مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

انتشار اطلاعیه نحوه اعمال حدنصاب مصاحبه دانشگاه‌ها در کنکور دکتری ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه نحوه اعمال حدنصاب مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه منتشر شده به شرح زیر است:

به اطلاع همه متقاضیان آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳ می‌رساند با توجه به ابلاغیه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه اعمال حدنصاب نمره مرحله دوم مصاحبه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت زیر اعلام می‌شود:

«دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در پذیرش آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) از سال ۱۴۰۳ به بعد برای نمره نهایی پذیرش که شامل مجموع نمرات آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و همچنین طرح واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) است و مطابق ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی محاسبه می‌شود، اختیار دارند حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال نماید».

بنابراین علی‌رغم توضیحات مندرج در دفترچه‌های آزمون مذکور، نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم بر اساس مصوبه جدید صورت خواهد گرفت. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

372 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hojat
شهریور ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

ابطال تعیین حد نصاب قبولی آزمون برای مرحله مصاحبه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در مقطع دکتری (دادنامه شماره ۱۴۰۳۳۱۳۹۰۰۰۰۳۲۲۱۸۰ مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۱ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری) تاریخ دادنامه: ۱۴۰۳/۲/۱۱ شماره دادنامه: ۱۴۰۳۳۱۳۹۰۰۰۰۳۲۲۱۸۰ شماره پرونده: ۰۲۰۷۴۲۲ مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شاکی: آقای عارف اسدی طرف شکایت: سازمان سنجش آموزش کشور موضوع شکایت و خواسته: ابطال بند ۶ از صفحه ۱۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری ( Ph.D ) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور ابطال تعیین حد نصاب قبولی برای مرحله مصاحبه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در مقطع دکتری گردش کار: شاکی به موجب دادخواستی ابطال بند ۶ از صفحه ۱۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته به طور خلاصه اعلام کرده است که: “بر اساس ماده ۵ «قانون سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴» پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه دولتی، با ترکیبی از نمره آزمون متمرکز و مصاحبه (هر کدام ۵۰ درصد) مشخص و اعلام می‌گردد و نمره ای که در این فرآیند حاصل آمده است، مبنای پذیرش یا مردودی اشخاص می‌باشد. لکن اکنون دیگر رتبه کنکور موجب قبولی اشخاص نمی شود، بلکه با اجرایی شدن نهاد «حدنصاب دانشگاه» اشخاص بایستی مانع دیگری را هم از میان بردارند تا بتوانند در دانشگاهی پذیرفته شوند. ایجاد این مانع جدید (حدنصاب) مبتنی بر قانون نبوده است اما به‌دلیل جایگاه واضع (سازمان سنجش) و قدرت مجریان… ادامه نظر»

حامی
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳ ۰:۵۳ ق٫ظ

ببخشید پیامک پر کردن فرم تا ۱۲ تیرماه برام اومده ولی تو سایت رد شدم جریان چیه

سرمه
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

دوستان دانشگاه آزاد چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه کرده .

هه نار
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سرمه

مصاحبه دولتی و آزاد یکیه یا فرق داره ؟؟؟

Phd
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۳:۰۵ ب٫ظ

نتایج دلخواه نبود ولی بازم خداروشکر یه چن جا دعوت شدم
نتایج ازاد کی میاد؟

Soraya
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۲:۴۴ ب٫ظ

Natayej amad

محمد
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام ب همگی، نتیجه دکتری رو همین الان زدن، با آرزوی موفقیت برای همگی

سرمه
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۲:۳۱ ب٫ظ

دوستان همین الان نتایج اومد رو سایت سازمان سنجش .

ناهید
خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۳:۲۸ ب٫ظ

اگه یه مقاله علمی-پژوهشی دارم. اگه ارشدم نامرتبط باشه امتیاز مقاله رو بم میدن واسه دکترا

محمد
خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۰:۲۹ ق٫ظ

دوستان به نظرتون با رتبه ۳۴ و تراز ۲۳۰۰ علوم پایه میشه دانشگاه شهرکرد یا لرستان یا پیام نور تهران قبول بشم؟ ارشدم مرتبط با دکترا نیس

Phd
خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

یه سایت هست بصورت انلاین تراز وارد میکنی احتمال قبولی بصورت لیست دانشگاه ها بهت میده
می تونی امتحانش کنی.. گوگل بزن نرم افزار انتخاب رشته دکتری

بهارک
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان ،یارب نظرتوبرنگردد،توکل همگی ما فقط باید بخدا باشه ویقین حاصل کنید نتیجه هرتلاشی جوابیه قابل قبول وامیدوارکننده هست ،امیدوارم هرکی هرچی که نهایت آرزوش هست بتونه بدست بیاره .

همیشه بهار
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهارک

ممنون از دعای زیباتون….امیدوارم همه مزد زحماتشون رو ببینند

سیمین
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۳:۳۱ ب٫ظ

سلام دو تا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید.
آیا اگه نمره بالای ۶ آیلتس داشته باشیم امتیازش از msrt بیشتره یا نه؟

ودیگه اینکه اگه لیسانس غیرمرتبط با رشته ارشد و دکتری باشه، امکانش هست مصاحبه دانشگاه دولتی قبول بشیم؟

وحید
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

سوال اول‌تون که طبیعتا بستگی به این‌ داره که نمره MSRT شما چند هست و چه نمره‌ای از MSRT رو می‌خواهید با ۶ آیلتس مقایسه کنید.
سوال دوم شما هم که بله، 《امکانش》 هست.

یونا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۹:۴۱ ق٫ظ

دوستان ارشد پرستاری برای مدیریت دولتی ترازم ۴۹۰۰ بنظرتون دولتی بخاطر اینکه گرایش شغلیم با مدیریت یکی نیست امکانش هست دولتی مصاحبه رد شدم ، رزومه م هم در حد خوب هستش ، ممنون میشم راهنمایم کنید، دانشگاه آزاد گفتند گیر نمیده ولی شهریه ش میکن ترمی بالای ۵۰ تومنه ؟

همیشه بهار
خرداد ۱۲, ۱۴۰۳ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  یونا

ترازت خیلی خوبه…یک روزانه شهرستان و شبانه و پیام نور هم حتما به شرط مصاحبه خوب قبولی

مهران
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۹:۳۵ ب٫ظ

جواب انتخاب رشته کی میاد ؟؟گفتن دهه اول خرداد که

بهار
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

احتمالا تا فردا میاد…اندکی صبر
سحر نزدیک است

بهزاد
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۶:۰۲ ب٫ظ

من ترازم شده۲۷۵۷ در رشته روانشناسی.

روزانه مجاز نشدم.

ولی بقیه مجاز شدم.

داری مقاله وهمچنین سه کتاب ترجمه دارم.

آیا احتمال قبولی در شبانه .پیام نور یا آزاد وجود داره؟

عماد
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

شبانه شهرستان قبول میشید

عادل
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۳۲ ب٫ظ

سلام
حد نصاب اگه باعث نشه که هر دانشگاهی
دانشجوی دلخواه خودشو بگیره خوب هست
شاید بی عدالتی به این بهانه بشه

بهار
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام.برا دعوت به مصاحبه دکترا باید پیامک برامون بیاد؟؟یا باید تو سایت ثبت نام کنیم.چ؟لطفا راهنمایی کنید

Sky
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

مث زمانی که نتایج اولیه آزمون رو گرفتین، نتیجه انتخاب رشته که اومد، با شماره پرونده و …

امیر
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

من MSRT رو آبان امتحان دادم. ۸۷ شدم.
البته رشته من زبان انگلیسی هست.

طاهر
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۵:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستان من اولین بار msrt شرکت کردم زیر ۵٠ شد امتیازم. وقت کم آوردم. به نظرتون اگر از ابتدای آزمون، گرامر و درک مطلب رو شروع کنیم و شنیداری رو رها کنیم استراتژی بهتری نیست؟

Sadegh
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  طاهر

اگر شنیداری متوجه نمیشید وقت نزارید – برید روی گرامر و درک مطلب – چون نمره منفی نداره یک گزینه شانسی برای همه سوالات انتخاب کنید ۷-۱۰ تا از این بخش می گیرید

فاطمه رستا
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

خوش به حالتون بابا دمتون گرم دکترا دارید می گرید
منم امتحان نهایی ها مو که دادم میام دکترا میگرم

عادل
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه رستا

سلام
عامو هیچی تو هیچ کدومشون نیست
فقط وقتمون وعمرمون میگذره
کو کار
کو شغل
کو‌درامد

محمد
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه رستا

هرچی علاقه داری بخون، درس خونده بیکار با درس نخونده بیکار جفتش داریم ، مهم اون عمل و اراده خودته

رضا
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۷:۴۳ ب٫ظ

فردا نتیجه میاد دوستان

بهار
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

منم موافقم که فردا نتیجه اعلام میشه

عماد
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

جواب آزمون هفته اینده روز یکشنبه اعلام میشه

یاسی
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۵:۱۱ ب٫ظ

و یه سوال دیگه، درصد زبان که تو کنکور زدیم هم مهم هست برای تعیین پیش نیاز زبان تو دانشگاه یا نه؟

یاسی
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۵:۱۰ ب٫ظ

دوستان لطفا نظرتون رو بگید. من تو دو راهی موندم، آزمون MSRT ده سال پیش ۷۴ شدم و ماه پیش ۶۴ آوردم!!
به نظر شما ۷۴ رو همراه داشته باشم و ۶۴ رو نشون ندم یا ۷۴ رو بی خیال بشم و مدرک جدید که ۶۴ هست رو نشون بدم؟!

ویکتاریون
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  یاسی

۷۴ رو بی‌خیال شو و جدیده رو ببر. چون به آزمون منقضی شده هیچ نمره‌ای نمیدن. ولی ۶۴ نمره‌ی قابل قبولی هست و امتیاز هم داره. هدف شما توی این مرحله باید نمره گرفتن باشه، نه رسوندن این پیام که “من در سال‌های دور از سطح زبان خوبی برخوردار بودم، و الان با این‌که بهترم ولی مدرک جور نکردم.”
درصد زبان کنکور هم طبق آیین‌نامه‌ی جدید( پارسالیه) باید مهم باشه براشون. حالا نمی‌دونم هر دانشگاهی خودش چه شرایطی می‌ذاره.

یاسی
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون که نظرتون رو گفتید

Sky
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  یاسی

مگه مدرک زبان، ۲ سال بیشتر اعتبار داره؟

تیراندازان
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۳:۳۷ ب٫ظ

طبق حدس اینجانب، نتایج پنجشنبه یا نهایتا شنبه اعلام می‌شود.

55
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  تیراندازان

فردا

عماد
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۳:۱۳ ب٫ظ

زمان ثبت نام الکترونیکی از عصر روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ آغاز و روز سه شنبه۱۴۰۳/۰۳/۲۲ پایان می‌پذیرد.دانشگاه باقرالعلوم هم بیانیه داد

Tadakhol
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

کارشناسی ارشد هم اومد ولی همچنان تخصص نیومد !!!

بهار
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Tadakhol

میاد … نهایتاً تا فردا خواهد آمد

Sadegh
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام چرا نتیجه نمیاد
دوستان نمره ۵۱ msrt قابل ارائه هست ؟
بالاخره حداقل نمره گرفته شده – نظرتون چیست ؟

وحید
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Sadegh

برخی از دانشگاه‌ها حداقل نمره برای اختصاص امتیاز در مصاحبه رو ۶۰ درنظر میگیرند، ولی ۵۱ توی اکثر دانشگاه‌ها مورد قبول هست. البته امتیاز مثبت زیادی نداره ولی خب داشتنش کمی بهتر از نداشتنش هست. از جهات دیگر هم میتونه به نفعتون باشه، مثلا توی صنعتی شریف، اگر نمره MSRT ۵۰ و بالاتر داشته باشید از درس زبان دکتری ۱ معاف میشید. اگر MSRT ۶۰ و بالاتر داشته باشید از درس زبان دکتری ۲ هم معاف هستید.

Sadegh
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنونم – پس مجدد ثبت نام کنم و رکورد جدید بزنم !!!!!!! بیشتر برای مصاحبه مد نظرم بود امیدوارم همین هم مثبت ارزیابی بشه

R.tush
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

دیگه ایشالله ۸ صبح ۸ خرداد
به یاد هشتمین رئیس و با استعانت از هشتمین امام
نتایج اعلام میشه

mohammad
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  R.tush

من هیچوقت ندیدم سنجش ۸ صبح نتیجه ای اعلام‌ کنه

ناصر رضا
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام
رفقا یه اتفاق خیلی ناجور واسه من پیش اومده
امروز نتیجه mart من اومد و شدم ۳۳
چه خیط
الان من این رو ارائه بدم روز مصاحبه یا آبروداری کنم و بگم ازمون ندادم تا الان
چه زشت شد خداییش
همون ازمون نمی دادم بهتر بود
ولی انصافا تو بخش شنیداری داشتم یک قل دو قول بازی میکردم
اصلا نمیشنیدم چی داشت میگفت

وحید
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر رضا

ارائه ندید.

ناصر رضا
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنون و سپاس از راهنمایی

واقعا فکر نمیکردم اینقدر مفتضحانه ازمون بدم

لادن
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

وحید آقا یک سئوال
یکی به من گفت یک از نشونه های اینکه احتمالا قبول نشی و رفتن به مصاحبه بیهوده هست اینکه :
اگه مثلا ۳۰ تا انتخاب کرده باشی زمان انتخاب رشته
فقط ۱۰ تا دانشگاه رو دعوت بشی
این یعنی اوضاع نمره تراز ت خوب نیست

این چقدر علمی و قرین واقعیت هست ؟

وحید
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

چه رشته ای هستید؟

لادن
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

شیمی

وحید
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

به نحوه انتخاب رشته شما بستگی داره، مثلا اگر ۳۰ تا انتخابی که کردید، به ترتیب کیفیتِ رشته محل بوده، یعنی رشته محل های خیلی پایین رو درنظر نگرفتید (البته با فرض این که در گرایشی که هستید تعداد زیادی رشته محل، از کیفیت های مختلف وجود داره)، و ۲۰ رشته محل رو دعوت نشدید، این نشون میده که احتمالا مابقی رو هم لب مرز دعوت شدید، پس رتبه خیلی مطلوبی برای این رشته محل ها ندارید و در نتیجه، شانس شما خوب نیست (هرچند به دلیل دعوت شدن، طبیعتا شانس شما صفر نیست و هرچه کیفیت رشته محل پایین تر بره، شانستون تو اون رشته محل بیشتره)
اما اگر شما رشته محل های خیلی ضعیف رو انتخاب کردید (مثل اغلب رشته محل های دانشگاه آزاد و امثالهم) و مضافا، علاوه بر صرف انتخاب اون رشته محل ها، تمایل به دانشجو شدن و پرداخت شهریه رو هم دارید، من به شما تضمین میدم یک جایی قبول میشید؛ هرچند کلا توجیهی برای پرداختن شهریه در مقطع Ph.D نمیبینم. (یکی از آشنایان که بنده کارنامه ایشون رو در مراحل مختلف دیدم، از سال ۱۴۰۲، با درصدهای ۰ تخصصی، ۲۰ استعداد و ۱۰ زبان، تراز ۱۰۰۰! و سهمیه آزاد!! در حال تحصیل در مقطع دکتری مهندسی سیستم های انرژی- انرژی و محیط زیست در دانشگاه علوم تحقیقات!!! میباشند.)

لادن
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

مرسی واقعا
جامع بود پاسختون
نه امیدواری کاذب بود
نه ناامیدی مطلق

فلوطین
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۸:۰۰ ب٫ظ

دانشگاه تبریز که دعوت کرد از پذیرفته شده هست
از شنبه مصاحبه شروع میشه
بعد الان ما منتظر چی هستیم دقیقا؟

وحید
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فلوطین

مصاحبه دانشگاه تبریز که از جمعه ۱۱ / ۳ لغایت چهارشنبه ۱۶ / ۳ شروع نمیشه (مضاف بر جمعه، دوتا تعطیل رسمی هم تو این بازه هست و طبیعیه که مصاحبه‌ای صورت نمیگیره). این بازه‌ای هست که شما باید مدارکی رو توی سایت‌شون آپلود کنید (امری که برخی دیگر از دانشگاه‌ها هم دارند) و صراحتا اعلام شده تاریخ مصاحبه دانشگاه تبریز بعدا اعلام میشه. دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با سنجش دارند و این نشون میده که تا پنج‌شنبه، سنجش نتایج رو میزنه.

گری لینکر
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۵۷ ب٫ظ

پارسال یکی از دوستان با مدرک mart نمره ۹۲ رفته بود مصاحبه
خود اساتید مصاحبه کننده دانشگاه تربیت مدرس باهش انگلیسی مصاحبه نکردن
خودشون ترسیدن کم بیارن و سوتی بدن

بعد شماها همچی درباره مصاحبه به زبان انگلیسی حرف میزنید انگار وسط اکسفورد هستیم اینها هم سیتیزن بریتانیای کبیر و البته مکار

همیشه بهار
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  گری لینکر

عزیزان من صبور باشید و حوصله به خرج دهید..ماه بعد این موقع همتون انشاله رفتین مصاحبه و منتظر نتیجه نهایی هستین….میگذره این روزها هر چند به سختی….

مهتاب
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  همیشه بهار

عجب که اینطور

سامان شعبده
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۵۴ ب٫ظ

دوستان من پارسال دانشگاه رازی
دانشگاه هرمزگان
دانشگاه علامه
دانشگاه اصفهان

رفتم مصاحبه
اینها هیچ کدوم به زبان انگلیسی مصاحبه نکردن

اینقدر می‌ترسونن همه رو
خیلی جدی نگیرید به ارعاب و وحشت

هیچکاک
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۵۱ ب٫ظ

آقا ممکن هست کسی بدون مقاله قبول بشه ؟
رتبه خوب باشه
در زمان در حد گلیم از آب کشیدن

این که مقاله نداشته باشی یعنی اصلا امیدی به مصاحبه نداشته باشم ؟

55
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  هیچکاک

این حرفها یعنی چی؟ .نوشته هر چی چقدر امتیاز داره .اگه هدف سیاسی نداری .پرسیدن این سوال بی مورده.هر چی داشته باشی به اندازش امتیاز داره .

رودسری
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۹ ب٫ظ

حد نصاب ipm واقعا ۷۰۰۰ هست ؟
آقا این واقعی هست ؟

دوستان کسی اطلاع داره در این پژوهشگاه کلاس ها به انگلیسی هست ؟
پس مصاحبه به شکل کامل باید انگلیسی باشه
اره ؟

وحید
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رودسری

پارسال که در کدترکیب۱ دکتری ریاضی، تنها نفر اول تراز بالای ۷۰۰۰ داشت. دوست من هم که سال ۱۳۹۹ رتبه ۳ کنکور دکتری مهندسی کامپیوتر- نرم افزار شد ترازش ۶۶۰۰ بود. (رشته ای که تعداد داوطلبان اون بین رشته های فنی مهندسی خیلی زیاده، البته IPM توی این رشته پذیرش نداره و این مثال رو برای اطلاع از وضعیت ترازها توی این تیپ رشته ها آوردم، رشته های مورد پذیرش IPM هم ترازهاشون در همین حدوده، حتی در رشته هایی مثل حقوق و روانشناسی، درصد افرادی که تراز بالای ۷۰۰۰ میارند زیر ۱% هست و چون تعداد داوطلبانشون زیاده و دروس تخصصی این رشته ها، بیشتر این قابلیت رو که درصدهای بالا از اون ها بزنید رو دارند، میبینید که تعداد افرادی که تراز بالای ۷۰۰۰ دارند بعضا دو رقمی هم میشه، ولی باز درصد این افراد زیر ۱% هست)
درباره سوال دوم شما که خیر، به زبان شیرین فارسی با هم صحبت میکنند، ولی خب طبیعتا منابع مطالعاتی فارسی نیستند، چون منابع پیشرفته ندرتا به فارسی ترجمه شده اند. (مثلا بین قریب به ۳۰۰ تا GTM ، من فقط جبر هانگرفورد رو دیدم که ترجمه شده. تازه اونم تو رشته ریاضی که مترجم های چیره دست زیادی هستند و سبقه این رشته هم زیاده؛ دست آخر هم که ناگفته نماند، بسیاری از منابع مطالعاتی مقاله هستند که ترجمه مقاله خیلی امر نادری هست)

توحید
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رودسری

سلام چندسالی هست اونجا سر میزنم به عنوان دانشجویی که اساتیدش محقق ارشد هستن

کلاس ها فارسی هست و هفتگی جلسات سخنزانی اساتید تاپ تهران هست.
برخی اوقان ماهانه سخران مدعو خارجی هم دارن

تراز زیاد مهم نیست(البته مهمه) مصاحبه بیشتر مهمه
جالبه مثال بزنم یکی از اساتید ریاضی سالای پیش دانشجو برمیداشت و یکی از مهندسی برق رجایی یا… اومده بود دانشجو بشه اونجا
استاد کتاب اشتباه نکنم احتمالات ترکیبیاتی گفت برو یه هفته بخون بیا
رفت دانشجو نصفشو خوند اومد توضیح داد اونو برداشتن با این رتبه یک شریف یک دختره بود اونو برنداشتن

دخترک درمانده
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۲۲ ب٫ظ

چرا جوابش نمیاد خسته شدم از بلاتکلیفی اگر آدم وابسته ایی نبودم بخدا مهاجرت میکردم با تسلط به ۳ زبان کارشناسی و ارشد در دانشگاه خوب معدل خوب پارسال با رتبه ۱۶ قبول نشدم، و مدرک آیلتس با نمره ۷ چند روز دیگه ام B1 گوته دارم. امسال روز کنکور کرونا گرفتم شدم ۴۹ واقعا ناامید شدم با این اوضاع هم اتاقیم نصف منم نمیشه داره می‌ره آمریکا چون عین من وابسته نیست…. ۲۷ سالمه نه شغل خوب نه جایگاهی بلاتکلیفم بلاتکلیف…

علی بابا
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۵ ب٫ظ

رشته تون چی هست ؟

آمیتاپاچان
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۷ ب٫ظ

شما پارسال با رتبه ۱۶ قبول نشدی
امسال شدی ۴۹
چرا منتظر هستی؟
چرا بلاتکلیف

بهارک
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

بهار زیبا

بهارک
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام خانوم گل ،جدی با رتبه ۱۶ قبول نشدی تعجب اوره مگه میشه اون هم با این رزومه که گفتی ،رشته شما چیه ؟

رضا
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۹:۱۵ ق٫ظ

سلام زنگ زدم به مرکز سنجش دانشگاه ازاد جالبه اون پاسخگو بهم میگه ما میخواستیم تو اردیبهشت جواب دعوت به مصاحبه رو اعلام کنیم ولی سنجش به ما اجازه نداد ولی تا اخر هفته جواب اعلام میشه…گفتم زحمت کشیدین میخواین تا تیر ماه اعلام نکنید یک روز قبل مصاحبه اعلام کنید

اردشیر
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۷:۰۸ ق٫ظ

تو همین سایت phdtestکه به شکل تقریبی حد نصاب های دانشگاه های مختلف اعلام شده
سرچ کنید
تقریبا معقول هست

هاشم
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۷:۰۱ ق٫ظ

تا ساعت ۱۴ اعلام میشه

عسل
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  هاشم

شوخی میکنی

الناز
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۵۶ ق٫ظ

حس منم این هست که اواخر هفته میاد

همیشه بهار
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

بنظر منم تا اواخر هفته میاد…جواب ترازهارو گرفتند…فقط مونده اعلام کنند…

نیما
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱:۴۹ ق٫ظ

دوستان گرامی بنظرتون مدیریت دولتی با تراز ۳۱۰۰ و داشتن یک مقاله isi و دانشگاههای روزانه عالی و همچنین معدل عالی و پایان نامه معتبر با نمره بالا به قبولی امیدی هست ،سال اول بود شرکت کردم رشته ارشدم وزارت بهداشته
ممنون میشم راهنمایم کنید.

جک‌نایف
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

داشته دکتری چی شرکت‌کردین؟
علوم اعصاب ؟

ملیکا زمانی
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۰:۴۵ ق٫ظ

رتبه ام هم۵۵ شده
امشب این مطالب رو خوندم ناامید شدم
شانس شبانه هم اینجوری نیستش انگار

55
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا زمانی

اینطوری نیست .اینها از خودشون در میارن

ملیکا زمانی
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام به همه،وضعیت من خیلی خوب نیست با تراز هزار و چهارصد در رشته زیست جانوری کد ترکیبی چهار که مرتبط با زیست دریا هستش به نظرتون دعوت به مصاحبه میشم برای دانشگاه بندر عباس
و اینکه واقعا درست میگید که دانشگاه ها برای مصاحبه تماس میگیرند گرچه من شانس خ‌کمی دارم،

Soraya
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا زمانی

به نظرم رتبتون در کد ترکیب ۴ جانوری خوبه برای شبانه و غیر انتفاعی و آزاد باز بسته به رقباتون هست و معدل و دانشگاه های کارشناسی و ارشدتون

ملیکا زمانی
خرداد ۸, ۱۴۰۳ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Soraya

ممنونم روحیه گرفتم
آزاد انتخاب رشته نکردم فقط روزانه و شبانه زدم امیدوارم بتونم دانشگاه هرمزگان پذیرش بگیرم برای همه ی کسانی که آرزوی قبولی در دکتری رو دارند دعا میکنم پذیرش بگیرند.برای منم دعا کنید

مینا
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۹:۴۱ ب٫ظ

یه حسی بهم میگه یکشنبه نتایج دعوت به مصاحبه میاد

عسل
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

احساسی نشو

همیشه بهار
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

ششم خرداد شد ونیامد

علی
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

از کجا اطلاع دارید ؟

استیون هاوکینگ
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۷:۲۷ ب٫ظ

دیگه واقعا خجالت داره
تعداد پذیرش دکتری ریاضی و مدیریت و روانشناسی و فیزیک و زیست شناسی و شیمی
از تعداد پذیرش کارشناسی دوره پدرهای ما بیشتر هست
بعد یک مشت بیکار با مدرک دکتری تحویل جامعه میشه بعد شما دارین در مورد حد نصاب حرف میزنید
الان پذیرش دکتری فیزیک از تعداد شرکت کننده ها بیشتر شده
حالا اینقدر جوش نزنید
از سال دیگه دانشگاه هلی درجه اول هم مثل دانشگاه آزاد با خواهش و تمنا دعوت میکنند بیان دانشگاه

علی اکبر
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۵:۰۵ ب٫ظ

قطعی؟
موثقه منبع؟

و شاهدا و مشهودا
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۵:۰۵ ب٫ظ

و من الله توفیق
دیگه دیر شده
هر چی بود حد نصاب دیگه بوده
نتایج اعلام میشه
و مصاحبه ها آغاز میشه
ریزش اولیه اتفاق میوفته
و فیلتر عمل میکنه
دیگه در این مورد حرف زدن دیر هست
شش ماه پیش باید اقدام عملی میشد

English pasta
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۵:۰۰ ب٫ظ

دوستان نتایج mart اومد؟

شبنم میر قلی
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  English pasta

چطور بود امتحان زبان msrt?
به نظر من سخت اومد
فردا اعلام میشه

English pasta
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم میر قلی

فاتحه خوندم
قسمت listening داشتم به درختهای بیرون اتاق ازمون نگاه میکردم
هیچی ش رو نفهمیدم
فقط فهمیدم یک‌پرفسوری یک‌کاری کرده بود

تو reading هم یه چیزی از سلجوقان و ابوریحان بیرونی فهمیدم

وحید
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  English pasta

من پارسال MSRT دادم و با وجود اینکه نمره‌ام در کل، و مخصوصا بخش بدنام شنیداری، خوب شد، به‌نظرم توی بخش شنیداری آزمون استانداردی نیست. من موقعیت خیلی خوبی نسبت به بلندگو داشتم، به همین خاطر به شکل مطلوبی می‌شنیدم و به همین دلیل این بخش رو ۲۷/۳۰ شدم. اما دوست من که انگلیسی‌اش بهتر از من نباشه بدتر نیست، دقیقا بغل بلندگوی انتهای سالن بود و طبیعتا صدای بسیار بلند و آزاردهنده‌ا‌ی بهش میرسید و درنتیجه، نتیجه خوبی نگرفت و شد ۱۸/۳۰. من قبلا ماک تافل هم دادم و به‌نظرم خیلی استاندارد تره، چون شرط لازم بخش شنیداری اینه که شما بتونید بشنوید چی میگه، چون اگر به‌طور مطلوب نشنوید، فارسی هم باشه به مشکل میخورید؛ و برای این‌ مساله میکروفون بسیار مناسب‌تر از بلندگوی سالن‌ هست، بلندگویی که برای همه بهینه نیست. البته حیف که نمره ماک رو قبول نمیکنند وگرنه توصیه من این بود همه ماک بدند. (چون آزمون اصلی‌ تافل که مورد پذیرش هست، نزدیک به ۲۰ میلیون هزینه داره)

نعت و گاز
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱:۳۵ ب٫ظ

لطفا به نظرات هم با احترام پاسخ دهید و اگر نظری مورد پسند شما نیست، با زبان ندم آنرا نقد کنید و نه با تحقیر و توهین و سب.

