موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزییات نحوه برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

چگونگی برگزاری آزمون و پذیرش دانشجوی دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش  پی اچ دی تست، زمان کنکور دکتری وزارت بهداشت (بجز رشته های داروسازی) چهارم آبان‌ماه اعلام شده است.

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

ثبت نام داوطلبان، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از ۹ مرداد از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز می‌شود و تا ۱۶ مرداد ادامه خواهد داشت. هزینه ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت ۳۸۷هزار تومان است.

قابل توجه است که داوطلبان این آزمون باید هم‌زمان با تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان باید نسبت به ارسال مدارک اسکن شده خود اقدام کنند. جهت اطلاع از مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت کلیک کنید.

شرایط ثبت نام در این آزمون در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اعلام شده است. برای مشاهده شرایط ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت کلیک کنید.

جزییات پذیرش داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

۱) بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به شرح جدول زیر انجام می‌پذیرد:

جدول شماره ۱- شیوه پذیرش دکتری تخصصی و پژوهشی

شیوه پذیرش

آزمون کتبی

سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

مصاحبه علمی

تهیه طرح‌واره

دکتری تخصصی

50%

20%

30%

دکتری پژوهشی/فناوری محور

30%

20%

30%

20%

جزییات برگزاری آزمون کتبی دکتری وزارت بهداشت

۲) آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سوالات چهارگزینه‌ای و دارای نمره منفی توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می‌گردد.

۳) در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره کل تر از کتبی آزمون (برای سهمیه آزاد) الزامی است.

۴) داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور(Ph.D by Research/ Technology-Oriented) می‌باشند که باید در فرم ثبت‌نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

۵) برای داوطلبان دوره دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه‌های بین‌المللی Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است. مقالات مذکور داوطلب باید در زمان انتخاب رشته/ محل جهت بررسی و تأیید توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری گردد.

 تذکر مهم: داوطلبانی که در آزمون کتبی دکتری پژوهشی قبول می‌شوند میبایست هنگام انتخاب رشته/ محل دو مقاله شرطی چاپ شده را داشته باشند و لذا نامه پذیرش مقاله (Acceptance) به هیچ‌وجه قابل قبول نمی‌باشد.

تبصره ۱: دو مقاله شرطی حتماً می بایست مقاله تحقیقی اصیل (Original Article) باشد و Review Article و اقسام دیگر مقالات قابل قبول نمی‌باشد.

تبصره ۲: مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در نمایه ISI (ESC) Emerging Sources Citation غیر قابل قبول است.

تبصره ۳: چنانچه یک یا هر دو مقاله شرطی در این مرحله بارگذاری در سامانه نسخه گالی پرووف Galley Proofs مقاله و دارای شماره Doi باشد، به نحوی که تا قبل از تاریخ اعلام شده مصاحبه‌ها مقاله چاپ شود یا e-pub شده باشد و توسط داوطلب به دانشگاه ارائه گردد بصورت مشروط قابل ارائه به دانشگاه برای مصاحبه می‌باشد.

جزییات برگزاری مصاحبه شفاهی دکتری وزارت بهداشت

۶) آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی بصورت متمرکز و برای دوره دکتری پژوهشی توسط مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمان‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌های علوم پزشکی) برگزار خواهد شد.

توجه: چنانچه به هر دلیلی شرایط برای برگزاری حضوری مصاحبه مناسب نباشد، ممکن است آزمون مرحله دوم (مصاحبه) بصورت مجازی برگزار شود.

۷) از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب می‌شوند و بر اساس اولویت نمره کتبی و انتخاب محل جهت مصاحبه معرفی خواهند شد.

با توجه به اینکه در مرحله دوم (مصاحبه) موارد مهم برای ارزیابی در دکتری تخصصی، پایان‌نامه داوطلب و مقاله مستخرج از آن و در دکتری پژوهشی، ۲ مقاله نویسنده اول یا مسئول نمایه شده در نمایه نامه‌های بین‌المللی Web of Science یا PubMed می‌باشد. لذا لازم است داوطلبان در زمان انجام مصاحبه این موارد را آماده و همراه داشته باشند.

تذکرات مهم در خصوص شرایط پذیرش دکتری وزارت بهداشت

۱- داوطلبان سهمیه رزمندگان در صورتی که در هر مرحله از آزمون (کتبی و نهایی) نسبت به داوطلبان سهمیه‌ آزاد از نمره بالاتری برخوردار باشند به سهمیه آزاد منتقل می‌شوند.

۲- انتقال جابه‌جایی و تغییر رشته در مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) ممنوع است.

۳- آزمون کتبی کلیه رشته‌ها به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

۴- تحصیل در دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) به صورت تمام وقت است.

۵- در رشته‌هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می‌شود، فرد پذیرفته شده، دانشجوی دانشگاه مبدأ (اول) ضمناً دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره تخصصی یا پژوهشی خود را (بر اساس تفاهم‌نامه میان دانشگاه ها) در هر محل که دانشگاه‌ها تعیین می کنند، بگذراند.

۶- در خصوص شرایط خوابگاه به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده یا با امور دانشجویی دانشگاه مربوطه تماس حاصل فرمایید.

۷- میزان شهریه (برای رشته محل‌های با پرداخت شهریه) توسط دانشگاه اعلام خواهد شد.

۸- پذیرش در دانشگاه‌ها یا مراکز شامل: ارتش، انستیتو پاستور ایران، بقیه الله (عج)، جهاد دانشگاهی (رویان و ابن سینا)، دانشگاه آزاد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد و سازمان انتقال خون ایران از طریق وزارت بهداشت انجام شده ولی سایر شرایط از جمله خدمات و امکانات رفاهی تابع ضوابط و قوانین خود بوده و داوطلبان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر به آن دانشگاه یا مرکز (یا سایت مربوطه) مراجعه فرمایند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. بدیهی است کلیه پذیرفته شدگان (به غیر از پذیرفته‌شدگان شهریه پرداز) ملزم به انجام تعهدات آموزش رایگان می‌باشند.

 ۹- صدور حکم قطعی برای پذیرفته‌شدگان در دانشگاه محل تحصیل منوط به تأیید صلاحیت اخلاقی توسط هیأت مرکزی گزینش دانشجو است.

۱۰- پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون ورودی بهمن ماه سال جاری خواهند بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
R.Faraji_EHE
تیر ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

باسلام
آیا امکان شرکت در دو رشته (یک رشته اصلی+یکی از رشته های شناور) در آزمون امسال که در یک روز برگزار میشه هم وجود داره؟