مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
مدرسان شریف
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
عالم زاده

انتشار شیوه نامه اعطای تسهیلات به دانشجویان دکتری استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط احراز ممتازی و تسهیلات و حمایت‌های دانشگاه فردوسی مشهد از دانشجویان و استعدادهای برتر دکتری اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد در راستای شناسایی، جذب، پذیرش و حمایت از دانشجویان ممتاز برای تحصیل در دوره‌دکترا و به استناد صورتجلسه سومین نشست از دوره پنجم هیئت امنای دانشگاه‌های فردوسی مشهد و صنعتی قوچان در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در رابطه با شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز ورودی و حین تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد (سند بالادستی- پیوست شماره ۴)، اقدام به تدوین دستورالعمل اجرایی زیر نموده است.

شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

متن شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز دکتری دانشگاه فردوسی مشهد به شرح زیر است؛

اهداف 

– جلوگیری از مهاجرت نخبگان

– شناسایی و جذب دانش آموزان و دانشجویان برتر در مقاطع مختلف تحصیلی

– شناسایی استعدادهای برتر در بین دانشجویان و ارائه تسهیلات حمایتی برای هر دانشجوی ممتاز در مقاطع مختلف تحصیلی از سوی دانشگاه

تعریف دانشجوی ممتاز دکتری

۱- ممتاز بدو ورود (صرفاً در سال اول تحصیلی امتیاز تعلق می‌گیرد)

– نفر اول امتیاز نهایی (کتبی مرحله اول) کشوری

– دانشجوی نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد

– دارندگان مدال طلا، نقره و برنز المپیاد علمی دانشجویی کشوری در مقطع کارشناسی

– دارندگان مدال‌های مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین المللی معتبر مانند بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، فناوری و نوآوری خوارزمی، رازی، فارابی، ابوریحان، فجر، جهش، علامه طباطبایی، جشنواره شیخ بهایی، جشنواره البرز، جشنواره شهید چمران، انجمن‌های علمی رشته‌های تخصصی و… (با تائید پژوهش و فناوری/ معاونت آموزشی/ گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

– قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی (مدال‌های طلا، نقره و برنز) به شرط تحصیل در رشته مرتبط (با تائید معاونت آموزشی و گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

– حافظان کل قرآن کریم با مدرک معتبر به شرط تحصیل در رشته مرتبط (با تائید معاونت آموزشی و گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

۲- ممتاز دانشگاهی در مقطع دکتری و دکتری دستیاری/ تخصصی

دانشجویانی که پس از پایان نیمسال دوم با حداقل ۱۲ واحد گذرانده (با احتساب واحدهای جبرانی) دارای معدل کل بالای ۱۹ باشند، به عنوان ممتاز سال اول بوده و برای سال دوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند می‌گردد.

تبصره ۱- دانشجویانی که پس از پایان نیمسال دوم معدل کل بالای ۱۷ بعلاوه امتیاز پژوهش و فناوری لازم جهت جبران معدل مطابق با جدول شماره ۲ را کسب نموده باشند به عنوان ممتاز سال اول بوده و برای سال دوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند می‌گردد.

تبصره ۲- برگزیده پژوهش و فناوری بدون لحاظ شرط معدل و در پایان سال دوم مقطع دکتری، با احراز یکی از شرایط زیر که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تائید و معرفی گردد، به عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاهی در سال سوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند گردیده و به شرط تائید شدن تداوم برگزیدگی پژوهش و فناوری، در سال چهارم نیز از تسهیلات بهره‌مند خواهد شد:

۱) ثبت اختراع/ اکتشاف/ طرح خاتمه یافته مسأله محوری به عنوان همکار اصلی

۲) انتشار دو مقاله علمی پژوهشی با استاد راهنما (دانشجو نفر اول مقاله باشد)

۳) جذب اعتبار پژوهش و فناوری به میزان حداقل یک میلیارد ریال

۴) تأییدیه محصول دانش بنیان (نفر اصلی)

۵) تدوین استاندارد (نفر اصلی)

نکات مهم

– نمره مردودی دروس اخذ شده نیز در محاسبه معدل منظور می‌گردد.

– گواهی ممتازی صرفًا در پایان دوره تحصیلی و به آن دسته از واجدین شرایط ارائه می‌شود که در سنوات مجاز، دوره تحصیلی را به اتمام رسانده و در تمام طول تحصیل دارای شرایط ممتازی باشند (دانشجویانی که به صورت محدود در یک یا دو سال تحصیلی ممتاز شناخته شوند صرفاً از تسهیلات ممتازی آن سال برخوردار می‌گردند و گواهی ممتازی صادر نمی‌شود).

– دانشجویان متأهل در همه دوره‌های تحصیلی با ۰/۵ نمره میانگین کمتر یا قرارگیری در زمره ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته‌ای خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شوند.

– دانشجویان متأهل دارای فرزند در همه دوره‌های تحصیلی با ۱ نمره میانگین کمتر یا قرارگیری در زمره ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته‌ای خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شوند.

– برندگان جایزه بنیاد ملی نخبگان (جایزه شهید وزوایی- مسیر نخبگی) در هر مقطع تحصیلی با ارائه مدرک معتبر از بنیاد ملی نخبگان و در صورت تأیید گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه، به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شود.

 تسهیلات ارائه شده در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد.

 طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه، تاریخ اجرای این شیوه نامه از ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۲ می‌باشدکه فرآیند اجرایی و نحوه اقدام آن توسط دانشجویان، در سایت گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر معاونت آموزشی دانشگاه قابل مشاهده می‌باشد.

تسهیلات دانشجویان دکتری استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهدتسهیلات ارائه شده به دانشجویان دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرح ابری
مهر ۵, ۱۴۰۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام مقالات وکتاب ومعدل۱۸ برای دکترا امتیازپذیرش دارد؟؟؟؟