پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

حذف داوطلبان مشترک در برگزاری همزمان کنکور دکتری و ارشد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برگزاری همزمان کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ باعث می‌شود تا برخی داوطلبان که قصد شرکت در هر دو کنکور را دارند، از این حق محروم شوند.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، هر ساله تعداد قابل توجهی از داوطلبان، به طور همزمان در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند، اما برگزاری همزمان این آزمون در چهارم اسفندماه سال جاری، این امر را غیرممکن ساخته است.

دلایل این داوطلبان برای شرکت در هر دو آزمون بسیار متنوع و شخصی است. برخی از این داوطلبان، نسبت به تغییر رشته و شرکت مجدد در آزمون کارشناسی ارشد دودل هستند، از این رو نیم‌نگاهی هم به آزمون دکتری دارند و با شرکت همزمان در هر دو آزمون، بخت خود را برای تحصیل در یک دانشگاه خوب می آزمایند. به ویژه که در برخی رشته ها، عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به یکدیگر نزدیک هستند و شرکت همزمان در هر دو آزمون کار دشواری نیست.

برخی داوطلبان به دنبال دو نوع شرایط متفاوت در کنکور دکتری و ارشد شرکت می کنند؛ مثلا با توجه به شرایط رزومه و سوابق تحصیلی خود، هدف خود در آزمون دکتری را دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کرده اند اما در آزمون کارشناسی ارشد که این موارد تاثیری ندارد، به دنبال ورود به یک دانشگاه خوب دولتی هستند.

به هرحال آنچه تاکنون رخ داده، تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری همزمان این دو آزمون است. تصمیمی که به گفته رییس سازمان سنجش، با هدف کاهش هزینه های این سازمان اتخاذ شده است (متن خبر). حال باید دید تغییری در این تصمیم رخ خواهد داد یا خیر؟

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۵۳ ب٫ظ

سلام من الان هرو ازمون ارشد و دکترا شرکت کردم جیکار کنم یعنی حذف میشه؟

س
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلاممن الان هم دکترا هم ارشد شرکت کنم یعنی حذف میشه؟

علی
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۸:۱۴ ق٫ظ

با سلام. فکر می کنم رشته های شناور ارشد عصر و همزمان با آزمون دکتری هست و الا رشته های اصلی صبح و بدون تداخل با آزمون می باشد.

علی
آبان ۲۳, ۱۴۰۲ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مطمئن هستید ؟

امین
مهر ۴, ۱۴۰۲ ۲:۴۲ ب٫ظ

چه هزینه ای! هرچی هزینه هست از خود داوطلبین میگیرید، بگید برای سود بیشتر این کارو با آینده داوطلبین میکنید

تیما
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۴:۳۸ ب٫ظ

دارید پولشو از داوطلبها میگیرید. مگه مجانی آزمون برگزار میکنید؟! کارتون خلاف قانونه. طبق معمول هم کسی صداش درنمیاد

Mahdi
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

با عرض سلام بنده فارق التحصیلی ارشد هستم و میخوام امسال همزمان آزمون سراسری و دکتری شرکت کنم آیا برای این آزمونها هم همچنین طرحی هست؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدهید

Mahdi
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

با عرض سلام بنده ارشد دارم و میخوام همزمان امسال آزمون دکتری و برای دی ماه هم آزمون سراسری کارشناسی بدهم یعنی برای آزمون سراسری و دکتری هم این قانون هست و هردوشون میسوزه یعنی چی واقعا به کسی چه آدم میخواد دوتا آزمون بده

پانی
مهر ۳, ۱۴۰۲ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

خیر زمان این دو آزمون جداست