پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

تقاضای ثبت ۱۲۰۸ رساله در طرح استادمحوری توسط دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه صنعتی اصفهان با ثبت ۱۷۱ پایان نامه و رساله رکورددار درخواست پذیرش استادمحوری است.

به گزارش ایرنا، هفتمین جلسه کمیته اجرایی سکوهای علم و فناوری همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان فارس و شهر شیراز، با حضور محمدعلی زلفی گل، مقام عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سجاد محمدعلی نژاد معاون محترم فناوری و نوآوری وزارت عتف، علی شمسی پور مدیرکل حوزه وزارت عتف، سید احمد فاضل زاده رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، علی نایبی معاون فناوری و نوآوری مؤسسه و سید آرش حق پناه رییس حوزه ریاست و روابط عمومی مؤسسه در محل مؤسسه ISC برگزار شد.

آخرین آمار مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) که در هفتمین جلسه کمیته اجرایی سکوهای علم و فناوری ارائه شد، حاکی است تاکنون ۱۰ هزار نیاز و ۲ هزار ایده در سامانه ثبت شده است. همچنین ۱۲۰۸ تقاضای ثبت پارسا در طرح استادمحوری توسط دانشگاه‌ها وجود داشته که دانشگاه صنعتی اصفهان با ثبت ۱۷۱ پارسا رکورددار آن است.

در ابتدای جلسه، زلفی‌گل وزیر علوم سکوهای علم و فناوری را که شامل سامانه های نظام ایده ها و نیازها (نان)، درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) و گروه سرآمدان علمی و فناوری و دیپلماسی علمی می شود، فرصتی بسیار ارزشمند برای مؤسسه ISC معرفی کرد و این سکوهای علم و فناوری را برای یکپارچه سازی حوزه فناوری و نوآوری کشور لازم و ضروری دانست.

وی در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی عتف مبنی بر تصویب سکوی نظام ایده ها و نیازهای ISC به عنوان پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این مصوبه باعث ارتقاء بیش از پیش جایگاه مؤسسه ISC شد و از این به بعد این مؤسسه شاهراه جریان علم و فناوری کشور می شود.

سیداحمد فاضل زاده رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، گزارشی از فعالیت های ملی و تعاملات بین المللی مؤسسه ISC و همچنین فعالیت های سکوهای علم و فناوری ارائه داد. وی در ابتدا در خصوص فعالیت بین المللی اخیر مؤسسه ISC گفت: با توجه به اینکه گسترش تعاملات بین المللی و دیپلماسی علمی به عنوان یک راهبرد در دوره مدیریت جدید در مؤسسه اتخاذ شده است، در این راستا با حضور در اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه در کشور ژاپن و دیدار با رییس این اجلاس، برگزاری کارگاه های تخصصی برای کشورهای غرب آسیا در شهر شیراز و همچنین عضویت ISC در انجمن علوم و فناوری در جامعه جهانی STS در دست اقدام قرار گرفت.

رییس ISC در خصوص رتبه بندی اثربخشی پژوهش و فناوری ISC گفت: با توجه به ماموریت مؤسسه ISC در راستای رصد و پایش علم و فناوری کشور و کشورهای اسلامی و همچنین ریل گزاری تحقیقات بر اساس اولویت های پژوهشی و فناوری کشور، طراحی یک نظام رتبه بندی نوآورانه با نام «نظام رتبه بندی اثربخشی پژوهش مؤسسات آموزشی-پژوهشی» را در دستور کار قرار داده است.

فاضل زاده گفت: مطالعات اولیه برای تدوین روش شناسی این رتبه بندی، با تهیه فهرستی از اولویت ها و چالش های اساسی کشور آغاز شده و طی فراخوانی از تمام محققان و اساتید کشور درخواست شده است شاخص های مدنظر خود را ارائه دهند.

رییس موسسه ISC گفت: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد و تاکنون کارگاه های آموزشی مختلفی برای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی جهت معرفی این سامانه برگزار شده است. خوشبختانه با استقبال اعضای هیات علمی جهت فعال سازی و تکمیل پروفایل خود در سامانه مواجه شده ایم و تاکنون ۷۲۰۰ پژوهشگر پروفایل خود را در این سامانه تکمیل کرده اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها