پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

وزیر علوم: دانشگاه پیام نور، اجازه راه‌ اندازی مقطع دکترا ندارد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور فقط باید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت کند و طبق قانون، اجازه راه‌ اندازی مقطع دکترا ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد علی زلفی‌گل روز دوشنبه در نخستین نشست توسعه و آمایش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان یزد با بیان اینکه آموزش عالی باید در ریل واقعی خود قرار گیرد تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، خارج از قانون و به صورت موازی فعالیت می کنند .

دانشگاه پیانو نور از نظر قانونی، اجازه راه اندازی مقطع دکتری ندارد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت خارج از قانون هر دانشگاهی بررسی شود، افزود: نباید بدون حساب و کتاب، هر دانشگاهی به خود اجازه دهد مقطع دکترا راه اندازی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاههای اجرایی مختلف کشور، دانشگاه راه اندازی کرده و نسبت به ارائه مدرک اقدام می کنند در حالی که وظایف همه دستگاهها و دانشگاهها طبق قانون مشخص است و همه باید اصول را رعایت کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مراکز آموزش عالی کشور این است که موضوع آمایش و نیازها را طبق قانون مد نظر قرار دهد.

وی گفت: تحت هیچ عنوانی دانشگاه پیام نور نباید در مقطع دکترا دانشجو بپذیرد و مراکز آموزش عالی در حوزه فنی و حرفه ای باید فقط به دنبال تربیت نیروهای کارآمد برای اهداف کشور باشند و باید این موضوع در همه مراکز آموزش عالی و دانشگاهها به جد پیگیری و محقق شود.

“اسفندیار اختیاری” نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار مدیریت یکپارچه در سطح کشور برای بررسی مجدد آمایش وضعیت دانشگاها و مراکز آموزش عالی شد و گفت: موتور محرکه کشور دانشگاه هست.

وی بر ضرورت راه اندازی دانشگاههای نسل سوم و چهارم تاکید کرد.

وزیر علوم، یکشنبه شب وارد یزد شد و طی ۲ روز میهمان مردم این استان است و ضمن افتتاح چند طرح از چندین پروژه دیگر نیز بازدید و با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد هم دیدار خواهد کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها