پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

وجود بیشترین نرخ اشتغال کشور در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: دانشجویان مقطع دکتری بیشترین نرخ اشتغال را با ۷۳ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنا، علی باقر طاهری نیا بیان کرد: فرض بر این است که سهم اشتغال برای مقطع کاردانی بیشتر باشد، اما دانشجویان مقطع دکتری بیشترین نرخ اشتغال را با ۷۳ درصد به خود اختصاص داده‌اند و اشتغال دانشجویان ارشد ۶۲.۴ درصد، کارشناسی‌ها ۴۹.۳ درصد و کاردانی‌ها ۴۲ درصد است.

طاهری نیا تصریح کرد: در خصوص رسالت و ماموریت دانشگاه باید به جای افراط و تفریط واقع بینانه قضاوت کرد، دانشگاه ها به عنوان نهاد علم  علاوه بر اینکه متولی تربیت نیروی انسانی ماهر هستند و وظیفه توسعه دانایی، تولید و ترویج علم را بر عهده دارند و بازیگر اصلی هستند، اما این موضوع به معنای تامین شغل برای دانش آموختگان نیست اما مسئول اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر است.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: اینکه گاهی تصور شود دانشگاه‌ها مسئول تامین شغل هستند خطاست و دانشگاه در راستای تولید علم نافع، ماموریت گرایی و … تمرکز دارند و تولید علم و تربیت نیروی انسانی ماهر دو بال پرواز نهاد علم هستند.

طاهری نیا اضافه کرد: وزیر علوم در برنامه تقدیمی به مجلس وعده مشابهی به نمایندگان مجلس دادند و گفتند ایجاد سازوکارهای آموزش مهارتی در کنار آموزش نظری در راستای نیروی توانمند برای بازار کار است و رهبری هم در این زمینه تاکید داشتند. همچنین وزیر علوم موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی را به منظور هدفمند سازی آموزش در نظر گرفتند.

 

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها