پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پاسخ به سوالات متداول مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با شروع فرایند ثبت نام و برگزاری مصاحبه دکتری ۱۴۰۲، سوالاتی برای برخی داوطلبان مطرح شده که در این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش پی اچ دی تست، برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه‌های سراسری از ششم خرداد آغاز می‌شود. فرایند شرکت در مصاحبه هر دانشگاه منحصربفرد است؛ بدین معنا که هر دانشگاه روشی برای ثبت نام جهت شرکت در مصاحبه، ارسال مدارک و نیز حضور در جلسه مصاحبه دارد که لازم است داوطلبان برای اطلاع از جزییات آن به اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

در این مطلب به سوالات متداول داوطلبان در خصوص مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ پاسخ داده شده است.

۱- آیا زمان مصاحبه دکتری که توسط سازمان سنجش اعلام شده قطعی است؟

خیر، زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ که از سوی سازمان سنجش اعلام شده پیشنهادی است و بسیار محتمل است که این زمان بندی تغییر کند. برای اطلاع از زمان دقیق مصاحبه‌ها لازم است اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها را بررسی کنید.

۲- چرا بعضی دانشگاه‌ها هنوز اطلاعیه‌ای برای مصاحبه دکتری منتشر نکرده‌اند؟

هنوز فرصت زیادی برای انتشار اطلاعیه مصاحبه وجود دارد؛ چرا که برگزاری مصاحبه‌ها تا مردادماه ادامه دارد. بنابراین، نگران عدم انتشار اطلاعیه دانشگاه نباشید و فقط مراقب باشید در صورت انتشار اطلاعیه از آن بی‌خبر نمایند.

۳- برای شرکت در مصاحبه چه کار باید بکنم؟

علاوه بر اقداماتی که برای آمادگی مصاحبه دکتری انجام می‌دهید، لازم است مطابق اطلاعیه دانشگاه نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک (در صورت نیاز) اقدام کنید. فراموش نکنید دانشگاه‌هایی که برای شرکت در مصاحبه ثبت‌نام را الزامی کرده‌اند، در صورت عدم ثبت‌نام احتمالا با شما مصاحبه نخواهند کرد.

۴- چه مدارکی برای مصاحبه دکتری لازم است؟

کلیه اطلاعات و جزییات مربوط به مصاحبه دکتری ازجمله مدارک موردنیاز برای ثبت نام و شرکت در مصاحبه هر دانشگاه در اطلاعیه مصاحبه آن دانشگاه اعلام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مدارک مصاحبه دکتری کلیک کنید.

۵- آیا مدارک و رزومه‌ای که بارگذاری می‌کنیم را باید به صورت پرونده فیزیکی هم در روز مصاحبه به همراه داشته باشیم؟

بله، لازم است کلیه مدارک و مستندات خود را هنگام شرکت در مصاحبه دکتری به همراه داشته باشید.

۶- آیا باید پروپوزال مقطع دکتری را در جلسه مصاحبه ارائه دهیم؟

یک سوال متداول در جلسه مصاحبه دکتری پرسش در خصوص موضوع رساله دکتری است. جزییات این موضوع بستگی به نظر اساتید مصاحبه کننده و خواسته دانشگاه دارد. در صورتی که دانشگاه در مدارک خود این موضوع را درخواست کرده آن را تهیه کنید. در غیر این صورت، برای ارائه جزییات موضوع آمادگی داشته باشید اما در جلسه مصاحبه تا از شما توضیحی خواسته نشده نیازی به ارائه جزییات نیست.

۷- آیا باید پایان نامه مقطع ارشد خود را برای شرکت در مصاحبه چاپ کنیم؟

مدارکی که لازم است در مصاحبه دکتری هر دانشگاه ارائه دهید در اطلاعیه آن دانشگاه آمده است. در صورتی که چنین چیزی از شما خواسته شده، حتما آن را تهیه کنید؛ البته این موضوع مربوط به داوطلبانی است که پایان‌نامه خود را انجام داده باشند.

۸- آیا ریزنمراتی که لازم است به دانشگاه‌ها ارائه دهیم لازم است مهر داشته و رسمی باشد؟

خیر، نیازی نیست. ریزنمرات غیررسمی که از سامانه دانشگاه خروجی می‌گیرید هم کفایت می‌کند.

۹- من چند سال است از مقطع ارشد فارغ‌التحصیل شده‌ام. از کجا ریزنمراتم را بگیرم؟

برای دریافت ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد لازم است سری به دانشگاه محل تحصیل خود بزنید یا با تماس تلفنی با کارشناسان آموزش درخواست خود را برای ریزنمرات مطرح کنید، در بسیاری موارد امکان گرفتن ریزنمرات از طریق سایت دانشگاه فراهم است.

۱۰- از کدام اساتیدمان برای مصاحبه دکتری توصیه نامه بگیریم؟

یکی از توصیه‌نامه‌ها بهتر است از سوی استاد راهنمای پایان‌نامه مقطع ارشدتان باشد (بعضی دانشگاه‌ها در اطلاعیه مصاحبه هم بر همین موضوع تاکید می‌کنند) و یک توصیه‌نامه هم از سوی استاد دیگری که با ایشان واحد درسی گذرانده‌اید یا فعالیت مشترک پژوهشی داشته‌اید. اگر در رشته‌تان استاد سرآمدی می‌شناسید که به شما توصیه نامه می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم از ایشان توصیه نامه بگیرید.

۱۱- روند گرفتن توصیه نامه به چه شکل است؟

شما می‌توانید از طریق مراجعه حضوری، ایمیل، تماس تلفنی یا هر روش دیگری که با اساتیدتان در ارتباط هستید از آنها درخواست کنید که به شما توصیه نامه بدهند. برخی اساتید ممکن است خودشان متن توصیه نامه را بنویسند و برخی ممکن است از شما بخواهند متنی را برای امضا برایشان ارسال کنید که می‌توانید در صفحه توصیه نامه مصاحبه دکتری نمونه آن را ببینید.

بهتر است توصیه نامه به صورت کاغذی و با اصل امضای استادتان تهیه شود. اما اگر چنین امکانی برایتان فراهم نیست، امضای الکترونیک هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

تعداد محدودی از دانشگاه‌ها هم هستند که روش خاصی مانند روش آنلاین جهت اخذ توصیه نامه دارند. برای اطلاعات دقیق در این خصوص باید اطلاعیه دانشگاه‌هایی که دعوت به مصاحبه شده‌اید را بررسی کنید.

۱۲- منظور از گواهی کسب رتبه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چیست؟

در صورتی که موفق به کسب رتبه اول تا سوم به لحاظ معدل در بین هم‌رشته‌ای‌های هم‌ورودی خود شده‌اید، می‌توانید گواهی کسب رتبه برتر را از دانشگاه محل تحصیل خود درخواست کنید و در جلسه مصاحبه ارائه دهید.

۱۳- فرم صلاحیت عمومی را باید به تعداد جاهایی که دعوت به مصاحبه شده‌ام تکمیل کنم؟

خیر، هر تعداد رشته‌محل که به مصاحبه آن دعوت شده باشید فرقی ندارد. کافی است این فرم را تنها یک بار در سایت سازمان سنجش تکمیل کنید.

۱۴- آیا فرم صلاحیت عمومی را باید قبل از شرکت در مصاحبه تکمیل کنم؟

خیر، ضرورتی برای این کار نیست. فرم صلاحیت عمومی مجزا از فرایند مصاحبه علمی دانشگاه‌هاست و برای تکمیل آن تا ۲۱ تیرماه فرصت دارید.

۱۵- من فرم صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل کرده‌ام. آیا باید باز هم هزینه‌ای برای شرکت در مصاحبه دکتری بپردازم؟

بله، فرم صلاحیت عمومی دکتری مجزا از برگزاری مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها است. برای شرکت در مصاحبه هر یک از دانشگاه‌ها لازم است هزینه مصاحبه دکتری را جداگانه به صورت آنلاین یا پرداخت در بانک (مطابق اطلاعیه دانشگاه) پرداخت کنید.

۱۶- آیا امکاناتی برای اقامت داوطلبان در دانشگاه محل مصاحبه در نظر گرفته می‌شود؟

برخی دانشگاه‌ها ممکن است شرایطی برای اقامت داوطلبان جهت حضور در مصاحبه (به عنوان مثال در خوابگاه‌های دانشجویی‌شان) در نظر بگیرند. برای اطلاع از این موضوع با دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تماس بگیرید.

۱۷- زمان مصاحبه دکتری استعداد درخشان دانشگاه‌ها کی است؟ آیا همزمان با مصاحبه کنکور دکتری است؟

با توجه به این که مصاحبه کنکور دکتری و نیز دکتری استعداد درخشان توسط هر دانشگاه برگزار می‌شود، ممکن است مصاحبه با آزمون و بدون‌ آزمون هم‌زمان با هم باشد یا مجزا. برای کسب اطلاعات دقیق لازم است اطلاعیه‌ها دانشگاه‌ها را چک کنید.

۱۸- مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ به صورت حضوری برگزار می‌شود یا مجازی؟ آیا امکان شرکت در مصاحبه به صورت مجازی هم هست؟

مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در همه دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

۱۹- اگر برای مصاحبه دکتری یک رشته در یک دانشگاه هم برای دوره‌های روزانه و هم شبانه دعوت شده باشیم، در دو مصاحبه باید شرکت کنیم یا یک مصاحبه؟

معمولا برای پذیرش در دوره های مختلف یک مصاحبه برگزار می‌شود. اما برای اطلاعات دقیق لازم است این موضوع را از طریق دانشگاه پیگیری کنید.

۲۰- چه سوالاتی در مصاحبه دکتری پرسیده می‌شود؟

بر اساس تجربیات داوطلبان آزمون دکتری در رشته‌ها و سال‌های مختلف، سوالاتی که در مصاحبه دکتری ممکن است مطرح شود به طور کلی شامل شش دسته است:

  • سوالات تخصصی رشته مورد نظر
  • سوالات روش تحقیق
  • سوالات سنجش زبان انگلیسی در جلسه مصاحبه دکتری
  • سوالات عمومی
  • سوال در خصوص زمینه پژوهشی داوطلب ازجمله پژوهش‌های انجام‌شده مانند پایان‌نامه کارشناسی ارشد و مقالات و نیز موضوع مدنظر برای رساله دکتری
  • سوالات مذهبی و عقیدتی (در برخی دانشگاه‌های خاص)

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات مصاحبه دکتری کلیک کنید.

۲۱- آیا ممکن است دانشگاه‌ها آزمون کتبی هم بگیرند؟

بله، ممکن است دانشگاه‌ها جهت ارزیابی داوطلبان در مرحله دوم آزمون کتبی هم برگزار کنند. البته این روش چندان پرتکرار و متداول نیست و اغلب دانشگاه‌ها به برگزاری مصاحبه شفاهی اکتفا می‌کنند.

۲۲- آیا شاغل بودن در مصاحبه دکتری امتیاز منفی دارد؟

در صورتی که شغل شما تمام‌وقت است به نحوی که امکان حضور در کلاس‌های دوره دکتری و یا انجام فعالیت‌های پژوهشی مربوطه را پس از قبولی ندارید، شانس شما در مصاحبه کاهش خواهد یافت؛ مگر این که بتوانید اساتید را قانع کنید که فرصت کافی برای تحصیل در دوره دکتری را دارید.

۲۳- آیا متاهل بودن در مصاحبه دکتری امتیاز منفی دارد؟

آن چه که برای اساتید مصاحبه کننده مهم است حضور تمام وقت شما در دوره دکتری است؛ بدین معنا که فرصت کافی برای حضور در کلاس‌ها و انجام کلیه فعالیت‌های مرتبط ازجمله پژوهش را داشته باشید. در صورتی که چنین شرایطی دارید متاهل بودن شما اثر منفی در مصاحبه نخواهد داشت.


اگر سوالی دیگر که پاسخ به آن در این مطلب نبود، در بخش نظرات منتظر خواندن و پاسخ دادن به آنها هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

40 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
....
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ب٫ظ

ببخشید من کسی نبود که اینو ازش بپرسم.برای همین اینجا میپرسم برای روز مصاحبه خانمها حتما باید مانتوشلوار رسمی مثل مانتو شلوار اداری بپوشن؟ یا مانتو با شلوار جین هم میشه پوشید؟

مرتضی
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام
من دانشگاه تهران
پردیس خودگردان کیش و قشم دعوت به مصاحبه شدم الان باید دوتا هزینه مصاحبه بدم?

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام
هر جا که بخواید برید مصاحبه هزینه مصاحبه ش رو باید جداگانه پرداخت کنید.

حمید
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۰:۰۵ ق٫ظ

با سلام چندتافیش برای مصاحبه دانشگاه آزاد واریز میشه مبالغش رو بفرمایید و مصاحبه از کی شروع میشه

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
مصاحبه دکتری ازاد گفتن اواسط تیر درموردش اطلاع رسانی میکنند.
یک هزینه ثبت نام مصاحبه لازمه پرداخت کنید فقط

علی
خرداد ۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۴ ب٫ظ

سلام دانشگاه امیر کبیر فقط اطلاعیه زده، چجوری ثبت نام کنم؟ چجوری مدرک آپلود کنم؟ مسخرست. راهنمایی کنید لطفا”

دکتری مهندسی صنایع
خرداد ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان
آیا همراه داشتن نسخه فیزیکی پروژه کارشناسی و پایان نامه ارشد برای مصاحبه الزامی است؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ق٫ظ

سلام
اگه توی مدارک لازم مصاحبه دانشگاه نگفته نیازی نیست. روی سی دی همراهتون ببرید.

مجید
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام و عرض ادب مجدد ، دوستان من در سامانه آموزش دانشگاه تهران کلیه مدارک و اسناد اعم از مقالات و کتابها و اختراعات و … رو بارگذاری کردم و فرم مربوطه رو هم مطابق تمپلیت ، ارسال کردم ؛ در بخش تصاویر وقتی وضعیت رو مشاهده میکنم پیامی با این مضمون نمایه میشه ” عدم بررسی مدارک” این پیام به چه معناست؟ از همراهی تک تک عزیزان سپاسگزارم و با آرزوی موفقیت شما در ماراتون پیش رو.

ویکتاریون
خرداد ۵, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام. منظورش اینه که مدارکتون رو هنوز بررسی نکردن.
و طبق روال سال های قبل دانشگاه تهران، احتمالا تا آخرش همینجوری بمونه. هیچ وقت وضعیت توی سیستم به ” در دست بررسی” یا “بررسی شده” تغییر نمی کنه. همین که مدارکتون درست آپلود شده و قابل مشاهده باشه و مهم تر از اون هزینه ی مصاحبه رو پرداخت کرده باشین دیگه با گلستان کاری ندارین و باید منتظر مصاحبه بمونین.

مجید
خرداد ۵, ۱۴۰۲ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام و عرض ادب، از پاسخ کامل شما سپاسگزارم؛ بله هزینه ی مصاحبه رو پرداخت کردم و تمامی مدارک ارسالی(تصاویر) قابل مشاهده هستند. مجددا از شما برای وقتی که برای پاسخ به این حقیر گذاشتید سپاسگزارم.

مجید
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۶:۲۹ ب٫ظ

سلام و عرض ادب، شماره پرونده من در سایت گلستان با شماره پرونده در آزمون مغایرت داره. این مورد رو چطور باید پیگیری کنم ؟ ممنون میش راهنمائی بفرمائید.

پرنیان
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

برای همه اینجوری هست ،شماره پرونده گلستان هرکسی همونه که تو سایته مغایرت نیست.این شماره پرونده گلستانتونه .نگران نباشید

انتظار
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام ببخشید کسی از دوستان پیام نور دعوت به مصاحبه شده؟؟ چرا سایت بارگذاری بسته هست ؟

خادمی
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۸:۰۶ ق٫ظ

سلام مدارک برای مصاحبه دانشگاه ازاد کجا باید بارگذاری بشه؟؟ من ندیدم

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  خادمی

سلام
نیازی به بارگذاری فرم سوابق و مدارک نیست. اینها رو باید در جلسه مصاحبه همراهتون داشته باشید. الان فقط ثبت نام میکنید و هزینه مصاحبه رو پرداخت میکنید.

م
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۰:۰۹ ق٫ظ

سلام. در مورد شرایط پذیرش استاد محوری هم توضیح بدید آیا فقط مجاز شدن دوره روزانه کفایت می کنه یا باید تراز دانشگاهی که استاد مورد نظر هست کسب کنیم. ممنونم میشم جواب بدید.

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  م

سلام
توی دفترچه امسال که رشته محل استاد محور اعلام نشده بود. الان دانشگاه ها دارند به صورت بدون کنکور فراخوان استاد محور میدن که تو همین سایت اطلاع رسانی میشه

محمد
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام.‌ کسایی که مقطع ارشد بصورت آموزش محور مدرک گرفتن آیا شانسی دارن برا قبول تو مصاحبه؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
خیلی از دوستان در همین سایت بودن سالهای قبل که ارشد آموزش محور بودن و روزانه هم قبول شدن. اما باید بتونید توانمندی هاتون رو تو مصاحبه اثبات کنید. اگه رزومه پژوهشی داشته باشید هم که خیلی کمک خوبیه و نشون میده که توانمندی لازم رو در زمینه پژوهش دارید و با این موضوع بیگانه نیستید.

ابوالفضل طالعی
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام آیا تمام دعوت شدگان به مصاحبه برای دانشگاه آزاد اسلامی باید تهران مصاحبه شوند بنده دانشگاه ازاد یزد را زدم اولویت ۴ ولی علوم تحقیقات تهران اولویت ۱

د
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۷:۱۷ ب٫ظ

سلام
بله

S.Sh
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر، ممنون میشم راهنمایی کنید
من دانشجوی ارشد روانشناسی هستم ارشدمم تموم شده فقط منتظر نتیجه مقاله ام هستم که بتونم باهاش نمره پایان نامه ام رو ارتقاء بدم برای همین فارغ التحصیلی نزدم، الان که استعداد درخشان ثبت نام کردم جوابش اینه که شما فارغ التحصیل نشدید و قبولم نکردن، با این شرایط چیکار میتونم بکنم؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  S.Sh

سلام
متاسفانه نمیشه کاری کرد.
از شرایط اولیه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد اینه که از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشید و نمره پایان نامه و معدلتون هم قطعی شده باشه

S.Sh
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۵:۱۱ ب٫ظ

سلام من برای استعداد درخشان ثبت نام کردم، ارشدمم تموم شده فقط منتظر نتیجه مقاله ام هستم که نمره پایان نامه ام رو باهاش ارتقاء بدم ، الان توی نتایج اومده که شما فارغ التحصیل نیستید و قبول نشدم، چیکار باید بکنم؟؟

محدثه
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  S.Sh

باید صبر کنید برای سال بعد تا فارغ التحصیل نشده باشید نمیتونید از شرایط استعداد درخشان استفاده کنید این موضوع پارسال دقیقا برای بنده پیش اومد باید زودتر پیگیری میکردین

Amir
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام . لطفاً راهنمایی فرمایید. در رشته مهندسی برق امسال برای دانشگاه یزد تراز دعوت به مصاحبه ۴۰۰ بوده. اگر فردی تراز ۹۶۰ را کسب کند ، شانس قبولی نهایی دارد؟ یعنی اگر حتی همه نمره مصاحبه را هم کسب کند باز چون تراز پایین هست در نهایت شانس قبولی هست که اصلا در مصاحبه شرکت کند؟

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

سلام با توجه به نبود اطلاعات کافی از بقیه شرکت کنندگان مصاحبه یزد و تراز آنها قابل پیش بینی نیست!از طرفی شهرستانهای در مرتبه پایین تر از دانشگاههای تهران و شهرهای بزرگ کف بسیار پایینی برای مصاحبه اعلام میکنند که شرکت کننده مصاحبه زیاد داشته باشند و حتی روی پول هزینه شرکت کنندگان در مصاحبه هم حساب میکنند!
اصلا به حدی مصاحبه تعیین کننده است تا جایی می توانند ظرفیت اعلامی را به علت عدم کسب نمره حد نصاب مصاحبه از ۵۰ نمره، آن ظرفیت برای یک نفر یا بیشتر از ظرفیت اعلامی خالی بماند و قبول نشوند حتی با تراز خوب!

