پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

ممنوعیت تحصیل نیروهای اداری در برنامه پیشنهادی هفتم توسعه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پذیرفته‌شدگان دوره‌های حضوری اعم از روزانه یا شبانه که به عنوان نیروی اداری در استخدام دستگاه‌های اجرایی یا نهادهای عمومی هستند، مکلف به استعفا و اخذ مرخصی تحصیلی یا انتقال به دوره‌های مجازی و غیرحضوری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی موادی به عنوان مواد الحاقی در حوزه‌های سنجش و پذیرش، آموزش و تحقیقات و فناوری در کمیسیون به تصویب رسیده است که برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمده است.

در ماده الحاقی ۱۱، از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، پذیرفته شدگان دوره‌های حضوری اعم از روزانه یا شبانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی کشور که به عنوان نیروی اداری به هر شکل در استخدام دستگاه‌های اجرایی یا سایر نهادهای عمومی غیردولتی هستند، مکلف به استعفا از مسئولیت اداری خود و اخذ مرخصی تحصیلی یکساله از دستگاه متبوع یا انتقال به دوره‌های مجازی یا غیرحضوری از جمله دانشگاه پیام نور هستند.

متخلف مشمول حکم ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری مصوب ۱۳۷۲/۱۰/۱۴ می‌شود. مسئولیت اجرای این حکم برعهده مسئول دستگاه اجرایی، یا نهاد عمومی غیردولتی بوده و هرگونه پرداخت به مستخدم در طول دوران تحصیل بدون رعایت این حکم، تصرف در اموال عمومی تلقی می‌شود. کارکنانی که از بورس تحصیلی استفاده می‌کنند یا مطابق قانون مجاز به ادامه تحصیل هستند، از شمول این حکم مستثنی هستند.

در حال حاضر بررسی بندهای مختلف لایحه برنامه هفتم توسعه کشور و مصوبات کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در جریان است.

بندهای الحاقی در حوزه آموزش، پژوهش و تحقیقات و فناوری و تکالیف جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مشخص شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیه
مهر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

دوستان چند سال است سر این مسئله جنگ است چون کارمندهای که دانشگاه نمی رن اعتراض کردن که اونای که دانشگاه میرن از زیر بار مسئولیت در می رن آب از سرچشمه گل آلوده

محمود عمران
مهر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

آقایان خوش فکر، اگر قرار باشه مرخصی سالانه بگیرم خوب میرم یه دانشگاه بهتر در خارج از کشور تازه تنوع هم داره.
عملا دارن سوق میدن بری خارج بخونی

سارا
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۴۴ ب٫ظ

جمع بشیم همه اعتراض کنیم

محمود عمران
مهر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

موافقم

سعید
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۱۱ ب٫ظ

این دیگه چه بی فکریی هست؟؟؟یعنی چی آخه؟به تحصیل کارمندا چیکار دارید؟یعنی یه کارمند بخواد درس بخونه باید استعفا بده؟؟؟؟چه بی عدالتی بزرگی.تحصیل حق همه هست و هر کسی حق داره با تلاش خودش هر دانشگاهی که خواست قبول بشه.کار مردم لنگ نمیمونه.هرکارمندی حق مرخصی داره.پس یعنی مرخصی هم نباید بگیره و به کارای شخصیش بپردازه چون مردم کارشون لنگ میمونه؟؟پس حقوق کارمندان چی میشه این وسط؟

رضا
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۵ ب٫ظ

بالاخره ما نفهمیدیم اول یه لیسانس بگیریم و بریم سر کار و تا اخر عمردیگه درس نخونیم.یا کلا به خاطر علاقمون به درس بخونیم تا دکترا و بعدش بریم دنبال کار؟!اونجوری کی فرصت پول جمع کردن و ازدواج و….خواهیم داشت؟سن ازدواج بالاتر هم میره.
این یک تبعیض آشکار هست.غیرحضوری و مجازی درس خوندن کجا و حضوری کجا؟؟اتفاقا اگه کارمندا غیرحضوری درس بخونن کیفیت تحصیل علم بیشتر میاد پایین و اینکه پیام نور هزینه داره کارمند سختشه هزینشو بده.این طرح نباید تصویب بشه والسلام.

سعید حضرتی
مهر ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

قربونه دهنت

احسان
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۸ ق٫ظ

این عین بی عدالتی هست و خلاف قانون اساسی هر کسی آزاد هست که تحصیل کنه من کارمند میتونم وقتی کلاس دارم مرخصی بگیرم و این حق منه

علی
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

کدوم ارگان هستید؟ پیشنهاد می‌کنم بی سر و صدا دکتراتو بخونی بدون اینکه کسی بفهمه و بعد از بازنشستگی اعلام کن دکتری داری.

علی
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۹:۱۷ ق٫ظ

برای کسی که دوست داره توی محل کار خانم دکتر/آقای دکتر صداش کنن خبر بدیه! اما برای کسی که میخواد بی سر و صدا دکتراشو بگیره فرقی نمی‌کنه!

محسن
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۲۸ ق٫ظ

شامل کسانی که الان در حال تحصیلن هم می شود؟

Mohammad
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام. من ۲۵ شهریور دفاع ارشد کردم و نمره هم دادند ولی الان ثبت کارنامه نشده. بعد دو سال گفتند مدرک کارشناسی بیار تا ثبت بشه و تسویه رو طی کنی. الان تاریخ فارغ التحصیلی ارشدم همون ۲۵ شهریور هست؟ ممنون

دانشجو
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

سلام، بله

Mohammad
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

ممنونم

محسن
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Mohammad

زمان ما همون تاریخ دفاع تاریخ فارغ التحصیلی در مدرک زده شده. فکر کنم الان هم همینطوره

Asal
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۹:۰۶ ق٫ظ

شامل دانشگاه ازاد هم میشه؟

علی
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۷:۳۳ ق٫ظ

این یک ظلم آشکاره ،هر کسی بخواد از مرخصی قانونی خودش استفاده داره میکنه به کسی ربطی نداره توی این زمان مرخصی ساعتی یا روزانه داره درس میخونه یا هر چیز دیگه ای، خودشون همه دکتراشونو وقتی شاغل بودن گرفتن به ما که رسید هزار جور سنگ اندازی در ثانی اصلا بخش خصوصی به شما چه ربطی داره که براش تکلیف تعیین میکنید،این طرح و ماده باید رد بشه

خانم معلم
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آقای محترم! شامل بخش خصوصی نمیشه. شامل دولتی (کارمندهای وزارتخانه ها) و نهادهای عمومی غیردولتی (شهرداریها، نظام مهندسی و…) هست.

رحمان
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم

ناصر
مهر ۹, ۱۴۰۲ ۶:۳۱ ب٫ظ

تازه الا بیدار شدین کلی موسسه دانشگاه متاسفانه زده شده بدون ازمون بعد این عزیزان مستمری بگیر و استخدام هم میان درس هم شاغلن صرفا برای ارتقا شغلی و نمره هم براشون لحاظ میگیرین اساتید کاش تو ازمونا استخدامیم این اعمال شه اینطوری چند شغله ها کلی شناسایی میشن با کدملی کسی مخالف تحصیل و…نیست مشکل اینه چند شغلی برای یه فرد که از هرکدوم یه ناخنک زده و در عمل هیچی بارش نیست

زهرا
مهر ۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

دوست عزیز
این ماده مختص کسانی تصویب شده که دانشجوی دوره های حضوری میشن و در عین حال کارمند هم هستند.
که البته خلاف قانون اساسی هست و اینکه مثلا من اگه بخوام دکترا بخونم هیچ دانشگاه مجازی و غیرحضوری رشته منو نداره..بعد من باید چیکار کنم اون وقت؟یعنی از تحصیل محروم بشم؟؟در صورتی که استعداد و توانسو عم دارم و در عین حال خلاف قانون اساسی هستش این ماده..واقعا هیچ فکری پشت تصویب این ماده نیست..به نظر من نباید تصویب بشه.واقعا بی عدالتیه

خانم معلم
مهر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

زهرا جان فقط کافیه که به ارگانی که داری کار میکنی خبر ندی دکتری میخونی! مشکل حل میشه و کسی باخبر نمیشه.

زهرا
مهر ۱۱, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  خانم معلم

میدونی چیش جالب تر و مضحک تره؟؟؟؟اینکه گفتن متخلف هر حقوقی که در دوران اشتغالش بهش داده شده تصرف در اموال دولتی هستش جالبه زورشون به کارمند بیچاره میرسه..کاش یه قانونی هم تصویب بشه که استخدام با پارتی و رانت رو ممنوع کنه..خدا ازشون نگدره..من اصلا برای پیشرفت شغلی نمیخوام مدرک دکترا رو..خودم دوست دارم درس بخونم.بعدشم پیام نور هزینه تحصیلاتش بیشتره و کارمند از کجا بیاره پول دانشگاهشو بده؟من توانشو دارم دولتی قبول بشم.۳۰ روز در سال حق مرخصی دارم به کسی چه ربطی داره من مرخصیمو صرف دانشگاه یا تفریح یا مسافرت یا هر چیز دیگه ای میکنم.ادم میترسه کلی درس بخونه و قبول بشه و دکترا قبول بشه بعد بفهمن و اخراج کنن حالا یا از کار یا دانشگاه..اقا هر کارمندی مدرک میگیره مدرکشو اعمال نکنین .دیگه چیکار به درس خوندنش دارین.این طرح به هیچ وجه نباید تصویب بشه و کارمندان باید اعتراض بکنن.

مهدیه
مهر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  خانم معلم

عزیزم دانشگاه از شما تعهد می گیره که کارمند نباشید و اگر باشید و در صورت کتمان محروم از تحصیل میشید

زهرا
مهر ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

ولی من خیلیا رو دیدم که با وجود شاغل بودن اونم دولتی و رسمی ،دکترای دانشگاههای دولتی و آزاد قبول شدن و درسشونم خوندن.اتفاقا این مورد رو از یکی از استادامون پرسیدم گفتن نصف دانشجوهایی که اینجا دکترا میخونن شاغل هستن.