مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعطای گرنت پژوهشی ویژه به دانشجویان دکتری ۱۴۰۳ برای اولین بار

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه علم و صنعت برای اولین بار گرنت‌های پژوهشی ویژه‌ای را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته است.

گرنت‌های پژوهشی جدید برای اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس دانشگاه علم و صنعت از اختصاص گرنت ویژه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی برای اولین بار خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویان تحصیلات تکمیلی که رساله های خود را در راستای تحقیقات میدانی، آزمایشگاهی و کارهای اولیه قرار دهند به صورت ویژه گرنت‌هایی را به منظور خرید مواد و تجهیزات به طور مستقیم دریافت خواهند کرد.

داوودی یونسیان ضمن بیان این مطلب گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران، از گذشته تاکنون بر پایه ارتباطات صنعتی تاسیس شده و بنیه صنعتی دارد. بر این اساس، اساتید و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، ناخودآگاه با صنعت عجین می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پژوهشی سه نوع گرنت را به اساتید دانشگاه اختصاص دادیم و اعضای هیات علمی جدید الاستخدام به صورت جداگانه گرنت ویژه ای را برای تجهیز آزمایشگاه ها و کارهای تحقیقاتی خود دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه به تمامی اساتید دانشگاه گرنت دیگری تحت عنوان گرنت تجهیزاتی در نظر گرفتیم.

یونسیان افزود: ما همچنین گرنت دیگری به دانشکده های دانشگاه به منظور تعمیر و تجهیز ابزار تحقیقاتی دانشکده ها تخصیص دادیم. ضمن اینکه گرنت دیگری را به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه که تجهیزات ویژه ای در آن مستقر است، اختصاص دادیم.

اختصاص گرنت ویژه تحقیقاتی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: ما برای اولین بار گرنتی را برای دانشجویان دانشگاه اختصاص می دهیم، بر این اساس دانشجویان تحصیلات تکمیلی که رساله های خود را در راستای تحقیقات میدانی، آزمایشگاهی و کارهای اولیه قرار دهند به صورت ویژه گرنت هایی را به منظور خرید مواد و تجهیزات به طور مستقیم دریافت خواهند کرد.

مبلغ این گرنت ۱۰ میلیون تومان برای دانشجویان دکتری و پنج میلیون تومان نیز برای دانشجویان کارشناسی ارشد است که از امسال اجرایی می شود.

این استاد دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: یکی دیگر از گرنت های دانشگاه با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی با کیفیت تخصیص داده می شود. این گرنت در قالب پسادکتری و سرباز نخبه در نظر گرفته شده است که ما به دهک های اول تا سوم دانشگاه پرداخت خواهیم کرد تا دانشگاه با پرداخت هزینه آنها از این افراد به عنوان دستیار پژوهشی پذیرش کند.

یونسیان یادآور شد: یکی از گرنت های مرسوم دانشگاه که از گذشته نیز وجود داشته می باشد, در نیمه اول سال به تمامی اساتید دانشگاه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: بحث بورسیه برای دانشجویان امر جذابی است. دانشگاه علم و صنعت نیز با توجه به اینکه سبقه صنعتی دارد به این امر بطور ویژه توجه می کند. بر این اساس ما جزو اولین دانشگاه هایی بودیم که سال گذشته دوباره بورسیه ای که در گذشته وجود داشت و متوقف شده بود را احیاء کردیم و توانستیم حدود ۱۵۰ دانشجو در دوره کارشناسی ارشد بورسیه کردیم.

گسترش همکاری‌های بین‌المللی در دانشگاه علم و صنعت

این استاد دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: ما در چند سطح می‌توانیم در دانشگاه علم و صنعت ارتباطات خارجی داشته باشیم و بسیاری از سطوح ارتباطی ما به صورت مستقل و خارج از تاثیر مناسبات سیاسی کشور اتفاق می‌افتد. اگر چه در یک سطح دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت سازمانی و ارگانیک ارتباطات علمی خارجی برگزار کنند. البته این سطح از ارتباطات می‌تواند متاثر از روابط ما با تعاملات بین‌المللی باشد اما در یک سطح دیگر اساتید و دانشجویان ما به صورت شبکه‌ای با دانشگاه‌های خارجی ارتباط برقرار می‌کنند و این امر متاثر از روابط سیاسی کشورها نیست و حتی بسیار مستحکم‌تر برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مقالات اساتید ما با همکاری اساتید خارجی نوشته می‌شود، گفت: در دانشگاه علم و صنعت سه یا چهار قرارداد بین‌المللی داریم که استادان ما این پروژه‌ها را با همکاری اساتید دانشگاه‌های دیگر انجام می‌دهند. بطورکلی ما با حدود ۴۰ دانشگاه خارج از کشور همکاری‌هایی در قالب‌های مختلف اعم از تبادل دانشجو و یک سری پروژه‌های مشترک انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین خاطرنشان کرد: این دانشگاه با توجه به ماهیت صنعتی خود درگیر فعالیت‌های صنعتی هستند و اغلب دانش آموختگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب صنایع کشور می شوند و کمتر به فکر مهاجرت هستند و درصد مهاجرت در دانشگاه‌های ما در مقایسه با سایر دانشگاه‌های صنعتی کمتر است.

حمایت از دانشجویان نخبه و سرآمد در دانشگاه علم و صنعت

وی همچنین از تشکیل انجمن‌های صنفی در دانشگاه‌های علم و صنعت خبر داد و گفت: طی این چند ماه که در دانشگاه مسئولیت گرفته‌ام این انجمن‌ها احیاء شدند و انتخابات انجمن‌ها برگزار شد. بطور کلی هر اندازه ما به فضای نشاط دانشجویی توجه بیشتری داشته باشیم بطور غیر مستقیم در بالا بردن انگیزه‌ها و میزان یادگیری دانشجویان اثرگذار می‌شود و برنامه‌های متنوعی در این حوزه تدارک دیده‌ایم که یکی از این برنامه‌ها بحث سرآمدان دانشجویی می‌باشد و ما حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو را در سه گروه طلایی، نقره‌ای و برنزی مورد حمایت قرار می‌دهیم.

البته این سرآمدان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و ورزشی و از تسهیلات رایگان نظیر استفاده از اماکن ورزشی، تفریحی دانشگاه، اینترنت، خرید کتاب، شرکت در کارگاه‌ها به عنوان دستیار فناوری و … استفاده خواهند کرد.

دانشگاه علم و صنعت شاید تنها دانشگاهی باشد که چنین برنامه‌ها را در سطح گسترده و متنوع برای دانشجویان در نظر گرفته است. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها