مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

حمایت بنیاد ملی علم ایران از ۶۰۰ طرح پژوهشی در سال ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس بنیاد ملی علم ایران گفت: از ابتدای ۱۴۰۳ تاکنون ۶۰۰ طرح پژوهشی از جمله رساله‌های دکتری، در بنیاد علم ایران تصویب شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌محمد سلطانی اظهار کرد: بنیاد ملی علم ایران بر پایه حمایت از پژوهش‌های علمی و برنامه‌های ترویج علم در کشور شکل گرفته و طی ۲۰ سال گذشته در این مسیر گام برداشته است.

بنیاد علم ایران از ۱۲ هزار طرح پژوهشی حمایت کرده است

وی افزود: بنیاد علم ایران، در این مدت از ۱۲ هزار طرح پژوهشی حمایت کرده است و در حال حاضر نیز به صورت مداوم فراخوان‌هایی را به صورت هدفمند برای حمایت از پژوهشگران در حوزه‌های علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، کشاورزی، پزشکی، علوم‌انسانی، هنر و معارف دینی ارائه می‌کند.

رئیس بنیاد علم ایران ادامه داد: در طول عمر بنیاد ملی علم ایران یعنی طی ۲۰ سال گذشته، حدود ۴۵۰ طرح پژوهشگران استان فارس از دانشگاه‌های شیراز، صنعتی شیراز و علوم پزشکی شیراز مصوب و حمایت شده است.

سلطانی با بیان اینکه بنیاد ملی علم ایران از طرح‌های پژوهشی و پسادکتری، رساله‌های دکتری و کرسی‌های پژوهشی حمایت می‌کند، گفت: این نهاد وابسته به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور در دانشگاه‌ها از استادان می‌خواهد که بهترین طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی خود را به این بنیاد ارائه کنند.

اولویت‌های بنیاد ملی علم ایران

وی بیان کرد: بنیاد ملی علم به طور مداوم، اولویت‌های خود را بر اساس نقشه جامع علمی کشور، برای حمایت از پژوهشگران تعیین و اعلام می‌کند. اکنون اولویت‌های این بنیاد برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری کوانتوم، هوش مصنوعی، انقلاب زیستی، علم و فناوری نانو و مواد پیشرفته اعلام و فراخوان‌هایی نیز برای رفع مشکلات کشور در رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه ارائه شده است.

سلطانی اضافه کرد: یکی دیگر از فراخوان‌های سال جاری بنیاد علم ایران، حرکت در مرزهای دانش جهانی و دستیابی به محصولات جدید و نوظهور اعلام شده است.

حمایت بنیاد علم ایران از همکاری علمی پژوهشگران ایرانی و خارجی

رئیس بنیاد ملی علم ایران ادامه داد: فراخوان‌های مشترکی نیز برای همکاری پژوهشگران با برخی کشورهای خارجی ارائه شده که در قالب آن‌ها استادان ایرانی و خارجی با یکدیگر طرح پژوهشی خود را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر همکاری پژوهشی با کشورهای چین، روسیه و ازبکستان شکل گرفته و با کشور ترکیه نیز در حال تدوین فراخوان هستیم.

سلطانی درباره فراخوان برپایی شب علم در دانشگاه‌های کشور گفت: پس از داوری پیشنهادهای دانشگاه‌ها، ۹ دانشگاه برای برگزاری رویداد شب علم تاپایان سال انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: هدف از برپایی شب علم، ورود مردم به برنامه‌های علمی و آشنا شدن بیشتر آن‌ها با نهاد علم و دانشمندان، ارائه مطالب علمی به زبان ساده برای مردم و آشنا کردن و مشارکت خانواده‌ها با برنامه‌های پیشرفت علمی کشور است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها