پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

توضیح قائم‌مقام سازمان سنجش درخصوص هزینه‌ هنگفت ثبت‌نام کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قائم مقام سازمان سنجش گفت: میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری حتی بیش از مبلغی است که از داوطلبان دریافت می‌شود.

به گزارش ایرنا، قائم مقام سازمان سنجش گفت: میانگین هزینه هر داوطلب این آزمون با توجه به ۲۴۱ کدرشته امتحانی و تعداد محدود داوطلبان هر کدرشته، بیش از مبلغی است که از داوطلبان هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود.

هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز برای سال ۱۴۰۳ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ۶۱۰ هزار تومان تعیین شده در حالیکه مبلغ در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۷۸ هزار تومان تعیین شده بود.

ثبت‌نام در این آزمون از چهارشنبه (۱۷ آبان) آغاز شد و قرار بود تا سه‌شنبه (۲۳ آبان) خاتمه یابد، اما این مهلت تمدید شد و ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا پایان روز شنبه (۲۷ آبان ماه) ادامه دارد.

محمدحسین حاجیلو در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح شاخص‌ها و شیوه محاسبه هزینه ثبت‌نام آزمون‌های مقاطع مختلف از افزایش حداقلی هزینه‌های ثبت‌نام خبر داد.

وی در مورد هزینه ثبت‌نام آزمون ورودی مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، گفت: برای برگزاری این آزمون‌ها، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و خدمات بهتر افزایش یافته است.

قائم مقام سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و محاسبه این هزینه‌ها با توجه به تعداد کد رشته‌های امتحانی و هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها شامل تهیه کاغذ، سلفون وغیره، چاپ سؤالات و پاسخنامه‌ها، حق‌الزحمه طراحان سؤال و عوامل اجرایی و هزینه‌های مراکز مجری برگزاری آزمون‌ها در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان سنجش آموزش کشور از سرویس‌های حمل و نقل برای ارسال و بازگشت محموله سؤالات شامل دفترچه و پاسخنامه، گفت: افزایش هزینه‌های مختلف؛ از جمله حمل و نقل با توجه به ضرورت رعایت الزامات حفاظتی در افزایش تعرفه‌ها مؤثر است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان سنجش با تاکید بر اینکه سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس درآمد و هزینه اداره می شود و از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند، خاطرنشان کرد: در قانون به دولت اجازه داده شده تا هزینه‌های مورد نیاز برای خدمت به متقاضیان آزمون، از محل همان درآمد تأمین شود و تلاش شده است به هر ترتیب هزینه‌های اداری به نفع داوطلب کاهش یابد. البته برخی از فرایندها برای حفظ و افزایش سلامت آزمون، بسیار ضروری است.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D)، گفت: میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری با توجه به ۲۴۱ کدرشته امتحانی و تعداد محدود داوطلبان هر کد رشته، بیش از مبلغی است که از داوطلبان این آزمون هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود؛ زیرا هرچه تنوع رشته‌ها بیشتر می‌شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون مورد نیاز است.

دکتر حاجیلو همچنین تاکید کرد سازمان سنجش به عنوان یک سازمان دولتی به دنبال کسب منافع از محل تعرفه های ثبت نام نیست و هرگونه هزینه مترتب بر فعالیت‌های سازمان درچارچوب مقررات مالی دولت با نظارت مراجع ذیصلاح صورت می‌پذیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

92 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
آذر ۱۵, ۱۴۰۲ ۷:۰۶ ب٫ظ

آقا کجا بریم شکایت کنیم؟ ی نفر مسیرشو پیدا کنه

Yas
آذر ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

اونقدر هزینه ها بالا رفته که من شخصاً نتونستم ثبت نام کنم چون فقط داریم هزینه میکنیم تا درآمد داشته باشیم کاش به جیب ما دانشجویان که قشر فقیر مملکت هستیم هم نگاه میکردید

بیکار
آذر ۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

باخودتون میگید هرکی تو این مقطع شرکت میکنه شاغله و پولداره برا همینه آنقدر هزینشو زیاد کردید. اما یکی مثل من که بیکاره نمیتونه شرکت کنه پس من بیکار چکارکنم؟

پیمان
آذر ۸, ۱۴۰۲ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیکار

شما با ارشد بیکا هستی، مطمئنی دکتری بدردت میخوره؟

زری
آذر ۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

چرا یکی جلوی این سازمان سنجش رو نمیگیره که اینقدر دست توی جیب بچهای مردم نکنه، … دیوان عدالت کجایی، بچها از دیوان چجوری میشه پیگیری کرد و از سنجش شکایت کرد؟کاش تهرانیا میرفتن دیوان عدالت

نسرین
آذر ۳, ۱۴۰۲ ۳:۴۳ ب٫ظ

بی انصافی محض لطفا جوابگو باشید نصف این پول باید برگشت بشه با اون مصاحبه های پارتی بازی و سفارش شده تون لعنت بهتون که فساد از جای جای تون میباره

وحید
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۳ ب٫ظ

به جای عذرخواهی و کم کردن بهانه الکی افزایش هزینه های آزمون عنوان میکنند خودتون هم میدونید هزینه هاش خیلی خیلی کمتر هست اما کجا صرف میشه فقط خدا عالمه چون هیچوقت حقیقت رو نمیگید

نوید قادسی
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ب٫ظ

هزینه های تحصیل در ایران، برخلاف قانون اساسی در خصوص “تحصیل رایگان برای همگان” هست! قانون گریزان باید مجازات اساسی بشن…

نیل
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۳:۵۸ ب٫ظ

من بخاطر هزینش امسال ثبت نام نکردم . واقعا زیاد بود و خدا نگذره از کسانی که اینقدر دست مردم تنگ کردند. واقعا زیاده.
اگر میانگین تقریبی هزار نفر حساب کنی میشه ۶۱۰ میلیون ، که بیش از هزار نفر شرکت کردند.مگه هزینه طراح و کاغذ کاور و آب و کیک دو تومانی چقدر میشه. آزمون ها شده منبع درآمدی برای سنجش.هر نفر حداقل نفری چهارصد تومان اضافه گرفتند.

دانشجو
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیل

سلام، اگه هنوز فرصت ثبت نام هست و ذهنتون هنوز درگیر دکتری هست، به نظرم یجوری به هر حال این هزینه رو بپردازید و ثبت نام کنید. چون این روند درست بشو نیست. شما اپلای هم بخاید بکنید راحت چند صد میلیون باید کنار بزارید. اینجا برای نفس کشیدن باید هزینه بپردازیم. بنده سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ در آزمون شرکت کردم. اون موقع اگه اشتباه نکنم حدود ۷۵ یا ۱۲۰ هزار تومان هزینه ثبت نام بود و حالا شما فکر کنید این هزینه برای بنده نوعی در آنموقع سنگین بود ولی به هر ترتیب ثبت نام کردم. توی مرحله مصاحبه ها هم به ناچار فقط در دو مصاحبه شرکت کردم تا صرفه جویی کرده باشم. کسی فکرش رو هم نمیکرد هزینه ثبت نام الان چنین جهشی پیدا کنه

راضیه
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

یه عمر زحمت کشیدم حالا باید پنج سال کنکور بدم چون هزینه دانشگاه آزاد ندارم . فامیل های من بدون بار علمی چون پول داشتن بدون زحمت مدرکاشون الان تو دستشونه.

متقاضی بیچاره
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۳۹ ب٫ظ

مایه خجالت برای سازمان سنجش و دولت هستش که بایستی برای یک آزمونی که نهایت هزینه آن یک آب معدنی ویک کیک هستش مبلغ ۶۱۰هزارتومان پول رو به جیب میزنه شکرخدا محل آزمون هم متعلق به دانشگاه ها بوده که به نحوی با سازمان سنجش مرتبط

یوسف امیری
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۷:۵۸ ق٫ظ

سلام قانع کننده نیست . حکومت باید مسئول باشد

جواد حسن زاده
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۷:۴۴ ق٫ظ

حداقل تا پایان ماه تمدید می کردند تا یارانه بگیریم

جواد حسن زاده
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۷:۴۳ ق٫ظ

سلام دادن یک کیک و آب میوه ده برگ کپی سوالات این همه هزینه باید باشد نکنه سازمان سنجش کسری بودجه خود را با این روش جبران کند من پول نداشتم نتوانستم شرکت کنم

سارا
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۶:۲۴ ق٫ظ

سلام. راهش اینه کنکور دکتری حذف شه. کلا دکتری خوندن روزانه در دانشگاه شریف هم بی ارزش هست. چون بعدش کار نیست. مگه اینکه پارتی داشته باشی و یا رابطه…. همون روزانه شریف همه ی هزینه ی ازمایشگاه و … باید از جیب خودت پرداخت شه که چی بشه بگن خانم دکتر یا اقای دکتر…. از طرفی به خاطر جنگ دلار گاهش پیدا کرده… اما هزینه ها افزایش اصن توجیه پدیر نیست.

هادی
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۲ ق٫ظ

در مورد. رایگان بودن، خب تا دیپلم باید باشه کاری ندارم که نیست
مثلا دانشگاه باید بورسیه بده، دانشجو حمایت کنند
اصلا خدمات بده… این وظیفشه جا
واسه همین هزینه های خود کنکور رو حساب نکنین

هادی
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ق٫ظ

فراموش کنید هزینه ثبت نام و مخارج رو
اولین کاری که میکنن اطلاعات شما رو به موسسات کنکور میفروشن، البته به جاهای دیگه هم میفروشن، رقمشو نگم براتون
دوم کاسبی موسسات کنکور رو نگم
براتون

سوم پول رو من و شما میدیم، آدمای سفارشی جای ما میرن، یعنی مثلا کسی که خریده ، بعله آدما رتبه میخرن

چهارم شرکت های بیمه و …
هر جایی که براتون مسیج میاد پول داده که اطلاعات بخره

ستاره
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

دکتری خوندن تو ایران مخصوصا تو دانشگاه آزاد حماقت محضه

مریم
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام. خدا شاهده به خاطر هزینه سرسام آور ثبت نام نتونستم شرکت بکنم. آخه بی عدالتی تا کجااا؟ تازه دکتری بگیرم مگه کار هست. سرخورده شدیم. با مردم این کارهارو نکنید بخدا روز جزایی هم هست.

مهدیس
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

حالا فکر میکنین دکترا بگیرین چی میشه باز بیکارین و هر فراخوان شرکت کنین باید خدا تومن پول بدید

آزاده
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۲۹ ق٫ظ

سلام لطفا تا آخر آذرماه مهلت ثبت نام آزمون دکترا رو تمدید کنید

زریندحت
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۶:۰۳ ق٫ظ

چه خدمات بھتری مثلا؟ سال دیگه اندازه ی ترم دانشگاه ھزینه ثبتنام میگیرید

الیار
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۲:۵۶ ق٫ظ

خیلی حماقت هست برای آنهایی که هزینه ثبت نام را نداشتند فرصت برابر با بقیه که هزینه ثبت نام را داشتند وجود ندارد. این کجاش عدالت آموزشی هست؟

ناشناس
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۰:۱۵ ق٫ظ

دروغ که استخون نداره تتوگلو گیر کنه گنده تر بگو اصلا بگو جهنم و ضرر ملت سواد دار بشن

یک ایرانی
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۰:۰۴ ق٫ظ

آموزش رایگان کشور! مدارس بزرگسالان هزینه می گیرد و … پس بجز مالیات و منابع طبیعی که دولت و حکومت از ما میگیره، ملت باید هزینه همه چیز را از جیب خود بدهد؟
اصل ۳۰ قانون اساسی: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد.

مژده
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

من خودم بعلت هزینه بالا دفترچه ثبت نام نکردم

ناشناس
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

واقعا آدم می مونه چی بگه. یه آزمون از پول یارانه ی ملت بیشتره!!! مگه سال‌های قبل غیر از این بوده؟ مگه برگه چاپ نمی کردید؟ سلفون نبود؟ اصلا این آزمون ها باید رایگان یا با هزینه حداقلی باشه. نه هرجور دوست داشتید. منم امسال ثبت نام نکردم. واقعا متاسفم براتون. الان منت هم می ذارن.

Ali
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

دانشگاه بیرجند مصاحبه هاش آبکیه. و پذیرشاش

حسین
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

از مسئولین زحمت کش بابت اینکه به فکر مستضعفین هستن سپاسگزارم. جیبتون پر برکت.

حاج محمود
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۳۲ ب٫ظ

ببخشید ثبت‌نام نکردم، واقعا شورشه درآوردن، ۳ترم دکترای علوم سیاسی دانشگاه آزاد خوندم، هرچی داشتم فروختم الانم ۸۰میلیون بدهکارم. امسالم که ۶۱۰ت پول ثبت‌نام اعلام کردین، بقران این هزینه ثبت‌نام رو از مزرعه گوجه بخری ببری توی بازار بفروشی سودش بیشتره. فقط میگم که قیامت سر راه شما مسولین رو بگیرم، معدل۱۹و۳۳صدم در مقطع دکترا انصراف دادم درحالی که ترم بعد آزمون جامع داشتم، خدا ازتون نگذره و قیامت باید جواب خوردن و خوابیدن هاتون رو بدید

حمید
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حاج محمود

اپلای میکردی میرفتی انگلستان درس میخوندی هزینه ش کمتر میشد.

حاج محمود
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۱۹ ب٫ظ

من بخاطر همین هزینه سنگین ثبت‌نام کردم. خدا نگذره از اونایی که جلوی رشد ماهارو میگیرن، دانشجوی دکترا بودم آزاد میخوندم اونجا هم نجومی شهریه هارو زیاد کردن انصراف دادم بیام دولتی دوباره شرکت کنم که دیدم هزینه ثبت‌نام نجومی شده. بابا شما که برای هفت پشت تان ثروت و شغل جمع کردید بزارید چیزی هم گیر بقیه بیاد

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۸ ب٫ظ

خدایا من یک میلیاردشو داشتم می تونستم ازدواج کنم و صاحب شغل کنم خودمو و سرو سامون پیدا کنم.خدایا خودت به داد جوونا برس.یاعلی.

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۶ ب٫ظ

جمعا ۶۷۱۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن.۱۱۰۰۰۰ نفر .اوووووووه.

سعید جانی
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۰۵ ب٫ظ

تنها توضیح دکتر پس دادن ۳۰۰هزار تومان به حساب شرکت کننده هاو عذرخواهی از مردم است

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید جانی

عالی

سعید جانی
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۰۲ ب٫ظ

سلام هزینه ثبت نام نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده چه توضیحی میتونه بده

احسان
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۳۸ ب٫ظ

یک فرمول ساده بازاری.:تقاضای اقلیت هنوز علاقمند به تحصیل به دکترا منتقل شده و حالا نون اینجاست!!همین! بقیه اش حرف مفته!!

shakiba
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۴۸ ب٫ظ

کاش اون موقعی که منم شرکت کردم هزینش اینقدر بود. لااقل بخاطر پولشم که شده شرکت نمیکردم و عمر و زندگیم اینطوری تلفش نمیشد.

حمید
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۳۸ ب٫ظ

آقا گرونه خداییش.
چخبره….من واقعا به خاطر هزینه منصرف شدم و ترک تحصیل کردم

ساحل
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

منم

حسین
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۲۵ ب٫ظ

با سلام واقعا هزینه زیاد است من هم ثبت نام نکردم شی صد تومان پول نیم کیلو گوشت است اگر این هزینه را پرداخت کنم باید گرسنه بمانم باید از ربیس جمهورمان تشکر کنیم که هیچ گونه اقدامی نمی کند

مصطفی از نیشابور
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۰۵ ب٫ظ

توضیح قانع کننده نیست . هزینه ثبت نام ۶۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ، دستمزد کارمندان ۲۰ درصد رشد داشته ..عدالت کجاست.
من درسایت سازمان بازرسی کشور شکایت نوشتم.باید از تورم افسار گسیخته و ناعادلانه توسط افراد زیادی به مراجع شکایت کنیم. دولتی که دم از عدالت می زند باید موضوع را از طریق کمپین بشنود وگرنه سال دیگر هم نا متعارف افزایش می دهند.

محمد
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۵۴ ب٫ظ

چرا ثبت نام میکنید…. ثبت نام نکنید که حساب کار بیاد دستشون .. ۴ تا برگه ۶۰۰ هزارتومن هزینه میبره …. مگر روز اول نگفتن اموزش رایگان…. کجا؟؟؟ ازمون ها شده منبع درآمد برای سازمان ها و ادارات و ارگان ها …. برید جمع کنید ..منت هم میزارن تخفیف … مثل اینکه دارم کفش یا لباس میخرم

علی آقا
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۵۳ ب٫ظ

سلام خدا خیرتون بده مبنای محاسبه این هزینه گزاف چیه بگید ما هم بدونید . اما اینو می دونیم بخاطر این مبلغ خیلیها از جمله من نتوانستیم ثبت نام کنیم .

مهتاب
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

برای برگه های امتحانی آژانس هم میگرفتید این مقدار در نمیومد. اگر راست می گید هزینه بیشتری میشه اشکال نداره ما حاضریم بیشتر بپردازیم ولی در صورتی که لیست هزینه ها رو به صورت شفاف اعلام کنید. اون وقت ببینیم هزینه چقدر در میاد .

معصومه
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۰۸ ب٫ظ

به عصر انوشیروان که فقط پولدارها درس میخواندند رسیدیم. همین الان تو بازار آزاد با مبالغ بالا به بنده پیشنهاد قبولی تضمینی دادند.

فریبا
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

کجا پیشنهاد قبولی تضمینی دادند؟

ساحل
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب٫ظ

من ثبت نام نمیکنم پول ندارم گرونه هزینه ثبت نام

ایمان
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

منم همین طور

من
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

و ما نیز

باران
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۲:۱۲ ب٫ظ

صرفا هدف حذف قشر کم درامد هست…آموزش جای سرمایه دارهاست. زندگی حق سرمایه دارهاست…هر که پولش بیش علمش بیشتر

راضیه
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

تازه منت هم گذاشتن که هزینه خیلی بیشتر ما تخفیف دادیم!!
دیگه چقد میخواستین بگیرین!

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

عجب روئی.

ارایانا
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

یجوری میگید امسال برای سلفون و برگه و چاپ پول بیشتری میگیریم انگار پارسال با مداد سوالاتومینوشتید یا تو سلفون نمیذاشتید یا تف میزدید برای بسته بندی سوالاتشورشو درآوردید شماها فقط از مردم بچاپید.الهی از گلوتون پایین نره پول مردم.وقتی میخان ب مردم پولی بدن ی چندر غاز پول میذارن کف دست مردم وقتی میخان بردارن از جیب مردم دستشونو میکنن تا ته جیب مردم هر چی هس در میارن و میبرن

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارایانا

میگن از هر کسی فوقش ۶۱۰۰۰۰ تومن کم میشه چیزی نیست که.ولی عوضش جیب ما پر پول میشه.آخ جوووون.

رها
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دوستان این حرفها اینجا فایده نداره من خودم مدرس حق التدریسم درآمدم هم کمه ولی چون مجبور بودم برای ثبت نام پرداخت کنم پرداخت کردم به حرف ما نیست کار خودشونو انجام میدن
یه سوال دارم اگر کسی می دونه بیزحمت پاسخ بده
این آزمون هوشمند هست یا خیر؟ از بس هر بار یه چیزی میگن نمیدونم هوشمنده یا مثل قبل برگزار میشه

محمد
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

تو که حق التدریس هستی … چرا ثبت نام میکنی میخوای بگی که من دکتر هستم ….ما ایرانی ها مشتی عقده ای هستیم ….

زینب
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خب شما اشتباه کردی منم مدرس دانشگاه هستم و به مدرک دکتری نیاز دارم ولی حتی هزار تومن هم به اینا نمیدم . داروغه ناتینگهام هم منصف تره

علی
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

هیچ توجیهی برای یک آزمون دولتی با این همه درصد افزایش قیمت نسبت به پارسال وجود ندارد. اظهارات ایشون سندیت نداره. پای دانشگاه آزاد که باز شد به آزمون دکتری، این قیمتهای سرسام آور هم معمول شده متاسفانه. خبر دارم نمره اول دانشگاه دولتی به دلیل عدم توان مالی نتوانسته تو آزمون حتی ثبت نام کنه.پذیرای سر آزمون هم هرساله بدتر از سال قبله. بعضی کارمندان دانشگاه گفتن عملا دانشگاه های محل برگزاری دارن هزینه رو به نفع خودشون اختلاس میکنم. هیچ ناظر واقعی مالی نیز از سازمان سنجش بررسی نمیکنه.

فرشته
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۸ ق٫ظ

واقعا چه خبره مگه مردم سر گنج نشستن از جیب مردم می‌خواین پول جمع کنید دنیا برعکس شده بجای اینکه این هزینه ثبت نام ها رایگان در اختیار مردم بزارین تا همه اقشار جامعه ثبت نام کنند از خودمون پول میگیرن در حق مردم ظلم میشه لااقل پول ثبت نام کمتر میکردین نه ۶۱۰ هزار تومن

نیما
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

من دهه شصتیم. بخدا زمان ما اینجوری نبودن. سال به سال بدتر شدن

مصطفی از زاهدان
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

زمانی که بخوان به مردم پول بدن کم میدن ولی موقعیکه بخوان پول بگیرن زیاد می گیرن .
مگر هزینه آموزش و تحصیل رایگان نبود

شبنم
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب٫ظ

واقعا جای تاسف داره اگر خودتونم میدونین هزینه ها اینقدر بالاست پس چرا فکر اونایی که حقوقش کم هست رو نمیکنید همینکه میخواید از مردم پول بگیرید هزینه ها میره بالا فقط این پول کشی ها از مردم به این بهانه ها واقعا جای تاسف داره زمانی باید هزینه ثبت نام بشه ۶۰۰ که حداقل درامد ما ۶۰ میلیون باشه نه اینکه با ۱۰ تومن یه تومنشو بدیم که ازمون به درنخور شما رو شرکت کنیم اخرشم تو مصاحبه رد بشیم‌

Reza
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

بسیاری مردم را این اقا ابله فرض کرده مگر هزینه پیامک مخابرات برای ۵تا پیامک ویژه ۱۰۰۰۰۰داوطلبی چقدر میشه و یا هزینه کاغذ و…. بسیار مردم را نادان فرض کرده است ایشان

ناشناس
آذر ۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  Reza

من هزینشو پرداخت کردم چون عمرمو دادم برا این مسیر ولی واقعا انصاف نیست خدا ازشون نگذره به هیچ عنوان توجیهشون برا ما قابل پذیرش نیست و اونو توهینی به شعور و دانش این همه دانشجو میدونیم

طاهره
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ب٫ظ

باسلام خسته نباشید این هزینه برای ما داوطلبین زیاد هست لطفا کم کنید.سپاس

زیتون
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۲:۴۲ ب٫ظ

عه که اینطور، پس اگر حق الزحمه شما انقدر بالاست چرا به معلم کشورتون در قیاس با این کار جزئیتون حقوق بسیار ناچیز می دید؟؟ که رتبه بندی کردنشون فقط برای خفه کردن صداشون بوده و بردن آبروشون نزد مشاغل دیگه و مردم!! خجالت بکشید!!

رها
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

واقعا بی انصافیه واقعا جای تاسف داره سال دیگه میشه هشتصد هزارتومن اخه چه خبره

الان نزدیک شصت میلیارد پول گرفتن مگه میخوان چیکارکنن

عینک دودی مصاحبه
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

لطفاً به پذیرش منصفانه ومساوی جنسیت در پذیرش مصاحبه دکتری توجه شود نه‌تنها جنسیت زن

ا
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

بااینکه عبور از پذیرش مصاحبه کم است هزینه هنگفت تبت نام منصفانه نیست راه رونق اقتصاد یکی دخانیات و دیگری تبت نام دکتری مسولیین سنجش چرا چاره جویی نمی‌کنند تنه فکر پول جیبشان هست با اینکه حقوق بینهایت دارندحیف…

بهروز
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ق٫ظ

از سال ۱۴۰۰تا الان گرفتار باند بازی و حق خوری سازمان سنجش در مورد تنها فرزندم هستم که با کسب رتبه ۳۲۹ و تعیین رشته در مقطع پزشکی تا الان بلاتکیف حیرا ن و سرگردانیم صدای ما هم به جای نمرسه به خدا واگذار کرده ام دستمان به جای بند نیست شکایتش را فقط پیش خدا برده ام در ۱۴۰۱ هم با درصدهای زیست ۸۶ درصد شیمی ۷۸ درصد فیزیک ۶۰درصد فرزند مرا مردودعلمی کردن فریدا رسی نیست

آیسل
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۹ ب٫ظ

واقعا خجالت آوره وقتی مبلغ ثبت نام آزمون ۸۰درصد رفته بالا و متاسفانه شهریه دانشگاه هم ۸۰درصد رفته بالا . چرا دیگه خودتون رو اذیت میکنید پول بگیرید مدرک بدید . اونی هم که پول نداره ولی استعداد داره بمونه خونه

محمدرضا وکیل
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

بنابر اعلام خود سازمان ۹۷ هزار نفر شرکت کردن تا این لحظه. به عبارتی ۹۷ هزار رو در ۶۰۰ هزار ضرب کنیم رقم ۵۸ میلیارد تومن درآمد کسب کردن. قطعا این مبلغ خیلی بیشتر از هزینه های اجرای کنکوره. اگه سازمان سنجش راست میگه مدارک حسابرسی مخارج این کنکور رو منتشر کنه تا صحت یا کذب ادعاش مشخص بشه.
از طرفی برای هر نفر ۱۰ هزار تومن هزینه ارسال پیامک اخذ شده که مجموعه میشه ۹۷۰ میلیون تومان. یعنی حدود ۱ میلیارد تومن به مخابرات بابت این پیامک ها پول میده؟ در نظر بگیرید بانکها برای یک سال حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان هزینه پیامک دریافت میکنند برای اون حجم زیاد واریز و برداشتی که پیام میفرستند. در کنکور مجموع پیامک های هر فرد کمتر از ۵ عدد میشه. قیمت هر پیامک هم فک کنم حدود ۵۰ تومنه اگه اشتباه نکنم که مجموعا میشه ۲۵۰ تومن. مابقی پول زوره. حرامه. گناهه. چه میدونم ناراستیه.

آیسل
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۱ ب٫ظ

دقیقا همینطوره بانک اون هزینه رو برای ۶ ماه پیامک میگیره تازه هر روز هم برای واریز و برداشت پیامک میاد اونوقت سنجش برای نهایت ۵ تا پیامک این پول رو میگیره

محدثه
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

مشکل داوطلبان اینه که مبلغ رو به ریال می‌بینند! یه عددی که پنج شش تا صفر داره! پس حتما عدد بزرگیه!!! دوستان عزیز این مبلغ به دلار، ده دوازده دلار میشه! در همه جای دنیا با ده دوازده دلار کاغذ سفید دستتون نمیدن چه برسه آزمون دکتری برگزار کنند.

Vahid
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

در همه جای دنیا حقوق دلاری هم میگیرن ما حقوق ریالی میگیریم و مخارجمون دلاری هست

مهدی
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Vahid

دقیقا

محمد
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

عجب گویا شما در صنف تولید کاغذ هستید و خبر نداریم.جهت اطلاع عرض کنم باکس ۵۰۰ تایی کاغذ ۲۰۵۰۰۰ تومنه حالا سنجش چندلا پهنا حساب کرده با داوطلب باید از شما پرسید.

سرگردان
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

الان یعنی آزمون با کاغذه؟ گفتن اول کامپیوتریه که به خاطر همون هزینش بالا رفته!

Niki
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

خسته نباشی با این استدلالت ، مرزهای اقتصاد رو جابجا کردی

تیما
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

تو رو خدا فقط شفا بده

زیتون
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

لطفا حقوق معلمی بنده رو با ۱۳ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس به دلار حساب کنید ممنون میشم پاسخ بدید، بنده ماهی ده میلیونو چهارصد تومان میگیرم به نظرتون کارم بیگاری نیست؟؟؟!!

فرشته
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

سلام دوست عزیز شما ایران زندگی می‌کنید آیا؟ دلتون خوشه البته شاید شما به دلار حقوق و دستمزد میگیرید که به نظرتون ۶۰۰ تومن کمه

سحر
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

لابد خودت نه شاغلی نه آزمون دکتری دادی نه تو این مملکت زندگی میکنی یا جمع کردی رفتی… که با شکم سیری حرف میزنی وقتی یه معلم شرکتی باشی و ازمهر تا الانم دوماه بدون بیمه و حقوق کار کرده باشی و ششصد و ده تومن بدی برای یه ثبت نام اونوقت میفهمی بقیه چی میگن
اینا پول زوره فقط…

داوطلب
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

کجا زندگی میکنی؟ چرا الکی قپی میای؟؟؟ خرج به دلار، دریافت به ریال؟؟
مسخره

پیام
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

خواستی یه کلاسی بذاری نفهمیدی که داری چرند میگی میخوای ادای آدمای باکلاس دربیاری.

شیلینو
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

عزیز دلم اگه آقازاده ای خب نمک به زخم نزن
مغزت انالیز نمی کنه که ما اقتصادمون ریالیه؟!

معترض
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

اینجا همه جای دنیا نیست ضمنا ما به دلار پول درنمی آوریم که به دلار پول خرج کنیم.احتمالا شما به دلار پول در میارید یام فقط خواستید یک چیزی بگید.هر وقت به دلار پول درآوردیم به دلار پول خرج می کنیم.تازه اگر شغل مناسبی پیدا کردیم .حقوق ها به ریال مخارج به دلار .

محمد
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

بچه ها سر به سرش نذارید من یادم رفته قرصاشو سروقت بهش بدم بخوره از همتون عذر میخوام

نیما
آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد نمیبخشمت محمد