پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

مجاز دانستن افزایش شهریه نجومی ۴۰ درصدی از سوی وزیر علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که رییس دانشگاه آزاد از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه این دانشگاه خبر داد، وزیر علوم سقف افزایش شهریه را ۴۰ درصد دانست.

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: حداقل و حداکثر شهریه برای هر دانشگاه و هر رشته‌ای متفاوت است.

وی ادامه داد: هیأت‌های امنای دانشگاه‌های مختلف بسته به شرایط محیطی و هزینه‌ها، شهریه را تعیین می‌کنند.

وزیر علوم افزود: بعضی از دانشگاه‌ها برای اینکه داوطلب داشته باشند شهریه کم‌تری دریافت می‌کنند، و این شهریه برای رشته‌های مختلف، میزان جاذبه‌ای که دارد، هزینه آزمایشگاهی، نظری و عملی بودن دروس متفاوت است.

وی درباره اینکه در مجموع دانشگاه‌ها تا چند درصد می‌توانند افزایش شهریه داشته باشند افزود: افزایش شهریه تا ۴۰ درصد توسط هیأت امنای دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز
مهر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۲۱ ق٫ظ

سایت phdخواسته و مطالب مشروع وبه حق وقانونی بنده را درباره افزایش نجومی ۴۰درصدی شهریه را را درج نمیکند سانسور و پنهان کاری سایت فوق به حد علا رسیده نفرین وننگ بر شما ….وجدان کاری را زیر پا قرار ندهید اه مظلو روزی یقه شما از خدا بی خبران را خواهد گرفت ننگ بر شما که افزایس شهریه ۴۰ درصدی را مجاز دانتسته واز ان دفاع میکنید….

بهروز
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

گویا اقای وزیر از تورم .گرانی .بیکاری .وضع اسفناک اقتصادی و…خبر نداره که چهل درصد افزایش شهریه را مجاز اعلام میکند .
سلام بر شهید محرومان رجایی وباهنر و….

از تبار بابکان
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

الان در این دوره و زمانه کسی برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی این همه هزینه نمیکنه البته به غیر از رشته های دندانپزشکی و پزشکی که ارزش هزینه کردن رو داره و به خصوص که بعدا بتونی یک تخصصی هم در زمینه های جراحی دندانپزشکی و پزشکی بگیری دیگه در بهشت زندگی خواهی کرد

زهرا
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

من بعد از یکسال درس خوندن به زحمت دکترى قبول شدم فردا میخوام برم ثبت نام با این اوضاع باید منصرف بشم چون واقعا پرداخت این شهریه ها برام نه مقدوره نه مدرکش اونقدر ارزش داره

غنی اباد
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۱ ب٫ظ

سوالی ک دارم این هست ک دانشگاه ازاد تهران شمال برای رشته مشاوره چند درصد افزایش داره ؟؟ من میخام امسال دکترا بخونم تا حدودی ی خبر داشته باشم از شهریه ، لطفا پاسخ به ایمیل من ارسال کنید امکانش باشه ممنون میشم

N
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۴:۱۷ ب٫ظ

چرا تا ۴۰ درصد افزایش میدید؟
سال به سال دیوار های دانشگاه تغییر می‌کنه که هر سال پول بیشتر میگیرید؟
تخته و میز و صندلی ها هم که حد اقل ۱۰ ساله توی هر دانشگاه داره سرما و گرما میبینه و هیچ چیزی هم عوض نشده !
علت این افزایش شهریه بی مورد چیه واقعا ؟
تا کجا و چقدر میخواید این همه پول از مردم بگیرید، اونم برای تحصیل عادی توی کشور خودشون !!!
جالبه، با این همه افزایش هزینه برای دانشجو، تعهد میگیرید ازش که نباید شاغل باشه و اگر دانشگاه بفهمه که شاغله، دانشگاه حق داره اخراجش کنه و دانشجو هم حق هیچ اعتراضی رو نداره!
دانشجو اگه شاغل نباشه، پس این همه پولی که شما برای هر ترم از دانشجو میگیرید رو از کجا باید بیاره؟
عین حسن کچل صبح تا شب، شب تا صبح بشینه توی خونه، خرج و مخارج دانشگاهش درمیاد؟
افزایش شهریه و قوانین هیچ منطقی نداره واقعا!!

صبا
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۸:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  N

احسنت. ای کاش گوش شنوایی بود. برگشتیم به زمان انوشیروان فکر کنم که تحصیل مختص عده خاصی بود.

؟؟؟
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

درود، اون عده خاص هم فکر میکنم با این شهریه های سرسام آور برن کشورهای دیگه درس بخونن تا مدرکشون ارزش بیشتری داشته باشه، از ما که گذشت …….

زیتون
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۲:۱۴ ب٫ظ

ترجیح میدم تا الان که با حقوق معلمی اندوخته ای کسب کردم، یک قنادی بزنم تا اینکه مدرک دکتری ایران رو بگیرم که براش هیچ جا حتی آموزش و پرورش بهش بها نمیده و تازه با این مدرک تحقیر و سرزنش میشم اگر استخدام آموزش و پرورش باشم.
دیگه دکتری شرکت نمیکنم.

شهاب
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

متاسفانه دانشگاه آزاد هزینه رو امسال ۴٠ درصد افزایش داده در مقطع دکتری و ظاهرا خیلی ها هم انصراف دادن ، یا توان تامین هزینه ها رو ندارند ، به عنوان مثال شهریه ثابت برای مقطع دکتری ، رشته های فنی ٢۴ میلیون تومان تعیین شده ، امیدوارم هیات امنای محترم تجدید نظر کنند ، واقعا تحصیل الان اصلا صرفه اقتصادی نداره !

سحر
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

چخبره این همه هزینه؟ فکر مردم هم باشین واقعا از نظر درآمد به مشکل خوردن

محمد
مهر ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

مدرک دانشگاهی از وقتی بدون ازمون شد مقاطع لیسانس و ارشد دیگه ارزش نداره بازار کار بهتره