مهسا
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Amir

سلام
همه کسانی که به مصاحبه دعوت میشن شانس قبولی دارن. بستگی به رزومه و مصاحبه شما و رقباتون داره. ممکنه فردی حتی با رتبه ۱ رزومه خوبی نداشته باشه و مصاحبه ش خوب نباشه و قبول نشه. در عوض کسی که اخرین نفریه که دعوت شده قبول بشه

خادم
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۸:۱۰ ق٫ظ

سلام ایا مدارکی برای مصاحبه باید بارگذاری بشه؟

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  خادم

قطعاً باید بارگذاری کنید

مهسا
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  خادم

سلام
توی اطلاعیه هر دانشگاه مدارک لازم برای مصاحبه رو میگن و این که ایا لازمه از قبل بارگذاری بشه یا نه.

قوتمند
خرداد ۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۲ ب٫ظ

با سلام، من چندین سال است که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده ام و با هیچکدام از اساتید در ارتباط نیستم آیا گرفتن توصیه نامه الزامی است و اگر نداشته باشیم مصاحبه انجام نمی شود

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۱, ۱۴۰۲ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  قوتمند

گرفتنش بهتر از نگرفتنش هست بخصوص اساتیدی که چهره باشند در رشته تحصیلیتون اما به هیچ وجه محدودیتی برای انجام مصاحبه ایجاد نخواهد کرد ضمناً امتیاز تعریف شده ای ندارد صرفاً به استاد مصاحبه کننده دید خوبی می دهد که وضعیت علمی شمارا یک شخصیت علمی تأیید کرده.
موفق باشید

مهسا
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  قوتمند

سلام
بهتره بگیرید چون ممکنه این طور برداشت بشه که مشکلی بوده و اساتید بهتون توصیه نامه ندادن. بعضی دانشگاه ها هم تو مدارک اجباری گفتن توصیه نامه میخوان.

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

سلام به همه
لطفاً جواب سوالم بدهید باشرایط ذیل عنوان کردم به عنوان مثال آیا دانشگاه مشهد وبقیه دانشگاههای دعوت شده مانند دانشگاههای مطرح تهران و صنعتی اصفهان واسه مصاحبه بروم منطقی است و شانسی دارم و اینکه ارزش مراجعه و هزینه دارد؟!مورد دیگر هدفم اصلا هیات علمی نیست کما اینکه شرایطش را هم ندارم! درمورد مصاحبه هم راهنماییم کنید لطفاً!
۱. رتبه ۱۱ گروه کشاورزی هستم
۲.کارمند رسمی
۳.فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تهران هستم سال ۸۵
۴. ۴۲ سالمه
۵. شهر محل سکونتم دور از مشهد وبقیه دانشگاههای انتخابی
۶.دانشگاه محل سکونت و کارم هم انتخاب رشته کرده ام انتخاب اولم!
۷.مدرک زبان msrt 49 دارم بدون مطالعه البته قصد آرمون مجدد دارم ولی به مصاحبه نمی رسد
۸. مقاله غیر مرتبط با پایان نامه دارم و مدارک تدریس و همکار طرح پژوهشی و خلاصه مقاله کنفرانسی
۹.از مصاحبه دانشگاهها چیزی نمیدونم بخصوص مشهد ،صنعتی اصفهان ، دانشگاه شهید باهنر (شهر خودم)،تهران،مدرس،شهید بهشتی،تبریز. اگر کسی تجربه داره راهنماییم کند ممنون

دکتر جوادی
خرداد ۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

به نظر بنده ارزشش را ندارد ولی چون علاقه دارید ارزش دارد. عقلانی ارزش ندارد کما احساسی دارد. به هر صورت ارزش را هدف توجیه می‌کند نه مقصد و منظور.

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر جوادی

ممنون دوست عزیز

H
خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

من میتونم راهنماییتون کنم، برید یوتیوب کلی ویدئو در مورد مصاحبه دکتری هست که با دیدنشون احتمال قبلیتون میره بالا.

لطفا راهنمایی کنید!!
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  H

ممنون
با چه کلیدی سرچ کنم.فارسی تایپ کنم مصاحبه دکتری یا نه اختصاصی رشته هم تایپ کنم.یا انگلیسی منظورتونه!