پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

الزامی بودن کسب معدل بالای ۱۶ برای شرکت در آزمون جامع

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر مبنای آیین نامه آموزشی جدید دوره دکتری تخصصی، کسب میانگین کل حداقل ۱۶ و احراز بسندگی زبان خارجی برای شرکت در آزمون جامع ضروری است.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، بر مبنای ماده ۴۱ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی، برای ورود به مرحله ارزیابی جامع، کسب میانگین کل حداقل ۱۶ و احراز بسندگی زبان خارجی مطابق شیوه نامه ابلاغی معاونت آموزشی وزارت الزامی است.

بر این اساس، چنانچه میانگین کل نمرات دانشجوی دکتری تخصصی پس از گذراندن تمام واحدهای درسی دوره کمتر از ۱۶ باشد اجازه ورود به مرحله ارزیابی جامع را ندارد و تنها یک نیمسال «با رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی» به وی فرصت داده می‌شود تا مجدداً با انتخاب حداکثر ۶ واحد از درس‌هایی که در آن نمره بین ۱۴ تا ۱۶ را کسب کرده است، میانگین کل دوره را به حداقل ۱۶ برساند تا به وی اجازه ورود به ارزیابی جامع داده شود. در غیر این صورت، دانشجو از ادامه تحصیل محروم می‌شود.

همچنین حداقل نمره قبولی در ارزیابی جامع، ۱۶ است. در غیر این صورت، دانشجو مجاز است، صرفاً یکبار دیگر در ارزیابی جامع شرکت کند و آن را با موفقیت بگذراند. در صورت‌ عدم کسب نمره، امکان ادامه تحصیل از دانشجو سلب می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب
آبان ۱, ۱۴۰۲ ۰:۱۱ ق٫ظ

درامتحان جامع سه چهاردرس سنگین وسخت رو که قبلا دانشجو امتحان وقبول شده است دوباره باید امتحان بدهد واین فقط برای گرفتن شهریه مجدد است خب قبلا شهریه این چنددرسو دوبله محتسبه کنندبعدشم دانشگاه به اساتید اون دروس شک داره؟اکه شک داره اساتیدو بفرسته کمیته انضباطی وبه دانشجو چه ربطی داره .امتحان مسخره را بردارید ویا بجای این امتحان به فرصت مطالعانی یا کارآموزی فرستاده شود.

ش.الف
مهر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

باسلام لطفا بفرمایید آیا جایگذینی معدل ومقاله به جای آزمون جامع در دانشگاه آزادانجام می شود ؟؟؟واگر هست چرا اطلاع رسانی به دانشگاهها نمی شود ؟؟؟ممنون

اریا
مهر ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ش.الف

کشتین خودتونو با این مقاله. به خدا طرف رو میشناسم میره انقلاب مقاله میخر داورم میخره و کارهای نانوشته و بدون زحمتشو چاپ کنه تا بتونه هم مثل داماد روحانی از دانشگاه ازاد دماوند پستهای مهم دولتی رو اشغال کنه و هم انکه صبح تا شب خودشو نخبه جابزنه تا حقوقهای نجومی بگیره
به خاطر ضعف ساختارهای قانونگذاری این همه دغل و حقه بازی ایجاد میشه

afshin
مهر ۲۸, ۱۴۰۲ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام
این یعنی مدرک زبان بازم لازمه؟؟میشه یکی شفاف سازی کنید

Nik
مهر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

با سلام / پس اون آیین نامه بسندگی زبان چی شد ؟ اون آیین نامه جایگزینی معدل به جای آزمون جامع چی شد؟ اینا اجرا نمی شود؟ یا فقط برای دانشجویان دانشگاه آژاد اجرا نمی شود ؟ من پرس و جو کردم خیلی از دانشگاه های دولتی بسندگی زبان را اجرا کردند ، اما همچنان دانشگاه آزاد به دنبال کسب درآمد هست الان ept هر ماه مبلغ ۴۰۰هزارتومان باید بپردازیم ، تکلیف ما دانشجویان آزاد چیه ؟ چرا هر قانون خوب و کم هزینه برای دانشجویان دانشگاه دولتی هست ، امکانش هست جواب سئوالاتم داده شود

Dorna
مهر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

شما هم که هر روز یک ساز می نوازید به هرحال امتحان جامع حذف شد یا نشد ؟
شایدم امتحان جامع تنها برای یک عده برگزار شود ودیگران معاف هستند .

محمدباقر
مهر ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Dorna

حذف نشده، دوره کرونا خیلی از دانشکده ها حذف کرده بودن. از جمله خود من آزمون جامعم همون دفاع پروپوزالم بود که بعد ارئه مجازیم دو سه تا سوال پرسیدن و نهایتا نمره ۱۹/۵ بهم دادند. الانم یسری دانشکده ها همون روال فک کنم حفظ کردن ولی خیلی دانشکده ها هم کتبی میگیرن. نمره‌ زبان معادل ۱۲ به بالا یا یسری موارد جدید که میشه جایگزینش کرد به و داشتن حداقل معدل ۱۶ هم الزامی.