
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۹:۵۵ ب٫ظ

امکان انتقالی در مقطع دکتری برای سهمیه وجود دارد؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
متوجه منظورتون از «برای سهمیه» نشدم.
اما به طور کلی نقل و انتقال در مقطع دکتری ممنوعه

ابراهیم
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۸ ب٫ظ

درود…توی دفترچه کنکور رشته ی روانشناسی را انتخاب کردم(در آزمون سراسری فقط عنوان اصلی روانشناسی بود) الان برای تعیین رشته بجز روانشناسی، کد رشته مشاوره را هم میخوام، آیا میتونم انتخاب کنم؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ابراهیم

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

رفتار
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام
برای انتخاب رشته در استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد ریز نمرات ارشد را باید وارد کنیم در این مدت کم ریز نمرات رو چه جوری برای ثبت نام آماده کنیم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رفتار

سلام
ریزنمرات حتما لازمه که بارگذاری بشه در سامانه متاسفانه. البته احتمال تمدید مهلت ثبت نام هم که هستش.

افشین
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

سلام
من امسال برای اولین بار و صرفا برای محک زدن خودم آزمون دکتری شرکت کردم.
الان علاوه بر انتخاب رشته عادی، واجد شرایط انتخاب رشته دکتری استعداد درخشان هم هستم اما چون فعلا قصدی برای ادامه تحصیل ندارم اگر هم مصاحبه رو قبول بشم، در دانشگاه ثبت نام نمی کنم؛ صرفا میخوام تجربه مصاحبه رو داشته باشم
الان یه سوال دارم:
شانس شرکت در مصاحبه در هر دو روش با آزمون و بدون آزمون یکسانه؟
واقعیتش نمیخوام برای هر دو روش هزینه کنم و انتخاب رشته عادی هزینه ش کمتره
کسی از دوستان در این زمینه اطلاعاتی داره لطف کنه راهنمایی کنه؟

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  افشین

سلام
درمورد شانس قبولی که وضعیت رقبا خیلی روش اثرگذاره و اصلا نمیشه گفت کدوم بیشتره وکدوم کمتر
اما نحوه برگزاری مصاحبه بدون ازمون و با ازمون مشابه هم هستش.

علی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید، میشه در مورد تغییر رشته در دانشگاه آزاد راهنمایی کنید، من جغرافیا برنامه ریزی شهری مجاز ب انتخاب رشته شدم اما دانشگاهی که قصد داشتم انتخاب کنم این رشته رو نداره، به عنوان مثال میشه دانشگاه اصفهان انتخاب کنم بعد اگه بعد اگه قبول شدم همون ترم تغییر رشته بدم مدیریت آموزشی دانشگاه اهواز ، فرزند جانباز ۲۵ درصد هستم لطفا راهنمایی کنید

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
خیر امکان تغییر رشته در مقطع دکتری بعد از قبولی به هیچ وجه وجود نداره. امکان انتقال به شهر دیگه هم خیلی به سختی انجام میشه و اینم در مجموع بعیده

مریم
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۶ ب٫ظ

امسال مصاحبه متمرکز در تهران برگزار میشه ?

سمیرا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سوال من هم هستش

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
احتمالا یک مصاحبه در تهران برگزار میکنه مطابق سال گذشته

سمیرا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۴:۳۹ ب٫ظ

دانشگاه آزاد یک مصاحبه برگزار میکنه یا هر واحد بصورت جداگانه مصاحبه داره؟

مهران
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

هر واحد بصورت مجزا

سمیرا
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

مطمئنید ؟؟

Anna
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سال گذشته متمرکز تهران بود

سمیرا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  Anna

ممنونم

مهسا
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
احتمالا یک مصاحبه در تهران برگزار میکنه مطابق سال گذشته