پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

هشدار رئیس دانشگاه آزاد در مورد سامانه های جعلی آموزشی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وجود سامانه های جعلی با ادعای ارتباط با دانشگاه آزاد هشدار داد و گفت: متأسفانه هر ماه تعداد زیادی از داوطلبان مورد اخاذی و کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر طهرانچی گفت: سال گذشته معاونت دارای مالی وزارت علوم اعلام کرد متوسط شهریه پردیس‌های دانشگاه‌های وزارت علوم ۵۷ میلیون است در حالی که این رقم در دانشگاه آزاد ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است؛ شهریه پردیس دانشگاه شریف حتی پارسال به ۱۰۰ میلیون تومان هم رسید و شهریه متوسط دانشگاه آزاد امروز حتی از پیام نور هم پایین‌تر است.

برنامه دانشگاه آزاد برای جذب ۲۰۰ نفر از محققان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دانشگاه آزاد برای بازگشت نخبگان و جذب آنها گفت: در همین رابطه بنا داریم ۲۰۰ نفر از محققان و افراد شاخص ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا را جذب کنیم که در همکاری با بنیاد ملی نخبگان برخی از این افراد به ما معرفی شده اند. بنای دانشگاه آزاد اسلامی این است که در حوزه‌های دانش بنیان طوری رفتار کند که مانع مهاجرت دانشجویان نخبه شود و دانشجویان احساس مؤثر بودن در دانشگاه داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد درباره وضعیت جذب هیأت علمی گفت: در حال حاضر دو دسته هیأت علمی پیوسته و وابسته داریم که این دو دسته صرفاً از طریق فراخوان و هیأت مرکزی جذب، پذیرش می‌شوند. در کل ۴ سال گذشته تنها ۲ شکایت از هیأت مرکزی جذب و اجرایی داشتیم. هیچ روزنه دیگری برای جذب هیأت علمی وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد برای به کارگیری و جذب اساتید جوان در این دانشگاه گفت: ما برای اینکه جوان‌ها سرکار بیایند اعلام کردیم اعضای هیأت علمی وابسته دانشگاه بعد از ۶۰ سال بازنشسته شوند و در ادامه می‌توانند به عنوان هیأت علمی وابسته ادامه فعالیت دهند.

۲۰ هزار دانشجوی دکتری دستیار آموزشی می‌شوند

وی افزود: بر همین اساس در بهمن و تیرماه ۷۰۰ نفر از اساتید بازنشسته شدند اما از این تعداد حدود ۱۰ نفر اعلام کردند، بخاطر سیاسی بازنشسته شده اند. البته در میان ۲۴ استاد، برخی اساتید ممکن است مرتکب تخلفی شوند و ما باید از مقام استادی صیانت کنیم و در همین راستا قطعاً برخورد خواهیم کرد اما بنا نداریم آن را اعلام کنیم.

طهرانچی بیان کرد: امسال اعلام شد که دیگر ۳۲ هزار حق التدریس نخواهیم داشت و از این تعداد حدود ۶ هزار هیأت علمی وابسته و ۲۰ هزار دانشجوی دکتری خواهیم داشت که به عنوان دستیار آموزشی مشغول به کار خواهند شد.

سامانه «ایران تحصیلات» یک مجموعه جعلی در خارج کشور است

وی در خصوص تبلیغات ارائه مدرک در فضای مجازی گفت: سامانه «ایران تحصیلات» یک مجموعه جعلی در خارج کشور است و ربطی به دانشگاه آزاد ندارد. متأسفانه این تبلیغات سلبریتی‌ها است و متأسفانه این سامانه‌ها جعلی هستند و هر ماه تعداد زیادی از داوطلبان مورد اخاذی و کلاهبرداری قرار می‌گیرند. امکان ندارد کسی بتواند خارج از چارچوب جذب دانشگاه آزاد شود و باید از چارچوب سازمان سنجش وارد دانشگاه آزاد شود و امکان ندارد کسی بدون اینکه اسمش از طریق سنجش اعلام نشود، بتواند وارد دانشگاه آزاد شود و خانواده‌ها بدانند تنها سامانه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی «آموزشیار» است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها