مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
مدرسان شریف
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
عالم زاده

تامین هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق بورسیه سال آخر دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

منتخبین دانشجویان دکتری داخل و خارج از کشور، جهت تأمین هیات علمی، بورس سال آخر می‌شوند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می شوند.

بورسیه دکتری برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها: شرایط و مزایا

 دکتر محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان درخصوص بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تامین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجوهای دکتری است.

چه کسانی می‌توانند برای بورسیه سال آخر دکتری اقدام کنند؟

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضاهای خود برای تامین اعضای هیئت علمی در رشته / گرایش های مورد نظر خورا به ما اعلام می دارد سپس این تقاضاها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیئت علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

دانشگاه‌ها چگونه از طریق بورسیه سال آخر، اعضای هیات علمی خود را جذب می‌کنند؟

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان تعداد هیئت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکترا داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند میتوانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام  مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

دکتر مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس از انجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی میکند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیئت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می کند و به این نحو داوطلبان  بورس هیئت  علمی  دریافت می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استاد یار تبدیل وضعیت خواهند شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا دانشجوی دکتری 43
شهریور ۲۷, ۱۴۰۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

شرایط سنی که یک بدبختی بزرگ شده. وزارت علوم اول که دانشجو میگیره میزنه زن و مرد. بعد که گذشت و استخدامی همون رشته میاد فقط مرد میزنه. اینقد منتظر این استخدامی مرد و زن موندیم که سن استخدامیمون بالا رفت و بدبخت شدیم. الان منی که دانشجوی دکتری ۴۳ سال هستم این مدرک تا ۴۵ بگیریم کجا به درد م میخوره بعد این همه عذاب کشیدن. هیچ با یک دختر بیسواد هیچ فرقی نخواهم داشت و در خانه در مینشینم. و محتاج گذران زندگی اخرشم مجبورم تحت پوشش کمیته امداد به عنوان قشر مستضعفف جامعه با مدرک عالیه کشوری دکتری قرار بگیرم. ایا غیر از این است؟ وقتی که یک دختر مجرد و تنها و بیکار در یک استان محروم با مدرک دکتری که شرایط سنی از بس کار نیست و استخدامی تک نفره، یا فقط مرد میبینی.
پروردگارا گناه ما چیست؟ چرا در یک کشور اسلامی انقلابی ما باید اینقد امید به زندگیمون ضعیف باشه

دانشجو دکتری
شهریور ۱۳, ۱۴۰۳ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

تو رو خدا شرط سنی را حذف کنید
شرط دوره سپری شده از اخذ مدرک بزارید
مثلا کسی که ده ساله دکتری گرفته ازش استفاده نکرده الان با کسی که امسال دکتری می گیره از لحاط سواد فرق داره
شرط سنی زده چهل و پنج بعدش زده به ازای هر فرزند یک سال ارفاق
، ولی ورودی سامانه کد ملی که وارد می کردی دیگه اجازه ورود نداشتی. می زد که شما از لحاظ سنی شرایط اش رو ندارید.

.
مرداد ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

تو را خدا شرط سنی را بردارین.به توانایی و سواد فرد توجه کنید

علی@
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۸:۵۵ ق٫ظ

من مراجعه کردم فقط در بهمن ماه نوشته بود می توانید اقدام کنید و فقط ۴ دانشگاه در سال ۱۴۰۲ بود بقیه هیچی.
در جذب هیت علمی نوشته تا ۴۵ سال اما اینجا در بورسیه سال اخر نوشته ۳۴ سال، که خود این یک مشکل اساسی هست
در جذب عادی هم ما که می بینیم اسمش عدالت هست دانشجوی خودشون را می‌گیرند و کاری می کنند که بقیه نتوانند نتیجه بگیرند و برای دانشجو های دیگه رزومه سنگی خواسته می شود اگر نصف اون رزومه که اینا دنبالش هستند را هر جای دنیا ببریم این همه مشکلات ندارد.
الان هم که انواع سهمیه های مختلف درست کردند.

حمید رضا قهرمانی ترک امیری
تیر ۲۸, ۱۴۰۳ ۶:۲۶ ق٫ظ

سلام

سمیرا دانشجوی دکتری 43
شهریور ۲۷, ۱۴۰۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

هر استخدامی که میبنی فقط بدبختی سن داره. ما چه گناهی کردیم. استان محروم هستیم . ظرفیت استخدامی یا میزنه مرد یا میزنه یک نفر و دو نفر. تو رو خدا نگاه کنید ببیننید تفاوت ما دخترهای تحصیلکرده با تحصیلات عالیه با یقیه چیه. سواد و مدرکی که کار و درآمد به دنبال نداشته باشه به درد لای جرز دیوار میخوره. مدرک فوق لیسانس بیکار در خونه، تحت پوشش کمیته امداد به عنوان قشر مستضعف جامعه از بس کار نیست.