پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

شروع قدرتمند برای کنکور دکتری ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شنبه پیش رو شنبه ای جذاب و دوست داشتنی است. شنبه ای که هم ابتدای هفته است، هم ابتدای ماه و هم ابتدای فصل. شنبه اول مهرماه است و روز زیبایی برای شروع مطالعه برای آزمون دکتری است.

آزمون دکتری ۱۴۰۳ روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد و این یعنی با شروع از اول مهر، حدود ۵ ماه زمان برای کسب آمادگی برای کنکور دکتری خواهیم داشت.

اگر مطالعه خود را شروع کرده اید که چه بهتر، اول مهر را زمانی قرار دهید که درس خواندن خود را جدی تر دنبال کنید. اگر هم هنوز شروع نکرده اید که همین حالا دست به کار شوید.

محل مناسبی برای درس خواندن خود پیدا کنید و چیزهایی که باید برای آنجا مهیا کنید را جمع و جور کنید. سری به اینترنت بزنید و منابع مهم رشته خود را پیدا کنید، اگر فقط یکی از آنها را دارید معطل جمع کردن همه نباشید. از همین شنبه شروع کنید و همان را بخوانید. اگر یک منبع را هم ندارید، کتاب زبان و کتاب استعداد تحصیلی رایگان همین سایت را دانلود کنید و با آنها شروع کنید. مهم این است که بدانیم قرار است از اول مهر هر روز درس بخوانیم.

آیا برای شروع دیر نیست؟

شاید برای بعضی این سوال پیش بیاید که آیا برای شروع دیر نشده است؟ پاسخ این است که به هیچ وجه. قطعا هر چه زودتر شروع کنیم بهتر است، اما واقعیت این است که فرصت ۵ ماهه برای کنکور دکتری کاملا مناسب است. کافی است از همین شنبه شروع کنید و خود را متعهد بدانید که هر روز مطالعه خود را ادامه دهید. البته برنامه هر کسی با دیگر متفاوت است و ممکن است برنامه زندگی فردی باعث شود که مثلا یک روز در میان مطالعه کند اما آنچه مهم است پیوستگی این مطالعه است. اگر پیوستگی داشته باشیم، حتی آهسته و پیوسته هم پیش برویم باز هم موفق خواهیم شد. تنها مسئله این است که  قدر این ۵ ماه را حسابی بدانیم و تا جای ممکن وقت خود را به مطالعه برای کنکور اختصاص دهیم.

چطور شروع کنم؟

بهترین شروع برای کنکور شروع نرم و تدریجی است. شروع با روزی یکی دو ساعت مطالعه بهترین است. اگر هر روز مطالعه کنیم همین دو ساعت مطالعه در روز گاهی تا نزدیکی های کنکور دکتری هم کافی است. اگر هم فراغت بیشتری داشتید کم کم آن را به سه چهار ساعت در روز برسانید. روزی یک ساعت که زیاد نیست؟ پس حتما شروع کنید!

هنوز برای مطالعه ام برنامه‌ریزی نکرده ام!

هیچ اشکالی ندارد. همین الان یک برنامه ریزی بلند مدت و یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای خودت انجام بده. هر طور برنامه ریزی کردی، این نکته در آن باشد که باید همین الان و از همین اول مهر شروع کنم! در پست های بعدی در مورد نحوه برنامه ریزی و چگونگی چینش درس ها در برنامه با هم صحبت خواهیم کرد، فعلا نگران این چیزها نباشید. تمرکزتان روی شروع مطالعه و درس خواندن مستمر و هر روزه باشد. انرژی این شروع باعث می شود به خوبی برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید.

پس پیش به سوی موفقیت….

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام وقت زیبا آیا جهت قبولی در کنکور دکتری فقط انجام کتاب تست کافی است؟

علیرضا
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ب٫ظ

دوستان من تقریبادوماه خوندم که اگه درست بگم. شایدیک ماه کامل ورتبه م ۲۶شدودانشگاه دولتی روزانه همونجایی که موردنظرم بودقبول شدم خیلی خودتون رواذیت نکنیدالبته اگه وقت بزاریدخوبه ولی سعی کنیدزیادخودتون رومعطل وخسته نکنیدوبیشترسعی کنیدمرورکنیدوبه اندوخته هاتون توجه کنیدآزمون دکترایک آزمون که بهدسوادشمادردوره کارشناسی وارشدبستگی داره وفقط به خوندن وکمیت فکرنکنین که همه چی حله

مریم
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان من هم شکر خدا امسال روزانه دولتی قبول شدم. اما ۲ نکته رو از من یادگار داشته باشید ۱- از ساعت کم مثلا یک ساعت شروع و به تدریج اضافه کنید اما رها نکنید حتما آهسته و پیوسته پیش برید ۲- بانک تست ها رو از یاد نبرید. چون اگر هزاران بار بخونید تا تست نزنید فوت و فن سوالات دستتان نخواهد آمد. برای تک تک تون آرزوی موفقیت دارم

علی
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۴ ب٫ظ

کنکور وزارت علوم رو. نمیدونم، ولی قبولی در رشته های دکترای علوم پزشکی که امسال در چهارم آبانماه برگزار میشه واقعا چالش بزرگی هست، تسلط به زبان انگلیسی، قدرت تجزیه و تحلیل مطالب، تحلیل های اماری و روش تحقیق، مقاله قوی و منتشر در یک ژورنال معتبر و.. و….
ولی… نا امید نیستم…
۴۵ سال سن دارم، نزدیک به دو سال هست با روزی متوسط ۵ -۶ساعت مطالعه به امید خدا قبول خواهم شد ‍♂️

سردرگم
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۳:۲۸ ب٫ظ

دوستان من سال گذشته حدودا چهار ماه با متوسط روزی ۳۰دقیقه مطالعه رتبه ۴۷شدم و شبانه شهرستان قبول شدم. اما با توجه به اینکه هدفم روزانه و تهران بود ثبت نام نکردم و انشاالله برای امسال شروع میکنم
با قدرت شروع کنید.
با آرزوی موفقیت

زیتون
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۵۶ ق٫ظ

دوستان اگر کسی با ارشد هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شده باشه، آیا حتما باید دکتری رو بخونه وگرنه اگر نخونه از هیئت علمی عذرش رو میخواند و اخراج میشه؟ اگر کسی میدونه راهنمایی کنه

به فائزه و P.h.D Candidate
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۰:۲۵ ق٫ظ

فائزه که این‌جا دنبال منبع می‌گردید، لطفا یک سرچ در اینترنت بکنید؛ هم در وقتتون صرفه‌جویی میشه هم اطلاعات خوبی به دست میارید.
دوستی که بین شغل و ادامه تحصیل گیر کردی، کاملا بستگی به شرایط زندگی خودت داره. شغل اولویتت هست یا دکتری. پول یا تحصیل؟ به نظرم اگر برات فرقی نداره یا نمیتونی انتخاب کنی پیش مشاور برو که شرایط زندگیت رو دقیق بسنجه و نظر دقیق و مرتبطی بده.

P.h.D Candidate
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

شما لطفا اول خوب بخون کامنت ها رو و بعدا نظر بده…
کجا من گفتم لین تحصیل و کار گیر کردم که آیدی منو رو تگ کردی دوست عزیز

به فائزه و P.h.D Candidate
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  P.h.D Candidate

سلااااام
ببخشید
منظورم ویدا بود :)

فائزه
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام من می خوام آزمون دکتری حسابداری شرکت کنم ولی نمی دونم چه کتابی باید بخونم میشه لطفا راهنمایی کنید منو؟؟

P.h.D Candidate
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ب٫ظ

با سلام و تقدیم احترام خدمت تمامی عزیزان
من پارسال از مهر شروع کردم با روزی یک ساعت مطالعه و همین روند رو ماه آخر به روزی ۸ الی ۹ ساعت رسوندم و موفق شدم روزانه دولتی قبول شم.هر وقت احساس کردید خسته شدین برید داخل سایت دانشگاه های مورد علاقه و هدفتون و دقایقی رو داخل سایت این دانشگاه ها بگذرانید.من خودم همین روش رو در پیش گرفتم و گفتم باید سال بعد در این دانشگاه باشم و همین هم شد و بسیار از این کار انگیزه می گرفتم.تصمیم گرفتم این روش رو با داوطلبین عزیز به اشتراک بزارم شاید برای شما هم اثر بخش بشه.
با آرزوی بهترین ها برای یکا یک شما عزیزان

شیمی
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۲ ب٫ظ

من خدایی بگم دو هفته خوندم…
رتبه ده شدم
خودم تعجب کردم

علیرضا
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

به سلامتی کجاقبول شدی؟

عبدالصمداحمدی
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام این روش روش بسیارعالی و پاسخگویی میباشد

ویدا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام
امیدوارم ک بتونم از شما عزیزانی ک اینجا حضور دارید، کمک بگیرم.
من ارشد فلسفه دارم، قلبا دوست دارم ک برای دکتری ادامه بدم.
اما از طرفی به خودم میگم شروع کنم به خوندن منابع آزمون استخدامی، ک شاید سال بعد مجدد آزمون برگزار بشه و بتونم شرکت کنم.
بین دو راهی بدی هستم.
می‌خوام تصمیم درست بگیرم
میشه لطفاً راهنماییم کنید
ممنونم

حسن
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام . با امید به خدا شروع کنید . فقط برای خودتون هدف تعیین کنید که من باید قبول شم . امید داشتن . سعی و تلاش . مساوی با قبولی

داوطلب روانشناسی
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام
من پارسال از اواسط مهرماه دقیقا از روزی یک ساعت شروع کردم.
و حالا دکتری روزانه دولتی، گرایش و دانشگاه مورد علاقم قبول شدم.
شروع کنید.
از همین روزی یک ساعت شروع کردن و استمرار داشتن به قبولی می‌رسید.

علی
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۵ ب٫ظ

درود بر شما
ببخشید سن شما زمان قبولی دکترا چقدر بود؟

علیرضا
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

کدوم دانشگاه قبول شدین؟

ماندانا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۸ ب٫ظ

ممنون از مطلب قشنگ تون
من شروع کرده بودم، انرژیم بیشتر شد

علی
مهر ۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ماندانا

‍♂️