پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

تلاش وزارت علوم برای مرتبط کردن مقالات با نیازهای جامعه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم گفت: مرتبط کردن مقالات با نیاز جامعه یکی از اولویت‌های ما در وزارت علوم است و این موضوع را در پژوهانه دانشجویان دکتری مدنظر قرار داده‌ایم.

به گزارش پی اچ دی تست، محمدعلی زلفی گل در نشست بررسی تغییر ملاک ارتقای اعضای هیات علمی بیان کرد: ایران ۲ درصد تولید علم دنیا را برعهده دارد و از ۹۸ درصد علم دنیا استفاده می‌کند و ما نیز از علم دنیا استفاده می‌کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در خیز جدید علمی باید طرح جدیدی داشته باشیم. رتبه علمی کشور را باید حفظ و تقویت کنیم، چراکه مقام معظم رهبری درباره کاهش رتبه علمی تذکر دادند، باید توجه داشته باشیم که رتبه علمی با مقاله بین‌المللی ایجاد می‌شود، بنابراین مقالات با کیفیت باید حفظ شوند، مقالات نباید ملاک ارتقا باشد، باید اینها را به هم ارتباط دهیم.

وی تأکید کرد: باید انواع تحقیقات بنیادین، توسعه‌ای و ملی را مورد توجه قرار دهیم. همچنین لازم است ماهیت رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد. آیین‌نامه باید واحد باشد، اما برای رشته‌ها معیارهای سنجش متفاوت داشته باشد.

وزیر علوم گفت: مرتبط کردن مقالات با نیاز جامعه یکی از اولویت‌های ما در وزارت علوم است؛ آن چنان که در پژوهانه دانشجویان دکتری آن را مدنظر قرار دادیم.

زلفی گل ادامه داد: مرجعیت زبان فارسی به‌عنوان زبان علم نیز باید مورد توجه باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
آبان ۱۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

تا به حال مقالات زیادی در رشته های تحصیلی مختلف تهیه شده ولی تاکنون از کدامیک از این مقالات در رابطه با مسائل کشور استفاده شده است اگر استفاده میشد که تا به الان مملکت گل و بلبل بود.

دانشجو
آبان ۲, ۱۴۰۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

یکی از نیازهای اساسی همین جامعه، بها دادن به دانشجویان دکترا و پرداخت ماهانه حقوق است. خوبست تشریح بفرمایند نیازهای جامعه از دیدگاه وزارت علوم چیست؟ وزارتی که در بحث تایید مدرک تحصیلی برای دانشگاه های تاپ لول دنیا لیست تهیه کرده و اعتبارسنجی میکند، انتظار میرود نیازهای تحقیقاتی جامعه را هم لیست کند. آیا جز مسائل نظامی و تمرکز بودجه روی این نقطه، ممکن است نیازهای دیگری هم وجود داشته باشد؟