مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار  و ۶۴۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا پایان روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه تمدید شده بود. 

اصلاحات سری دوم و سوم مربوط به دفترچه انتخاب رشته  دکتری  ۱۴۰۳ را از لینک زیر می توانید دریافت کنید.

اصلاحیه دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

اصلاحیه سوم دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

آمار داوطلبان مجازشده کنکور دکتری ۱۴۰۳

به گزارش پی اچ دی تست، دکتر علیرضا کریمیان گفت: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

زمان اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

وی  درخصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

242 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام .نتیجه دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشه

پت پستچی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۰:۳۴ ق٫ظ

روزی رو میبینم این برادران و خواهران متقاضی دکتری
همه پشیمون باشن از اینکه این همه وقتشون رو به بطالت گذراندن برای رسیدن به یک برگه کاغذ که همین الان دانشگاه آزاد و این موسسات با پول میدن

املیانو زاپانا
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام
دوستانی که اطلاعات موثق دارند جواب بدن لطفا
کدوم دانشگاه ها هستند که قطعا در مصاحبه سوالات رو به انگلیسی میپرسند ؟
دوم اینکه در صورت داشتند مدرک زبان حتما مجدد معرفی به زبان انگلیسی انجام میشه
و سوم اینکه اگه یکی مثل من زبان دومش انگلیسی نباشه پوینت مثبت نیست ؟ و الزاما فقط انگلیسی ؟

عماد
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۹:۵۵ ب٫ظ

همه دانشگاه ها انگلیسی می‌پرسن خیالت راحت

مریلا ف
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

سلام آقا عماد
یعنی سوالات رو در مصاحبه به انگلیسی میپرسند یا مثلا یک مکالمه با مصاحبه شونده میپرسند
یا به شکل دیگه است؟
فکر میکنم شما اشراف دارید
اگه مقدور هست کمی مشروح تر بفرمائید
من با توجه به رتبه و نمره کل که گرفتم
احتمال قریب به یقین به چند مصاحبه دعوت میشم
این اولین تجربه مصاحبه م هست
اگه ممکن هست کمک کنید
یک دنیا سپاس

عماد
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریلا ف

سلام مریلا
در اینکه زبان در مصاحبه پرسیده میشه اصلا شک نکنید.اما شیوه پرسیدن در دانشگاه ها فرق داره
دانشگاه اصفهان با توجه به رشته در مورد تز دکتری و علاقه به موضوع تز دکتری انگلیسی پرسش شد
بعضی دانشگاه ها چکیده ای از پایان نامه ارشد رو میگن به انکلیسی بگو
بعضی ها هم مکالمه عمومی در حد احوالپرسی و معرفی خودت به انگلیسی میپرسن
اما روش دیگه که من خیلی بدم میاد اینه که یه کتاب یا متن گذاشتن میگن باز کن و بخون و ترجمه کن.

مریلا ف
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

خیلی ممنون از پاسخگویی و وقتی که گذاشتید دوست خوبم

عماد
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریلا ف

خواهش میکنم.رشته شما چی هست

مریلا ف
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

ریاضی محض
رتبه م ۲۲
نمره کل ۴۸۶۰

عماد
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریلا ف

بسیار عالی از کدام شهر هستید؟بزنید شیراززززززز

عماد
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریلا ف

رشته و ترازتون چند بوده

Fatima
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۵:۲۱ ب٫ظ

دوستان سلام
با تراز۱۸۰۰امیدی به قبولی دکترای ازاد یزد تو رشته ی ادبیات فارسی هست به نظرتون؟کسی تجربه داشته؟

بایزید بسطامی
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  Fatima

با ۱۸۰۰ و ۵۰ تا مقاله در مجله سخن هم هیچ جا قبول نمیشین

آن شرلی با موهای قرمز
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۳:۲۱ ب٫ظ

نمره حد نصاب هر دانشگاه متفاوت هست
اما میشه به شکل سرانگشتی فهمید که اوضاع داوطلب بعد اعلام دانشگاه های دعوت کننده به مصاحبه چجوری هست
اگه داوطلبی همه انتخابهای رو کرده دعوت به مصاحبه شده
اوضاع هی بدک نیست و تراز ش نمره خوبی بوده
اما اگه به یک یا چند دانشگاه دعوت نشده
با کمال پوزش باید بگم اون داوطلب دیگه امید نباید داشته باشه که دانشگاه گرید مناسبی احتمال قبولی داشته باشه

و به این صورت حدسی میشه قبل از رفتن به مصاحبه گفت که احتمال قبولی یک نفر چقدر کم و زیاد هست

در ضمن موضوع اول همون نمره تراز ازمون هست
خیلی به این حرفها که فقط با مقاله و امتیاز زبان میشه برنده داستان بود دلخوش نکنید
مهمترین معیار نمره کل داوطلب هست

عماد
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

شما چه رشته ای هستید

دائی جان ناپلیون
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

آمارریاضی

انریکو فرمی
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

باید رشته علوم‌پایه باشه

آن شرلی با موهای قرمز
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

زیست
فردوسی مشهد

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام. ببخشید چرا کلی گویی می فرمایید؟ مگر همه رتبه تک رقمی هستند که تراز همه دانشگاهها را بیاورند؟ اتفاقا در همین سایت کسانی بودند که با رتبه تک رقمی و دو رقمی به دلیل نداشتن رزومه در مصاحبه رد شدند! بنده و برخی از دوستان به دلایل شخصی تنها یک دانشگاه را انتخاب کردیم! پس با توجه به فرمایش شما کلا ناامید باشیم!

لابستر
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۸:۵۷ ب٫ظ

داره درست میگه
خیلی واضح داره از حساب سرانگشتی حرف میزنه
کجای حرف ش باگ داره ؟
میگه اگه یک داوطلب در چند انتخاب که داشته حد نصاب محدودی از دانشگاه ها رو آورده این یعنی میانگین حد نصاب اون رشته امسال زیاد هست
پس وضعیت داوطلب خیلی مساعد نیست
حالا این چه ربطی به انتخاب یک کد رشته توسط شما داشت ؟
واقعا نامفهوم بود پیام شاید
یا حداقل اگه مفهوم داشت به کامنت این خانم آن شرلی ربطی نداشت

بایزید بسطامی
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۰:۴۲ ق٫ظ

خب الان ربطش به یک انتخاب دو انتخاب سه انتخاب و غیره چی بود ؟
شما یک‌انتخاب داشتی
یا حد نصاب میاری یا نمیاری
این ربطش چی بود به اینکه از میانگین حد نصاب ها دور هستید یا نزدیک ؟
این خانم انشرلی درست میگه
حد نصاب های بین دانشگاه های گرید یک مثلا عددی بین ۳۵۰۰ الی ۴۵۰۰ باشه
وقتی یک یه تعدادی رو فقط دعوت به مصاحبه میشه
پس عملا به بالاترین حد نصاب نرسیده
و خیلی ها قبل از اون حد نصاب خوب بتر داشتن
ولکن شما عدد ضعیفی نسبت به نفرات اول داره

در ضمن این رزومه رزومه میکنید
باید بگم دارین میرین به مصاحبه با آدمهایی که رتبه دانشیار به بالا هستند
پس خودشون مقاله باز هستند و میدونن فرق بین تولید علمی با مقاله کیلویی در مجلات پولی چیه
پس خیلی دل به این رزومه های فیک نبندید
اول دوم سوم چهارم تا دهم فقط و فقط نمره کل مهم هست
در جایگاه بعد نتایج مصاحبه و امتیازات جانبی

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۵:۳۱ ق٫ظ

شما مطمئنید بنده رزومه فیک دارم؟

با یزید بسطامی
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۸:۵۳ ق٫ظ

بله
بلاشک

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۹:۲۶ ق٫ظ

پس با این پندارتون شاد باشید.

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۹:۳۲ ق٫ظ

شما اصلا متوجه عرض بنده نشدید که در جواب آن شرلی چی گفتم! چطور به خودتون اجازه می دید در مورد توانایی علمی داوطلبین نظر بدید و تهمت بزنید که رزومه همه فیکه! نه همه چیز رتبه عالی هست و نه رزومه! همه چیز در دکتری نسبی هست! شما در جایگاهی نیستید که به بنده تهمت بزنید و قضاوت بفرمایید! چه تفکرات عجیب و خطرناکی در این صفحات وجود داره!

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

ضمنا اگر صرف رتبه عالی بود، هیچ وقت مصاحبه برگزار نمی شد و ۵۰ درصد امتیاز قبولی در دوره دکتری برای آن لحاظ نمی شد! در واقع بخشی از توانمندی علمی داوطلبین را رزومه مشخص می کند که تشخیص فیک بودن آن به عهده اساتید هست نه شما! ضمن اطلاعتان دانشگاهی که مد نظر بنده هست اکثر اساتید استاد تمام هستند پس اگر قرار بر فیک بودن رزمه باشد پس عملا در دهان شیر می روم!

پرنس جان
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۲:۲۸ ب٫ظ

بله تقریبا همه دانشگاهی ها تو یک‌دهه اخیر میدونن که این حجم مقاله که برای افزایش رنک دانشگاه و استاد در میاد
در واقع هیچ بار علمی نداره
حدود نود درصد همین هست
حالا شما اگه دانشگاه شریف یا امیرکبیر یا آی پی ام و فردوسی مشهد هستید
خب ممکن هست بار علمی هم داشته باشید ولی وقتی الان ۴ میلیون به حساب یک موسسه یک هفته ایی بهت یک پایان نامه با یک مقاله چاپ شده میده دیگه اینقدر ادعا کردن نداره
پس اگه دوستان میگن ملاک اول رتبه و تراز هست
به نظر کاملا درست هست
این رو هم مصاحبه کننده میدونه هم‌مصاحبه شونده

سوپرانو
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۲:۲۲ ب٫ظ

الان اینکه شما یک انتخاب کردی بنا به شرایط
تراز نمره کل شما رو کم و زیاد نمیکنه
پس واقعا بین پیام شما و پیام اول هیچ رابطه ایی ندیدم

از داوطلبین دکتری انتظار میره که کمی با دقت بیشتری باشند

داوطلب سال آخر
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوپرانو

بله بنده درست منظورم رو مطرح نکردم. ولی از همین داوطلبین دکتری انتظار میره تهمت نزنن! بنده ادعایی ندارم فقط بحثم این هست که بقول اون دوستمون که فرمودند ۴ میلیون میدن پایان نامه تحویل می گیرن و بنده که منابع پایان نامه را از انگلستان خریدم خیلی تفاوت هست و اساتید متوجه این موضوع خواهند شد! و همچنین بنده هزار مقاله ندارم اما همین تعداد اندک رو هم ماهها زحمت کشیدم و از قضا سابقه قبلی هم نداشته و الان به کتاب و مقالات بنده استناد می شود! کلا در همه فضاها هم خوب هست و هم بد! درست نیست همه را یکسان قضاوت کنیم!

عماد
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۸:۴۹ ق٫ظ

انتخاب فقط یک دانشگاه باعث شده خودتون شانس خودتون رو کاهش بدید

Samanta fox
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۰:۱۹ ق٫ظ

That’s right
By logic

فیزیلیوس
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۳ ۰:۲۷ ق٫ظ

اره
حرف درستی بود
از لحاظ آماری و مفهوم متوسط و میانگین
بله

اما گاهی شانس هم ممکن هست دخیل باشه که یک نفر بیاد بالا به همه این اوصاف

ولی بله تجربه همه اونهایی که سالهای گذشته شرکت کردن
این‌نکته کاملا معقول هست
وقتی کسی مثلا ده انتخاب داشته و فقط ۵ تا دعوت شده
این یعنی حد نصاب تعدادی از دانشگاه ها رو نیاورده
در واقع دیگه خیلی امتیاز قابل اتکایی نداره
یعنی طبیعتا از خط رگرسیون که حد نصاب ها اطراف اون پراکنش دارند فاصله دور داره
بنابراین شانس اون فرد کم هست
یا حداقل اینجوری میشه گفت : شانس ش خیلی کمتر از کسی هست که همه انتخاب هاش positive شده

عسل
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

حداقل تراز دعوت به مصاحبه چقدر بوده

حمید
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

۲۳۰۰ روزانه ۱۶۰۰۰ ن ۲

عسل
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

رشته ها از هم متفاوته؟

حمید
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

واسه م صنعتی اینا بود

مصطفی
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

تراز من ۸۵۰۰ شد برای رشته مهندسی

آقای مهندس
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

رتبه باید یک باشه قطعا

لامپ روشن
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

رادیکال ۳۳

حمید
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

رتبه ۳۰۰ مدیریت صنعتی .شهرستان روزانه شانسی هست؟

عماد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اخرین فرد ترازش چند بوده

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

۲۳۰۰

عماد
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دانشگاه سطح دو احتمالش هست دیگه بستگی به مصاحبه و سی وی شما داره

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

سطح دو مثلا کجا

عماد
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

یزد سمنان بوشهر ولی باید رزومه نوبی داشته باشی برای روزانه چون ظرفیت کم هست

حمید
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

ممنون

عماد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۳۰ ب٫ظ

بین الملل شیراز ترمی بیست میلیون هست چطور ازاد ترمی پنجاه میلیون میشه
امکان نداره
من خودم چون شاغلم مجبورم روزانه و بین الملل شیراز بزنم و داخل شهر خودم باشم با اینکه روزانه جاهای دیگه میارم

باران
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

با سلام
جناب عماد این شهریه ثابت هست که شما بهش اشاره دارید در سال ۱۴۰۳،
دکتری ۸ ترم هست در بهترین حالت!
ترم اول شما ۱۲ واحد دروس جبرانی (دانشگاه آزاد باید پاس کنید) که می شود هزینه ثابت +دروس جبرانی= یعنی برای مثال علوم انسانی ۱۴ ملیون ثابت+ ۱۸ملیون متغییر=۳۲ ترم اول
ترم دوم و سوم با اضافه شدن ۹واحد هرترم هزینه ثابت ۱۴+۲۲ متغییر تخصصی=۳۶ شهریه تا پاس شدن ۱۸ واحد اصلی
بعد آزمون جامع که تنها شهریه ثابت هست ۱۴ ملیون به طور مثال
و بعد ۴ ترم رساله که هر واحد عملی رساله در حال حاضر ۵.۵۰۰ ملیون تومان هست
شما ۶واحد ×۵.۵۰۰ +۱۴ ملیون ثابت=۴۴ ملیون شهریه ۳ ترم رساله هر رساله ۱۸ واحد هست.
پس با یک حساب نرمال ۳ ترم تنها ۱۳۰ ملیون هزینه رساله شماست! در صورتی که هرسال ۲۵ درصد هم افزایش شهریه ثابت و متغییر خواهید داشت!
آزمون زبان داخلی تولیمو ۱۱۰۰، ای پی تی ۴۴۰ و مابقی تو همین رنج!
این هزینه های در رشته های علوم انسانی هست در رشته های علوم پزشکی و مهندسی ۴۰ درصد گرون تر هست.
روزانه که مشخص رایگان هست
شبانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان کل ۸ ترم
بین الملل و پردیس با آزاد تقریبا برابر هست.
موفق باشید.

رضا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ماشالله به این اطلاعات دقیق خدا حفظتون کنه واقعا فرد موثر در این کامنت ها هستید

عماد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

شهریه ثابت در علوم انسانی زده ده تومن.شهریه متغیر هم واحدی یک و نیم که در دکتری بیشتر از شش واحد نمیتونی بگیری.که اونم میشه ده تومن و کلا میشه بیست تومن.
آزاد من اطلاع ندارم.اما بین الملل شیراز برید ببینید داخل سایتش.چطور حساب میکنید که میشه ترمی پنجاه.
امکان ندارد

علی 64
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

اصل پول مربوط میشه به رساله نه دروس

عماد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی 64

یعنی رساله که ۱۸ واحد هست هر ترم پول ۱۸ واحد رو میگیرن؟

عماد
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

در ضمن اگر رشته شما با ارشد مطابقت داشته باشه اصلا هم حق ندارند جبرانی براتون بزارن.این مشکل خود طرف هست رشته تغییر میده

افراز
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

من دانشجوی دکتری علوم تحقیقات هستم با هزینه های جانبی ترم یک ۳۲ میلیون شهریه دادم با هزینه خوابگاه و هزینه کتاب و رفت و آمد ۶۰ میلیون هزینه کل من شد و این ترم با حساب شهریه دانشگاه و خوابگاه و غذا تا حالا پنجاه و پنج میلیون هزینه کردم و هنوز پایان ترم نشده یک عده الکی تبلیغ دانشگاه آزاد را می کنند هزینه هاش واقعا بالاست و این را بدونید در دانشگاه آزاد مثل دانشگاه دولتی اساتید هیچ همکاری با دانشجو بر عکس دانشگاه دولتی ندارند دانشگاه و بخش آموزش این دانشگاه اصلا هیچ حمایتی از دانشجو نمی کند شرایط این دانشگاه خیلی خیلی متفاوت از دانشگاه دولتی است، برای دانشجویانی که دولتی بودند تحصیل توی این دانشگاه آزار دهنده است چون امکانات حمایتی و پشتیبانی و آموزشی این دانشگاه و اساتید آن صفر است این واقعیت‌ها را بدونید بهتر است و بعد وارد این دانشگاه بشوید که خدایی ناکرده پشیمان نشید

علی
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

کسی می تونه یک راه حل به من پیش نهاد بدهد من ترم دوم دکتری آزاد هستم شهریه و هزینه ها خیلی زیاد هست ترمی ۵۰ میلیون شهریه، هزینه های جانبی هم ده پانزده میلیون توی هر ترم بعد هم اصلا چیزی آموزش نمی دهند دارم سرخورده میشم فقط پول می گیرند اصلا پشیمان شدم می خواهم انصراف بدهم آنهم میگن باید صد میلیون پول بدهم آقا یک راهی بگذارید جلوی من راهنمایی کنید که از دست این دانشگاه نجات پیدا کنم دارم دیوانه میشم

عسل
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چه رشته ای؟

علیرضا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کدام مرکز هستید؟ بنظرم اگر امکانش هست ادامه بدید حیفه زحمت کشیدید تا این مرحله پیش رفتید و هزینه کردید.

Majid
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۶:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اگر ندرکتان را لازم ندارید ترک تحصیل کنید فقط مثل من

رضا
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۰۸ ب٫ظ

سایت دانشگاه ازاد باز هست برای انتخاب رشته ؟ دوستان کسی اطلاع داره ؟

مختاری
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همچنان ازاد و سنجش باز هست

مهتاب
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

توی مصاحبه بیشترین سوالات درچه زمینه ای هست ؟

مهتاب
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان ،هزینه دانشگاه آزاد و پیام نور به ترتیب برای دکتری چقدر هست ؟ هرترم بطور میانگین

باران
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

سلام مهتاب خانم
بستگی به رشته و گرایش و حتی واحد دانشگاهی دارد، مثلا دکتری علوم انسانی دانشگاه ازاد های تهران ورودی ۱۴۰۲ اگر اشتباه نکنم فقط شهریه ثابت ۱۴ ملیون بوده! شما برای دکتری آزاد راحت ۲۰۰ملیون رو باید کنار بگذارید، از هزینه های پیام نور اطلاعی ندارم، اما شبانه و غیرانتفاعی برای گروه علوم انسانی ۱۸۵ ملیون برای سال گذشته بود، به طور معمول هر سال ۲۵درصد افزایش شهریه دارند.
سوال بالا هم اگر مربوط به شماست
بیشتر تسلط بر چکیده فارسی و انگلیسی پایان نامه، بسیار بخش آماری و فصل سوم برای اساتید مهم هست، تسلط بر مقالاتتون اگر دارید، و تسلط برای یک معرفی کلی ۵ دقیقه ای به زبان انگلیسی از خودتون و رزومه که دارید، بعضی اساتید در بعضی دانشگاه های روزانه از مباحث تئوری اصلی هم دو تا سه سوال مهم می‌پرسند، اما به طور کلی اعتماد به نفس شما، رفتار و کردار شما، نوع ارتباط صحیح با اساتید بسیار در روز مصاحبه حائز اهمیت هست، بدون استرس اِن شاءالله بهترین نتیجه رو بدست بیارید. موفق باشید

Sky
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

ممنون از اطلاعات مفیدی که به اشتراک گذاشتین .

عرفان
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دانشگاه آزاد فقط ۲۰۰ میلیون شهریه دوره آموزش شما میشه ۱۸ واحد پایان نامه دارید که اون هم علاوه بر شهریه ثابت که باید سه ترم پرداخت کنید نزدیک صد تا صد پنجاه میلیون خواهد شد آزاد بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون هزینه فقط شهریه باید بدید

باران
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
بنده خودم دکتری در علوم تحقیقات خوندم و در حال حاضر استاد همین دانشگاه هستم!
هزینه ۴۰۰ ملیون ابدا درست نیست
شهریه ثابت و متغییر برای ۱۴۰۳
علوم انسانی ۱۴ ثابت+ ۱۸ متغییر= ۳۲
سه ترم اول هرترم حدودا ۴۰ تومن (با در نظر گرفتن ۲۵ درصد افزایش شهریه هرساله)
آزمون جامع تنها شهریه ثابت ۱۴
رساله هر واحد ۵.۵۰۰ + هر ترم شهریه ثابت= ۱۲۰ میلیون شهریه ۱۸ واحد عملی رساله هست برای ورودی های ۱۴۰۳
به طور کلی ۱۲۰ رساله
۷ شهریه ثابت ۱۴ میلیون = ۹۸ میلیون تومان
کل جمع پرداختی برای دکتری رشته های علوم انسانی = ۲۲۰ ملیون تومان
اون ۱ملیون رو هم جهت دوبار شرکت آزمون زبان در نظر گرفتم.
موفق باشید.

افراز
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

بنده دکتری حقوق ترم دوم علوم تحقیقات این ترم شهریه چهل و یک میلیون سیصد و پنجاه هزار تومان شد، اطلاعات غلط ندهید رشته من علوم انسانی هم هست ترم قبل به ما دوازده واحد الکی پیش نیاز دادند به زور به همه دادند که هیچ کجای دروس پاس شده حساب نمی شود و سایر هزینه ها جمعا شد ۳۲ میلیون تومان

Majid
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

بی زحمت هزینه منتظر شدن برای دفاع و تمدید ترم و رد شدن در پیش دفاع متمرکز رو هم حساب کنید بعد نظر بدین

مریم
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  باران

Hi.معرفی به ل
انگلیسی؟ نشنیدم و ندیدم کاربر گرامی

مهرناز
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون نتایج دعوت به مصاحبه کی میاد؟ اگه مصاحبه ها تداخل داشته باشه باید چیکار کنیم؟

مختاری
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهرناز

گفتن دهداول خرداد ولی زودتر اعلام میشه.فکر نمیکنم تداخل داشته باشن.فواصل مصاحبه ها رو زیاد میزارن

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مختاری

ممنونم دوست عزیز

عماد
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهرناز

معمولا تداخل نداره مگه چند تا دانشگاه دعوت میشید و چند تا میرید مصاحبه

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  عماد

ممنونم. ۴ تا ۴

ویکتاریون
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

معمولا چند نفر بین دو دانشگاه مشترکن، وقتی تداخل داره باید تماس بگیرین تا یکیشون جابه جا کنه. اگر تعدادتون زیاد باشه کلا تاریخ مصاحبه رو عوض می‌کنن، اگر کم باشین ممکنه یه تاریخ برای جاماندگان اعلام کنن.

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سپاس فراوان دوست عزیزم

Sky
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

یه تاریخ هم برای جامانده‌ها تعیین می‌کنن.

مهرناز
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sky

چقدر خوب. ممنونم

زینب حسنوند کرمی
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام بصورت پیامک دعوت به مصاحبه صورت می‌گیرد؟

فرشید
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان من دانشجوی دکتری دانشگاه ازادم ترم ۲ میخوام انصراف بدم شهریش در ترم دو دوبرابر شده و هرترم اضافه هم میشه ، قصد دادم دوباره دولتی شرکت کنم ولی معدل کارشناسیم ۱۱ هست به نظرتون اگه شرکت کنم و کنکورمو عالی بدم به خاطر معدل ردم می کنن؟

مختاری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرشید

چه رشته ای؟الان شهریه چقدر هست؟؟

وحید
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرشید

مطمئن هستید معدل‌تون ۱۱ هست؟ چون تا جایی که یادمه معدل کارشناسی حداقل باید ۱۲ باشه، در غیر این صورت، ولو اگر تمام واحدهارو هم پاس کرده باشید به عنوان فارغ‌التحصیل کارشناسی شناخته نمیشید.

باران
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرشید

سلام جناب فرشید
شما قبل از ثبت نام باید تحقیق می‌کردید
در حال حاضر انصرافتون باید با پرداخت ۶ترم شهریه ثابت و ۲۰درصد کل شهریه باشه یعنی عملا ۱۰۰ملیون باید هزینه کنید! مگرنه مدارک تحصیلی‌ رو بهتون پس نمیدن و شما می مانید و هزینه و وقت از دست رفته!

وحید
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۳۷ ب٫ظ

هزینه دکتری دانشگاه پیام نور چقدر است راهنمایی کنید

وحید
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

کل مقطع دکتری، با فرض صفر بودن تورم، بسته به رشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

Sky
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام، وقت‌تون بخیر
ممنون میشم دوستانی که اطلاعات و تجربه دارن، راهنمایی کنن:
رتبه ۴ زیست‌شناسی گیاهی (تراز ۵۳۰۰)
۴ مقاله پژوهشی
۳ مقاله کنفرانسی
نفر دوم و اول در دوره‌های کارشناسی و ارشد
معدل در دو مقطع بالای ۱۸
همکاری در طرحهای پژوهشی
با ۵ سال گپ (مقالات در این مدت کار شده)
مدرک زبان ندارم ولی در سطح متوسط هستم
۳ دانشگاه تهران، کلاً ۷ تا سهمیه روزانه دارن. در سخت‌گیرانه‌ترین حالت چقدر امکان پذیرش دارم؟
و اینکه در این شرایط اساتید در پذیرش یا عدم پذیرش چقدر نقش دارن؟
با سپاس از وقتی که برای راهنمایی می‌ذارین

وحید
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  Sky

در کل شانستون خوبه. یکی از آزمون‌های زبان رو هم بدید بد نیست چون اگر نمره‌تون خوب بشه میتونید براساس خوبیدگی نمره‌تون امتیازهای اون بخش از مصاحبه که مربوط به زبان میشه رو هم بگیرید.
فکر میکنم مقاطع قبلی رو روزانه‌های شهر تهران نبودید، اگر با استادی کار کردید که سرشناس هست و میتونه توصیه نامه خوبی براتون بنویسه، سراغ توصیه نامه هم برید.

Sky
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنون از راهنمایی و توصیه‌های شما.
آره تهران نبودم.
برای توصیه‌نامه هم اقدام می‌کنم
ولی برای زبان نمی‌خوام عجله‌ای باشه چون الان هم بخش زیادی از وقتم صرف پژوهش و نوشتن میشه.

مختاری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۵۶ ب٫ظ

هنوز که لینک انتخاب رشته در سایت وجود داره.دارن دست و پا میزنن که نفرات بیشتری شرکت کنن

امید
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان دکتری شیمی با رتبه ۳۰ امیدی به قبولی دانشگاههای تهران هست؟

مختاری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

رتبه زیاد اهمیت نداره و شرایط پذیرش نهایی به وضعیت سایر داوطلبان در هر کد رشته بستگی داره

وحید
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  امید

چه گرایش شیمی هستید؟
در ضمن تراز نهایی شما، میانگین تراز مصاحبه و تراز کنکور شماست؛ پس کنکور اهمیت بسیاری داره. امتیاز‌های مصاحبه هم قسمت‌بندی دارند. بخشی درباره آداب معاشرت و ایناست که تقریبا همه اون امتیازات رو میگیرند؛ بخشی کیفیت مقاطع تحصیلی قبلی (دانشگاه و نمرات)؛ بخشی زبان؛ بخشی طرح پژوهشی، بخشی هم سابقه پژوهشی و افتخارات و ابداعات.
برای اساتید کاردرست، مقاله و کتاب و افتخارات و از این قبیل موارد، کیفیت‌شون مهمه، و نه کمیت‌شون.

مدیریت
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۱۳ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه ازاد شهرهای دور مثل زاهدان صفاشهر و بیرجند و….برای مدیریت ترازش چقدره؟

دانشجو
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مدیریت

سلام ، زاهدان کجاش دوره یه ساعت با ما فاصله داره

مختاری
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

مگر زابل باشی.وگرنه برا شخصی که شهرهای غربی باشه مثل خرم اباد و…خیلی دوره

مدیریت
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بیشتر ترازش و شانس قبولی سواله برام
حالا مسافت رو نسبت ب تهران بپذیریم که دور هست اگر موافق باشید

بیتا
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مدیریت

نگران نباش.اینقدر ترازشون پایینه که همه قبول میشن خصوصا شهرهای کوچیکتر

علیرضا
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

سپاس

عماد
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

با سلام. بارتبه ۱۸۵ و تراز ۳۷۳۷ مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل امیدی به روزانه هست؟
کتاب و مقالات کنفرانسی داخلی و خارجی دارم و دبیر هم هستم.
و اینکه چرا در مجموعه علوم سیاسی این همه دعوت به مصاحبه روزانه میشند؟ اخرین رتبه مجاز قبولی در روزانه ۱۱۸۸ هست

باشو غریبه ایی کوچک
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  عماد

پاشو برو دربند با خیال راحت دیزی بخور اصلا به فکرش نباش

حمید
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

رتبه ۳۳۰ مدیریت صنعتی کجا شانس دارم

سیمپلکس
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

به غیر از پایتخت جای دیگه امکان داره
پیام نور
پردیس

آزاد که قطعی

Mrs.mh
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام لطفا اگر کسی رشته ی فقه و مبانی حقوق هست ممنون میشم در مورد پذیرش دکتری راهنمایی کنه ، من رتبه ۵۱ کنکور ۱۴۰۳هستم و ترازم ۴۰۰۰
کارشناسی و ارشد هردو روزانه بودم با معدل های بالای ۱۸
یک کتاب ترجمه شده در رشته ی خودم دارم
و دو مقاله کنفرانسی
مقاله پژوهشی ندارم
بنظرتون من روزانه قبول میشم ؟
زبان انگلیسی در حد معمولی بلدم و مدرکی تدارم اما با توجه به رشتم زبان عربی خوبی دارم که البته برای اون باید در ازمون اشتمال شرکت کنم که خب فعلا این کارو نکردم

مکاسب و کفایه
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  Mrs.mh

بله روزانه
غیر از تهران
قبول هستید

رابرت ده ساله با کراوات
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱:۵۶ ب٫ظ

تاورایش
رفقا
برادران
خواهران

سوال حیاتی

شرط سنی به نظرتون مهم هست ؟
مثلا ممکن هست بخاطر سن تو مصاحبه رد کنند ؟
علوم پایه
رتبه یک رقمی
۳ مقاله
سهمیه آزاد
Msrt نمره ۸۸
فقط سن ۵۲ هست :(

داستان چجوریاست؟

کسی تجربه یا اطلاع داره ؟

وحید
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظ

من یک نمونه بسیار خوب میشناسم که از جهاتی خیلی شبیه شماست. ایشون متولد دهه ۵۰ هستند، کارشناسی رو در دهه ۷۰ در دانشگاه پیام نور بودند و اگر درست خاطرم باشه، ورودی ۷۸ ارشد روزانه صنعتی شریف بودند. رشتشون هم ریاضی بوده و هست. با وقفه ای بیش از ۲۰ سال، پارسال کنکور دکتری دادند و رتبشون ۶ شد. زبان انگلیسی خوبی هم نداشتند، گرچه سابقه تدریس و چندتایی مقاله دارند. ایشون دست آخر پذیرش شدند و ورودی ۱۴۰۲ دکتری ریاضی شریف (روزانه) هستند. شما نمره زبان خیلی خوبی دارید، MSRT 88، بسته به توانایی Writing و Speaking شما، تقریبا در بازه ۹۰ – ۱۱۰ TOEFL قرار میگیره، که یعنی شما از ۶۰ الی ۹۰ درصد کلیه آزمون دهندگان TOEFL توی جهان بهترید؛ درحالی که «اغلب» دانشجویان ایرانی ای که واقعا زبان خوبی دارند، دکتری رو ایران نمیخونند و این یعنی بسیار بسیار بعیده که نمره MSRT کسی بالاتر از شما باشه. در کل رتبه خیلی مهمه، چون نسبت به مصاحبه، معیار عینی تری هست و اساتید خوب، این امر رو میدونند چون بالاخره رتبه، به دست آمده از ترازه و تراز هم به دست آمده از درصد ها و درصد ها هم به دست آمده از توان علمی شما، چون بالاخره سوالات رشته های مختلف، از خود اون رشته ها طرح میشند و نه از روی هوا. ظرفیت رشته تون رو براساس کیفیت اون رشته محل ها جمع بزنید، مثلا شریف ۵ نفر، تهران ۵ نفر، امیرکبیر ۵ نفر و الخ. به نظرم «نهایتا» دانشگاهی که به ۲۰… ادامه نظر»

رابرت ده ساله با کراوات
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

وحید آقا بسیار سپاس که این حجم از امیدواری رو دادید و این مقدار وقت گذاشتید و پاسخ مبسوط و مشروح دادید

انشالله شما هم نتایج مثبت قبولی تون رو اینجا برای ما پست کنید و مارو خوشحال کنید
پاینده باشی رفیق

وحید
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

خواهش میکنم
قربان شما، من خوشبختانه، یا شاید هم متاسفانه! این داستان ها رو دیگه ندارم.

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام آقا وحید ، آیلتس ۷ هم به همین میزان باارزش؟ با ۸سال گپ تحصیلی؟

وحید
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۱۵ ب٫ظ

آیلتس ۷ نمره خیلی خوبیه و بالقوه میتونید نمره کامل بخش زبان رو توی مصاحبه بگیرید. اگر تمایل دارید رتبه تون رو بگید تا بازه قبولی شما رو بگم.

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

۲۵۰ :(

وحید
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

متاسفانه شانس قبولی روزانه‌ شما در کد ترکیب ۲ صفر است. اگر رتبه کد ترکیب ۱ هم همین حوالی است، کمی شانس قبولی در روزانه‌های یاسوج، سهند، بهشهر، زاهدان، ایلام و امثالهم دارید

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنونم

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

شبانه چطور ؟

وحید
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۴:۰۳ ب٫ظ

شانس قبولی خوبی توی دوره های غیر روزانه دارید؛ ولی حتی الامکان پول خرج نکنید بهتره

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

درسته واقعا
ممنونم

مریم
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۳:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام.رتبه ام رو یادم‌نیست ولی تخصصیهارو ۲۰ استعداد ۱۸ و زبان ۱درصد زدم ۱مقاله isiیکی داخلی و ۳کتاب تالیف دارم.استاد دانشگاه هستم و کلی مدرک اموزشی و اموزش دادن برا ارگانهای مختلف دارم.فقط هم ازاد میخوام وپیام نور چون رشتم روانشناسی عمومیه و سهر من دولتی نداره و چون من سشاغلم و ۹سال از فراغت از ارشدم میگذره.نظرتون چیه؟شانسی هست؟

مریم
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۳:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

در ضمن توصیه نامه هم از ۳استاد دارم

امیرمحمد
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام،قطعا خود شما هستید که دقیق توضیح دادید.تشکر

دکتری حقوق خصوصی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستانی که درصد خوبی در درس زبان کسب کردند اگه امکان داره منبع مطالعاتی شون برای گرامر رو معرفی کنن
پیشاپیش ممنون از همه دوستان

الهام واحدی اشرفی
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۸:۵۰ ق٫ظ

زبان عمومی دکتری زیر ذره بین

شیخ مفید
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

زبان راهنمایی و دبیرستان

ازمون امسال که کلا در حد دبیرستان بود

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۸:۰۴ ب٫ظ

دوستان گپ تحصیلی تقریبا ۹ ساله چه تاثری داره؟ با ۲تا مقاله و نمره زبان آیلتس

وحید
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

وقفه تحصیلی کلا نکته منفی هست ولی نه در اون حد که شانستون رو کلا قلع و قمع کنه. نمره آیلتس چند دارید؟ رشتتون چیه و چه رتبه ای کسب کردید؟

هِلِنا از نِوِرلَند
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

آیلتس ۷
مقاله isi و داخلی
مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی رتبه خوب نیست ولی

شبنم
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۳:۳۹ ب٫ظ

بازم تمدید شد

عسل
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظ

مجدد تمدید شد تا ۱۲ اردیبهشت

بیتا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۲۵ ب٫ظ

ممنون از رستا، عسل و وحید که جواب دادین.سپاس

بیتا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۴۰ ق٫ظ

دوستان این سوال منو جواب بدین ممنون میشم.
من به احتمال زیاد دفاع از پایان نامم میفته برای دی یا بهمن ماه سال جاری و تا شهریور تموم نمیشه. با این تفاسیر در صورت قبولی در دکتری میتونم برای ترم بهمن ثبت نام کنم؟ با توجه به اینکه تقریبأ همه کد رشته ها شروعشون از نیمسال اول هست.

رستا امیران
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

نه متاسفانه. بارها اعلام شده شرط قبولی فارغ التحصیل شدن تا شهریور هست. حتی ۳۱ شهریور باشه قبوله.

عسل
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

خیر.در زمان ثبت نام کنکور هم به این نکته اشاره شده که تا پایان شهریور باید فارغ بشدید

وحید
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

برای رشته محل هایی که ورودی مهر ۱۴۰۳ هستند، قانونا باید تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱فارغ التحصیل شده باشید؛ پس بعیده دانشگاه های معتبر از قانون تخطی کنند. توی مصاحبه هم اگر بفهمند بهمن فارغ التحصیل میشید، قاعدتا ردتون میکنند.

آیسل
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

همین الان تو یکی از دانشگاههای تراز اول ۳ نفر دارن تو دکتری ادامه تحصیل میدن و دقیقا هم تاریخ فارغ التحصیلی اونها برخلاف ضوابط دفترچه بود اما با بند پ ، پذیرش شدند و شکایت هم کردم ولی به جایی نرسید چون انگار پارتی شون گردن کلفت بوده . حق الناس رو به راحتی پایمال میکنن

وحید
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آیسل

عجب! چه رشته ای و چه دانشگاهی بودند؟

اگرومالی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

رشته ت چیه بیتا جان؟

بیتا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام دوستان.اگر برای دکتری، دوره های روزانه انتخاب کنیم و قبول بشیم برای سال بعد محرومیت از کنکور داره یا نه؟
و اینکه کد رشته هایی که جلوش نوشته استاد محور خوبن یا نه؟

وحید
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

مدتی هست که این محرومیت برداشته شده.
کد رشته های استاد محور هم بستگی داره، اگر اون استاد سرشناس است یا (مانعه الخلو) زمینه کاریتون به اون زمینه کاری میخوره بد نیست؛ در غیر این صورت خب این کد رشته ها انعطاف زیادی ندارند.

بیتا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنون از شما

Sky
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۴:۳۱ ب٫ظ

تا حدودی موفق شدن، ده هزار نفر در مدت تمدید و اصلاح دفترچه انتخاب رشته اضافه شد.

شبنم
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۳:۵۸ ب٫ظ

دوستان ریز نمرات رو از کجا باید بگیریم
دانشگاه ارشد : روزانه دانشگاه تهران بودم

وحید
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  شبنم

اگر منظورتون ریزنمرات قابل ترجمه هست که به این دلیل که روزانه بودید، مادامی که مدرک رو آزاد نکرده باشید، نمیتونید ریز نمره بگیرید. اگر مدرکتون رو آزاد کردید به آموزش دانشکدتون مراجعه کنید و دست آخر باید برید سازمان مرکزی دانشگاه تهران (۱۶ آذر). اگر صرفا برای مصاحبه میخواید که دوکار میتونید بکنید؛ یک اینکه خودتون از صفحه نمراتتون توی سامانه گلستان پرینت بگیرید (بعضی ها توی مصاحبه این رو قبول میکنند) ، دوم اینکه برید آموزش دانشکده و بگید صرفا ریزنمرات غیرقابل ترجمه میخواهم.

شبنم
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنونم
نه صرفا برای مصاحبه می خوام . فقط من ۵ سال پیش فارغ التحصیل شدم الان برم توی سامانه گلستان امکان پرینت هست؟

ویکتاریون
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

سامانه ش الان شده بهستان. یه کم مدلش با قبلی فرق داره. ولی به نظرم اینطوریه که بعد از ورود، برو توی بخش درخواست‌ها، تقاضای مدارک تحصیلی، توی گزینه‌هاش کارنامه‌ی فارسی کلی(غیر رسمی) داره.
احتمالا یه هزینه‌ی کمی می‌گیرن و صادر می‌کنن.
چون تا جایی که من می‌دونم کارنامه‌ی فارغ التحصیلا رو مثل زمان دانشجویی از طریق گزارش نمیشه گرفت.

کوروش
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۰:۵۱ ق٫ظ

کم مونده سنجش بیاد پیام بازرگانی در تلویزیون پخش کنه برای مشتری پیدا کردن برای دانشگاه و آزمون
البته چنین روزی حتما اتفاق می‌افته!!

وسط سریال پایتخت، تبلیغ تلویزیونی کنکور دکتری سنجش میزارن!!!
دکتری حق مسلم شماست
هر ایرانی یک مدرک دکترا
هر ایرانی شایسته چند مدرک دکترا!!!

توماس هسلر
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۵ ب٫ظ

آقا یه سوال :
انگیزه نامه رو قبل از مصاحبه باید بنویسیم
یا در حین مصاحبه اساتید درخواست میکنند ؟

دوم اینکه توصیه نامه اساتید تاثیر داره یا الکی خودمون رو خسته نکنیم ؟

وحید
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  توماس هسلر

از قبل بنویسید. اگر ازتون خواستند که ارائه میدید، اگر هم گفتند همونجا بنویسید که یک حضور ذهنی دارید. توصیه نامه هم بستگی به سرشناسی اون استادی که اون توصیه نامه رو نوشته، و این که چیا براتون نوشته داره

کوچی
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  توماس هسلر

بعضی جاها هم شفاهاً می‌پرسند.

بهشاد یاور
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  توماس هسلر

دانی و پرسی، خطاست.

سیّد محمّدرضا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۵:۱۶ ب٫ظ

https://www.karzar.net/106134

به عنوان یک کنشگر مدنی که خود اکنون شخصاً ذینفع نیست و خطاب به وجدان‌های بیدار، تقاضای امضای این کارزار را در راستای “حذف اختیار دانشگاه‌ها در تعیین حدّ نصاب مصاحبه‌های دکتری” و تفوّق شایسته سالاری و ضابطه‌مندی بر رابطه سالاری و سلیقه‌گرایی دارم؛ قابل ذکر است موضوع را در صلاحیّت دیوان عدالت اداری نیز می‌دانم و آرمان‌های حق طلبانه‌ی خویش را در چارچوب قوانین موجود پیگیری خواهم کرد.
چرا که به تعبیر شیخِ شیراز “حافظ” یقین دارم که:
آری به اتّفاق جهان می‌توان گرفت…

سیّد محمّدرضا
وکیل پایه یک دادگستری
و
پژوهشگر دکتری حقوق بین‌الملل

دکتر کاخال
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۸:۴۰ ب٫ظ

الان شما از حد نصاب اعلام شده خبر دارید؟
یعنی نظرتون این هست با هر نمره ایی همه وارد مصاحبه بشن ؟
این خودش یه کم بی انصافی نیست ؟

سیّد محمّدرضا
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر کاخال

سلام بزرگوار؛ در مرحله‌ی یکم دانشگاه‌ها برای دعوت به مصاحبه اعلام تراز می‌کنند؛ در اینجا یک بار تصفیه و غربال شدن اتّفاق می‌افتد که با این کاری نداریم. مثلاً دانشگاهی با تراز ۵۰۰۰ رتبه‌های زیر ۴۰ را دعوت به مصاحبه می‌کند و در مرحله‌ی دیگر حدّ نصاب می‌گذارد و می‌گوید اگر از ۵۰ نمره‌ی مصاحبه که ۲۰ نمره سوابق و ۳۰ نمره مصاحبه است مثلاً جمع ۲۵ را کسب نکنید در همین مرحله از دور رقابت حذف خواهید شد. مشکل ما با این دومی است و منظور نیز همین است چرا که برخی دانشگاه‌های سطح بالا تراز دعوت به مصاحبه را حتّی در روزانه پایین‌تر از شبانه اعلام می‌کنند و در مرحله‌ی دوم با اعلام نصاب برای مصاحبه، نمرات دلخواه خویش را برای داوطلب لحاظ می‌کنند. به هر حال خودم اکنون در مقطع روزانه در دانشگاهی خوب در تهران در حال تحصیل هستم و طبعاً دردِ من برای کسانی خواهد بود که با رتبه‌هایی خوب مس از یکسال تلاش به این شکل و بی‌رحمانه غربال می‌شوند. طرحی که یک بار توسّط دیوان عدالت اداری لغو شد ولی با اعتراض گسترده‌ی دانشگاه‌ها توسّط شورای عالی انقلاب فرهنگی دوباره برگشت.
موفّق باشید.

دکتر کاخال
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۴۳ ب٫ظ

این منطقی بود
و ممنون از پیگیری
ایشالله ماحصل اون به نفع همه باشه
تا حقی از کسی ضایع نشه

سپاس از توضیح جامع و کاملتون

Sky
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سپاس از پیگیری شما …

علی 64
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام یک سوال داشتم آیا واژه مدرک از نوع نوبت دوم یا همون شبانه در دانشنامه قید میشه؟ اگه نمیشه بعضی جاها برای جذب یا استخدام می‌نویسن مدرک باید روزانه باشه از کجا می‌فهمن؟

وحید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی 64

توی مقطع ارشد و دکتری، حداقل تا چند سال اخیر که من خبر دارم، توی مدرک نمیخورد نوبت دوم، ولی توی سایت https://estelam.msrt.ir اگر برید، درج شده که مقطع شما روزانه هست یا نه. برخی سازمان ها و دانشگاه ها به این سایت دسترسی دارند. در کل توصیه میکنم تا وقتی که تا حد خوبی از مزایای ممکن بعدش مطمئن نیستید، برای تحصیل پول خرج نکنید و روزانه بخونید.

راسل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

سوال مهم :
در دوره ارشد و در مورد رشته اصلی ۲‌مقاله iSI داشته باشی کسی
و در در آزمون دکتری رشته غیر مرتبط شرکت‌کنه آیا اون مقاله ها تاثیر مثبت در مصاحبه داره یا اصلا نباید ارائه بده
چون درباره رشته مورد ازمون نیست

ماهسون
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  راسل

تاثیر نداره.

وحید
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  راسل

اگر هیچ ارتباطی با رشته مورد آزمون نداشته باشه امتیازی نداره. اگر مرتبط باشه نمره مثبت داره ولی در کل ارائه بدید، چون نشون میده به نحوه پژوهش آشنا هستید

Zahra
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۳:۵۳ ب٫ظ

سلام من یکبار از سهمیه استعداد درخشان برای ارشد آزاد استفاده کردم آیا برای دکتری آزاد هم میتونم از،استعداد درخشان استفاده کنم ؟ یعنی دوبار

مارتین لوترکینگ
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

دانشگاه آزاد که داره دانشجو دکتری میگیره مثل بنز
اصلا نیاز به ازمون و استعداد و اینها نیست

الان شوهر عمه من پارسال حج عمره ثبت نام کرد
امسال دانشگاه آزاد براش دعوت به تحصیل دکتری زده
شما برای وام مسکن هم تقاضا بدین
دانشگاه آزاد مشهد با تحصیل شما در مقطع دکتری موافقت میکنه

Sky
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

به معدل و سوابق شما بستگی داره …

اسدالله خان
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۳:۱۱ ب٫ظ

دوستان عزیز که در جنگ خودساخته ” آزاد و دولتی ” گرفتارید لطفا این چند سطر رو مطالعه بفرمایید : ۱) شما اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یا دانشگاه تهران یا شریف هم باشید ولی قدرت تبدیل دانش به مهارت و به تبع آن تولید محصول و خدمات و در نهایت ایجاد ارزش را نداشته باشید هیچ فرقی با هم ندارید ! هیچ کسی برای یک فلش مموری ۲ پا اشتیاق ارسال کارت دعوت نخواهد داشت ! ۲) اگر تصورتان اینست داشتن یک مدرک دکترا از بهترین دانشگاه کشور مجوزی است برای بهره مندی از بالاتری حقوق ؛ مزایا یا سطح اجتماعی ! واقعیت اینست که هیچکدام از دانشگاه های کشور نمی توانند شما را تضمینی به این مرحله پرتاب کنند بلکه این دانش ؛ معرفت نسبی ؛ استعداد فرصت سازی شماست که میتواند پله های ترقی شما باشد . ۳) اصولا دانش آموختگان دانشگاه های کشور در مقطع دکترا فاقد مهارت و کارکرد ایجاد ارزش و کارآفرینی هستند.به همین دلیل ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دکترا که دانش آموخته دانشگاه های دولتی و آزاد هستند بیکارند. ۴) آمال شما امروزه حتی با دانش آموختگی از دانشگاه های برتر دولتی نیز کمتر دست یافتنی است.چون اساسا خروجی دانشگاه های ایران اینگونه تعریف نشده است. ۵) شما اگر دانش آموخته باسواد و دارای مهارت باشید ( مثلا در حوزه نفت) حتی اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد گچساران باشید ؛ کشور های جنوب خلیج فارس شما را بسرعت جذب می کنند ! ۶) ایجاد مهارت و دانش افزایی درشما توسط دانشگاه های امروز… ادامه نظر»

دائی جان ناپلیون
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  اسدالله خان

مرسی حاج اسدالله میرزا
چقدر وقت گذاشتی که بگی دکتری
اونم از دانشگاه آزاد خسته تپه علیا

اسدالله خان
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۸:۲۲ ب٫ظ

با توجه به شیوه پاسخ دهی تان به یک متن تحلیلی ؛ نام دایی جان ناپلئون رو برای خودتون بدرستی انتخاب کردین ! اگر در پیله توهم دانایی خود بمانید و سعی نکنید که توهم دانایی خود را به رخ جامعه بکشانید ؛ جامعه از شیوه تفکر شما بیشتر در آسایش خواهد بود انشاالله !

ساحل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اسدالله خان

باهاشون بحث نکنین دیگه، خیلی تفکر خطرناکی دارن، البته برلی خودشون خطرناکه بزارین به حال خودشون باشن

اسدالله خان
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۸:۳۳ ب٫ظ

به نظرم با این ادبیات مشعشع که دارید ؛ دنبال هرکاری جز تحصیل و دانشگاه بروید به شخصیت ؛ تفکر سخیف و متوهم شما نزدیکتر است ! اینجوری محیط دانشگاه نیز از حضور شما در امان خواهد بود دایی جان ناپلئون !

ساحل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  اسدالله خان

بسیار شیوا و کامل بود

خاله سوسکه
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

چشم

شکوه
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام. گرایش ادبیات انگلیسی تا چه رتبه ای دعوت به مصاحبه میشوند؟

داود عبدالوند
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۰:۱۴ ق٫ظ

به نام خدا
اینجانب در کنکور دکتری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاههای روزانه و شبانه و آزاد و … شده ام. مقرر شده که ان شاا… ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، مدینه اول، عازم حج تمتع سرزمین وحی شوم. مقرر شده که در نیمه اول خرداد ۱۴۰۳ برای مصاحبه دعوت خواهند کرد. در خرداد ماه ۱۴۰۳ بنده عربستان هستم و تکلیف امثال ما به چه شکلی رقم خواهد خورد که حقمان تضییع نشود. خواهشمند است دستگاههای مسئول نظیر سازمان سنجش کشور و نیز دانشگاه آزاد و … راهکاری ارائه فرمائید که از تحصیل محروم نشویم.
باتشکر.

Hassani
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

خوشا به سعادتتون. التماس دعا

مانا
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام
مگه تاریخ مصاحبه ها اعلام شده؟
فعلا هفته اول نتایج میاد

داداش
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۳:۱۵ ب٫ظ

به به…ان شاءالله بهره‌های معنوی و مادی این سفر، به نحو احسن شامل حالتان شود.

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

درضمن در بحث اپلای معدل مقاله و نمره زبان مهم، معدل ۱۶ دانشگاه آزاد رو به ۱۴ ملی ترجیح میدن اساتید
بعد فیلد تحقیقاتی و روش تحقیق بلد بودن
بعد نمره زبان خوووووب
کسی بجز شریف و دانشگاه تهران جایی تو ایرانو نمیشناسه
تازه شریف هم که کانادا تحریم کرد

واقعا ملت خطرناکی هستیم، به خودی میزنیم بعد توقع پیشرفت داریم

وحید
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

تحریم شریف از جانب کانادا، ربطی به دانشجوهاش نداره و همکاری با خود دانشگاه تحریم شده. هنوز هم بسیاری اپلای میکنند و پذیرش هم میگیرند.

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

حسادت ، بد دلی و ضریب هوشی پایین تو چند کامت اخیر موج میزنه، ماها پول داشتیم و رفتیم دانشگاه آزاد، آیلتس بالا هم داریم مقاله isi و کلی طرح و ایده و پروژه، شماها که پول آزاد سازی مدرکتو نداری که بتونی بری از جای دیگه خوردی سرما خالی نکن ، تو اگه آیلتس و مقاله داشتی الان اینجا تو این سایت نبودی که عقدتو خالی کنی، ماهم میمونیم و روی امثال تورو کم میکنیم، اساتید دوران ارشد من اساتید دانشگاه رازی هم بودن و میگفتن منابع و سرفصل ها یکی و فرقی بین بچه ها نیست، آنقدر که ما فعالیت علمی و آزمایشگاهی داشتیم اونا نداشتن تازه چون ما دغدغه نداشتیم….
واقعا هرکی هرجا هست جای درستیه
رشد لیاقت میخواد

از بیماری علاج ناپذیر حسادت در امان باشید…

Anonymous
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

شما که پولتو به رخ میکشی ایشالا از بیماری علاج ناپذیر فخر فروشی در امان باشید

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

به امید خدا منم درمان میشم

وحید
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

بحث، بحث متوسط دانشجویان هست. ممکنه چند نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بتونند نمرات زبان خوبی بگیرند و از جاهای نسبتا خوبی هم پذیرش بگیرند، ولی به طور متوسط، دانشجویان آزاد، از متوسط دانشجویان روزانه، علی الخصوص دانشگاه های مطرح، به مراتب ضعیف تر هستند؛ کما اینکه شما اگر رتبه خوبی داشته باشید، طبیعتا نمیرید آزاد. برترین های دانشگاه های مطرح، علی الخصوص شریف، پذیرش از MIT و استنفورد و امثالهم میگیرند، درحالی که بهترین های دانشگاه های آزاد رو این جور جاها، بدون گذراندن یک مقطع توی دانشگاه با کیفیت تر، قطعا ریجکت میکنند.

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

اینجا شمادرست میفرمایید
ولی بحث دکتری خوندن در دانشگاه های ایران نه آمریکا

باران
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

هوالهادی سلام این نوشته شما کاملا مشخص می‌کند تحقیق نکرده اید در مورد تراز و رتبه! بعضی رشته ها دانشجوی و تحصیلات به اتمام رسیده دارند که نخبه هستند، اما به دلیل اینکه رشته آنها در دانشگاه روزانه تعریف نشده مجبور هستند در آزاد علوم تحقیقات تحصیل کنند، بنده رتبه دکتری ۱ بودم و تراز ۸۵۲۰ که از رتبه برتر دانشگاه تهران در رشته مدیریت بالاتر بودم اما گرایش مارو دولتی نداره متاسفانه! معدل بنده در دوره دکتری ۱۹.۲۸ و در کل گروه برتر بودم، بیش از دوازده مقاله علمی پژوهشی q1دارم و نمره تسلط له دو زبان خارجی، استاد دانشگاه هستم و در سه رشته مختلف تسلط دارم و بیش از سیصد گواهینامه از چند حوزه تخصصی و قهرمانی و غیره، متاسفانه این توهمی که در عزیزان دانشجو و فارغ التحصیل دولتی می‌بینیم( باز دانشگاه های برتر مثل مدرس، شریف، تهران، علامه و بهشتی رو میشه تحمل کرد اما در دورقوزاباد با رتبه ۱۰هزار دولتی خواندن هنر که نیست خنده داده! حداقل بنده در هیات جذب کاملا باخبر هستم دانشگاه علوم و تحقیقات برای جذب حتی هیات علمی اگر دو مدرک قبلی از روزانه تهران باشند می‌تواند هیات رسمی دولتی تهران شوند، پذیرش در خارج ایران هم که حتی از ام آی تی داریم که پذیرش گرفتند، اتفاقا برای پذیرش مقالات، معدل و مدرک زبان دارای اهمیت نه اسم دانشگاه، رشته و گرایش هم بسیار مهم هست! این جهان آنقدر جای دارد که نیازی به توهین به یکدیگر نباشد، بنده خودم دیدم ۵ ریاست دانشگاه دولتی که دکتری از… ادامه نظر»

وحید
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
لطف کنید اگر ممکنه نام رشته تون رو بگید چون رشته تون مورد بسیار استثنایی ای باید باشه که هیچ دانشگاهی در دوره روزانه در اون رشته پذیرش نداره. در ضمن من گفتم «به طور متوسط» و واضحه که به طور متوسط، دانشجویان علوم و تحقیات به مراتب ضعیف تر از دانشجویان مثلا شریف و تهران و امثالهم هستند و بحث در این مورد، واقعا بی مورده.
شما لطف کنید اسامی اون افرادی که مستقیما از دانشگاه آزاد، برای ادامه تحصیل رفتند MIT و استنفورد رو برای بنده بنویسید تا سرچ کنم و با خبر بشم. در ضمن خیلی واضح است که دانشجویانی که شریف و امثالهم قبول شدند، باز هم «به طور متوسط»، در آزمون هایی مثل GRE و تافل موفق تر از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند، دانشجویانی که بخش خیلی زیادی از اون ها، در آزمون ساده ای مثل MSRT هم نمره بالای ۵۰ نمیارند (طبق آمار، حدود ۲۰ درصد داوطلبان آزمون MSRT نمره بالای ۵۰ میارند). اسم دانشگاه هم اتفاقا مهمه، چون هم دانشجویان اونجا سبقه بهتری در اذهان اساتید اونور دارند، و هم شما توی علوم تحقیقات استاد فارغ التحصیل MIT و استنفورد و امثالهم نمیبینید (اگر هم باشند اساتید دانشگاه های دیگه هستند که اونجا هم تدریس میکنند، امثال دکتر عباسپور طهرانی فرد که فارغ التحصیل برکلی هستند، ولی دانشگاه اصلیشون دانشگاه دیگری است) بنابراین توصیه نامه اساتید داخل ایران که فارغ التحصیل این جاها هستند اعتبار بیشتری داره.

باران
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام مجدد خوب مجددا عرض میکنم نگاه شما از مبنا مشکل دارد. بنده ارشد مدیریت امور فرهنگی خوندم – دکتری جامعه شناسی ورزشی -(هردو پذیرش دولتی ندرند) در گرایش های دیگر بنده رتبه برتر بودم اما تمایلی به تحصیل در گرایش های مالی و توسعه و غیره نداشتم – در مورد اسامی اولا بدون اجازه اسامی رو منتشر کردن درست و اخلاقی نیست!! دوم با یک سرچ در پیج های مهاجرت تحصیلی به راحتی انبوه رزومه که اپلای کردن و دانشگاه های رنک زیر ۱۰۰ پذیرش فول فاند گرفتند بسیار هست و قابل روئیت ،بنده کاملا به این موضوع واقفم و نیازی نمیبینم بخواهم به شما ثابت کنم اما روش رو ذکر کردم بروید و پیگیری بفرمایید. در مورد شناخت اساتید خارجی تنها دانشگاه های برتر برق شریف و مدیریت دانشگاه تهران رو شناخت دارند تجربه حداقل ۱۴ ساله بنده در همکاری کردن با عزیزرانی که اپلای کردند و پذیرش گرفتند رو ذکر کردم! جهت اطلاعتون معدل ۱۹/۵۰ دانشگاه آزاد مثلا ورامین با توفل ۱۱۰ تا ۱۱۵ یا ایلتس ۷.۵ تا ۹ با دو مقاله خوب و جی ار ای یا جیمت خوب مثلا ۳۳۰ به راحتی در رشته های حداقل علوم انسانی و علوم پایه پذیرش با فاند در رنک زیر ۱۵۰ خواهند گرفت در دانشگاه های ایالات متحده و اروپا که بسیار راحت تر- ***اما اگر شریف باشه معدل ۱۴ که نود درصد معدل اینگونه دارند اولویت پذیرش با اون آزادی حتی شهرستان خواهد بود در صورت برابر بودن رزومه کلی! پس اطلاعاتتون رو به روز کنید لطفا!!… ادامه نظر»

وحید
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام بله رشته جامعه شناسی ورزشی رو نشنیده بودم. قاعدتا رشته ناشناخته ای است که بقیه جاها ندارنش. برای صرف این رشته هم یک استاد پیدا کردم. دکتر بهرام قدیم که به ترتیب علامه طباطبایی، تهران مرکز و علوم تحقیقات بودند. شما گفتید از دانشگاه آزاد، پذیرش MIT گرفتند ولی الان پاسخ دیگه ای دادید. توی دنیایی که افراد در Likedin، تمامی رزومه خودشون رو میذارند، بردن نام افراد امر غیراخلاقی ای نیست و افراد اساسا برای همین موارد لینکدین دارند، بنابراین اگر کسی رو میشناسید که از دانشگاه آزاد رفته MIT، و لینکدین هم داره، یعنی مشکلی با انتشار اسمش نداره، پس میتونید اسمش رو بگید. اگر بخواهید من میتونم ده ها مورد از فارغ التحصیلان شریف که توی استنفورد و MIT هستند رو معرفی کنم تا توی لینکدین یا سایت رسمی دانشگاه، اون ها رو چک کنید. در مورد بعدی هم شناخت اساتید، محدود به صرفا دانشکده برق شریف نیست و بقیه دانشکده هاش رو هم شامل میشه. درباره معدل باهاتون موافقم، چون دانشگاه آزاد، البته باز هم به طور متوسط، بسیار بسیار سهل گیره و این از معدل دوستان مشخصه، معدل هایی که اغلب از معدل دبیرستانشون هم بیشتره و دلیل این معدل های بالا، عمدتا سهل گیری بیش از حده، و نه متحول شدن و درسخوانی افراد. دست آخر هم که حتی تصور اینکه فردی، که سطح درسی اون طوری بوده که دانشگاه آزاد ورامین قبول شده، بتونه نمره بالای ۱۱۰ TOEFL، و از اون عجیب تر، ۳۳۰ در GRE (بهتر از ۹۷% کل داوطلبان GRE)… ادامه نظر»

باران
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

چقدر شما وقت اضافه دارید که رفتید سرچ کردید که صرفا یک اسم که بهترین عملکرد رو در حیطه ورزشی در این هشت سال به عنوان ریاست فدراسیون داشتند پیدا کردید! من اسامی اساتید بنام دیگر رو گفتم که همه پست داک دارند در رشته بنده در مدیریت و جامعه شناسی چرا از اونها نام نبردید!! شما خودتون هم میدونید از کجا بهتون برخورده! شما در حال حاضر چه کاری انجام دادید! چه رزومه درخشانی دارید! دانشگاه علوم تحقیقات من نام بردم روسای دانشگاه های برتر دولتی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدن و نامدار هستند شما چرا ناراحتید! گفتم اساتیدم پست داک از انگلستان و اروپا و آمریکا بودند و در حال حاضر هم بنده خودم هیات علمی وابسته هستم بدون هیچ پارتی و توهم و گنده گویی،چرا از آنچه حقیقت بود چشم پوشی کردید و صرفا خواستید یک چیزی گفته باشید! بنده یاد گرفتم به جای توهم دست همنوع رو برای پیشرفت بگیرم حال چه روزانه باشه چه آزاد چه بیسواد، لینکدین فیلتره اما سایت های مهاجرت تحصیلی که مصاحبه هاشون هست رایگان و آزاد در اختیار هست بنده که بیش از ۱۰ نفر رو خودم راهنمایی کردم تو این ده سال رفتن و دارند زندگی و تحصیل میکنن منکه مشکلی ندارم و باور دارم به حقیقت شما درگیر دوتا اسم دانشگاهی هستید که خروجی رو دیدیم با فحاشی و اغتشاش چه کردند! لطفا اگر اطلاع ندارید حداقل سکوت کنید رشته بنده حداقل ۲۲ ساله که هست و پست داک دانشگاه تهران هم پذیرش داره پس شما… ادامه نظر»

وحید
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  باران

اولا لینکدین فیلتر نیست، ثانیا پست داک، مقطع تحصیلی نیست و یک دوره کاری-پژوهشی است و مقطع تحصیلی نبودنش از اسمش هم پیداست: Postdoctoral research و اساسا به جز برخی رشته ها توی برخی کشور ها که (D.Sc (Habilitation بالاتر از Ph.D محسوب میشه، بالاترین مقطع تحصیلی، Ph.D است، ثالثا گفتن عباراتی مانند «چقدر وقت اضافی دارید» ابدا دال بر مشغله شما نیست، بلکه دال بر ناتوانی شما در سرچ های بسیار ساده است. طبق گفته آقای بهرام قدیمی در این لینک https://www.irna.ir/news/80847765/
دوره دکتری جامعه شناسی ورزشی برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده و از این بسیار بدتر
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-537896
طبق این لینک، حداقل تا سال ۱۳۹۶، ایران تنها کشوری در دنیا بوده که مقطع دکترای جامعه شناسی ورزشی داشته! که این امر، نشون دهنده من در آوردی بودن این رشته است.
رابعا، بنده هیچ «رئیس» «دانشگاه برتر دولتی»، نمیشناسم که فارغ التحصیل علوم تحقیقات باشه، حداقل اگر تو این زمینه اسم کسی رو میشناسید، نام ببرید.

باران
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

جناب آقای وحید، شما چرا اصل حرف رو نمی پذیرید و به دنبال جدال هستید! مگر بنده گفتم دوره تحصیلی هست! شما گفتید هیچ استادی ندیدید از علوم تحقیقات که از دانشگاه های برتر باشه گفتم اشتباه میکنید برید سرچ کنید اعضا هیات علمی رشته های مدیریت و جامعه شناسی و علوم ورزشی و ادیان که حداقل در تخصصم هست رو پیدا کنید! شما رفتید به دنبال اسم رشته بنده! پرسیدید بنده اگر ترسی داشتم اسم نمیبردم! اینکه پست داک دوره تحقیقاتی هست رو دانشجو کاردانی و لیسانس بنده هم بهش واقف هست! گفتید نام ببر بفرمایید، خانم دکتر مخبر ریاست دانشکده علوم انسانی، خانم دکتر ذوالقدر مدیرگروه علوم اجتماعی،خانم دکتر قاسمی ریاست و مشاور امور بانوان ریاست جمهور، جناب آقای دکتر نوروزی، جناب آقای دکتر نقشبندی، وووو ده ها استاد بزرگوار دیگر که همگی تمامی مقاطع تحصیلی رو روزانه دولتی خوندن و سه استاد خانم از دانشگاه های برتر انگلستان و کانادا ارشد و دکتری و پست داک دوره تکمیلی پژوهشی رو طی کردند،ریاست دانشکده علوم انسانی شهید رجایی بازنشسته شدن خانم دکتر کاشانیها و و بسیاری از اساتید به نام دیگر که در حوصله بنده نمیگنجه ازشون نام ببرم! ببنید جناب وحید اینکه رشته بنده خروجیش چه هست رو ورزش قهرمانی و رشته علوم ورزشی کاملا مشخص کرده! بعد اگر دوره دکتری با بهترین رزومه طی نشود هیچ کجا به شما پذیرش نمی دهد و هیچ استاد تمام مطرحی با شما پروژه ملی و تحقیقاتی رو برنمیدارد! رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی از زمانی که شما متولد… ادامه نظر»

وحید
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

این بخش که غلطه “گفتید هیچ استادی ندیدید از علوم تحقیقات که از دانشگاه های برتر باشه” که من هیچوقت این رو نگفتم، این به اهداف ابتدایی علوم و تحقیقات برمیگشت که افرادی از دانشگاه های مطرح، امثال دکتر عباسپور و فتوحی فیروز آباد از شریف یا دکتر نیکخواه بهرامی از دانشگاه تهران، و برخی مانند دکتر موسی اکرمی رو جذب کردند که طبیعتا اهداف ابتدایی علوم و تحقیقات، بعد از مدت کوتاهی با شکست کامل مواجه شدند، چون طبیعتا اگر شما بتونید توی شریف و تهران امثالهم تحت نظارت امثال دکتر فتوحی و نیکخواه کار کنید، نمیاید پول بدید که توی علوم تحقیقات شاگردشون بشید! بنده بر روی «رئیس» و «دانشگاه برتر دولتی» تاکید کردم، ولی باز شما اسامی کاملا بی ربط نوشتید؛ خانم دکتر مخبر دزفولی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی علوم و تحقیات است، خانم دکتر عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده هستند، کیوان ملانوروزی ( دانشگاه خوبی خوبی بودند) و صلاح الدین نقش بندی هم هیچکدوم «رئیس» «دانشگاه های برتر دولتی» نیستند. دکتر زهرا کاشانیها هم رئیس سابق یک «دانشکده» و نه «دانشگاه» در دانشگاه تربیت دبیر رجایی بودند که تازه یک دانشگاه برتر دولتی نبوده و نیست (شاید در آینده بشه) گفتید “شاگردانی دارم که نخبه هستند” که قاعدتا تعریفتون از نخبگی اساسا غلطه. کامنت شما هم موجوده که گفتید رشته بنده حداقل ۲۲ ساله که هست، که دیدیم حدود ۱۰ ساله تاسیس شده و بدتر از اون، برای نخستین بار در دنیا. من خیلی دوست دارم درصد… ادامه نظر»

باران
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

عجیب و صدالبته عجیب تر این تعییر موضع شماست، شما به جای پاسخ فقط میپرسید، بنده که با شما بحثی ندارم! الحمدالله بنده به آنچه میخواستم با اینکه در رفاه کامل هستم و میتونم کشور آرزوهای بعضی‌ها رو برای زندگی در رفاه کامل انتخاب کنم پست داک رو اونجا بگذرونم با شهروندی، وقتم رو دارم برای پیشرفت فرزندان کشورم اختصاص میدم! همان ها که شما گفتید امکان نداره علوم تحقیقات با تسلط به سه زبان معدل الف رزومه عالی و جی ار ای جیمت عالی در حوزه علوم انسانی داشته باشند تحصیل کنند و اگر بودند میرفتن دولتی که این دیگه شاهکار کامنت شما بود! افتخار امثال ما این هست کا حتی یک ریال در کل دوران تحصیل از بیت المال استفاده نکردیم حتی به اسم علم و دانش! درصدهای که بنده کسب کردم باتوجه کنکور دولتی با رتبه تک رقمی کاملا مشخص و نیاز به توضیح برای شما که از حداقل معرفی خودتون جا زدید ندارم، رزومه و عملکرد من و رضایت کامل دانشجویانم طی تدریس برای اهل آن مشخصه، شما برید به فکر خود باشید که در توهم دانشگاه و اسم ها گم شدید! شما حتی پاسخ پرسش بنده رو ندادید! کامنت شما کاملا مشخص و واضح هست، ابتدا گفتید حتی یک استاد فارغ التحصیل علوم تحقیقاتی در دولتی نداریم، بنده یک مورد رو مثال زدم، گفتید دولتی ها نمیان علوم تحقیقات ، مجددا براتون نام بردم، بعد گفتم بالاترین درجه علمی دارن از بهترین دانشگاه ها گفتید نه که بعد مجدد چند نفر نام بردم باز تغییر… ادامه نظر»

Majid
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ ۷:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  باران

شما که هیات علمی هستید اینجا چه میکنید میخواهید مشتری برای دانشگاه ازاد جمع کنید ؟

سید رضا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام. من تحصیل در دانشگاه آزاد شهر خودم را ترجیح دادم به دولتی که قبول شدم در شهری که ۸۰۰ کیلومتر فاصله داره. کنار خانواده و محل کارم هستم. به لطف خدا درآمدقابل قبولی هم دارم.
اگر می خواستم بروم دولتی یک شهر دیگه تمام زندگیم می ریخت به هم.کاملا بستگی به شرایط فرد داره. نمی شود گفت لزوما چون سواد کمتری داشتی آزاد قبول شدی!

وحید
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سید رضا

رضا جان؛ شما اگر شهر خودت روزانه قبول میشدی، میرفتی دانشگاه آزاد شهر خودت؟ شما اگر توی کنکور رشته خودتون رتبه خیلی خوب می اوردید، میرفتید دانشگاه آزاد شهر خودتون؟

سید رضا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام آقا وحید. من معلم هستم.شهر من اصفهان هست و دانشگاه دولتی اصفهان رشته من یعنی روانشناسی تربیتی را ندارد. اما دانشگاه آزاد واحد اصفهان این رشته را دارد. من دولتی شهید چمران اهواز قبول شدم. رتبه من هر چند در حد علامه و دانشگاه تهران نبود ولی رتبه بدی هم نبود. صرف نظر از هزینه بالا که با توجه به موقعیت شغلی در شهر خودم امکان پرداخت آن را دارم، از دانشگاه و اساتید آن راضی هستم. سطح علمی دانشگاه هم بین دیگر دانشگاه ها خوب است.

وحید
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سید رضا

رضا جان موفق باشی، صداقت تحسین برانگیز و بسیار قابل احترامی داشتید.

پدر ژپتو
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

بابا بچه پولدار، بابا انیشتین، بابا ایده، کشتی اصلا همه رو

ساحل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

مرسی حسود اعظم:)

ساحل
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

لازم نبود اسمتو عوض کنی مرررد باش

@@@@
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

اگر کسی تو فکر آینده علمی کشور هست، جلوی دکه و دکان و مغازه های جعل و فروش کتاب، مقاله و … را بگیره، جدیدا بازار فروش مدرک هم راه افتاد.

تینا ترنر
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  @@@@

دقیقا

دکتر روشن
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۳۹ ق٫ظ

متاسفانه سطح علمی بسیار اندک وپایینه اکثرا از دانشگاه آزاد هستند چون دانشجویان دانشگاه های طراز اول راحت به ایالات متحده و اروپا مهاجرت میکنند اما دوستان آزاد و پیام نوریعلت ضعف بنیه علمی در حد دبیرستان انتظار ورود به دانشگاه های رده یک را دارند

ولی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

مواظب حرف زدنت باش چرا فحاشی می کنی ؟

مینا
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۵:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ولی

راست میگه دیگه کلنگا فقط میان هی مصاحبه رو شلوغ می کنن کتاب و مقاله جعلی درست میکنن

راستین
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا ! تو چرا این حرف رو میزنی تو که در دانشگاه طراز اول نبودی؟! اگه بودی که الان در ایالات متحد یا اروپا بودی

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دختری که این واژه رو بکار ببره.‌‌‌‌‌…
تو برو مقاله واقعی بنویس….

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

تصور کن تو یک روز دکتری بگیری و استاد دانشگاه بشی! دانشجوها اگه بدونن یه روز تو یه عده ای رو کلنگ خطاب کردی چون نتونستی مثل اونا رزومه بسازی تره ام برات خورد نمیکنن

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ولی

بزار با این حرفا خودشو دلداری بده

سرلک
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

سلام امروز مملکت ما نیاز به افراد باسواد حتی در حد آکادمیک داره چون متاسفانه با حجم بالای مهاجرت افراد نخبه و کارآمد مواجه ایم پس خداروشکر میکنم حتی درحد دبیرستان هم اگر چیز جدید در دانشگاه یادبگیریم و بتونیم به عوام جامعه و فرزندان این وطن آموزش دهیم بهتر از زمانی میشه که همه دچار فقر فرهنگی و بی سوادی مزمن بشن. در سطوح مختلف علمی فخرفروشی کار جالبی نیست چون فراموش نکنیم که ما تحصیلکرده ها آینه ی فرزندان این مملکت هستیم

سیمین غانم
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

جانا سخن از زبان ما میگویی

سید رضا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

بر چرخ فلک هیچ کسی چیره نشد
وز خوردن آدمی زمین سیر نشد
مغرور بدانی که نخورده‌ست ترا
تعجیل مکن هم بخورد دیر نشد

دکتر روشن
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

بیشتر داوطلبان از دانشگاه آزاد های واحد های شنگول آباد و پیام شبانه و….هستند که برای پاک کردن سوابق دانشگاه های درپیت خود نیاز به تحصیل در دانشگاه های درجه یک هستند بهتره از این مطلب جلوگیری بشه

ولی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

شما اصلا سواد داری؟ اگر سواد داری چه گلی زدی به سر این مردم یکیش رو بگو

دکترحسینی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

پشمک من دانشگاه ازاددرس خوندم ولی صدتای امثال توروازلحاظ علمی وعملی میکنم توجیبم ومدیرازمایشگاه پیشرفته میکروب شناسی وتحقیق وتوسعه طعمم

ساحل
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترحسینی

دقیقا
باید روی امثال اینارو کم کنیم که تنها هنرشون ۲۰ گرفتن تو ۴تا درس تئوری

سید رضا
اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

واقعا راست گفته اند که دشمن آگاهی جهل نیست بلکه توهم دانایی است!

رضا
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر روشن

پیام نور شنگول آبادو واقعا باهاتون موافقم نوابغی اونجور جاها پیدا میشه که شرح محیط و جو این جور دانشگاهها باور ناپذیره

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام. از مسئولین ذیربط تقاضا داریم که دانشگاهها حدنصاب و تراز علمی رو پایین اعلام کنند که داوطلبین بیشتری در مصاحبه ی دانشگاه ها حضور پیدا کنند.چون در بیشتر رشته ها اختلاف رتبه ی ۵۰ با رتبه ی ۵ در حد ۳ تا ۴ سوال هست…

کوچی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دراینصورت با افزایش بیش از حد، احتمالا برای مصاحبه، نیز آزمون کتبی سنجش علمی برگزار می‌شود.

علی 64
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

عملا این کار یعنی باز گذاشتن دست اساتید و شروع دوباره پارتیبازیها و سفارشات و…
اصلا خوب نیست. کسی که نمیتونه حداقل امتیاز و شرایط علمی رو بیاره بهتر که نتونه بیاد برا مصاحبه

داوطلب دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

برخی دانشگاهها آزمون کتبی برای ۲۰نمره از۳۰نمره مصاحبه دارند

راستین
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

شما غصه دانشگاه‌ها رو نخور اونها یک منبع درآمد پیدا کرده اند. برای پذیرش یک نفر ، صد نفر رو به صف می کنن.

تینا ترنر
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

۵ سوال خیلی کم‌نیست
۵ سوال و پاسخ بهتر
یعنی توان و دقت بیشتر

کوچی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۹ ب٫ظ

درمورد انگیزه نامه چی بگیم تا قانع بشن؟!
هر چی میگیم، می‌گن اینها کلیشه‌ای هست و انگیزه قوی محسوب نمیشه!!!!
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کوچی

اصلا نه انگیزه نامه، و نه توصیه نامه، هیچکدوم رو حتی نگاهم نمیکنند چه برسه به خوندن

کوچی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

نه…منظورم اینه که می‌پُرسند…
یکی از استادها خیلی اصرار داشت گه انگیزتون چیه و منم هر چی میگفتم قانع نمیشد….

Zeynab
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  کوچی

چه رشته ای هستین؟

کوچی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  Zeynab

ریاضی

وحید
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کوچی

چه گرایش ریاضی کار میکنید؟

کوچی
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

محض

وحید
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  کوچی

جزئی تر بگید
آنالیز؟ جبر؟ هندسه؟ و زیر شاخه رو هم بگید. مثلا آنالیز تابعی، نظریه گروه ها، هندسه جبری و …

یادش بخیر مصاحبه دکتری
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  کوچی

برا اساتید مهمه که بدونند به چه علت ادامه تحصیل را انتخاب کردید آیا می توانید در کنارشون وقت بگذارید و کار کنید آن هم توی رشته و گرایشی که مد نظرشونه

راستین
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  کوچی

اینا بهانه است . راستش اونا قبل مصاحبه دانشجو شون را انتخاب کرده اند. به نمره تراز نگاه نمی کنن دنبال خودی می گردن.

حسینی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۹ ب٫ظ

سلام هر مرکزی پذیرفته می شویم برای مصاحبه نزدیک نیم میلیون یا بیشتر باهزینه ایاب و ذهاب باید پرداخت کنیم هر مرکزی جداگانه پول میگیره!!!!!!!!!

زی زی
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

۲۰۰ می‌گرفتند نهایت ۳۰۰….

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زی زی

الان کم کمش ۴۰۰ هست. من پارسال برای یک دانشگاه ۶۰۰ پرداخت کردم.

حسین
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام قبول شدید ؟

گربه نره
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

پول یه ساندویچ ۲۰۰۰ تومنی هست دیگه….

یاریان
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  گربه نره

بله برای شما چیزی نیست

Sky
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

با هزینه مصاحبه، رفت و آمد و حداقل یک روز موندن در تهران، دست کم ۲ میلیون تومن…

Ali
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

چون مصاحبه باعث درآمدزایی دانشگاه‌ها هس ، از نظر سازمان تمایل به انتخاب رشته داوطلبین بیشتری در کد رشته های بیشتری هست، لذا ممکنه این آمار واقعی نباشه تا هیجانات ایجاد و داوطلبان مجاز جهت انتخاب رشته اقدام کنن… زیاد آمار رو جدی نگیرید قطعا نفرات انتخاب رشته کننده بیشتر هست. اینو طبق تجربیات سال‌های گذشته اعلام می‌کنم(۵ بار شرکت در آزمون دکتری)

Zeynab
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۳ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

برا کدوم دانشگاه ۵بار مصاحبه رفتین؟

مهران
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Zeynab

دانشگاه‌ها مختلف بودن
رشته ما پذیرش تو اکثر مراکز استان داره
مهندسی کامپیوتر
دانشگاه‌ها از قبل نفرات مشخص کردن و کلا مصاحبه ها برا اون ظرفیت خالی باقیمانده هست چنانچه نفری پیدا نکرده باشن

ولی
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

درستش این است به اندازه ای که پذیرش دارند قبول می کردند وگرنه کسی الکی مصاحبه بره فایده ای نداره