پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تصویب پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در قالب بورس بنگاه اقتصادی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان در روزهای پایانی دولت گفت: مصوب شده که دانشجویان دکتری بین ۵۰ تا ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک دریافت ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان به بورس بنگاه اقتصادی اشاره کرد و گفت: وقتی قرار است دانشجوی دکتری روی یک مسأله صنعتی کار کند باید در اولویت دریافت حقوق کافی، و خوابگاه قرار گیرد تا بتواند بدون دغدغه و تمام وقت روی پروژه کار کند.

مسعودی افزود: مصوب شده که دانشجویان دکتری در کشور بین ۵۰ تا ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک دریافت کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در دنیا مرسوم است در دانشگاه‌ها مسأله برای دانشجویان دکتری از سمت سازمان‌ها و شرکت‌ها تعریف می‌شود و دانشگاه‌ها موظف به نگارش پروپزال برای مسأله هستند و در قبال آن هزینه‌ای دریافت می‌کنند تا حقوق دانشجویان را پرداخت کنند.

وی گفت: در این پروسه دانشجویان ۴ سال تمام وقت روی پروژه کار می‌کنند و در سال یک ماه مرخصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در نهایت این افراد در طول تحصیل هم بدون دغدغه مالی پروژه را به جواب‌های مطلوب می‌رسانند و مدرک دکتری می‌گیرند.

ضرورت حمایت مالی از دانشجویان دکتری برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه

مسعودی اضافه کرد: متأسفانه در کشور چنین موضوعی را نداشتیم و این موضوع اختیاری بود. استادی اگر تمایل داشت به دانشجویان پول پرداخت می‌کرد؛ اما در حال حاضر این کار روال شده که دانشجوی دکتری روی مسأله کار کند و حقوق مکفی دریافت کند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان به مشکلات دانشجویان در این زمینه اشاره کرد و گفت: دانشجویان دکتری علاوه بر درس خواندن باید سرکار هم بروند تا بتوانند زندگی خود را سروسامان دهند که این امر موجب می‌شود ۴ سال تحصیلشان به ۷ سال برسد که در نهایت باعث می‌شود رساله‌ای را تحویل دهند که نه تنها مسأله‌ای از صنعت حل نکرده بلکه صنعت هم دیگر به آن دانشگاه برای حل مشکلاتش اعتماد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر بورس بنگاه اقتصادی به خوبی شکل بگیرد نه تنها مشکلات و مسائل دانشجویان حل می‌شود بلکه ارتباط صنعت و دانشگاه نیز تقویت می‌شود و اعتماد شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز جلب می‌شود و دیگر شاهد خروج دانشجویان از کشور نخواهیم بود.

مسعودی در پایان گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد به دلیل‌ عدم تامین مالی پس از فارغ‌التحصیلی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند ولی اگر بتوانیم این افراد را از لحاظ مالی تأمین کنیم قطعاً در کشور می‌مانند و به حل مسائل می‌پردازند، بنابراین بورس بنگاه اقتصادی طرح بسیار متنوعی است که در هیات دولت مصوب شد و همه ملزم هستند که پای کار بیایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هستی
مرداد ۴, ۱۴۰۳ ۵:۳۷ ب٫ظ

یه فکری به حال دانشجوهایی که استادشان انتقالی احمقانش رو گرفت و در رفت بکنید، که وجدان هم نداره، علاوه بر گرنت نداشتشو و دانشجو مثل قند باید زیر بار بدهی و قرض برای تامین آنالیزهای خارجی که خودش تهیه کرده داغون بشه. چرا به همچین استادهای از خدا بی خبری دانشجو میدند در حالی که استاد پروفسور هیچ کجای کار علمی هم مشارکتی نمیکنه