مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعتراض دانشجویان دکتری به منع ثبت نام پذیرفته شدگان روزانه ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تصمیم جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور دکتری و ارشد ۱۴۰۴ با اعتراض گسترده دانشجویان روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع اعلام یکباره منع شرکت پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ که صدای اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد را درآورده بود، در دفترچه آزمون دکتری هم اعلام شد و حالا داوطلبان دکتری هم به این مسأله معترض هستند.

«متأسفانه تصمیمات خلق‌الساعه توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و اجرای سریع توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همه مقاطع تحصیلی کنکور را به هم ریخته است.»؛ این بخشی از توئیت احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.

عظیمی‌راد که منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ را دسته گل جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌داند، در توئیت دیگری عنوان می‌کند که «تا کی جوانان عزیز کشورمان تاوان این اشتباه را بدهند؟ دبیرخانه شورا و سازمان ملی سنجش نیازمند خانه تکانی اساسی و فوری است.

«منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴» مسأله‌ای است که در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۴ اعلام شد و براین اساس پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.

این موضوع اعتراض برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به همراه داشت به طوریکه این داوطلبان اعتراضات خود را با ثبت پویش‌هایی اعلام کردند.

سازمان سنجش: قانون منع شرکت در کنکور همیشگی است

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه قانون منع شرکت پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال قبل در آزمون بعد همیشه به همین صورت بوده و فقط سال گذشته با حکم دیوان عدالت اداری لغو شده بود، می‌گوید که در دفترچه آزمون سال ۱۴۰۳ هم آمده بود که این مسأله برای سال‌های قبل است نه سال‌های بعد. (جزییات این موضوع را در این صفحه بخوانید).

داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در اعتراض به تصمیم جدید سازمان سنجش

اما داوطلبان مدعی هستند در خردادماه امسال (زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳) و حتی شهریور امسال (زمان انتخاب رشته آزمون سراسری و بروز مشکلات برای انتخاب رشته داوطلبان سال گذشته)، موضوع را از سازمان سنجش جویا شدند و به آن‌ها اعلام شده که روال ثبت نام براساس سال گذشته است و اگر قرار بر تغییر باشد باید از سمت نهادهای قانونگذار اعلام شود، در حالیکه به یکباره در دفترچه ثبت نام آزمون بحث منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ مطرح شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۴ اعلام کرده است که با وجود ماده واحده مصوب جلسه ۲۰۹ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ مبنی بر منع پذیرفته شدگان سال گذشته در آزمون امسال، اما با توجه به‌ عدم اطلاع‌رسانی برای آزمون سال ۱۴۰۳ پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۴ این مرکز هستند.

* مشکلی که برای داوطلبان دکتری هم ایجاد شد با این وجود با انتشار دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۴، موضوع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ برای داوطلبان آزمون دکتری هم اعلام شد و این داوطلبان نیز انتقاد خود را به این موضوع اعلام کردند. (برای مشاهده اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۴ کلیک کنید).

آیا منع شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۴ قانونی است؟ داوطلبان خواستار پاسخگویی هستند

احمد حسین فلاحی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را نقصی در عملکرد حوزه آموزش می‌داند و می‌گوید که با گیر و بندهایی که کنکور هم دارد فرصت را از جوانان می‌گیریم که با منع شرکت پذیرفته شدگان سال گذشته در کنکور امسال، فرصت را از جوانان می‌گیریم چرا که جوانان ما باید رشته‌ای را بالاجبار ادامه دهند که انگیزه‌ای برای آن ندارند و به درد آینده‌شان نمی‌خورد، ما این مشکل را در کارشناسی هم داریم. به گفته وی، این موارد باید از قبل اطلاع‌رسانی شود و حالا باید فرصت دیگری به جوان ما دهند که بتوانند مسیر دلخواه تحصیلی‌شان را ادامه دهد.

شورایعالی انقلاب فرهنگی: مصوبه منع شرکت در کنکور دکتری و ارشد قطعی است

محمد عسگریان مدیر پژوهش ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی در این باره می‌گوید که مسأله منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورخ ۲۰ شهریورماه امسال است که لازم‌الاجراست؛ اما اگر پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ به امید شرکت در آزمون ۱۴۰۴ در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند، با دانشگاه‌ها هماهنگ شده که برای ثبت نام با تأخیر با این داوطلبان همکاری کنند.

به گفته وی، تا این لحظه مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی صراحت دارد و قطعی هم هست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها