پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

افزایش نگران‌کننده هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری و سکوت سازمان سنجش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

هزینه ثبت‌نام در آزمون دکتری ۶۱۰ هزار تومان تعیین شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۶۱۰ هزار تومان تعیین شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد.

ثبت نام برای پذیرش در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود تا روز شنبه ۲۷ آبان ماه ادامه دارد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ نیز همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. نگاهی کوتاه به فرایند ثبت نام نشان می‌دهد هزینه ثبت‌نام داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته حدود صد درصد افزایش یافته است.

در دفترچه راهنمای ثبت‌نام داوطلبان دکتری ۱۴۰۳ آمده است: متقاضیان آزمون لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۶/۰۰۰/۰۰۰ (شش میلیون) ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک مجموعه امتحانی، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

همچنین با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، لذا متقاضیان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ۱۰۰/۰۰۰ (صد هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت کنند.

هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در حالی افزایش حدود صد درصدی داشته است که این مبلغ در سال ۱۴۰۲ مبلغ  ۳۷۸ هزار تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده بود.

افزایش هزینه ثبت‌نام در سال‌های شیوع کرونا ویروس به دلیل اینکه آزمون در شرایط خاص برگزار می‌شد و سازمان سنجش آموزش کشور ملزم به ایجاد فاصله‌گذاری و رعایت سایر الزامات بهداشتی بود، تا حدی منطقی به نظر می‌آمد. اما با وجود فروکش کردن کرونا در سال جاری که باید کاهش هزینه برگزاری کنکور دکتری را در پی داشته باشد، مشخص نیست بر چه اساسی هزینه این آزمون تورمی حدود صد درصدی را در پی داشته است.

افزایش تصاعدی هزینه ثبت‌نام آزمون کتبی آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) طی چهار سال اخیر که کم‌هزینه‌ترین بخش آزمون بود، نه تنها موجب نگرانی داوطلبان این آزمون شده است، بلکه بیم این وجود دارد که این افزایش ممکن است موجب شود برخی داوطلبان که از نظر علمی توانمند هستند، اما توانایی مالی بالایی ندارند، عملا از گردونه رقابت در این آزمون حذف شده و عطای شرکت در آزمون را به واسطه هزینه‌های بالا به لقای آن ببخشند.

به گزارش ایسنا، اگر چه سازمان سنجش آموزش کشور هنوز در خصوص افزایش سرسام‌آور هزینه‌های ثبت‌نام در آزمون دکتری توضیحی را به داوطلبان و خانواده‌ها ارائه نکرده است. اما انتظار می‌رود این سازمان با مدیریت منطقی هزینه‌های ثبت‌نام، آزمون‌های سراسری را وسیله‌ای برای کسب درآمد سازمان خود قرار نداده و شرایطی را فراهم کند تا داوطلبان از تمامی اقشار جامعه دغدغه شرکت در آزمون را نداشته باشند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، داوطلبان آزمون دکتری خواستار کاهش هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری شدند. 

به گفته این کاربران «هزینه ثبت‌نام کنکور دکتری را اگر با واژه‌های هنگفت بیان کنیم در حق هنگفت و گزاف کم لطفی کرده ایم! ۶۰۰ هزار تومان بابت ثبت نام! آیا قرار است سازمان سنجش با ابتکار جدید داوطلبین را به صرف ناهار سوپرایز کند؟ مگر سازمان سنجش در طول ثبت‌نام نهایتا چند پیامک به مخاطبین ارسال می‌کند؟ ما قشر دانشجو حقیقتا از توجه وزارت علوم و سازمان سنجش ناامیدیم. لطفا برای داوطلبین ثبت نام کنکور وام پرداخت کنیم.»

بتول غفاری‌خواه گفت: افزایش قیمت‌ها به صورت نجومی بالا می‌رود و برای بسته پیامکی هم مبلغ ۱۰ هزار تومان را قرار داده‌اند. در این بین این مبلغ برای آزمون دکتری غیرمنطقی است. مگر چه خدماتی را به دانشجو ارائه می‌دهند که این مبلغ را از دانشجو کسب می‌کنند؟

وی افزود: ما از سازمان سنجش خواستاریم تا این مبلغ را کاهش دهند و دانشجو توان مالی اینکه بخواهد این مبلغ را پرداخت کند، ندارد. هرسال به صورت غیرمتعارفی شاهد این افزایش قیمت هستیم.

مرجان زینعلی گفت: من به عنوان یک فردی که خانه‌دار هستم و همسرم فرهنگی است و طبق وزارت کار حقوق می‌گیرد، برای هر آزمونی که بخواهیم ثبت‌نام کنیم باید ۶.۰۰۰. ۰۰۰ ریال پرداخت کنیم.

وی افزود: این مبلغ برای فردی که خانه دار است و دغدغه تحصیل دارد، زیاد است. در آزمون خدمات خاصی ارائه نمی‌شود و این افزایش هزینه ثبت‌نام منطقی نیست، هرساله ما شاهد افزایش هزینه آزمون‌ها و هستیم و یک مبلغ ثابت را برای ثبت‌نام قرار نمی‌دهند.

حمید عربی در این باره گفت: مبلغی که می‌خواهند برای ثبت‌نام در آزمون دکتری اعمال کنند غیر منطقی است چرا که با این وجود، هزینه ثبت‌نام کنکور دکتری از نرخ تورم هم بیشتر است در حالی که مخاطب کنکور بیشتر قشر دانشجو است که معمولا این قشر شغل و درآمد خاصی ندارند. هزینه ثبت‌نام نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

داوطلب دیگر آزمون دکتری نیز با گلایه از افزایش هزینه ثبت نام آزمون دکتری، گفت: هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را چند برابر افزایش داده‌اند و تأمین این هزینه برای دانشجویان مشکل است.

یکی دیگر از داوطلبان آزمون دکتری نیز گفت: بنده و همسرم هر دو دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد و در حال تکمیل پایان نامه هستیم اما بخاطر بالا بودن هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری نتوانستیم در این آزمون ثبت‌نام کنیم، قبول کنید که با داشتن ۲ فرزند و اجاره خانه این هزینه برای ما قابل تامین نبود.

زینب گفت: من دانشجوی بیکار تحت پوشش کمیته امداد که از روستا برای ثبت نام به شهر رفتم، هزینه ثبت نام دکتری ۸۰۰ هزار تومان شد. چرا مسئولان به فکر نیستند؟؟

محمد گفت: من هم معلم هستم و هم مغازه دارم، ببا این حال ۶۰۰ هزار تومان نداشتم که ثبت نام کنم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس علیمرادی
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۲۲ ب٫ظ

نمیشه حرفی زد ولی اگه توانایی مالی ششصد هزارتومن ندارین بهتره کلا ثبت نام نکنید چون بعدها هزینه کتب و جزوات و رساله و ازمون جامعه و مدرک زبان بدتر از ایناس امسال ایلتس ده تومن بود سال بعد ۱۵میلیونه بعدشم تو ایران متاسفانه مدرک تحصیلی بی اعتباره و ارزشی نداره بیشتر بفکر کار باشین و شغل

مجد
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

بنده که کارمند بودم هزینه ر نداشتم که مجبور شدم قرض بگیرن، این چه وضعیه؟!!!

احمدی
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

امسال نتونستم چون هزینه ثبت نام خیلی بالا رفته با دستمزد کافی نت ۷۵۰ باید پرداخت کنیم منم ندارم

SSS
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

شما یکی که هنوز برای یه ثبت نام ساده میری کافی‌نت دکتری می‌خوایی چی کار؟ لابد میخایی بکی کوشی هوشمند ندارم، لبتاب ندارم روستا هستم عشایری و … با این شرایط دکتری واقعا چرا؟ شاید بگی خودت چون نخوندی حسودیت میشه و از حرفا، دقیقا برعکس چون فارغ‌التحصیل دکتری روزانه شاگرد اول و با رتبه تک رقمی بودم میگم شما یکی نخون!

SSS
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

البته اینم بگم واقعا ۶۰۰ هزار تومن برای خیلی از ما ایرانی‌ها هزینه بالایی محسوب میشه و واقعا ظلم هست من خودم همین قضیه رو در چندحا منعکس کردم منتهی استاد جماعت به فکر مقاله هست ولاغیر و در بهترین حالتش دادن شعارهای عدالت‌خواهی! تازه خیلی‌هاش حتی شعارش هم نمیدن. سوای از هزینه به کسایی که لبتاب و گوشی و … دانش‌ نسبی کافی در بحث روش تحقیق ندارن به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم که بیایدد دمتری بخونید…. واقعا طاقت‌فرسا هست. موارد متعددی بوده که به واسطه آزمون جامع یا مدرک زبان و یا در آخر به خاطر اکسپت مقاله اخراج شدن!!!! و گاها ۷ -۸ سال از زندگی‌شون تباه شده!!!!

ابن الرضا
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

افزایش۶۰درصدی؟!!!
واقعا که مسئولین محترم در عمل به شعار امسال عمل کردند، البته با نگرش خودشون….
“مهار تولید،رشد تورم”

Samira
آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۳۴ ق٫ظ

وسط اینهمه بدبختی تنها امیدم این بود بتونم دکتری بگیرم و تلاش کنم از این بدبختی ها بیرون بیام ولی با این هزینه بالا نتونستم ثبت نام کنم

سمیرا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۵ ب٫ظ

واقعا بجای اینکه برای دانشجویان بدبخت این مملکت ،حقوق و مزایایی در نظر بگیرند .چرا بدتر غم بارشون میکنند، بیکار دربه در دنبال کار هستند . این هزینه برای خیلی ها امکانش نیست. شماهایی که این هزینه رو زیاد کردید فکر کردید پولدارا درس میخونن ،نخیر اشتباه فکر کردید…!!

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

آموزش رایگان بدیهی ترین حق یک شهروند هست ک در قانون اساسی هم ذکر شده! با این قیمت های بی حساب کتاب اموزش فقط به قشر خاصی تعلق گرفته اونم سرمابه دارها!!! تعجب داره اونایی که تا مقطع دکتری رفتید و درکی از شرایط مالی دیگران و حق طبیعی خودتون رو ندارید! کمترین درسی که باید تو این مدت یاد میگرفتین درک مسولیت اجتماعی بوده! تا دکتری رفتین و هنوز به این درک نرسیدید؟ باید از شما بپرسن چرا ادامه دادین؟چرا بیت المال رو حروم کردین؟ نمیخوندین هم همینقد بی مسولیت بار میومدین

مهدی
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

باران عزیز
ماهایی که همین اول راه برای ۶۰۰تومان ذهنمون درگیر میشه آیا توی ادامه راه دکتری که قرار هست تخصصی ترین کارا رو توی رشته خودمون انجام بدیم می تونیم تصمیمای تخصصی و راهگشا رو بگیریم ؟
جایگاه و منزلت یه دانشجوی دکتری بالاتر از اینه که توی این چیزای کوچیک بمونه
این تفکر یا به دکتری نمی رسه یا همین طور کوچیک خواهد موند .
بزرگ فکر کنیم و ذهنمون رو برای ساختارهای آزمون و راهکارهای بهتر شدن اون درگیر کنیم نه ۶۰۰ تومان
پیروز باشید

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اقای مهدی ممنون میشم بفرمایید بزرگ فکر کردن یعنی چی؟ واقعا ۶۰۰ تومن تنها حرفیه که شما از اونهمه صحبت برداشت کردید؟ اینکه توضیح بخوای برای تورم چهار برابری در یک آزمون کوته فکریه؟ اینکه عدالت آموزشی برای جامعه وجود داشته باشه کوته فکریه؟ مسئله دقیقا همین جاس که شما ریشه ی این مسئله رو چشم پوشی میکنید و نمیتونید تحلیل کنید بخش عظیم افراد بخاطر مسائل مالی عملا شانس شرکت در مسیر دلخواهشون رو ندارن! چسبیدین به ۶۰۰ تومن!!که مثلا شان دکتری این نیست!! شان دکتری یعنی سکوت نکردن درمقابل ظلم نه سرانداختن پایین و پذیرش هرچه پیش رو داشت! از کدوم ساختار حرف میزنید ساختاری که هر که پولش بیش علمش بیشتر!! ساختار قابل دفاعی نیست و دقیقا افرادی رو پرورش میده که درکی از مسائل اطراف ندارن هیچی نمیبینن جز پول!! شما طبق جیب خودت برای بقیه تصمیم نگیر ! افزایش ۴ برابری یک آزمون که یک درصد هم امکانات اضافه نمیکنه هیچ چیز جز سواستفاده از داوطلبین توسط یک ارگان نداره….

سمیرا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من وشما گیرم بتوانیم این هزینه رو متقبل بشیم بقیه چی.؟؟
شما الان این فکر رو دارید بدا به روزی که دکتری مملکت بشی دیگه اصلا به فکر قشر کم درآمد نیستی هیچ ،بدتر از اینا هم تصمیماتی خواهید گرفت.

هوندا موتور ۱۰۰۰
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

دوستان به حرف بعضی از افراد که شمارو نا امید میکنند گوش ندید

با هر وضعیت مالی حتی ضعیف، دکتری رو بخونید که راه زندگی تون باز بشه. حداقلش برا فرصت مطالعاتی میتونی بزنی بیرون یا پست داک.

اینکه میگه پول نداری نخون، حرف فئودالهاست که می‌خوان اقشار ضعیف جامعه رو کارگر کنند. بشین سفت درست و بخون دکتراتم بگیر تهش هم خیره.

من که خوندم راضی بودم و هستم. الانم مرحله رساله ام.

امین
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

شما که پول این ثبت نام را ندارید چطور می خواهید بعدا پول کتاب بدهید حداقل فقط چهارده پانزده میلیون باید توی دوره دکتری پول کتاب بدید که این هزینه ثبت نام توی آن گو هست. ( این یک درد دل است این همه هزینه می کنید قبول بشید بعد می بینید سطح استادها خیلی خیلی پایین آمده، خیلی خیلی استاد کمی پیدا می کنید که دانش در سطح بنیادی داشته باشه نگاه نکنید که استادها رزومه شلوغی دارند حتی از مقاله هایی که به اسم خودشان چاپ شده در حد مجله های ایمپکت بالا خبر ندارند این مقاله ها را دانشجوهای سال‌های گذشته نوشتند امتیاز را استاد برده، اگر فقط یکم استاد بفهمه شما سوادت از خودش بیشتره شروع می‌کنند به اذیت کردن دانشجوی دکتری، آقا پول نداشته باشید له می شوید کسایی که پول دارند در دکتری از مشاورهای پولی استفاده می کنند و پژوهشهاشون را پیش می برند هزینه می کنند و هیچ ترسی هم ندارند اما کسی که پول نداره این وسط و تو این رقابت‌های کثیف له میشه، اگر می دانید که سطح دانشتون خوبه اصلا خودتان را الاف دکتری در اینجا نکنید که سرخورده می شوید هیچی درست نیست هیچی جای خودش نیست حتی قانون‌های ثابت و منسجم ندارند هر کی میاد سلیقه ای قانون می‌گذاره و با روح روان دانشجو بازی میکنه، نشریه های سلیقه ای با پارتی بازی، استادهای بی خیال بی کیفیت، خودخواه، حسود، رانتی، باج بگیر، اصلا هیچی خوب نیست کار علمی می کنی مقاله می خواهی بدی پارتی نداشته… ادامه نظر»

مسی ام جی
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

پس چرا من که دانشجوی دکترا در یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور هستم و روزانه هم هستم تا الان ۱۴، ۱۵ میلیون پول کتاب ندادم؟! در مرحله رساله هم هستم. شاید رشته شما خاص باشه ولی اکثر رشته ها اینطور نیست.
من خودم پول ندارم و دانشجوی تمام وقتم ولی با تلاش نه از این مشاوره ها استفاده کردم و…
اکثر اساتید هم خدا رو شکر اینطور نیستند که می فرمایید. پیشنهادم به عزیزانی که از روی علاقه می خواهند ادامه بدن اینه با قدرت به سمت پیشرفت حرکت کنید و نا امید نشید.

مهدی
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

مقطع دکتری ، بالاترین مرتبه علمی ماست و کسی که وارد این مرحله میشه به مرحله ای از مرتبه تحصیلی رسیده آماده شرکت در بالاترین آزمون تحصیلی است و ۶۰۰ تومان هزینه بالایی نیست اونم برای یک مرحله واونم برای دکتری
به نظرم با ورود به این مسائل و صحبت در مورد این مسائل ، شان آزمون دکتری و داوطلب دکتری رو پایین می آوریم .

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

شان مقطع دکتری رو افکاری پوچ که ناشی عدم درک شرایط مردم کشور هست پایین میاره! نه مطالبه گری به حق. نه عدالت خواهی

هوندا موتور ۱۰۰۰
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام. یادش بخیر، سال ۹۹, کرونا، میومدیم اینجا جو سازی میکردیم که تعویق بیافته

سال چهارم دکتری شدم. چه زود گذشت. هنوز هم پر انرژی و اذیت بکن هستم. مقالات خوبی چاپ کردم.

دانشجو
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام ، شما رو یادمه، البته موتور ۱۰۰۰ فکر کنم نبودینااا، اون سال کرونا اشتباه نکنم پنج بار تعویق افتاد، واقعا یکی از عجیب ترین و فرسایشی ترین آزمون های تاریخ مملکت بود. درود بر شما، همینطور پر قدرت رو به جلو باشید. یا حق

لیلا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۵ ق٫ظ

وای بر ما
۶۰۰ برا دکتری
لعنت بر این دزدهاااا

مادی
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ب٫ظ

من هنوز ثبت‌نام نکردم چون واقعا دلم نمیاد ۶۰۰ تومان بدم. آقا شاید یکی نداشته باشه خب

مهدیه
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مادی

پولو بده فکر کن دزد زده بهت!

احمدرضا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۵۶ ب٫ظ

من داوطلب سال ۹۶ هستم و همون سال قبول شدم، بعد از شش سال بالاخره امسال فارغ‌التحصیل شدم و امروز گواهی موقت دکترامو گرفتم. اون سالی که ما به این سایت می‌آمدیم اصلا درمورد هزینه صحبتی نمی‌شد! حتی یک نفر چیزی درباره پول نمیزد. هدف همه تحصیلات بود. ولی حالا کامنت ها رو که میخونم واقعا تنم میلرزه برای جوانان امروزی…
لطفا تمرکرتون رو روب هدفتون قرار بدید نا روی حاشیه. آخه اعتراض به هزینه ثبت نام؟! تا حالا همچین چیزی رو ندیده بودم!!! وقتتون رو از سر راه که نیاوردید … نکنید اینکارو تمرکزتون رو روی مطالعه بذارید.
راستش من اگه به عقب برگردم امکان نداره دکتری بخونم. شش سال از عمرم تلف شد حتی یه موقعیت کاری بیشتر بخاطر مدرکم برام پیش نیومده. با اینکه روزانه بودم و کار می‌کردم توی این شش سال هییییییچ پس‌اندازی ندارم و حالا یه جوان سی و چندساله هستم که فقط از دار دنیا یه مدرک دکتری وزارت علوم داره :(

مهندس و معلم امروز؛ دکتر آینده :)
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

طرف ارشد داره و داوطلب دکتری هست بعد میگه کارگرم؟ جیره بگیر کمیته امدادم؟ آخه کسی که با ارشد گُلی به سرش نزده با دکتری هم نمیتونه از زندگی کارگری و کمیته امدادی نجات پیدا کنه….

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

اینکه یک نفر هیچ گلی به سرش نزده با ارشد اینکه دکتری بیکارن و خیر نمیبینن دلیل میشه یک سازمان به این وضوحی از جیب داوطلبین بزنه؟ میدونی طی سه سال چند درصد افزایش قیمت داشته؟؟ اینکه یک نفر راه زندگیش چی میخواد باشه دکتری به دردش میخوره یا نمیخوره به شما مربوط نیست! گرفتن حق به شما مربوطه نمیتوتید ازش دفاع کنید ساکت موندن رو یاد بگیرید

مهدیه
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

از اینکه واقعیت رو گفتی شایسته تقدیر هستی چون دکتری سرابی بیش نیست برای قشر ضعیف

بیژن
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

واقعیت امروزی برای منم ۷ ساله تموم شد فکر اگه دانشگاه آزاد بودی چه بلایی سرت میومد

وطن
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۷:۳۱ ب٫ظ

ای کاش همو درک میکردیم قطعا ششصد برا بعضی ها پول خردم نیست برا بعضی هام اصلا نیست و بعضی ها معنی اصلا رو نمیدونن نه شما با عرضه ای که داری نه اون بی عرضست که نداره پس کمک نمیکنی نمک زخم هم نباش

احمدرضا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

آخه طرف میاد میگه کارگرم، معلمم پول ندارم! آخه کجای دنیا کارگر و معلم پول دکتری خوندن داره؟

احمدرضا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  وطن

همین پزشک های موفق رو معلم ها تا دانشگاه تربیت می‌کنند؛ همین ساختمون و سقف روی سر پزشکان و مطب‌ها و بیمارستان‌هایشان را کارگرها می‌سازند. این کم افتخاری برای کارگرها و معلم ها؟ چرا باید بفکر دکتری باشید؟

مهندس و معلم امروز؛ دکتر آینده :)
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمدرضا

دوست عزیز ساختمون روی سر پزشک رو کارگر نمیسازه. مهندس می‌سازه!
درضمن معلم در تمام دنیا یکی از بالاترین درآمدها رو داره و خیلی طبیعیه که تحصیلات رو تا دکتری و حتی پسا دکترا ادامه بدهند!!!

لیلا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۰ ق٫ظ

خخخخ چقدم که خوب می‌سازه

زیتون
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

اما حقوق معلم در ایران کمترین حقوقه و مثلا منی که ۱۳ سال با فوق لیسانس سابقه معلمی دارم، باید ماه ده میلیون بگیرم که نصفش هزینه یکی دوتا کتاب تخصصی مورد علاقمه که حقیقتا هر ماه با نصف حقوقم فقط کتاب میخرم و باقیش به چیزی نمیرسه

یکتا
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۷:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  زیتون

من هم کارمند هستم و تمام ۳ ماه تابستان سر کارم و از نوروز فقط ۴ روز تعطیلات دارم و ۶ روز از ۷ روز سر کار هستم، حقوق کمتری از معلمی میگیرم که عملا ۴ ماه از سال رو تعطیل هستن و به هر بهانه ای مدارس تعطیل میشه!!!
پس شما معلما ناشکری نکنید که حقوقتون واقعا نسبت به کاری که میکنید زیاد هم هست.

زیتون
آبان ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یکتا

سختی یک ساعت کار معلم برابر با ۴ ساعت کار یک کارمند است، این رو خود وزارت آموزش و پرورش برآورد کرده و گفته؛ پس لطفا کارمندها دیگه انقدر اون سه ماه تابستان و ۱۳ روز عید رو مطرح نکنند. الانم دیگه هیچ تعطیلی بابت آلودگی یا هر علت دیگر معنی نداره، چون کلاس به صورت مجازی برقراره.

Z
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۲:۰۷ ب٫ظ

پاسخ به پریا
کمیته امداد هیچ کمکی به من نکرده چون تا حالا دانشگاه سراسری روزانه درس خوندم
الان هم به خاطر علاقه ام به درس خوندن ادامه میدم….

شفیعی
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۰۳ ب٫ظ

من هم به زور پول ثبت نام‌ رو جور کردم با این حال که برای ارشد رتبه ام خیلی خوب شده بود اما اگه پول جور نمی شد نمی تونستم ثبت نام کنم.

پریا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

جوان مملکت بجای اینکه کار کنه از فقر نجات پیدا کنه تو این سن (سن آزمون دکتری) به فکر کم کردن هزینه ثبت نام آزمونیه که اگه قبول شه فقیرترش میکنه!!!!
لطفا نگید تحصیلات تجارت نیست…
تحصیلات در تمام دنیا هزینه برداره.
اون آموزش و پرورشه که طبق قانون اساسی رایگانه

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

حرف دل ما رو زدی

مهدیه
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

بله پول قدرت میاره علم معروفیت و اخلاق محبوبیت اما فعل حاضر اگر پول نباشه دیگه هیچ چیزی مفهوم نداره الان دانشگاه تهران آیین نامه زبان وزارت علوم رو قبول نکرد خودش اومد یک آیین نامه تدوین کرد و بعد کلاس زبان برگزار می کنه هفت میلیون از هر دانشجو می گیره دکتری یعنی تجارت برای سنجش و وزارت علوم اگر هزینه زیاد است چطور تا الان ۹۰هزار نفر شرکت کردن

محدثه
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

چه بلایی سر وطنم اومده که جوان ها به ۶۰۰ هزار تومان (معادل ۱۰ دلار) میگن زیاد؟
کجای دنیا ده دلار برای ثبت نام آزمون زیاده؟ در تمام دنیا ده دلار پول تو جیبی دانش آموزا هم نیست…

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

دقیقا

Z
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۵۲ ق٫ظ

هزینه ثبت نام دکتری خیلی زیاد است، من دانشجو ی بیکار و تحت پوشش کمیته امداد هستم دیروز از روستا رفتم به شهر برای ثبت نام دکتری و هفتصد هزار و پونصد تومن هزینه ثبت نامم شد ،چرا مسوولین به فکر نیستند؟

پریا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Z

کمیته امداد تا چند سالگی میخواد به شما کمک کنه؟ شما که به سن آزمون دکتری رسیدی پولاتو اینطوری آتیش میزنی؟ ارشد چه کمکی بهت کرده که دکتری بکنه؟

شیدا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

:)))

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

اون دوستمون رو نمیدونم ولی قطعا ارشد و دکتری حتی کارشناسی هم به افکار شما کمکی نمیکنه! روانپزشک بیشتر به شما کمک میکته تا دید بهتری نسبت به مطالبه دیگران داشته باشید و یاد بگیرید زندگی خصوصی دیگران به ما ارتباطی نداره! این مطالبه برای شغل پیدا کردن نیست! سواله بابت افزایش چند برابری یک آزمون! اگه معتقدین افزایش نداشته شما فقط میتونید بفرمایید ارزونه! نه اینکه زندگی دیگران رو کنکاش کنید

ویکتاریون
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ایشون ترول هست به شکل واضح. لازم نیست با جواب دادن بهش ذهن خودتون رو درگیر کنین واقعا.

A
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۳ ق٫ظ

در کشوری ک آموزش پولی باشه جز عقب افتاده ترین کشورها محسوب میشن

آرتمیس
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  A

برعکس

مهدیه
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  A

بله در کشور فنلاند آموزش در تمام مقاطع رایگان است

زهرا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۹ ق٫ظ

اینم از مرکز علمی مون ک افتاده توی کار دلالی

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

چه ربطی به دلالی داره ؟ شما یه بسته کاغذ A4 بخر قیمت کاغذ دستت بیاد! ده بگ پرینت بگیر ببین چقدر ازت میگیرین! یه بسته رو به شهر دیگه ارسال کن ببین هزینه اش چقدره!! جدای از این هزینه ها سازمان سنجش هزینه محل آزمون و حقوق پرسنل مراقب و برگزارکنندگان کنکور رو هم باید بده. هزینه جمع آوری و تصحیح و و سیستم های آماری و …. هم هست!

لیلا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رکسانا

واااااااای راست میگی
میخای زنگ بزن سنجش بگو بیشتر بگیرررررر
نادانی تا کجااااا

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رکسانا

همه درست هزینه پیامک چی؟ اون چرا ده هزاره؟تعرفه اپراتورها که معلومه اگه سنجش هر روز زنگ بزنه پیگیر بشه درس خوندین یا نه اینقد میشه؟؟ ده هزار رو در تعداد داوطلبین ضرب کن تا متوجه چرایی بشی

امید
آبان ۲۳, ۱۴۰۲ ۵:۴۶ ب٫ظ

من پارسال این هزینه و رو جور کردم. مصاحبه هم پذیرش و در نهایت ازاد کرج قبول شدم. هزینه اش رو نداشتم و ندارم ک الان برم ثبت نام. میخواستم مجدد ثبت نام کنم که متاسفانه این هزینه نسبت به پارسال ۲ برابر شده و عملا قید ثبت نام رو میزنم.

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید

شما که پول ندارید چرا جای یک نفر رو اشغال می‌کنید؟؟؟ امسال هم میخواید جلوی یکی دیگه رو بگیرید؟؟؟؟

ayhan
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رکسانا

سنجش چقدر به شما میده که همچین ازشون دفاع میکنید

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رکسانا

اونا که پول دارید چرا ول کن دولت نیستید؟ چرا کمک حال دولت نیستین ؟ سهمیه دولتی ها رو ول کنید برید دانشگاه آزاد! همینقد غیرمنطقیه حرفت! شایستگی باید انتخاب کنه شغل و جایگاه افراد رو نه پول!!! این اون اتفاقیه که شما دوستش ندارید بیوفته چون وقتی بحث شایستگی باشه خیلی ها از این پولدار ها بیکار میشینن تو خونه

م
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۷:۴۱ ب٫ظ

به راحتی هزینه ثبت نام دو برابر و به هفتصد هزار تومان با هزینه کافی نت و ثبت نام می رسد.آیا حقوق کارمندان و کارگران هم به همین منوال زیاد می گردد؟؟؟!!!

المیرا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  م

وای خدایا! چرا کارگر و فقیر فقرا باید به فکر آزمون دکتری باشند؟؟؟ چرا به فکر زندگی و کار نیستید که از این شرایط در بیاید؟؟؟؟؟

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

دقیقا

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

چرا اصلا باید زندگی کنن؟؟ اینو بگو خودت رو راحت کن… همه کارگرا و فقرا پله شدن که شما الان بیاین بگید چرا حق انتخاب دارید

سپیده
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

امیدوارم تا آخر عمرت هر طور شده حال و روز کسایی که دوست دارن شرکت کنند ولی به خاطر هزینه نمیتونند شرکت کنند را بفهمی و دچارش بشی. اون وقت حال دلت سوخته ات دیدن داری.

لیلا
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

ذوق ثبت نام داشتم با دیدن هزینه پشیمون شدم و دانشجو کدوم درامد رو داره وقتی صبح تا شب ازمایشگاهه وتایم کارهم نداره و این مبلغ برای یه آزمون که آیا قبول شویم و دعوت ب مصاحبه بشویم یا نه ،خیلیییههه بعد نتایح هم باید هزینه رفت و امد و مصاحبه هردانشگاه ، کلا هرکی پولداره ادامه تحصیل هم میتونه بده ، کاش هزینه انقدر نبود دلخوش بودیم به ادامه تحصیل….نه پای ماندن است نه رفتن….

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

مجبورتون نکردن در زمان دانشجویی کنکور دکتری بدید! اول یه خیری از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ببینید بعد به فکر دکتری باشید….

محسن
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سلام هزینه واقعابالا هست. پارسال حدود ۳۸۰ و دو سال پیش حدود ۲۰۰هزار تومان بود.

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

مگه قیمت ماست نسبت به پارسال ثابت مونده که انتظار داری هزینه ثبت نام همون بمونه؟

ayhan
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رکسانا

به شما چی میرسه که به هرکی یه چیزی میگین

Vahid
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ب٫ظ

اگه فقط این ۶۰۰ تومن بود که مشکلی نبود، سنجش بعد اعلام نتایج هم تقریبا ۳۰۰ تومن دیگه به خاطر صلاحیت از دانشجو میگیره، بعد اون پول مصاحبه ها برای هر دانشگاه هم جداگانه باید پرداخت بشه، مثلا سال قبل دانشگاه تهران حدود ۲۷۰ تومن میگرفت، و باز گذشته از اینها بخوای بری مصاحبه باید پول رفت و آمد و هتل و … هم هست، و درآخر هم اصلا معلوم نیست قبول بشی یا نه چون مصاحبه ها خیلی جاها کاملا ناعادلانه است. امیدوارم همه شما ها موفق باشید

وحید
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۲۲ ب٫ظ

خیلیا نمیتونن کارت اعتباری رو به خاطر هزینه بالا خریداری کنن هزینه آزمون باید طوری باشه که تمامی اقشار جامعه قادر به پرداختش باشند ۱۰۰ هزار تومان بیشتر واقعا غیرمنصفانه است مگه این آزمون برای سنجش هزینه ای بیشتر از کنکور سراسری داره که ۳ برابر اون هزینه میگیرند!!! این پول ها برای پر کردن جیب چی کسانی هزینه میشه!!

.محمد
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۲:۳۸ ب٫ظ

من سال گذشته شرکت نکردم شایدباورتون نشه ولی هرسال آبانماه دقیقا موقع خرید کارت اعتباری دستم خالیه

صدرا
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  .محمد

اینکه جوان بیست و چند ساله ما نمی تونه این مبلغ رو پرداخت کنه ، خیلی غم انگیزه ، کاش مسوولین بیدار شن

بیتا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  صدرا

باعث تاسفه! جوان‌هایی که اصرار دارند راه اشتباه رو ادامه بدهند.

انصاف داشته باشیم
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۲:۲۴ ب٫ظ

تورم دوستان عزیز!
وقتی درآمدتون هرسال افزایش پیدا می‌کنه باید هم هزینه ثبت نام زیاد شه.

صادق
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

دوست عزیز و با انصاف!
تورم فقط موقع هزینه کردن و خرید نباید باشه موقع دریافت حقوق و دستمزد هم پس باید بگیم تورم چقدره

محسن
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

دستمزد ما که ۲۰درصد اضافه شد. تورم این کنکور نسبت به پارسال بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته است.

صادق
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

منظور منم همینه

لیلا
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

بزرگوار ، درآمد؟؟چه شغلی رو میفرمایید؟حقوق کدوم صنف رو میگید که افزایش یافته با نرخ تورم؟وقتی دانشجویی که موظفی تمام وقت ازمایشگاه باشی تودانشگاه سختگیر زمانی هم برای حتی کارپاره وقت هم نیست اگرهم پولی باشه باهزینه های زیاد موادو سنجش های آزمایشگاهی و گرنت کم مجبوری خودت سامورت کنی، بگذریم که درآمدخانواده ها هم اگر کارمند معمولی باشن بافرزندان محصل با هزینه های اجاره بها و…. این مقدار برای یک آزمون برای قشر دانشجو منصفانه نیست!!

المیرا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

دکتری رو از شما نگرفتن! یه سال برو کار کن پولامو جمع کن اونوقت هم خونه اجاره کن هم ثبت نام کن! حرف ما اینه که چرا کسی که پول اجاره و رفت آمد نداره دکتری میخونه؟ آیا پول میدن ما خبر نداریم؟؟؟؟

بیتا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلا خانم درآمد تمام شغل ها زیاد شده حتی خیلی بیشتر از تورم. در شغل آزاد بابت فردش هر جنس ۲۰ تا ۳۰ درصد سود گرفته میشه. و برای فروشنده ها نه تنها فرقی نمی‌کنه بلکه وضعیت بهتر هم میشه و فاصله با قشر کارمند هر سال بیشتر میشه و رقیب کمتری خواهند داشت.

المیرا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

دقیقا

رکسانا
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

دوستانی که میگن پول نداریم! والا راه فرار از بدبختی گرفتن مدرک دکتری نیست! اول یه فکری برای زندگیتون بکنید بعد به فکر دکتری باشید‌.

حسن حیدری
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  رکسانا

لطفا دو تا موضوع را با هم قاطی نکنید.. آینده شغل درآمد هر کسی را خودش تعیین می کنه و ارتباطی با دیگران نداره … مساله اینه که راه ورود یا ثبت نام داوطلب نبایستی محدود بشه تمام …همه قشرها باید بتونن آزادانه و بدون محدودیت در یک رقابت سالم شرکت کنن…

باران
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن حیدری

خدا خیرت بده اینقد کامل و شیوا گفتی..حتی زحمت نمیکشن بخونن و بعد فکر کنن! فقط فتوا میدن انگار فقط منتظر بودیم بیان بگن دکتری بخونیم یانه

سمیرا
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن حیدری

دقیقا.موافقم