پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

پذیرش بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بیش از ۱۳ هزار دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، آمار کل دانشجویان دانشگاه تهران در مهر ماه ۱۴۰۲ و آمار دانشجویان ورودی جدید دانشگاه و ترکیب جنسیتی جدیدالورودهای دانشگاه تهران اعلام شد.

دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رؤسای دانشکده‌ها، دانشکدگان و مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد، در تشریح آمار دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تهران، گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت‌نام شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱۸ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۶ هزار و ۵۶۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۱۸ دانشجو در مقطع دکتری هستند.

وی درباره ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی، اظهار داشت: در مقطع کارشناسی ۱۸۵۵ دانشجوی دختر و ۱۷۶۳ دانشجوی پسر؛ در مقطع کارشناسی ارشد ۲۸۴۲ دانشجوی دختر و ۳۷۲۱ دانشجوی پسر و در مقطع دکتری نیز ۶۱۵ دانشجوی دختر و ۱۰۰۴ دانشجوی پسر ثبت‌نام شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در اعلام تعداد کل دانشجویان دانشگاه تهران در مهر ماه ۱۴۰۲، گفت: در مهر ماه ۱۴۰۲، تعداد ۵۶ هزار و ۸۹۳ نفر دانشجوی فعال در حال تحصیل در دانشگاه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۷ هزار و ۷۶۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۵ هزار و ۹۹۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس آمار اعلامی معاون آموزشی دانشگاه تهران، نزدیک ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و همچنین ۷۰ درصد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران نیز دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

بررسی ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران نیز نشان می‌دهد که ۴۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دختر و ۵۵ درصد پسر هستند.

گفتنی است جمع برخی ارقام خبر با اطلاعات دیگر هماهنگ نیست که برای حفظ امانتداری بدون تغییر درج شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
آبان ۹, ۱۴۰۲ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام
من مدرک دکتری مهندسی مکانیک دارم. لیسانس رتبه اول بودم. با بهترین معدلها و رتبه ها ادامه تحصیل دادم. همه مقاطع هم دانشگاههای دولتی تراز اول بودم. ایکاش یا دکتری خارج از ایران میرفتم یا اصلا دکتری تو ایران نمیخوندم و وارد یه شغل صنعتی میشدم. الان توی فراخوانهای هیات علمی شرکت میکنم تو سن ۳۵ سالگی. همزمان بیرون در یک شرکت خصوصی با حقوق قانون کار مشغولم. تازه اگر تاکید میکنم اگر هیات علمی قبول بشم تو این سن برای استادیار ۱۸ میلیون حقوق میدن. با این تورم حساب کنید در چه سنی خودرو یا خونه میگیرم؟ البته الان با حقوق حدود ۱۰ تومن مشغولم. این رو گفتم شاید تجربه ای بشه برای یکی از هموطنانم که سنش از من کمتره و این کامنت رو میخونه. همیشه آینده نگر باشید و صرف اینکه همه سراغ مدرک دانشگاهی میرن شما هم تقلید نکنید. مشاغل مهندسی در ایران اجر و قرب و درآمد ندارن. واقعا پول مهم هست. باز هم تصمیم با شماست.

منتقد
آبان ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز، خدا قوت، حرف دل تمام دکترای بیکار رو زدید. در کامنت پایین همین حرف ها رو زدم اما یه عده نمی خواهند قبول کنند. دکتری کاربردی در این جامعه ندارد. بهترین ایده، یادگیری یک تخصص و درآمد زایی است. ازدواج و تشکیل خانواده هم بسیار مهمه که اکثر فارغ التحصیلان از آن بی بهره اند. من دکتری و پسادکتری هسته ای دارم. ولی چ فایده که افسرده شدم. اگرم استخدام شویم با حقوق ۱۸ تومنی چ کنیم؟!! بخدا فامیل ناخن کار من درامدش خیلی بیشتره تازه درسم هم نخونده. امان از پشیمانی.

از تبار بابکان
آبان ۸, ۱۴۰۲ ۹:۴۳ ب٫ظ

در ایران فقط رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارزش خوندن داره البته اگه بعدا بتونی یک تخصصی هم در زمینه جراحی های پزشکی و یا دندانپزشکی بگیری دیگه واقعا از زندگی لذت خواهی برد

همون قدیمی
آبان ۸, ۱۴۰۲ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
من دو تا سوال دارم ممنون میشم هرکدوم رو تجربه دارید یا اطلاع دارید پاسخ بدین و راهنمایی کنید
۱.برای زبان ازمون دکتری چی بخونیم و چیکار کنیم که درصد خوبی کسب کنم؟
۲.من سهمیه ایثارگری دارم به نظر شما بزنم سهمیه رو یا آزاد شرکت کنم ؟ یعنی تو مصاحبه دید منفی دارن یا خیر

منتقد
آبان ۷, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ب٫ظ

انباشت فارغ التحصیلان بیکار آینده، این همه دکتری برای چیست؟! در کجا به کارگیری خواهند شد؟! اسنپ؟! تاسف برای این تفکر جاهلانه. دوستان سمت این مقطع نروید جز سوزاندن هیچ چیزی در انتظار شما نیست. این پیام را تایید کنید

محمد
آبان ۷, ۱۴۰۲ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  منتقد

اصلا به هیچ عنوان پیام شما مورد تایید نیست.

مهدیه
آبان ۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز آینه گر قد تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست

منتقد
آبان ۸, ۱۴۰۲ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

منظورم ادمین بود که تایید کنه. احتمال هیات علمی شدن کمتر از یک درصد است. شرکت های خصوصی هم دکتری نمی گیرند چون بار مالی دارد. این مملکت نیاز به دکتری ندارد. تا لیسانس کافی است. یادگیری یک تخصص و درامد زایی از آن بسیار بهتر از ادامه تحصیل دادن است که آینده ای ندارد.

دکتر
آبان ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  منتقد

سلام؛دوست عزیز کاملا حق با شماست آدم قبل از اینکه بخواد این مسیر دکتری را ادامه بده دعامیکنه بجای ظرفیت ۱۵۰۰نفر ،ظرفیت بشه ۸۰میلیون برابرجمیعت ایران یعنی یه جوری که جاش بشه، بشی دانشجو دکتری اما بعد ازقبولی اون دانشجو متوجه میشه چه بلایی سرش اومده و به حرف شما میرسه،پس اونیکه مخالف حرف شماست قطعا عاشق کوره

منتقد
آبان ۸, ۱۴۰۲ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دوست عزیز، درود بر شما، فارغ التحصیل دانشگاه دولتی تراز اول هستم و حتی یک دوره پسادکتری را هم در شریف گذرانده ام اما هنوز بیکارم. علوم پایه هم خوندم. واقعا فهمیدم دکتری سراب است بعضی از دوستان فکر می کنند الان فارغ التحصیل شوند فرش قرمز برایشان پهن می شود و میز کارشان آماده است. جوانی را نباید با چنین مسیری سوزاند. فکر کار آزاد باشید. انشاالله موفق باشید و این پیام را جدی بگیرید. پشیمانی در ۳۲ سالگی سودی ندارد.

مهدیه
آبان ۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتقد

سلام بله فقط رویا فروشی و هیچ چیز دیگر نیست وقتی شهریه بیست و پنج میلیونی برخی دانشگاه‌ها می گیرند خروجی چی می تونه باشه در تمام کشورهای جهان اول مانند فرانسه سوییس و خیلی از کشورهای اینچنینی فقط پانزده تا بیست درصد به دانشگاه ورود می کنند در ایران نود درصد هجوم به دانشگاههای مختلف می کنند که از اساس اشتباست