بهارک
خرداد ۱۰, ۱۴۰۳ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نعت و گاز

از خدا جوئیم توفیق ادب بی ادب محروم مانداز لطف رب

شادی
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

من یادمه دانشجو بودم همین بودم شریف ۵ نفر اول دکتریو نخواسته بود به سنجش گفته بود فرستادن امیرکبیر همین فرستادن خوارزمی . استادیوم یکیو به زور میتونم بگیرم

علی
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

یکبار دیگر متن رو بازنویسی کنید

استلا
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

هیچی نفهمیدم از این کامنت

شادی
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

من فیزیک ترازو ۳۰۰۰ رتبه م ۵۰
منم دارم استرس گش میشم

علی 64
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

بابا اینارو ول کنید اینا کلا….
اون رتبه ۵۰ شما توش فوتونیک و فیزیک دریا و مهندسی پلاسما هم هست. یکم رزومتون خوب باشه تقریبا هر جایی شانس قبولی دارین. طرف اومده مثلا نوشته تراز ۴۵۰۰ حد نصاب دانشگاه شهرستان آخه مرد حسابی کلا تو رشته ما دوسه نفر هم این تراز رو نمیارن.

شرکت بین المللی
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

با آرزوی موفقیت برای تمام داوطلبین.
به نظر ما به زودی در روزهای آتی نتایج در سایت سنجش قرار می‌گیرد.

NonCommutative Geometry
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

بنظرم اعمال حد نصاب، از جهاتی بهتره.
چون بعضی از رشته‌ها کلا ظرفیت ۱ نفر و ۲ نفر هست؛ در اینصورت دلیلی نیست ۱۰ نفر دعوت بشن….

55
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

بوده که.

مهرداد
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام. یکی از عزیزان لطف می کنند درباره حدنصاب دانشگاه آزاد و شانس قبولی آن اطلاعاتی بدهند.

ژوری
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۴:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

حد نصاب دانشگاه آزاد عدد یک هست
در واقع حد نصاب نداره

رضا
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام این حدنصاب امسال اومده؟
اگ مال امساله اعتراض کنیم شاید تونستیم نتیجه بگیریم

حسین
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۹:۱۱ ب٫ظ

در مورد حد نصاب دانشگاه ها بنظرم دوستان رشته با رشته متفاوته. مثلاً در همین علوم پایه هر رشته با رشته دیگه زمین تا آسمون فرق میکنه چون شرکت کننده هر رشته اصلاً قابل قیاس نبوده. اما یه چیز کلی اینه که قطعاً دانشگاه های تاپ تهران نسبت به شهرستان و روزانه نسبت به شبانه بالاتره

NonCommutative Geometry
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۸:۱۹ ب٫ظ

آرزومندیم در آخر کار، همه از نتیجه راضی باشند و از ته دل همون آخیش معروف رو بگن….ان شاءالله.

کریم عبدالجبار
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

بگذارید من به شکل تقریبی تحقیقات خودم رو برای حد نصاب در علوم پایه در دانشگاه های مختلف بگم :
شریف : ۶۵۰۰
تهران: ۵۵۰۰
بهشتی : ۵۰۰۰
فردوسی : ۴۵۰۰
خواجه نصیر : ۳۰۰۰
امیرکبیر ۳۵۰۰
صنعتی اصفهان: ۳۸۰۰
شیراز ۳۲۰۰
علامه ۳۳۰۰
هرمزگان ۲۵۰۰
زنجان ۲۴۰۰
IPM : ۷۰۰۰
تبریز : ۳۷۰۰
گیلان : ۱۸۰۰
شاهرود ۲۲۰۰
علم و صنعت ۲۱۰۰
تربیت مدرس ۵۶۰۰

وحید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۷:۰۱ ب٫ظ

من تراز‌های ریاضی رو تا حد خوبی میدونم و حداقل رشته ریاضی توی چنین دسته‌بندی‌ای که کردید جا نمیگیره. سال پیش توی ریاضی محض (کد ترکیب۱) کلا ۴ نفر بالای ۶۵۰۰ بودند و یکی از این ۴ نفر، یعنی رتبه یک، بالای ۷۰۰۰ بود.
علم و صنعت و امیر کبیر رو هم خیلی غیرطبیعی پایین در نظر گرفتید. تربیت مدرس هم پایین‌تر از تهران و قاعدتا پایین‌تر از امیرکبیر هست.

ریچارد سیلورمن
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بله اینها درست هستند
در رشته ریاضی هم چه آنالیز. چه جبر .چه آموزش چه تحقیق و …
هر کس پذیرش شده ( نام نهایی و جمع نمره تراز) کمتر از این نبوده
اگر یک مثال نقض دارید
بفرمائید

وحید
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

اولا در حال حاضر، بحث درباره ی نمرات مدعوین به مصاحبه، یا همون حد نصاب است، خود آقای عبدالجبار توی کامنت شون گفتند «حد نصاب»، نه نمره کل نهایی؛ و اساسا در کارنامه ای که در حال حاضر، بقیه افراد انتظار اون رو میکشند، عبارت «نمره حد نصاب دانشگاه» وجود داره، و در کارنامه نهایی چنین چیزی نیست. ثانیا دفاع شما از کامنت آقای عبدالجبار، در مورد علم و صنعت و امیرکبیر، در برابر بقیه دانشگاه ها، بدتر از حمله به اون بود! بله، «نمره کل نهایی»، در رشته محلی که پذیرفته میشید، بالاتر از «نمره کل مرحله اول آزمون» (همون تراز متداولی که درباره اش حرف میزنیم) هست، و در صورتی «نمره کل نهایی»، کمتر از «نمره کل مرحله اول آزمون» هست که «نمره موسسه» شما، زیرِ «حد نصاب موسسه» باشه (این عدد با تراز متفاوته و در بازه ۰ تا ۵۰ قرار میگیره، درحالی که ایشون به تراز یا همون نمره اشاره داشتند،چون به اعداد بزرگتری اشاره داشتند)، که این بدین معناست که اون رشته محل رو قبول نشدید؛ پس اگر فرض کنیم کامنت آقای عبدالجبار اساسا درباره نتایج نهایی باشه، یعنی آخرین فردی که علم و صنعت قبول شده، تراز آزمونش، یا همون «نمره کل مرحله اول آزمون» وی، کمتر از ۲۲۰۰! و حوالی ۱۵۰۰ بوده! امری که نادرستی اون بدیهی است و اساسا، تراز مدعوین (نمره کل مرحله اول آزمون) و تراز نهایی (نمره کل نهایی) قبولی های دانشگاه های شاهرود، زنجان، تبریز، هرمزگان، علامه، شیراز، ص.اصفهان و خواجه نصیر در رشته ریاضی، قطعا پایین تر… ادامه نظر»

علی 64
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۰:۵۴ ق٫ظ

کلا غلطه اینارو از کجا در میارید واقعا

اولیور تویست
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی 64

ترازهای پارسال واقعا همین بود
مرحله اول از اینها کمتر بود
اما اونهایی که اسمشون به عنوان پذیرفته نهایی قبول شدند
این اعداد رو به شکل حداقلی داشتند
این اعداد کاملا درست هست
یکی یکی میشه تحقیق کرد

از یک دانشجوی دکتری که الان سال اول این دانشگاه ها هست سوال کنید
هیچ کس نمره کمتر از این تراز ها در این دانشگاه ها نیاوردند

ببینید این حد نصاب ورود نیست
اینها حد نصاب پذیرش بوده

حامد
خرداد ۷, ۱۴۰۳ ۱:۳۲ ق٫ظ

شما که چیزی نمیفهمی چرا حرف مفت میزنی ، اخه دروغگو و نادان چرا با علم کمت شایعه درست میکنی و ملت نگران.
من با تراز حدود ۱۱۰۰ ، رتبم در رشته فیزیک شده ۲۰۰ ، بین حدود ۱۱۰۰ نفر تازه رشته فیزیک ۵۰۰ نفر فقط روزانه میگیره .و ۱۰۰ تا شیانه….
سال پیش دوستم با رتبه ۴۰۰ معرفی به مصاحبه شد.

نکنید ، نزنید ازین‌حرفا

عادل
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۴۷ ب٫ظ

تراز برای رشته ها متفاوت هست
برای بعضی رشته ها خیلی پایینتر هست

شیلر
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

به شکل حدودی :
مهندسی ۳۵۰۰
علوم پایه ۵۰۰۰
علوم انسانی ۶۰۰۰
زبان و هنر ۴۵۰۰

حدنصاب برای مصاحبه هست

طاووسی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیلر

اینطوری نیست دوست عزیز .هر دانشگاه به نسبت خودش حساب میکنه .سطح تعیین نکن از خودت

جان اشتاین بگ
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  طاووسی

بله درسته
برای مثال حد نصاب علوم پایه فردوسی ۵۵۰۰ هست و علوم پایه اصفهان ۴۰۰۰
خیلی فاصله است
و این دوستمون احتمالا در مورد دانشگاه خودشون این رو گفتن

علی 64
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۰:۴۹ ق٫ظ

این مدلی باشه یک نفر هم مثلا فیزیک نمیتونه برداره فردوسی

کنت
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  طاووسی

داره میگه حدودی
پس درست میگه

رورو
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیلر

کاملا اشتباه هست گفته شما. هر کدوم از اینا شامل چندتا رشته مختلف میشن ک هر رشته خودش شامل چندتا کد ترکیب و هرکد ترکیب خودش باز شامل چندتا گرایش هست. برفرض رشته ریاضی در علوم پایه را درنظر بگیریم خودش شامل ۳ تا کد ترکیب. از بین کد ترکیب ها کد ۱ را درنظر بگیریم میشه جبر و انالیز و هندسه توپولوژی. هردانشگاهی برای هر کدوم از اینها ی تراز جدا درنظر میگیره. یعنی حتی در ی دانشگاه ی کد ترکیب هم دوتا گرایش، ترازشون مثل هم نیس پس حرف شما کاملا اشتباه

آلبرت
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیلر

سلام، کاربر عزیز تراز علوم پایه از علوم مهندسی کمتر هست .

آلبرت
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیلر

تراز رشته علوم پایه به جز در برخی دانشگاههای سطح یک، در حد علوم مهندسی وکمتر هست.

عادل
خرداد ۹, ۱۴۰۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیلر

اینا که می‌فرمایید نیست
بعضی دانشگاه ها حتی زیر ۵۰۰میزنن
که تعداد افراد مصاحبه شونده زیاد باشه
چون پول میگیرن
اندک دانشگاهی هستن که تراز بالا بزنن

atila
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر.پیرو نظرات قبلی دوستان و اینجانب که جانب واقعیت گرایانه و به دور از تعصب و توهمات مثبت و منفی ایراد شده است.در خصوص اینکه اصلا حرفهای اینجانب از بعد منفی ننوشته شده است و تماما جانب عقلانیت و واقعیت رو در نظر گرفته است.اگر بنده راجب سلیقه ای بودن مصاحبه نظرات منفی گفتم.کسی میتونه بگه در رشته خودم فیزیک که تعداد شرکت کنندگانش تقریبا ۱۰هزار نفر بوده و الان با ادغام چهار گرایش به ۱۰۰۰نفر هم نمیرسه و ظرفیت کلش هم با احتساب شبانه و روزانه و پیام نور و پردیس و حتی اگر آزاد رو هم حساب کنیم.بالغ بر ۱۲۰۰نفر هم میشه.و ۶۰۰نفرش فقط مال روزانس.یعنی حداوثر از دو نفر یکی باید وارد روزانه باید بشه.باز می بینید ظرفیت ها خالی و حتی کسیم نمیره به بعضی دانشگاههای روزانه و خالی می مونه و باز باعث میشن سلیقه حرف اول رو بزنه.آیا این محاسبات افکار منفی یا واقعیت روز جامعه است.چرا حضرات اساتید با این ظرفیت زیاد باز بر نمیدارن.اگر بر ننیدارن خیلی ببخشید غلط می کنند اعلام ظرفیت می کنند و از بیت المال مایه میزارند.

پیت سمپراس
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  atila

واقعا ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده فیزیک هست؟ اشتباه نمیکنی؟

atila
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پیت سمپراس

صد در صد کل شرکت کنندگان امسال با احتساب هر چهار کد رشته یعنی فیزیک.نانو و فوتونیک و فیزیک دریا کلا ۱۰۷۶نفر بود در حالی که ۷ یا هشت سال قبل به ۱۲۰۰۰هم میرسید.و کل ظرفیت تمامی مقاطع رورانه و شبانه و آزاد و پردیس و پیام‌نور تقریبا ۸۵۰نفر که ۶۰۰نفرش فقط رورانس

آلبرت
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  atila

سلام. شما با چه مدرکی، اینطور با قاطعیت تعداد شرکت کنندگان فیزیک را اعلام می کنید؟ اگه واقعا این طوریه پس رشته فیزیک…….

رورو
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آلبرت

شما هررشته ای خودت باشی توی همون کارنامه اولیه نوشته تعداد شرکت کنندگان رشتتون را. دیگ اینکه چیز غیرعادی نیست دونستنش

آلبرت
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رورو

سلام. منظور من تعداد شرکت کنندگان فیزیک هست که کاربر atila، هزار نفر اعلام کرده !!!! این غیر عادی هست.

آلبرت
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رورو

با توجه به اینکه گرایش های فیزیک:
اتمی، حالت جامد، ذرات بنیادی، اخترفیزیک، فتونیک، پلاسما،اپتیک، فیزیک دریا هست.

آلبرت
خرداد ۶, ۱۴۰۳ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آلبرت

مکانیک آماری وسامانه های پیچیده. نانو. فیزیک هسته ای

داش آکل مرد لوطی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

خب یکی بگه این عدد حد نصاب چقدر هست ؟
حدودی هم کسی خبر نداره ؟

مرسده
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۹ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی حد نصاب علوم پایه رو ۴۵۰۰ گذاشته
واقعا زیاد نیست ؟
چه خبره ؟
اینجوری ۸۰ درصد قبل از مصاحبه می ریزن و پرپر میشن

پس کی میخواد بره مصاحبه ؟

علی 64
خرداد ۴, ۱۴۰۳ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرسده

اون ۴۵۰۰ رو از کجا آوردین فیزیک کلا ده نفر هم این تراز رو نمیارن

آسی پاسی دراگوتا تا به تا
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۳ ب٫ظ

آقا معدل من شده ۱۴.۹۶ از بهشتی
بعد خواهرم شده ۱۹.۵۳ از پیام نور گرمسار

یعنی الان امتیاز ابجیم از من بیشتر هست ؟
۳ سال دانشجوی ارشد بود کلا سه جلسه کلاس هم رفت
اسم اساتیدش رو نمی دونست

الان این مساوات هست ؟
اخلاقی؟
انسانی ؟

وحید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۲۵ ب٫ظ

دیگه چیزیه که شده. معدل کارشناسی من ۱۳ هست و مدت‌ها احساس کودنی میکردم که هنوز هم اثراتش پابرجاست (البته در برابر امثال الک بدرویا و مینا دلیرروی‌فرد و علیرضا فلاح که دو رشته‌ای بودند و معدل‌های بالای ۱۹ داشتند خب طبیعتا کودن بودم و هستم، ولی نسبت به کل رو الان کمی شک دارم)

شیپورچی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۴۰ ب٫ظ

آقا این تطابق رشته ارشد و دکتری اینقدر مهم هست
پس بی جا کردند که مجاز میکنند در ازمون دکتری دیگه شرکت کردن

55
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیپورچی

مهم نیست .هر چی قانون مجاز بوده الانم مهم نیست .محاکمه نمیکنند کسی را که کار مجاز رو انجام داده بوده .

آلیس در سرزمین عجایب
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۵:۳۹ ب٫ظ

یه تصویری از اساتید برامون ترسیم کردین که تو ذهنم با یک دسته مافیای سیسیل انگار طرف هستم
اگه اساتید اینقدر حق خور هستند و به نمره و تراز و مدرک زبان و محل تحصیل و هیچی توجه نمیکنند که فاتحه دکتری تو همچین فضایی رو خوندم
با ارشد زیست شناسی میرم ناخن کار میشم
فکر میکنم فضای سالم تر و اخلاقی تر و انسانی تر هست تا دانشگاه فردوسی و خوارزمی و ..

ماری کوری
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۲:۱۶ ب٫ظ

حد نصاب همیشه بوده
هست
و خواهد بود

خیلی هم خوبه

این حد نصاب فقط برای اون مقاله پولی ها بد هست
که رزومه پر از مقاله الکی دارند
ولی توان نمره ازمون دادن ندارند

یعنی سواد ندارند اما دستمال بدست دنبال اساتید از این اتاق به اون اتاق هستند

بنابراین خیلی خوبه

ریش قرمز
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۲:۰۷ ب٫ظ

این نصاب رو کجا اعلام میکنند ؟
الان ما باید خبر داشته باشیم یا نه ؟

عین صاد
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۲:۰۶ ب٫ظ

آقایون و خانم ها
سئوال :
حد نصاب قبولی رو قبل از مصاحبه اعلام میکنند یا بعد اون ؟
یعنی اول میگن ۵۰ مثلا ؟
یا بعد مصاحبه میتونن بگن ما حد نصاب رو ۸۰ گذاشته بودیم ؟
اگه اولی هست که خب چرا چیز عجیبی باشه ؟
اگه دومی هست که خیلی عجیبه

سالمون
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

بچه ها سلام
اول اینکه آرزوی موفقیت برای همه
دوم اینکه سوال:
یک رشته هایی هست مثل نوروساینس
این رشته ها فقط دکتری دارند
و دو مقطع قبل رو ندارند
حالا موضوعاتی مثل زیر چی میشه ؟
معدل دو دوره قبل ؟
مرتبط بودن دو دوره قبل ؟
مقالاتی که دانشجو قبلا داشته اما در زمینه رشته تحصیلی ازمون نیست ؟

یک نفر که تجربه ش رو داره بگه

وحید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سالمون

علوم اعصاب، توی دفترچه ذیل علوم شناختی قرار داره که علوم شناختی، ارشد داره. خود علوم اعصاب هم گرایش‌های مغز و شناخت و رایانش و هوش مصنوعی داره و خب بسته به این دو گرایشی که انتخاب میکنید رزومه‌ شما رو می‌سنجند؛ مثلا اگر رایانش و هوش مصنوعی باشید بهتره تو زمینه‌‌های هوش مصنوعی (مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، ریاضی و…) فعالیت داشته باشید، گرایش مغز و شناخت هم نزدیکی بیشتری با ارشد علوم شناختی داره.
شما کارشناسی و ارشد رو چه رشته‌هایی و چه دانشگاه‌هایی بودید و الان کدوم گرایش رو مدنظر دارید؟

سالمون
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

وحید اقا به نظرم از معدود افرادی که پاسخ مستدل و جامع و درست میدن به سوالات شما هستید
کاملا مشخص هست اشراف دارید

من کارشناسی و ارشد ریاضی بودم دانشگاه فردوسی
مقاله هم دارم اما در فیلد ریاضی بوده و گویا بهم کمکی نمیکنه
رتبه م ۲۳ هست و تراز ۴۸۶۰
اگه امکانش هست راهنمایی کنید
بسیار سپاس

وحید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سالمون

یک مقدار لب مرز هستید؛ ولی فکر کنم با توجه به کارشناسی و ارشد که ریاضی بودید، مخصوصا اگر آنالیز عددی، تحقیق در عملیات، معادلات دیفرانسیل یا امثالهم رو کار کردید، شانس بدی برای مدل‌سازی شناختی خوارزمی ندارید (طبیعتا اگه مثلا توپولوژی جبری کار کردید، به‌طور مستقیم خیلی به‌کارتون توی این زمینه نمیاد). برای دانشگاه‌های فردوسی و تبریز و مدنی تبریز هم شانس خوبی دارید. امتیاز‌های مصاحبه به ۳ دسته سوابق اموزشی، سوابق پژوهشی و خود مصاحبه تقسیم میشند (سوابق پژوهشی ضریب ۴، بقیه ضریب ۳). شما قاعدتا بیشترین چیزی که از سوابق پژوهشی میتونید بگیرید کیفیت پایان‌نامه‌تون هست؛ چون مقاله توی زمینه علوم شناختی ندارید و مقاله تو رشته ریاضی رو وزن خوبی نمیدن. پس از این قسمت نمره خوبی نصیب‌تون نمیشه. سوابق آموزشی هم که به مدت زمانی که درستون طول کشیده و معدل و کیفیت دانشگاه‌ شما بستگی داره (تو این فقره شاید فردوسی امتیاز بهتری بده بهتون) و دست آخر امتیاز مدرک زبان ذیل بخش سوابق آموزشی؛ نمیدونم مدرک زبان دارید یا نه، ولی کلا تو رشته‌های بدیع، مثل همین علوم شناختی، منابع فارسی خیلی زیاد نیستند پس زبان شاید اهمیت بیشتری داشته باشه (این جدولی که برای امتیاز نمره زبان میدند هم جالبه، اگر از اساتید داخل ایران، البته اون‌هایی که ۳ مقطع رو داخل خوندند، همین الان آزمون TOEFL بگیرید، من با خیال راحت شرط میبندم میانگین نمره قطعا زیر ۸۰ خواهد بود) دست آخر اون بخش امتیازات خود مصاحبه میمونه که خیلی سخت نیست جمع کردنشون؛ آداب معاشرت رو ولو مصنوعی رعایت کنید… ادامه نظر»

سالمون
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

وحید آقا یک دنیا سپاس
اینکه این مقدار زمان گذاشتید و مشروح پاسخ دادید
از هر مجموعه مشاوره ایی جامع تر و کامل تر و منصفانه تر بود
پرواضح هست که هم رشته ایی هستیم و شما هم ریاضی خوندید که این مقدار اشراف و تسلط به زیر شاخه های ریاضی دارید
امیدوارم بهترین نتیجه دلخواهتون رو در بین انتخاب رشته هایی که داشتید نصیب تون بشه
به تمام نکاتی که فرمودید توجه میکنم و امیدوارم همه موارد رو بتونم انجام بدم

من از شما فقط یک اسم میدونم ولی دوست خوب من هستید

وحید
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سالمون

خواهش می‌کنم

شیوا نظردوست
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

رفقا یکی صریح و دقیق بگه
الان دانشگاه دو نوع حد نصاب گذاشته؟ حد نصاب برای ورود به مصاحبه و حد نصاب برای قبولی بعد مصاحبه ؟
اولی که بود همیشه

طاووسی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

نه.همون که بوده

لات کوچه پشتی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

توهین نکنید دیگه اع. اِهَع.

حسین
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

با سلام‌. کاش یه ترتیبی اتخاذ کنن که از اعمال سلیقه برخی اساتید و برخی دانشگاه های برای قبول داوطلبین دکتری کمتر بشه‌.

نسرین
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان مدیریت آموزشی برای مصاحبه چجوری آماده بشم؟

صدیق معماران
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

به کلیه مخاطبین سایت و داوطلبین محترم:
لطفا از درج هرگونه پیام نامرتبط و غیر آکادمیک با درون‌مایه طنز و تحقیر و تمسخر و … و مطالب سخیف و توهین آمیز نسبت به داوطلب دیگر یا دانشگاه‌ها اکیداً خودداری نمایید.
ادب مرد به از دولت اوست.
از نحوه نگارش شما، شخصیتتان آشکار می‌گردد.
با تشکر.

رفیع
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر.
من استعداد درخشان هم ثبت نام کردم اما هنوز تماسی باهام نگرفتن! امکانش هست اصلا دعوت نشم؟ کسی تجربه داره ممنون میشم راهنماییم کنید.

جمیله
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رفیع

شما رو قبول نکردن

راستکی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جمیله

بله
متاسفانه همین هست

رفیع
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جمیله

میشه بفرمایید آیا برای همه ی دانشگاه ها اینگونه هست؟ من خیلی امید داشتم. برای دانشگاه یزد میخواستم. کسی اینجا هست که برای استعداد درخشان دانشگاه یزد ثبت نام کرده باشه!؟ اگر هست تو رو خدا من و راهنمایی کنید.

ویکتاریون
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رفیع

معمولا اسامی رو هم توی سایت یا سامانه‌ی ثبت نام اعلام می‌کنن دانشگاها.
بهتره شنبه زنگ بزنین از دفتر استعداد درخشانشون سوال کنین.

مونتاری
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

دوستان دانشگاه شیراز و مشهد وقت نزارید که همگی میگن اول همشهری خودشون پذیرش میکنن.
دانشکده حقوق و علوم سیاسی شیراز پارسال من رفتم زبان انگلیسی ازم پرسیدن اخرش گفتن شیرازی هم بلدی گفتم نه.
گفتن موفق باشی
من فک کردم قبول شدم تا اینکه بعدها دوستان گفتن شیراز ترجیحا شیرازی ها رو پذیرش میکنه
حالا فردوسی هم میگن همینه
وقت خودتون اگه غیر بومی هستید روی شیراز و مشهد نزارید

مجید رضایی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مونتاری

بله متاسفانه عین حقیقت هست
در مورد مشهد که واقعیت

شهرام امیری
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۴:۴۴ ق٫ظ

برادران و خواهران یک استمداد و راهنمایی میخوام
خوب عنایت بفرمائید:
من رتبه ازمون در علوم پایه۲۲ و نمره کل م ۴۷۰۰هست
ظرفیت روزانه رشته ۳۳ نفر و در مجموع ۵۵ نفر هست ( با نوبت دوم و پردیس و پژوهشگاه)
من معدلم ۱۶
و یک مقاله علمی پژوهشی و یک مقاله ترویجی و یک پنل دارم اما مشکل این هست که رشته ارشدم با ازمون دکتری یکی نیست البته در این رشته خلص که ما شرکت کردیم تقریبا همه اینجوری هستند
اما در نهایت دو مقاله من گویا بی اثر هست برای ارائه

۲۴ ترم هم سابقه تدریس در پیام نور دارم که اون هم البته بی ارتباط هست
اما از لحاظ سنی ۴۵ ساله ام
مجرد و بدون فرزند و از لحاظ اقتصادی وابستگی کارمندی و شغل تمام وقت ندارم
دانشگاه هایی هم که میگیرند:
بهشتی
تهران
پژوهشکده فیزیک و ریاضیات نظری
خوارزمی
تربیت مدرس
فردوسی
سهند تبریز
مدنی تبریز. هست

خب من با همه این اوصاف که صادقانه و بدون کم و‌کاست گفتم به نظرتون کدوم دانشگاه بیشتر تلاش بکنم
یا اوضاع م خوب نیست‌و تلاش نکنم
یا بکنم اما خیلی شانسی هست
یا بخاطر سن و این چیزها ..

یکی بیاد برادرانه خواهرانه یک راهنمایی بکنه
ممنون و هزار سپاس

Soraya
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۹:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام امیری

کاش رشتتون رو میگفتید، اما از بین جاهایی که فرمودید سهند تبریز، مدنی تبریز و خوارزمی از تراز های کمتر و شانس بیشتر برخوردارن، درسته رشته مرتبط نبوده اما سابقه خودتون رو دست کم نگیرید اعتماد به نفس و سواد رو اول میسنجند

ضابطین محترم : اجرای بند ۳
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Soraya

بعضی رشته ها اصلا کارشناسی و ارشد ندارند و فقط دکتری دارند
این جور موارد اصولا مرتبط بودن رشته منتفی هست

طاووسی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام امیری

تغییر رشته قانونی بوده دیگه .چه مشکلی ؟ مثلا اعلام میکنند تا سن ۸۰ سالگی میتونند رانندگی کنند گواهینامه بگیرند .یکی ۷۹.۵ سالشه هم میتونه بره .ربطی نداره قانون مججالز دونسته بوده/این شامل برتری نیست .گاهی اوقات اتفاقا هوش زیاد طرف را میرسونه که از یه رشته دیگه تونسته یک رشته دیگه را بخونه ./مقاله هم هر کدومش و از هر نوعی امتیاز و نمره داره .استاد هست در دنیا کلا چند تا مقاله بیشتر نداده.تعداد مقاله هم امتیازی محسوب نمیشه .مشکلی ندارید .

بلاتکلیف
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  طاووسی

بهرحال برای استاد ۳۵ ساله جداب نیست دانشجوی ۵۵ ساله بگیره

وحید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام امیری

ظاهرا علوم شناختی هستید؛ کارشناسی و ارشد رو چه رشته‌هایی و کجا بودید؟ اگر ساکن تهران هستید که خوارزمی شانس بیشتری دارید (متاسفانه IPM و بهشتی خیلی بعیده قبول بشید). اگر هم مشکلی با رفتن و سکنی گزیدن توی تبریز ندارید (که باتوجه به تجرد و عدم اشتغال احتمالا مشکلی ندارید) شانستون توی تبریز و مدنی تبریز خیلی خوبه.

بلاتکلیف
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام وحید عزیز
احسنت تشخیص درست بوده بنده علوم شناختی هستم
کارشناسی و ارشد به ترتیب باهنر کرمان و فردوسی مشهد بودم
الان با یک رتبه و نمره برزخی مواجه شدم
نه اونقدر خوب هست که خیالم راحت باشه
نه اونقدر ضعیف که ناامید باشم

والا میدونم IPM و بهشتی و فردوسی در مغز و شناخت قطعا قبول نمیشم ( هر چند در مشهد هستم و انتخاب اول م فردوسی هست) اما خود دانشگاه تهران و بهشتی هم روانشناسی شناختی دارند که قاعدتا از رشته ما دور هست
سهند تبریز هوش مصنوعی میگیره

فکر میکنم با توجه به اینکه شما اطلاعات اکمل و احسنی در این رشته دارید شما هم باید علوم شناختی باشید
بهرحال اگه راهنمایی دارید برای من که بهم کمک کنه ممنون میشم بفرمائید که به گوش جان نیوش میکنم
از فحوای کلام شما اینطور استباط کردم که برای فردوسی هم خیلی پارو نزنم
ره به جایی نمیبره
در مورد سهند و مدنی تبریز واقعا اطلاعات خاصی ندارم

انشالله که هر چی خدا بخواد ولی خیلی دوست دادم بدونم رقبای دیگه در چه شرایط امتیازی هستند

وحید
خرداد ۵, ۱۴۰۳ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بلاتکلیف

ممنونم
نه من علوم شناختی نیستم، ولی درباره یکسری رشته‌ها تاحدی اطلاع دارم. همون حرف‌هایی که به کاربر 《سالمون》 زدم درباره شما هم تقریبا صادق است

فلامک
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۴:۰۴ ق٫ظ

دوستان گرامی سلام
یک سوال دانشگاه ها برای مصاحبه شرایط سنی رو چقدر مد نظر دارند ؟
مثلا خیلی دقیق اگه بخوام بپرسم اینکه من ۴۷ ساله هستم دیگه cut of point محسوب میشم یا کسی سابقه تو خاطرش داره که همسن من رو
قبول کرده باشند؟

شریفی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فلامک

من در دوران دانشجویی یادم میاد بعضی از دانشجویان دکترای اساتیدمون، همین ۴۷ سال و ۵۰ سال بودند.

رضا
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  فلامک

سلام بنده هم متولد ۵۶ هستم. تا حالا ۵ بار در مصاحبه رد شدم. بله واقعا به سن و سال اهمیت میدن.امسال هم با رتبه ۵ احتمالا رد بشم. مگه معجزه ای رخ بده. البته منظورم قبولی روزانه هست. من از سال ۹۱ دارم شرکت میکنم یعنی از ۳۴ سالگی تا حالا

بصیری
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. شما چه رشته ای هستین؟
و رزومه تون از باب تعداد مقالات چه وضعی داره؟
من هم از نظر شرط سنی مثل شما هستم ..

حمید
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فلامک

سلام دوست گرامی ، اصلا ربطی نداره – من متولد ۱۳۵۳ هستم و الان دکترای دومم رو دارم میخونم . تازه دکترای اولم تموم شده . اتفاقا برای هر دو مصاحبه ای که داشتم تجربه کاری و مدیریتی در کنار دانش دکتری خیلی براشون مهم بود. نگران نباشید،

معماران
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

دوستان لطفا از ارسال نظرات طنز و شوخی و مطالب غیر آکادمیک جدا خودداری کنید.
با تشکر

علی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  معماران

کسی از شما نظر نخواست همه حق دارند نظرشان را بیان کنند.

ژاکلین م
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۴:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  معماران

آقای معماران شما در اولین و آخرین پیام فقط یک تذکر آیین نامه ایی می دین؟
همین ؟

خب شما خارج از شوخی یک نکته خوب راهنمایی کنید تا ما استفاده کنیم

شریفی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  معماران

راست میگه بنده خدا…چرا دعواش میکنید.

Xu7p
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دوستان بنظرتون شنبه اعلام میشه ؟؟

TU5
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Xu7p

بله احتمالش زیاده بنظرم.

البرز الف
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Xu7p

تا قبل از ۱۵ خرداد اعلام میشه.
تا الان صبر کردید، این چند روز هم روش.

با آرزوی موفقیت برای تمام داوطلبین.

زایفرت وان کمپن
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  Xu7p

معلوم نیست ….درهرصورت نیمه اول خرداد اعلام میشه. اون تلفن هم واسه استعداد درخشان بود بنظرم.

بلوار دانش
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Xu7p

نتایج اعلام میشه

بهار
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  Xu7p

بنظر من هم اره

تیمسار
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۲۸ ب٫ظ

اگه تا شهریور هم همینطور منفی فکر کنیم و آه و ناله، احتمالا قبل از اعلام نتایج نهایی، خودمون سکته میکنیم میفتیم‌ها…
بسه اینقدر منفی نباشیم….

سیمبا
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  تیمسار

چششششششششم تیمسار

مثبت اندیشی زرد هم فقط آدم رو معطل میکنه
ولی رئالیست بودن بهتر هست

الکی به یک نفر که رتبه ش سه رقمی هست امید می دین که اره رزومه علمی و فلان مهم هست
استاد سلیقه ایی و …
بنده خدا شش ماه آینده رو در امیدواری از خیلی کارهای دیگه می مونه

آقا الکی ملت رو دلخوشی ندین
مردم گناه دارند
اینقدر امید واهی ندین

واقع نگر باشین
رتبه زیر ۵۰ یعنی خوب
تراز بالای ۴۰۰۰ یعنی خوب
دیگه بقیه ش باد هواست

داوطلب
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیمبا

حق با شماست.
واقعاً طوری جا انداختن که با تراز ۵۳۰۰ و رتبه ۴ هم با خیال راحت نمی‌تونیم بریم مصاحبه.
و البته رزومه مناسب…
باز خوبه شما تراز ۴۰۰۰ رو میگین خوب.

دریایی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سیمبا

ببینید بستگی به رشته هم داره ها…
بعضی‌ها با تراز ۲هزار هم دولتی قبول شدند… علوم پایه‌ای ها مخصوصا‌

Soraya
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دریایی

بله دقیقا تراز رشته تکوین جانوری ۲سال اخیر با اینکه کلا نزدیک ۱۵ نفر میگیرن دولتی اما بیشترینش ۲۵۰۰ و خوب رشته ما هم شامل سلول بنیادی و جنین هست که در پایین من نظر دادم یکی از دوستان مسخره کردن که اینم رشته هست با این تراز!

Xu7p
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  تیمسار

تیمسار درست میگن.

البرز الف
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  تیمسار

احسنت. با منفی بافی فقط ذهن خودمون رو از دیدن نیمه پر لیوان مسدود میکنیم.

دریایی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  تیمسار

کاملا موافقم.

شریفی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  تیمسار

بله درسته منم موافقم

مسلم
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

با سلام و احترام.
اگه پایان نامه صحافی نشده باشه و فقط پرینت و سیمی شده باشه، این آیا دید منفی ایجاد میکنه و ضعف محسوب میشه؟
با تشکر.

یاریان
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

بعید میدونم مشکل داشته‌باشه. همونو بدین‌بره.

وحید
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

والا اخیرا که رویکرد کتابخانه های مرکزی بسیاری از دانشگاه های خوب در داخل و خارج بر نسخ غیرفیزیکی پایان نامه هاست؛ چون الکی کاغذ مصرف میشه و این پایان نامه ها حجم زیادی رو هم اشغال میکنند و مضافا دسترسی به نسخه های غیرفیزیکی راحت تر هستند. تا اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ که این فرآیند الکترونیکی شدن خیلی متداول نبود خب طبیعتا انتظار این که یک نسخه صحافی شده داشته باشید رو ازتون داشتند، ولی الان به نظرم چنین انتظاری غیرعقلانی هست. من هم نسخه فیزیکی نبردم. (البته من استاد راهنمای ارشد و دکتری یکسانی داشتم و دارم و توی یک دانشگاه هم بودم، ولی حالا به نظرم برای ندادن بهانه به دست برخی اساتید، صحافی بکنید، خرج زیادی نداره)

مسلم
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

ممنونم. لطف کردید.

ویکتاریون
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

نه مهم نیست. به محتواش می‌خوان نمره بدن.
پیشنهاد من اینه که اگر سیمی رو الان داری، همون رو ببر.
ولی اگر تازه می‌خوای پرینت کنی خب صحافی هم بکن بره. بالاخره چندتا دانشگاه نشون می‌دی و برای خودت هم می‌مونه.

مسلم
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

متشکرم.

Xu7p
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

صحافی کنید بهتره … نشون میده که واسه کار خودتون ارزش قائل بودین و اهمیت دادید .

کاترین زتا جونز
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۴۵ ب٫ظ

سلام سی سی ها و بربکس

من رتبه م ۹ و نمره کل م ۵۹۰۰ هست
به بقیه کار ندارم
میخواست شما هم یک سال کالیبر رو به هم بکشید و بشینید درس بخونید
الان عزای عمومی نگیرید

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۷:۳۳ ب٫ظ

اسمت چیه کوچولو ؟ کلاس چندمی ؟

کاترین زتا جونز
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاتی بهم میگن
قشنگه
یه حسی بهم میگه شما به ۶ تا دانشگاه دعوت به مصاحبه میشی اما در نهایت مردود علمی میشی

برنامه ت برای سال دیگه چیه ؟
کتابخونه مناسب پیدا کردی دو رقمی

ببین بچه من رتبه م ۱۱ است
نمره کل م هم ۶۱۲۳

نگران خودت باش که یک سال مجدد پشت کنکور هستی

میخوای از این به بعد : علی کنکوری صدات کنیم ؟

ترانه ش رو هم با خودت زمزمه کن :

توی این دریا نمی‌خوام نهنگکوری باشم
پشت این درهای قفل علی کنکوری باشم

تیمسار
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

ادب چشم جانست چو بنگری
تو بی چشم شادان جهان نسپری

علی
خرداد ۳, ۱۴۰۳ ۱:۱۲ ق٫ظ

واقعا راست میگن : دروغگو کم حافظه است . چند خط بالاتر کامنت قبلیتو بخون.

تیمسار
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ادب مرد به از دولت اوست

فرخ لقا
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۴۳ ب٫ظ

حد نصاب نباشه که برای هر رشته ۵۰۰ نفر به مصاحبه دعوت میشن
بابا چی میگین شما ؟

لی لی پیرزاد
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۴۱ ب٫ظ

انتظار دارین با نمره کل هزار وارد مصاحبه با مثلا دانشگاه شریف و بهشتی بشین ؟
واقعا انتظاراتی دارین

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی پیرزاد

نه خانم انتظار داشتم هاروارد مصاحبه دعوت بشم

دون ژوزه
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۳۶ ب٫ظ

اقااااااااا اینهایی که میگن مقاله و پقاله و رزومه علمی و این حرفها
افرادی هستند که رتبه پایین دارند و میخوان از الان جو رو جوری آماده کنند که اگه قبول شدند بگند
رزومه خوب بود

نه اینها نیست
اول و وسط و آخر قبولی به نمره و رتبه و تراز هست
چه حرفها
چه چیزها

مگه سندیکای قصاب ها هستند اساتید
نمره اصل و پایه است
تمام

ب ج
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دون ژوزه

هر کی تلیغ ججنس خودشو میکنه شمام حتما مقاله نداری .خوشت نمیان از اون گروه / پقاله چی بود دیگه؟

طاووس
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دون ژوزه

پنجاه درصد فقط نمره و کتبی ارزش داره /قانونه

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دون ژوزه

کاملا به انتخاب رشته بستگی دارد

توشیبا
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۳۳ ب٫ظ

دروووووووووووغ محض
هرکی رتبه ش بالاتر هست احتمال قبولی ش بیشتر هست

مگه خونه خاله که هر استادی هر چی خواست انجام بده
نه دادااااااااش
استادهای دانشگاه اینقدر ترسو و جون عزیز هستند که از این جور تخلفات میترسن
کافی هست یک نفر به سازمان بازرسی شکایت کنه

نه اونجوررررررری هم نیست که یه عده اینقدر فضا رو مسموم میکنند

نصیری
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  توشیبا

عزیزم احیانا اگر در حق شما ناعدالتی شد برید شکایت کنید تا ما هم یاد بگیریم چیکار باس بکنیم
دوستانی که دانشگاهی فردوسی در حقشون ناعدالتی کرد برن شکایت کنن
اون رتبه یکه اون رتبه ۹ پارسال تو برخی رشته ها که دانشگاه فردوسی محلشون نکرد

جیمز
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نصیری

اره به قول شما اگه داد دانشجو به جایی می رسه
خب در مورد دانشگاه فردوسی که همه میدانند که اینقدر ناعادلانه دانشجو رو با را می تک رقمی رد میکنه اقامه دعوی کنند

چرا پا تا حالا نشنیدیم حرف کسی به جایی برسه

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  توشیبا

به انتخاب رشته صحیح بستگی دارد خیلی ها را می شناسم با تراز بالا فقط دانشگاههای خاص را انتخاب کرده‌اند و شهریور ماه می آیند اینجا گریه زاری بعضی هم با انتخاب رشته معقول همان سال اول قبول می شوند.

رضا
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۲۵ ب٫ظ

دلیل تاخیر در اعلام نتایج واقعا چی میتونه باشه ….اینا واقعا فکر میکنن دارن شق القمر میکنند…تصحیح اوراق که با سامانه هست پس این همه استمهال گرفتن از داوطلبین چه ضرورتی داره

نصیری
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همیش سازمان سنجش بی نظم و… بوده

امیلساین
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۱۴ ب٫ظ

دوستان اینهایی که باهاشون تماس گرفتن
متقاضیان استعداد درخشان بودند
اینها ربطی به ازمون ندارند
اینقدر شایعه منتشر نکنید
من خودم دانشجوی ارشد فردوسی هستم
استعلام دقیق دارم

امین
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان عزیز کسی میدونه قبولی در پردیس رشته مهندسی با نداشتن رزومه پژوهشی ولی داشتن رتبه و آزمون متوسط چقدر محتمل هست. با چیزهایی که میشنوم روزانه تقریبا غیر ممکن بنظر میرسه

atila
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دوست عزیز شما همین جوریش شبانه آزاد و پردیس رو قطعا قبولی ترست برای چیه.از خداشون کسی بیاد پول خرج کنه.تو رورانه هم فقط دانشگاههای تاپ متقاضی دارن و بقیه اکثرا خالین و کسی زیاد نمیره

اشرف جوشن
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۲۲ ب٫ظ

سلام وعرض وقت به خیربه نظرمیرسداین روش، مناسب ترست.

atila
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام وقت بخیر.دوستانی که میگن این حد نصاب برای کل مرحله کتبی و مصاحبس و کمتر از اون رو رد می کنند.در هر حالت حساب کنید دستشون باز و خیلی راحت می تونند هر کسیرو که میخان بردارند.اما نکته ای که هست کاهش شدید متقاضی و داوطلب دکتری هست.و حتی در بعضی رشته ها حتی همه کسانی را که مجاز شدن رو هم بردارن باز ظرفیت خالی می مونه.اما باز می بینید ترجیح میدن برندارن.چون اونها اغلب دنبال مفت خوری و حمالن برای ارتقای رتبه علمی خودشون.والا کار استاد درس دادن نه نمره دادن و این نکته بسیار مهمی.فارغ از شرایط دانشجو با هر سطح علمی.قرار نیست چون ضعیف کسی بهش چیزی یاد نده و کسیم که قوی هست رو فقط بهش دانش یاد بدیم.در مورد تماس گرفتن دانشگاهها به احتمال خیلی زیاد اونها سهمیه استعداد درخشان هستن که برای مصاحبه دعوت میشن والا تو سنجش و نتیجه دعوت به مصاحبه این کاررو نمی کنند و یا اگر بکنند بعداز مصاحبه می کنند نه قبلش.

فتوحی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

ببینید، بنظرم اون عزیزانی که میگن باهاشون تماس گرفته شده، احتمالا استعداد درخشان شرکت کردند، یا اینکه واقعا اون دانشگاه‌ها مورد خاص داشتند.
مثلا از سنجش استعلام گرفتند، دیدند اون گرایش خاص فقط ۱۰ نفر ثبت نام کردند مثلا و … الکی روحیه منفی القا نکنید.

دوشنبه
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فتوحی

بله همین هست و لاغیر

نواده
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

از کجا متوجه می شیم که مصاحبه دعوت شدیم؟

امراح
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

تماس میگیرن باهتون

ضیغم
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

سایت سنجش اعلام می کنه .
احتمالا هفته آینده

ب ج
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

نتایج دعوت به دانشگاه از طریق کارنامه هست فقط وهیچ تماسی برقرار نمیشه و اگر هم بوده مورد استثنایی بوده .

فتوحی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

نتایج رو سایت سنجش میزنه.
تماس هم اگر به فرض گرفته شده، موردی و حالت خاص بوده.

نواده
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

این جور که من از متن متوجه می شم،یعنی دانشگاه ها مختارند برای کل نمره( مجموع کتبی و مصاحبه) حد نصاب نمره تعیین کنند و کمتر از اون رو جذب نکنن. درسته؟

علی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

بله

ضیغم
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نواده

بله درسته

با تجربه
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

سلام. این رو من اضافه کنم که دوستان کاملا امیدوار بشن
حتی حدنصابی که الان دانشگاه تعیین می کند هم قطعی نیست و ممکن است بالا و پایین بشود
یعنی دانشگاه یک نامه به وزارت علوم میزند و حدنصاب را تغییر می دهد. مثلا به دلایلی آنقدر بالا می برد که هیچ کس قبول نشود!
این تجربه را شخصا خودم داشته ام :)

یاریان
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۵۶ ق٫ظ

دوستان، مثل اینکه زیاد منفی شد فضا.‌‌‌..

بهمنی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  یاریان

شما تلاش کنید و فضا را مثبت کنید.

بهمنیار
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  یاریان

بله… مثبت اندیشی خیلی مهمه… روی هر چیزی که بیشترین تمرکزتون و بیشترین تلاشتون روی اون چیز باشه، بله بله.

Soraya
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام خسته نباشید یک سوال با داشتن رتبه ۸۰ در زیست جانوری و پایان نامه و ۲ مقاله isi و پوستر ارائه شده و تألیف کتاب و کار مرتبط و گواهینامه های مرتبط آموزشی به نظرتون چه قدر شانس دارم برای قبولی مثلاً اراک یا خوارزمی مرسیی

یاریان
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Soraya

بله چرا که نه …
منتهی به وضعیت سایر داوطلبین و رقبا هم بستگی داره

Soraya
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  یاریان

ممنونم از پاسخ گویی تون دمتون گرم چون رتبم رو نمیدونم سرش مطمئن باشم یا خیر ترازم شده ۱۲۰۰ و اراک تا پارسال تا تراز ۸۰۰ می‌گرفته خوارزمی تا ۱۳۰۰

نجرسن
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Soraya

با این تراز اصلا دعوت نمیشین به مصاحبه

یاریان
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نجرسن

ایشون چون اراک و خوارزمی مدنظرشون بود و علوم پایه هستند، احتمالا دعوت میشن…پذیرفته هم امیدواریم که بشن…رزومه خوبی دارند…

Soraya
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نجرسن

إااا ممنونم ازتون آخه کلا سال های پیش بالاترین تراز در رشته ما هم ۳۰۰۰ بوده

Soraya
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  نجرسن

ببخشین الان دیدم سال های پیش بالاترین تراز در رشته ما که قبول شدن ۲۳۰۰ بوده

پنیک
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Soraya

واقعا زشته تون استعداد درخشان هستن
عجب رشته ایی که ۲۳۰۰ تراز قبولی ش باشه ….

زینت‌الملوک
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Soraya

اراک خوبه که …. احتمالا دعوت میشید….

Soraya
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۱:۵۵ ب٫ظ

ایشالا خدا از دهنتون بشنوه مرسیییی

شبنم میر قلی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۹:۱۵ ق٫ظ

این مصوبه رو اگر میخوان اجرا کنن پس باید تراز اولیه دعوت به مصاحبه رو پایین بگیرن که تعداد بیشتری بتونن در مصاحبه شرکت کنن و ظرفیت خالی نمونه

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۲۳ ق٫ظ

تا اونجایی که برخی دانشگاه ها مثل شهید بهشتی حتی چیدمان مصاحبه شون هم بر اساس تراز هست و درصدهایی که زدین

رویا قربانی
خرداد ۲, ۱۴۰۳ ۶:۲۱ ق٫ظ

خودتون رو گول نزنید بگید تراز الکیه و ازمون الکی هست.همین تراز و ازمون خواهید دید که وقتی سنجش اعلام کرد بسیاری دانشگاه ها حد نصاب نیاوردید.
ضمن اینکه دانشگاه هایی که انتخاب میکنید اگر حدنصاب داشتته باشید اسامی برای گروه ارسال میشه و کاملا میدونن کی ترازش کمتره کی بیشتره