مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

راه حل عجیب سازمان سنجش برای رفع مشکل پذیرفته شدگان روزانه ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پورعباس: پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه ۱۴۰۳ که در دانشگاه ثبت‌نام نکردند می‌توانند ثبت‌نام با تأخیر خود را انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس، سرپرست سازمان ملی سنجش درباره منع ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ توضیح داد.

جنجال جدید سازمان سنجش: منع شرکت پذیرفته‌شدگان ارشد روزانه ۱۴۰۳ در کنکور ارشد ۱۴۰۴

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری از روز ۲۹ مهرماه و ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ از امروز آغاز می‌شود.

براساس اعلام سازمان ملی سنجش، پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون ارشد سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص احتمال ممنوعیت حضور پذیرفته‌شدگان دکتری روزانه ۱۴۰۳ در کنکور دکتری ۱۴۰۴ این صفحه را بخوانید.

این موضوع سبب ناراحتی داوطلبان شده است، به طوریکه این داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می‌گویند: در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ اعلام کرده بودند که پذیرفته شدگان هر سال می‌توانند در آزمون سال بعد شرکت کنند، حالا طبق این قانون که در دفترچه سازمان سنجش بوده است بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نکردند تا در آزمون ۱۴۰۴ شرکت کنند اما به صورت یکباره سازمان سنجش اعلام کرده که این کار ممکن نیست؛ در حالیکه تصمیمات جدید باید از یک سال قبل به اطلاع داوطلبان برسد.

این قانون فقط برای یک سال لغو شده بود

عبدالرسول پورعباس در کفتگو با خبرگزاری فارس گفت: قانون منع شرکت پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون ارشد سال قبل در آزمون بعد، چهل سال است که اجرا می‌شود و همیشه به همین صورت بوده است اما فقط سال گذشته این قانون لغو شده بود که امسال طبق روال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این قانون همیشه بوده و فقط سال گذشته دیوان عدالت اداری این قانون را لغو کرد، اظهار داشت: در دفترچه آزمون سال ۱۴۰۳ هم آمده بود که این مسأله برای سال‌های قبل است نه سال‌های بعد.

امکان ثبت‌نام با تأخیر برای پذیرفته‌شدگان ارشد ۱۴۰۳

پورعباس افزود: پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ که در دانشگاه ثبت‌نام نکردند می‌توانند ثبت‌نام با تأخیر خود را انجام دهند و مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز
مهر ۲۳, ۱۴۰۳ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

اونایی که قبول شدن و ثبت نام نکردن تئو دانشگاه روزانه از رتبه های بعدی که در الویت هستن جایگزین بشن و تحصیل کنند .

جهاد
مهر ۲۴, ۱۴۰۳ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

شما میخواستی بیشتر بخونیو تلاش کنی تا روزانه قبول شی و منتظر محرومیت بقیه نباشی که بری دانشگاه!
ضمنا امسال طبق دفترچه تکمیل ظرفیت وجود نداره!

محمد
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۷:۵۳ ب٫ظ

خیلی ها در زمان انتخاب رشته ۴ ماه پیش رفتن و به صورت تلفنی و یا پیامک از سازمان سنجش پرسیدن که آیا در صورت قبولی روزانه محروم از کنکور سال آینده خواهند شد و سنجش گفته محرومیتی نداره و ضمنا هنوز هم در بخش سوالات متداول موجود هست که سازمان سنجش پاسخ به عدم محرومیت داده ، داوطلب بر اساس همین پاسخ سنجش انتخاب رشته کرده

رعنا
مهر ۲۳, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا خودم هم برای دکتری همین کار رو انجام دادم حتی دانشگاه هم بهم گفت مبتونید ۲ ترم مرخصی بگیرید در صورت قبولی تسوبه حساب کنید برید دانشگاه جدید ولی استاد راهنما موافقت با مرخصی نکردندو من هم ثبت نام نکردم که دوباره آزمون بدم با ابن شرایط مجبورم برم یا از ایران برم یا برای وزارت بهداشت شرکت کنم البته اگر اونم محروم نشیم برای کنکور

مینا
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

بدون اینکه به دانشجو اطلاع بدن دانشجو رو محروم میکنن واقعا مسخرس
خیلیا میخواستن بدونن تو چه سطحین واسه همین انتخاب رشته کردن تا واسه سال بعد بخونن از قبل میگفتن انتخاب رشته نمیکردیم. واقعا ظلمه اینکار یهویی خواب ببینن بیارن اجرا کنن. تغییرات باید یکسال قبلش اطلاع داده بشه نه دو روز قبل ثبت نام

رها
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۵:۰۰ ب٫ظ

تو رو خدا یکی بگه برای دکتری هم هست یا نه؟ امیدوارم نباشه

Sky
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

فعلا در حد احتمال هست.
اینم نذارن یه سال دیگه اطلاع‌رسانی کنن خوبه.

رعنا
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sky

آره ان شاء الله خدا خودش کمک کنه

محمد
مهر ۲۲, ۱۴۰۳ ۴:۵۵ ب٫ظ

اولا یک ماه از شرع کلاس ها گذشته و اساتید کلی درس و تمرین دادن ثانیا خیلی ها دانشگاههایی رو انتخاب کردن که مطلوبشون نبوده و باید کلی به خاطر رفتن به یک شهر دیگه رفتن دردسر بیوفتن . اساسا مشکل از این جا بوده که اطلاع رسانی قبلی صورت نگرفته و باید در زمان انتخاب رشته عنوان میشد .داوطلبان بر اساس اخرین قانون تصمیم گرفتن انتخاب رشته کنن . اونها بر اساس قانون ده سال قبل که نمی تونستن تصمیم گیری کنن . چنین مساله ای که نباید دو روز قبل اعلام بشه .